REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.
Firmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre e-sklepy sięgają po nieuczciwe praktyki. Jak wynika z najnowszych danych TrustMate, blisko dwa tysięcy sklepów online w Polsce kupuje fikcyjne recenzje. Proceder ma miejsce, pomimo że kary za takie praktyki sięgają do 10% obrotu e-sklepów. Czy problem narasta? Jak można się przed nim bronić?
UOKiK bardzo poważnie podchodzi do weryfikacji przestrzegania przepisów. Już w 2023 roku, w wyniku działań kontrolnych wystosował wiele wniosków o przedstawienie wyjaśnień odnośnie wątpliwych praktyk lub zaniechanie naruszeń zbiorowych interesów konsumentów, a w 2024 roku nałożono już pierwsze kary finansowe.
Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!
REKLAMA
TikTok chce ugruntować swoją pozycję w świecie reklam w mediach społecznościowych. Proponuje markom, aby wykorzystywały cyfrowe awatary mówiące w wielu językach. Po to, aby ich przekaz był jeszcze bardziej dopasowany do klientów w poszczególnych regionach. Ma być taniej niż w przypadku zatrudniania influencerów czy aktorów z konkretnych krajów.
Prezentowane w raporcie dane e-handlu dotyczą sektora przedsiębiorstw, czyli podmiotów zatrudniających powyżej 9 osób. Podmioty te realizują około ¾ całości obrotów realizowanych w handlu detalicznym.
Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.
Czy programy lojalnościowe wciąż mają potencjał do budowania potęgi marki? Chociaż wciąż kojarzą się głównie z rabatami i bonusami, w rzeczywistości są niewyczerpanym źródłem wiedzy o konsumentach i ich potrzebach.
REKLAMA
Bezpieczeństwo w Internecie to w dzisiejszych czasach podstawa. W Unii Europejskiej obowiązuje nowy akt o usługach cyfrowych (Digital Services Act, DSA). Również w Polsce będą obowiązywały nowe przepisy. To bardzo ważne, ponieważ wiele osób zastanawia się: jak zachowywać się bezpiecznie w Internecie? Jak chronić swoje bezpieczeństwo w sieci? Jakie są zagrożenia w Internecie? Jak chronić się przed zagrożeniami w Internecie? Przepisy będą dotyczyły przedsiębiorców jak i osób fizycznych. Nowe przepisy mają poprawić bezpieczeństwo użytkowników w sieci, wspierać walkę z nielegalnymi treściami w Internecie, uregulować zagadnienia dot. moderowania treści. Nie będzie już tak łatwo manipulować użytkownikami, "śledzić ich" działań w sieci, profilować, wysyłać tzw. ciasteczek (pliki cookie). Będzie większa ochrona przed pedofilią. To będzie prawdziwa rewolucja dla przedsiębiorców działających w Internecie. Akt o usługach cyfrowych stosuje się od dnia 17 lutego 2024 r.
Czym jest Akt o Usługach Cyfrowych i kogo dotyczy? W jaki sposób firmy działające w Europie będą musiały zadbać o większe bezpieczeństwo swoich platform? Prezentujemy najważniejsze informacje.
Jakich trendów w marketingu można się spodziewać w 2024 roku? Rok temu bardzo znacząca okazała się sztuczna inteligencja, z pewnością wciąż będzie obecna. A co jeszcze nas czeka?
Szykujesz się do tradycyjnych świątecznych zakupów przed Bożym Narodzeniem i końcem roku? Jeśli masz gotówkę, najlepiej wyposażyć się w funkcję płatności BLIK, gdy chcesz się kredytować na krótką metę lub w średnim terminie – korzystaj z płatności odroczonych, BNPL. Nowe technologie zmieniają tradycyjne produkty bankowe a ich oferenci, tzw. fintechy powoli przejmują klientów od tradycyjnych banków.
Przeterminowane zadłużenie firm zajmujących się sprzedażą wysyłkową lub handlem online na koniec sierpnia 2023 r. wynosiło niemal 401 mln zł. Przez rok zadłużenie sektora e-commerce zwiększyło się o ponad 73 mln zł – wynika z danych rejestru dłużników BIG InfoMonitor.
E-commerce w Polsce ma przed sobą dobre perspektywy, ale też poważnego rywala – sytuację gospodarczą, która wymusza na konsumentach oszczędności. Jak się wyrwać z tego impasu? Firmy muszą pamiętać o tym, że posiadanie sklepu w internecie to nie wszystko. Należy inwestować w nowinki, które jeszcze bardziej zaangażują przebodźcowanych internautów. Jakie?
Handel internetowy kwitnie, ale sytuacja gospodarcza skłania konsumentów do szukania oszczędności. Samo posiadanie sklepu internetowego to już dziś za mało. Jak firmy mogą powalczyć o klientów?
