Jak kontrolowane są koszty przy wynajmie długoterminowy
REKLAMA
REKLAMA
Po uzgodnieniu warunków wynajmu długoterminowego leasingodawcy zapewniają stabilny budżet. Ryzyko niewłaściwej prognozy kosztów serwisu lub wartości aut po kontrakcie spoczywa również po ich stronie.
REKLAMA
Kontrola kosztów jest niezwykle łatwa: cały strumień zdarzeń z zakresu standardowej eksploatacji samochodów objęty jest 2-3 podstawowymi fakturami z dostępem do szczegółowego raportu (także w wersji elektronicznej), więc kontrola obejmuje tylko koszty fakturowane odrębnie (wynikające z niewłaściwej eksploatacji, szkód komunikacyjnych, itp.).
Wynajem długoterminowy to zobowiązanie pozabilansowe – pojazdy nie są wykazywane w majątku spółki. Usunięcie wartości pojazdów z bilansu może znacząco poprawić wiele wskaźników efektywności wykorzystania kapitałów firmy (np. ROA).
Polecamy: Czym jest wynajem średnioterminowy
Jeśli dodamy do tego fakt, iż sprzedaż starej (własnej) floty może poprawić płynność finansową spółki, a wydatki związane z zakupem naszych usług stanowią koszt uzyskania przychodów i efektywnie zmniejszają zobowiązania podatkowe klienta – argumentów pozytywnych jest naprawdę dużo.
Czynniki bilansowe i podatkowe zyskały na znaczeniu w ostatnim czasie, zwłaszcza w dużych, międzynarodowych korporacjach.
REKLAMA
W wielu firmach, przestano dyskutować co jest lepsze: czy własna flota, czy wynajem i outsourcing usług. Wiąże się to z tym, że wiele firm w skutek spadku obrotów w związku z ostatnią recesją stoi wobec sytuacji, w której musi kontrolować szczegółowo wyniki i koszty, czyli zaostrzyła się dyscyplina raportowania.
Obecnie większość firm międzynarodowych wprowadza jednolity standard użytkowania floty, czyli korzystania z outsourcingu. Tu chodzi o zakup usługi, a nie majątku. To jest trend, który się coraz mocniej uwidacznia.
Polecamy: Kim jest fleet manager
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.