REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć firmę w Danii – autoryzacja i kompetencje pracowników

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Kopenhadze
Jak założyć firmę w Danii – autoryzacja i kompetencje pracowników
Jak założyć firmę w Danii – autoryzacja i kompetencje pracowników

REKLAMA

REKLAMA

Polski pracownik, chcący wykonywać czasowo zawód hydraulika lub elektryka w Danii powinien, przed rozpoczęciem wykonywania zawodu, złożyć pisemne zgłoszenie w Duńskim Urzędzie Bezpieczeństwa Technicznego (Sikkerhedsstyrelsen).

Zgodnie z Zarządzeniem Nr 1201 wnioskodawca powinien złożyć następujące dokumenty:

REKLAMA

REKLAMA

- informację o ewentualnej ochronie ubezpieczeniowej lub innym rodzaju indywidualnej lub zbiorowej ochrony w związku z wykonywaniem zawodu,
- dokument poświadczający przynależność państwową (np. paszport),
- dokument potwierdzający uprawnienia do legalnego wykonywania zawodu hydraulika/elektryka w kraju osiedlenia,
- potwierdzenie kwalifikacji zawodowych,
- potwierdzenie wykonywania zawodu hydraulika/elektryka lub odpowiadającej tym czynnościom działalności zawodowej, przez co najmniej 2 lata w przeciągu ostatnich 10 lat przed zgłoszeniem,
- zaświadczenie o niekaralności potwierdzające, iż w ciągu ostatnich 3 lat wnioskodawca nie był karany za przestępstwa związane z nadużyciem stanowiska, zgodnie z § 78 pkt 2 duńskiego kodeksu karnego.

Dokumentacja może zostać przesłana drogą elektroniczną na adres Urzędu do Spraw Bezpieczeństwa Technicznego (sik@sik.dk). Urząd Bezpieczeństwa Technicznego jest uprawniony do sprawdzenia kwalifikacji zawodowych przed rozpoczęciem wykonywania zawodu przez wnioskodawcę. W przypadku, gdyby zaistniały istotne różnice pomiędzy kwalifikacjami wnioskodawcy a kwalifikacjami zawodowymi wymaganymi do wykonywania zawodu hydraulika/elektryka na terenie Danii, Urząd Bezpieczeństwa Technicznego może
przeprowadzić test przydatności.

W terminie 1 miesiąca od wpłynięcia zgłoszenia wnioskodawcy, Urząd Bezpieczeństwa Technicznego ma obowiązek potwierdzić otrzymanie wniosku i podać do wiadomości wnioskodawcy czy wniosek jest zasadny, czy potrzebne są dodatkowe dokumenty oraz czy będzie wymagane przeprowadzenie testu przydatności.

Jeżeli w terminach podanych w Zarządzeniu nr. 1201 wnioskodawca nie otrzyma zawiadomienia z Urzędu Bezpieczeństwa Technicznego, jest on uprawniony do wykonywania, czasowo lub okazjonalnie, zawodu hydraulika/elektryka na terenie Danii. Zgłoszenie musi być odnawiane raz w roku. Formularze są dostępne na stronie internetowej Urzędu: http://www.sik.dk/Global/English/Authorisation.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak założyć firmę w Norwegii

Autoryzacja jest konieczna

Każdy przedsiębiorca w Danii, dla którego pracuje osoba zatrudniona w charakterze hydraulika/ elektryka, ma obowiązek posiadania autoryzacji.

Oznacza to w praktyce, iż bez względu na fakt, czy wnioskodawca prowadzi przedsiębiorstwo jednoosobowe, pracuje jako pracownik w innym przedsiębiorstwie, wykonuje zawód hydraulika/elektryka tymczasowo lub okazjonalnie, czy też chce pozostać na stałe na terenie Danii – wymagane jest przeprowadzenie autoryzacji.
Wniosek o autoryzację dla przedsiębiorcy jest składany do Urzędu Bezpieczeństwa Technicznego.

Formularze są dostępne na stronie internetowej Urzędu:
http://www.sik.dk/Global/English/Authorisation

Za opracowanie wniosku o autoryzację dla przedsiębiorcy należy uiścić opłatę w Urzędzie Bezpieczeństwa Technicznego w wysokości 1.250 DKK. Przedsiębiorstwo zamierzające świadczyć usługi w zakresie instalacji wodnych/elektrycznych jest zobowiązane do wdrożenia systemu zarządzania jakością (np. ISO 9000).

Polecamy: Jak założyć firmę w Irlandii

Artykuł jest fragmentem "Poradnika dla polskiego przedsiębiorcy" autorstwa Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Kopenhadze.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA