REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zarejestrować firmę w Norwegii

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Oslo
Jak zarejestrować firmę w Norwegii
Jak zarejestrować firmę w Norwegii

REKLAMA

REKLAMA

Rozpoczęcie działalności gospodarczej w Norwegii z uwagi na coraz większe zainteresowanie jest stosunkowo pozbawione formalności. Jak założyć firmę w kraju wysokich zarobków?

Rozpoczęcie jakiejkolwiek działalności gospodarczej w Norwegii wymaga rejestracji w Centralnym Rejestrze Koordynacyjnym dla Podmiotów Prawnych - Enhetsregisteret. Rejestracja w Enhetsregisteret jest darmowa.

REKLAMA

Wystarczy wypełnić część I Zintegrowanego Wniosku Rejestracyjny - Samordnet registermelding i załączyć odpowiednie dokumenty, jeśli są wymagane. Wniosek rejestracyjny dostępny jest na stronie Brønnøysundregistrene. Wypełniony wniosek należy przesłać do Brønnøysundregistrene, Enhetsregisteret, 8910 Brønnøysund

Po dokonaniu rejestracji w Enhetsregisteret zostaje przydzielony 9-cio cyfrowy numer organizacyjny, którego należy używać na wszystkich dokumentach firmowanych oraz w kontaktach z poszczególnymi władzami. Bez numeru organizacyjnego nie można otworzyć konta firmowego w banku ani zatrudniać pracowników.

Polecamy: Jak prowadzić działalność na własny rachunek w Norwegii

Zintegrowany Wniosek Rejestracyjny może być wykorzystany do zarejestrowania się (o ile jest to wymagane) w innych rejestrach, które są powiązane z Centralnym Rejestrem Koordynacyjnym. Te rejestry to:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

• Rejestr Pracodawców i Pracobiorców - NAV - AA Registeret
• Rejestr Przedsiębiorstw - Foretaksregisteret
• Rejestr Podatników VAT - Merverdiavgiftsmanntallet
• Rejestr Firm i Przedsiębiorstw Norweskiego Biura Statystycznego - Statistisk sentralbyrås Bedrifts- og foretaksregister
• Rejestr Fundacji - Stiftelsesregisteret
• Rejestr Spółek z o.o. Norweskiego Dyrektoriatu ds. Podatków - Skattemanntallet for etterskudds¬pliktige.

Zintegrowany Wniosek Rejestracyjny zawiera informacje nt. obowiązku lub możliwości rejestracji danego podmiotu w poszczególnych rejestrach. Przewodnik zawierający praktyczne informacje dot. wypełniania wniosku jest dostępny na stronie Brønnøysundregistrene.

Przykładowo obowiązek zgłoszenia się do Rejestru Podatników VAT powstaje, gdy obrót przekroczy 50 000 NOK w ciągu 12 miesięcy. W przypadku oddziałów firm zagranicznych / zagranicznych usługodawców, którzy nie mają stałej siedziby, rejestracja dla potrzeb rozliczenia podatku VAT powinna obywać się za pośrednictwem norweskiego przedstawiciela ( osoba bądź firma mająca stałą siedzibę w Norwegii) .

Polecamy: Jak utworzyć filię małej firmy w Norwegii

W Foretakregistret obowiązek rejestracji mają wszystkie norweskie i zagraniczne przedsiębiorstwa działające w Norwegii. Wyjątek od tej zasady dotyczy jedynie firm jednoosobowych (norweskich), które zatrudniają mniej niż 5 pracowników lub nie zajmują się odsprzedażą towarów. Rejestrację w Foretakregisteret jest płatna - 6000 NOK, jeśli dokonywana jest w formie papierowej lub 5000 NOK, jeśli w formie elektronicznej.

Zintegrowany Wniosek Rejestracyjny można wykorzystywać również do zgłaszania wszelkich zmian związanych z prowadzeniem działalności.

W ramach współpracy rejestry wymieniają się informacjami o wszelkich wprowadzonych zmianach dotyczących poszczególnych zarejestrowanych podmiotów. Dlatego też nie ma konieczności składania oddzielnych wniosków w poszczególnych rejestrach.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W świadomej podróży po spokój

Rozmowa z Olą Krzemińską, twórczynią i CEO agencji Power, promotorką aktywnego stylu życia, o mądrym zarządzaniu energią w życiu i biznesie, zmianach w kulturze pracy oraz trendach w organizacji wydarzeń i wyjazdów firmowych.

Upały w pracy – od 2027 roku nowe przepisy. Co musisz wiedzieć już dziś?

Rząd zapowiada zmiany w przepisach BHP. Od 1 stycznia 2027 r. pracodawcy będą musieli przestrzegać nowych zasad dotyczących pracy w wysokich temperaturach. Zanim jednak wejdą one w życie, już teraz warto znać swoje prawa.

Fiskus na tropie! Jak działa kontrola? [Gość Infor.pl]

Podatnik pod lupą fiskusa – co warto wiedzieć o kontrolach skarbowych w Polsce Kontrola skarbowa – hasło, które budzi dreszcze u większości przedsiębiorców. Choć nikt nie chce być sprawdzany przez fiskusa, w praktyce takie sytuacje są coraz częstsze i nierzadko trudne do uniknięcia.

Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

REKLAMA

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA