REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zarejestrować firmę w Norwegii

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Oslo
Jak zarejestrować firmę w Norwegii
Jak zarejestrować firmę w Norwegii

REKLAMA

REKLAMA

Rozpoczęcie działalności gospodarczej w Norwegii z uwagi na coraz większe zainteresowanie jest stosunkowo pozbawione formalności. Jak założyć firmę w kraju wysokich zarobków?

Rozpoczęcie jakiejkolwiek działalności gospodarczej w Norwegii wymaga rejestracji w Centralnym Rejestrze Koordynacyjnym dla Podmiotów Prawnych - Enhetsregisteret. Rejestracja w Enhetsregisteret jest darmowa.

REKLAMA

Wystarczy wypełnić część I Zintegrowanego Wniosku Rejestracyjny - Samordnet registermelding i załączyć odpowiednie dokumenty, jeśli są wymagane. Wniosek rejestracyjny dostępny jest na stronie Brønnøysundregistrene. Wypełniony wniosek należy przesłać do Brønnøysundregistrene, Enhetsregisteret, 8910 Brønnøysund

Po dokonaniu rejestracji w Enhetsregisteret zostaje przydzielony 9-cio cyfrowy numer organizacyjny, którego należy używać na wszystkich dokumentach firmowanych oraz w kontaktach z poszczególnymi władzami. Bez numeru organizacyjnego nie można otworzyć konta firmowego w banku ani zatrudniać pracowników.

Polecamy: Jak prowadzić działalność na własny rachunek w Norwegii

Zintegrowany Wniosek Rejestracyjny może być wykorzystany do zarejestrowania się (o ile jest to wymagane) w innych rejestrach, które są powiązane z Centralnym Rejestrem Koordynacyjnym. Te rejestry to:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

• Rejestr Pracodawców i Pracobiorców - NAV - AA Registeret
• Rejestr Przedsiębiorstw - Foretaksregisteret
• Rejestr Podatników VAT - Merverdiavgiftsmanntallet
• Rejestr Firm i Przedsiębiorstw Norweskiego Biura Statystycznego - Statistisk sentralbyrås Bedrifts- og foretaksregister
• Rejestr Fundacji - Stiftelsesregisteret
• Rejestr Spółek z o.o. Norweskiego Dyrektoriatu ds. Podatków - Skattemanntallet for etterskudds¬pliktige.

Zintegrowany Wniosek Rejestracyjny zawiera informacje nt. obowiązku lub możliwości rejestracji danego podmiotu w poszczególnych rejestrach. Przewodnik zawierający praktyczne informacje dot. wypełniania wniosku jest dostępny na stronie Brønnøysundregistrene.

Przykładowo obowiązek zgłoszenia się do Rejestru Podatników VAT powstaje, gdy obrót przekroczy 50 000 NOK w ciągu 12 miesięcy. W przypadku oddziałów firm zagranicznych / zagranicznych usługodawców, którzy nie mają stałej siedziby, rejestracja dla potrzeb rozliczenia podatku VAT powinna obywać się za pośrednictwem norweskiego przedstawiciela ( osoba bądź firma mająca stałą siedzibę w Norwegii) .

Polecamy: Jak utworzyć filię małej firmy w Norwegii

W Foretakregistret obowiązek rejestracji mają wszystkie norweskie i zagraniczne przedsiębiorstwa działające w Norwegii. Wyjątek od tej zasady dotyczy jedynie firm jednoosobowych (norweskich), które zatrudniają mniej niż 5 pracowników lub nie zajmują się odsprzedażą towarów. Rejestrację w Foretakregisteret jest płatna - 6000 NOK, jeśli dokonywana jest w formie papierowej lub 5000 NOK, jeśli w formie elektronicznej.

Zintegrowany Wniosek Rejestracyjny można wykorzystywać również do zgłaszania wszelkich zmian związanych z prowadzeniem działalności.

W ramach współpracy rejestry wymieniają się informacjami o wszelkich wprowadzonych zmianach dotyczących poszczególnych zarejestrowanych podmiotów. Dlatego też nie ma konieczności składania oddzielnych wniosków w poszczególnych rejestrach.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA