REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak organizowane są przetargi w Danii

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Kopenhadze
Jak organizowane są przetargi w Danii
Jak organizowane są przetargi w Danii

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzenie działalności gospodarczej w Danii przez Polaków nie wyklucza możliwości przystąpienia ich firmy do przetargów w ramach zamówień publicznych. Jak organizowane są przetargi publiczne? Przeczytaj.

REKLAMA

Wszystkie przetargi publiczne organizowane wg procedur unijnych i część przetargów podlegających regulacjom duńskim są ogłaszane na stronie internetowej www.udbudsportalen.dk należącej do Narodowej Agencji Budownictwa i Przedsiębiorstw (National Agency for Enterprise and Construction – www.ebst.dk). Wielu inwestorów- organizatorów przetargów podlegających duńskim regulacjom narodowym ogłasza je także na własnych stronach internetowych lub/i w regionalnych gazetach.

REKLAMA

W przypadku naruszenia prawa w zakresie zamówień publicznych, bądź procedury przetargowej, należy jak najszybciej tj. przed zakończeniem przetargu i zawarciem kontraktu, złożyć skargę w Duńskiej Agencji Konkurencji lub specjalnym Zarządzie Skarg dot. Zamówień Publicznych. Agencja kontaktuje sie z dostawcą i podejmuje interwencję, która często bywa skuteczna. Jeśli kontrakt już został podpisany, można jedynie wystąpić z wnioskiem do Zarządu Skarg, załączając opłatę w wysokości 4.000 DKK

Polecamy: Jak założyć firmę w Norwegii

Opłata ta podlega zwrotowi w przypadku, gdy w wyniku wszczętego postępowania Zarząd Skarg stwierdzi, że skarga była uzasadniona. Może on także przyznać wnoszącemu skargę rekompensatę za straty poniesione w wyniku naruszenia prawa. 

REKLAMA

Jeśli firma napotkała problemy z zamówieniem publicznym w innym kraju UE, może ona skorzystać z systemu pomocy Public Procurement Network, utworzonego przez Duńską Agencję Konkurencji we współpracy z agencjami krajów członkowskich UE, Norwegii, Szwajcarii i Lichtensteinu w styczniu 2003r. PPN ma za zadanie udzielanie praktycznej pomocy firmom napotykającym bariery przetargowe za granicą oraz wymianę doświadczeń i najlepszych praktyk dotyczących zamówień publicznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chodzi o uproszczenie i ułatwienie interwencji prowadzącej do rozwiązania problemu i stworzenie alternatywy dla długiej i skomplikowanej drogi prawnej. Firma powinna zwrócić się jak najszybciej do punktu kontaktowego PPN w swoim kraju, a on po przeprowadzeniu rozpoznania sprawy i ustaleniu, że nastąpiło naruszenie prawa, zwraca się do punktu kontaktowego danego kraju z prośbą o wyeliminowanie nieprawidłowości. Często interwencje te przynoszą zamierzony skutek.

Celem działania tego systemu jest zapewnienie otwartości, przejrzystości i swobodnego dostępu do przetargów w danym kraju dla firm pochodzących ze wszystkich krajów członkowskich UE, przy zachowaniu pełnej konkurencyjności.

Aktualne informacje o przetargach publicznych w Danii są zamieszczane w Portalu Promocji Exportu – www.exporter.gov.pl

Polecamy: Jak założyc firmę w Irlandii

Artykuł jest fragmentem "Poradnika dla polskiego przedsiębiorcy" autorstwa Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Kopenhadze.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku - dla kogo?

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku nie dla wszystkich. Kto zapłaci więcej? Co więcej, sposób naliczania opłaty oraz stawki dla części dotyczącej transportu zmienią się od 2026 r.

Tachografy do wymiany, ważna zmiana prawa. Kto musi, w jakim terminie, jaka kara

Nadchodzi rewolucja w branży transportowej. Od styczna 2025 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące tachografów wynikające z Pakietu Mobilności. Pierwszy etap obowiązkowej wymiany urządzeń na inteligentne tachografy drugiej generacji (G2V2) kończy się już w grudniu 2024 roku.

REKLAMA

Udostępnianie i wymiana informacji gospodarczych - zmiana przepisów jeszcze w 2024 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

W dniu 9 lipca 2024 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, przedłożony przez Ministra Rozwoju i Technologii. Rząd chce uprościć przepisy, które dotyczą udostępniania oraz wymiany informacji i danych gospodarczych. Proponowane zmiany obejmują też pracę biur informacji gospodarczej. Co się zmieni i od kiedy?

Branża IT pracuje na rzecz zrównoważonego rozwoju [WYWIAD]

Sektor data center i chmury - jak pogodzić cyfrową transformację z drogą do zrównoważonego rozwoju? Czym w praktyce jest unijny pakiet ustaw Fit for 55 i co będą musiały zrobić przedsiębiorstwa, żeby się dostosować do zmian? Rozmawiamy z Wojciechem Stramskim, Prezesem Zarządu Beyond.pl, dostawcy usług data center, chmury i Managed Services i pierwszego w Polsce operatora zasilającego swoje obiekty w 100% energią odnawialną. 

REKLAMA