Żeby proces inwestycyjny był sprawniejszy fundusz kolejowy musi mieć mechanizm stabilizacji tak jak fundusz drogowy

REKLAMA
REKLAMA
Podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Piotr Malepszak ocenił, że jeżeli chodzi o kwestię finansowania branży, fundusz kolejowy musi mieć mechanizm jak w funduszu drogowym, żeby iść w normalność. Nie widzę innej podstawy dla zachowania normalności, ten mechanizm stabilizacji jest absolutną koniecznością.
Piotr Malepszak wskazał:
największy proces, który przechodzimy z Ministerstwem Finansów to taki sam mechanizm, jak funkcjonuje w funduszu drogowym, żeby był mechanizm, by nie być zależnym od innych środków, szczególnie unijnych;
celem analiz w obszarze infrastruktury jest to, żeby proces inwestycyjny był sprawniejszy;
chcemy, żeby proces inwestycyjny był sprawniejszy, a na rynek trafiały dokumentacje dobrej jakości, a przetargi i budowy nie kończyły się opóźnieniami;
czyszczenie procesu inwestycyjnego, szczególnie w PLK, jeszcze trochę zajmie, ale to lekcja, którą musimy odrobić, żeby PLK był mocnym, zdrowym zamawiającym.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA