REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Franchising, Mikroprzedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Pierwsze kroki po unijne pieniądze – część I

Coraz częściej studenci oraz osoby będące po studiach myślą o własnej działalności. Bardzo często przedsiębiorcy, zwłaszcza początkujący, nie wiedzą, że mogą ubiegać się o pieniądze unijne. W tym artykule postaramy się Wam poszerzyć wiedzę w tym zakresie.

Ocena wniosku o dofinansowanie na inwestycje dla firm w województwie opolskim – część I

Został zakończony nabór wniosków o dofinansowanie w konkursie dla osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą w województwie opolskim (tzw. start-up). Złożona dokumentacja zostanie teraz poddana ocenie pod kątem wielu kryteriów. Od wyników tej oceny może zależeć przyznanie unijnej dotacji.

Załączniki do wniosku o dofinansowanie mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim

Skuteczne aplikowanie o środki unijne wiąże się z koniecznością złożenia pełnej dokumentacji aplikacyjnej. Będzie ona weryfikowana podczas oceny wniosku o dofinansowanie.

Wydatki kwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim – część II

Rozwój mikroprzedsiębiorstw w województwie dolnośląskim ma szansę nabrać tempa. Wszystko dzięki unijnym dotacjom inwestycyjnym. Pamiętajmy, jednak, że nie wszystkie wydatki ponoszone przez nas w trakcie realizacji projektu będą mogły zostać objęte wsparciem.

REKLAMA

Wydatki kwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim – część I

Wydatki kwalifikowane, czyli wydatki, które mogą być przedmiotem dofinansowania unijnego zostały szczegółowo określone w dokumentacji dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.

Promowanie działań innowacyjnych – część III

W części 2 artykułu przedstawiliśmy działanie PO IG 4.3 Kredyt technologiczny PO IG 4.4 Nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym. Poniżej zaprezentowane zostaną kolejne działania PO IG dedykowane sektorowi MSPPO IG 4.5 Wsparcie inwestycji o dużym znaczeniu dla gospodarki.

Wydatki niekwalifikowane w projektach mikroprzedsiębiorców w województwie dolnośląskim

Wnioskując o unijną dotację dla swojego przedsiębiorstwa musimy pamiętać, że Unia Europejska pokrywa tylko część kosztów poniesionych podczas realizacji inwestycji. Pozostała część musi zostać pokryta przez wnioskodawcę ze środków własnych.

Jak aplikować o środki dla mikroprzedsiębiorców na Dolnym Śląsku – część II

Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca ogłosiła nabór wniosków o dofinansowania w ramach konkursu dla mikroprzedsiębiorców. Zainteresowani mogą otrzymać dotację unijną w wysokości do 60% wydatków kwalifikowanych w projekcie.

REKLAMA

Czy przedmiot leasingu operacyjnego może być zlicytowany

Dokonywanie przez komorników licytacji przedmiotów leasingu operacyjnego uzsadania wniesienie powództwa przeciwegzekucyjnego przez uprawniony podmiot.

Definicje leasingowe zawarte w MSR

Zawarcie umowy leasingu łączy się z koniecznością rozliczania go m.in. zgodnie z zasadami przewidzianymi przez Międzynarodowe Standardy Rachunkowości.

Co oznaczają terminy leasingowe z MSR

Międzynarodowe Standardy Rachunkowości formułują szereg definicji odnoszących się do leasingu. Ich znajomość jest niezbędna dla jego prawidłowego rozliczania.

Jakie formy leasingu są dopuszczalne

Leasing jako jedna z wielu form finansowania działalności gospodarczej występuje w zróżnicowanych formach. Konkretny podział na rodzaje zależy od przyjętego kryterium.

Wady franczyzy dla franczyzodawcy - cz. II

Przyjaciel może stać się wrogiem.

Wady franczyzy dla franczyzodawcy - cz. I

W wymarzonym świecie franczyzodawcy czerpałby on korzyści z zapału, energii i apetytu na sukces franczyzobiorcy, mając również możliwość ciągłego pociągania za sznurki. Jednak franczyzobiorcy to nie marionetki.

Zalety franczyzy dla franczyzodawcy

Najistotniejszym powodem dla franczyzowania pomysłu na biznes jest fakt, że właściciel (założyciel) firmy może na tym zarobić, oczywiście całkiem legalnie i uczciwie. Franczyzobiorcy płacą w zamian za możliwość prowadzenia biznesu, który ma duże szanse powodzenia.

Wady franczyzy - niewiadoma i trudne rozstanie

Jedno z najtrudniejszych zadań, przed którym staje każdy przyszły franczyzobiorca, polega na sprawdzeniu wiarygodności franczyzodawcy. Sprawdzanie franczyzodawcy jest ważne z dwóch powodów.

Wada franczyzy - stały odpływ pieniędzy

Każdy, kto kupuje prawo do prowadzenia franczyzy, spodziewa się konieczności uiszczenia opłaty wstępnej, a to, czy za system warto zapłacić podaną cenę, zależy już od jego osądu.

Stała kontrola franczyzodawcy jedną z wad franczyzy

Nie do końca franczyzobiorca jest sam sobie sterem.

Wada franczyzy - "wystarczy jedno zgniłe jabłko"

Jedną z bardziej irytujących cech takich truizmów, poza tym że są wyjątkowo denerwujące, stanowi fakt, że zazwyczaj zawierają one ziarno niewygodnej prawdy.

Wada franczyzy - brak elastyczności

W biznesie musisz się dostosować, by przetrwać. Firmy działają w środowisku, które podlega ciągłym zmianom, mogą pojawić się nowi uczestnicy, nowe technologie mogą posłać do lamusa istniejące systemy produkcji, trendy zmieniają się jak pogoda i są tak samo nieprzewidywalne, zmianom podlegają koszty surowców, a na interesy mogą też wywierać wpływ nowe akty prawne.

Poczucie niezależności jako zaleta franczyzy

Słowo „poczucie” ma tutaj większe znacznie, niż można by na początku przypuszczać. Cały sens bycia sobie samemu szefem to niezależność, kontrola nad własnym losem, podejmowanie decyzji i co najważniejsze, zbieranie owoców tego, że zdobyłeś się na odwagę, by działać na własną rękę.

Zaleta franczyzy - wyłączność

Zakładanie własnego biznesu jest wystarczająco stresujące nawet bez konieczności ciągłego oglądania się za siebie i sprawdzania, czy przypadkiem jakiś wredny konkurent nie próbuje rozgościć się na Twoim podwórku.

Łatwość finansowania to również zaleta franczyzy

Oferty dużych banków i agencji kredytowych są kuszące, ale wszystkim im można zarzucić to samo - zarabiają na klientach zdecydowanie za dużo, traktują ich protekcjonalnie i z rezerwą oraz nie chcą udzielać pomocy wtedy, gdy najbardziej jej potrzebujesz.

Zmniejszone ryzyko i łączenie sił - ważne zalety franczyzy

Franczyza jest atrakcyjna dla franczyzobiorców ze względu na fakt, że ryzyko, które normalnie wiąże się z otwarciem własnej firmy, w tym przypadku jest niemal wyeliminowane. Dzieje się tak przede wszystkim z uwagi na połączenie sił z doświadczonym partnerem - franczyzodawcą.

Wypróbowana marka jako zaleta franczyzy

Dotąd koncentrowaliśmy się na powodach, dla których można traktować franczyzę jak ucieczkę od rutyny zatrudnienia na etacie i jak możliwość spełnienia marzenia o byciu sobie samemu szefem.

Franczyza detaliczna i inwestycyjna

Napoleon pogardliwie nazwał Brytyjczyków narodem sklepikarzy i miał rację, oczywiście nie w przypadku pogardy, ale w kwestii trafności opisu. Sprzedaż detaliczna stanowi istotną część brytyjskiej gospodarki.

Franczyza o formacie przedsiębiorstwa

Rozróżnienie na pracowników fizycznych i umysłowych doskonale nadaje się do przedstawienia różnicy między franczyzą jednoosobową a taką o formacie przedsiębiorstwa.

Franczyza jednoosobowa

Bezsprzecznie najpopularniejsza i najczęstsza forma franczyzy, zazwyczaj wymaga jednej osoby — właściciela (wykonawcy), który często, choć nie zawsze jeździ do klientów furgonetką wyposażoną w narzędzia potrzebne do wykonania usługi albo wypełnioną towarem na sprzedaż.

Cechy franczyzy – zysk brutto ze sprzedaży


Franczyza powinna odznaczać się pewnymi szczególnymi cechami. Prócz unifikacji - czyli zdolności do replikowania, unikalnych cech oferty pozwalających na pozyskanie wiernych klientów oraz prostoty działania, równie ważne a wręcz kluczowe jest przynoszenie zysku przez punkt franczyzowy.

Cechy franczyzy – prostota działania

Franczyza lepiej niż jakakolwiek inna forma biznesu pozwala ludziom mającym różne doświadczenie i umiejętności robić coś zupełnie odmiennego od tego, co robili w przeszłości.

Cechy franczyzy – Unikalna Cecha Oferty


Działalność franczyzowana musi pozwalać na replikację - każdy punkt handlowy, czy usługowy musi być podobny do innych. Musi mieć także coś, co ją wyróżni na tle konkurencji i co sprawi, że będzie wybierana przez klientów - chodzi tu o unikalne cechy oferty.

Cechy franczyzy - unifikacja


Zdolność franczyzowania jest relatywnie rzadkim towarem - na pierwszy rzut oka wydaje się, że niewiele form biznesowych można z powodzeniem zaadaptować do tego formatu. Aby przedsięwzięcie miało perspektywę rozwoju i osiągnięcia dojrzałości, musi dodatkowo charakteryzować się pewnymi cechami. Pierwszą z nich jest unifikacja.

Franczyza w Polsce


Firma konsultingowa PROFIT system, specjalizująca się w doradztwie z zakresu franczyzy, już po raz czwarty prezentuje raport o rynku franczyzowym w Polsce.

Współczesna franczyza


Mówiąc dziś o franczyzie, mamy na myśli „franczyzę formatu biznesowego”. Najistotniejsza jest  format, czyli wypróbowany i przetestowany system prowadzenia biznesu — sprzedaży dóbr lub usług — który może zostać powielony przez innych. Równie często stosuje się bardzo pomocne określenie „pakiet franczyzowy”.

Na czym polega franczyza?

Nie ma pewności, kiedy i gdzie użyto po raz pierwszy tego terminu w stosunku do tego rodzaju działalności, ale prawie na pewno miało to miejsce w Stanach Zjednoczonych. Mówi się również, że system umów licencyjnych w handlu w Wielkiej Brytanii, polegający na tym, że piwowarzy udzielali właścicielom pubów wyłącznych praw na sprzedaż wytwarzanych przez nich gatunków piwa i żadnych innych, był wczesną formą franczyzy.

Jak zareklamować się w książce telefonicznej

Książka telefoniczna to miejsce, w którym może reklamować się każda firma. Jest to jeden wielki katalog reklamowy i dlatego musisz wymyślić jakiś sposób, aby reklama wyróżniała się na tle tysięcy innych.

Artykuły promocyjne w prasie

Artykuły promocyjne, w przeciwieństwie do reklamy w formie bezpośredniej, bliższe są zwykłym artykułom redakcyjnym. Świadczy o tym zarówno ich forma, jak i treść. Czy zamieszczenie artykułu promocyjnego jest lepsze od ogłoszenia reklamowego?

Zareklamuj się w lokalnej stacji radiowej

Możesz dotrzeć do bardzo szerokiego kręgu odbiorców niższym kosztem niż w przypadku reklamy w telewizji. Zareklamuj się w stacjach radiowych.

Gdzie się reklamować

Ten sam środek przekazu jednemu przedsiębiorcy może zapewnić sukces a innemu porażkę. Wybór środka przekazu jest równie ważny jak komunikat, który chcemy przekazać.

Sprowadzone auto nie zawsze podlega badaniom technicznym

Od dnia 22 września 2009 roku zaczęła obowiązywać nowelizacja kodeksu drogowego, dzięki której auto sprowadzone z zagranicy, nie będzie musiało ponownie przechodzić badań technicznych. Pod warunkiem, że sprowadzone auto będzie posiadało dotychczas ważne badania w kraju po którym uprzednio się poruszało. Obowiązek tak zwanej pierwszej rejestracji po sprowadzeniu samochodu nie będzie już konieczny.

Marki gastronomiczne bogacą się dzięki franczyzobiorcom

System franczyzowy coraz bardziej kusi inwestorów. A jednym z najbardziej popularnych segmentów rynku, na którym działają franczyzobiorcy to sektor gastronomiczny.

Likwidacja szkody komunikacyjnej przedsiębiorcy przez zakład ubezpieczeń

Wielu przedsiębiorców boryka się z problemami dotyczącymi wypłaty odszkodowania z tytułu szkód komunikacyjnych. Powszechne jest przekonanie, że kwoty odszkodowań są zaniżone i nie odzwierciedlają rzeczywistej wartości szkody. W praktyce droga do satysfakcjonującego odszkodowania może być długa i skomplikowana.

Franczyza w pigułce

Biznes w sieci franczyzowej, to sprawdzony biznes. Dla tych, którzy boją się ryzyka otwarcia działalności na własną rękę, z pomocą przychodzą franczyzodawcy.

Podwyżka cen winiet od 1 stycznia 2010 r.

Minister Infrastruktury postanowił zrobić „prezent” świąteczno-noworoczny wszystkim firmom transportowym i z dniem 1 stycznia 2010 r. podniósł ceny kart drogowych, zwanych popularnie „winietami”.

Kryzys nie zaszkodził franczyzie

Kryzys kryzsem a franczyza "ma się" dobrze. Spowolnienie gospodarcze sprzyja rozwojowi sieci franczyzowych, ponieważ inwestycja w przystąpienie do znanej sieci jest mniej ryzykowna niż założenie własnego biznesu. W tym roku w Polsce, ma przybyć około 3,5 tys. nowych placówek.

Franczyza w nowych segmentach rynku

Głównymi dostawcami systemów franczyzowych na polskim rynku były banki, restauracje oraz sklepy spożywcze. Od niedawna franczyza wkracza na nowe segmenty rynku.

Salon kosmetyczny we franczyzie

Czas kryzysu nie wpływa negatywnie na popularność usług kosmetycznych. Okazuje się, że chcemy dbać o urodę nawet wtedy, kiedy mamy mniej w portfelu. Salony kosmetyczne wciąż mają klientów. A taki salon to dobry pomysł na biznes.

Znak towarowy

Znak towarowy - każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, odróżniające towary jednego przedsiębiorstwa od towarów innego

Umowa franczyzy

Umowa franczyzy - określa zasady budowania współpracy gospodarczej między franczyzobiorcą a franczyzodawcą

Strony umowy

Strony umowy – franczyzodawca oraz franczyzobiorca

REKLAMA