W dobie cyfryzacji i rosnącej popularności zakupów online, wiele osób zastanawia się nad założeniem własnego sklepu internetowego. Czy to trudne? Ile to kosztuje? Czy się opłaca? Odpowiadamy na te i inne pytania.
W coraz bardziej konkurencyjnym świecie zakupów cyfrowych istnieją zasady, które należy stosować, aby zachęcić klientów do kupowania produktów w e-sklepie. Procesy te koncentrują się wokół konwersji, która jest najważniejszym wskaźnikiem. Poznaj jej miary i zasady, a także 12 najważniejszych metod optymalizacji konwersji w handlu internetowym.
Pierwsza połowa tego roku przyniosła rdr. wzrost sprzedaży (+ 15 proc.) oraz liczby transakcji (+ 33 proc.) w sklepach internetowych. Jednocześnie okres ten przyniósł spadek średniej wartości koszyka zakupowego.
Marketplace to internetowe platformy zakupowe w formie współczesnych targowisk, które w jednym miejscu łączą sprzedawcę i klienta, temu drugiemu umożliwiając zakupy z różnych źródeł.
Amazon czy Facebook będą przekazywać amerykańskim służbom dane detalicznych sprzedawców. Wszystko to w myśl walki z internetowymi gangami, które oferują podrabiane towary. Przepisy, które zawierają regulacje w tym zakresie weszły w życie w Stanach Zjednoczonych pod koniec czerwca.
Regularną obecność online deklaruje ponad trzy czwarte dorosłych (77%). Stwarza to ogromne możliwości dla producentów i sprzedawców produktów spożywczych. Jakie perspektywy ma rynek e-grocery? Czy to przyszłość naszych zakupów?
Ponad 40 milionów m3 powietrza trafia do polskich konsumentów wraz z ich zamówionymi produktami. Nadmierne pakowanie i zbędne wypełniacze kładą się cieniem na każdym aspekcie działalności firmy. W Polsce mamy do czynienia ze zjawiskiem air-commerce.
Klienci poszukują wygody, szybkości i łatwości w zakupach on-line, co prowadzi do powstawania nowych modeli biznesowych takich jak quick commerce oraz dark store. Głównymi odbiorcami sklepów q-commerce są osoby młode, ceniące aspekt wygody.
Na poczucie bezpieczeństwa podczas płatności za zamówienie w sieci najbardziej wpływa zaufanie do pośrednika płatności, znany operator lub metoda.
Plan na 2026 r. zakłada, że w każdym województwie będziemy mieli prawie 100 proc. gospodarstw domowych podłączonych do internetu - zapowiedział minister cyfryzacji Janusz Cieszyński. Dodał, że w lipcu ruszy konkurs, który wyłoni firmy mające zrealizować szerokopasmowe inwestycje.
Rozwój mikroprocesorów odmienił nasze życie na wiele sposobów. Ogromna liczba współczesnych produktów korzysta dziś z tych urządzeń po to, by łączyć się z Internetem. Od inteligentnych lodówek, które informują o tym, kiedy należy kupić mleko, po samochody, które automatycznie aktualizują swoje oprogramowanie.
Gdy połączyć to, co internauci kochają najbardziej, czyli wideo i zakupy, otrzymamy przepis na sprzedażowy sukces.
Tysiące zamykanych sklepów stacjonarnych może przywołać pytanie: „To gdzie właściwie będziemy kupować niezbędne produkty”? Coraz częstszą odpowiedzią jest internet. Rozwiązania i sposoby sprzedaży, które są stosowane w sieci, mają jednak zachęcić konsumentów również do tego, żeby nie odkładali tradycyjnych sklepów do lamusa.
Automaty paczkowe w ostatnich latach stały się kluczowym ogniwem w sektorze przesyłek oraz e-commerce. Umożliwiają one komfortowe odbiory i nadawanie towarów w cyklu całodobowym, siedem dni w tygodniu.
Handel w sieci nadal jest rynkiem przyszłości, który skutecznie wpisuje się w potrzeby e-konsumentów. Już teraz stanowi uzupełnienie tradycyjnej sprzedaży, a w wielu aspektach nawet ją wyprzedza. Jak wynika z badania „Narzędzia i wtyczki w e-commerce 2022”, ponad 80% sklepów internetowych w Polsce sięga po rozwiązania technologiczne, wspierające handel online. 14% planuje natomiast digitalizację procesów sprzedażowych.
Mimo trudności oraz wielu wyzwań, sektor e-commerce w Polsce odnotował w ubiegłym roku wzrost o niemal 20%. Jak wynika z raportu, łączny obrót uczestników e-handlu osiągnie aż 109 mld zł.
REKLAMA