REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Telezakupy 2.0 z użyciem internetu

Telezakupy 2.0: internetowe światło handlu
Telezakupy 2.0: internetowe światło handlu

REKLAMA

REKLAMA

Gdy połączyć to, co internauci kochają najbardziej, czyli wideo i zakupy, otrzymamy przepis na sprzedażowy sukces. 

Internetowy bazar 

Chodziliśmy do pracy, robiliśmy zakupy w sklepach stacjonarnych, zaczęliśmy pracować przez internet i tam też rozkwitł handel online. Jednak nasze zamiłowanie do oglądania towaru przed zakupem nie osłabło, dlatego rosnącą popularnością cieszy liveshopping, który stara się przywrócić interakcję i atmosferę tradycyjnych straganów.

REKLAMA

A jak to wygląda cały proces w praktyce? Użytkownicy, którzy oglądają transmisję, mogą tego samego dnia kupować wybrane produkty w promocjach ogłaszanych przez prowadzących. Przy tej okazji często wykorzystuje się kody rabatowe, które są aktywne zaledwie przez kilka godzin.

Boom na wideozakupy 

REKLAMA

Jak wynika z globalnych danych zebranych przez firmę analityczną Report Linker zainteresowanie tą formą zakupów wystrzeliło. Zgodnie z ich najnowszym raportem globalna wartość rynku handlu wideo wyniosła w 2022 r. 526,72 mld USD. Prognozy wskazują, że zaledwie 6 lat później ma osiągnąć 2,79 bln USD. Oznacza to blisko pięciokrotny przyrost (498%).

W podobnym tonie wypowiadają się eksperci firmy konsultingowej McKinsey, którzy przewidują, że za 3 lata aż 20% całej sprzedaży e-commerce będzie pochodzić ze „sprzedaży na żywo”, która przeżywa właśnie swój renesans. Wszystko dzięki rozwojowi technologii i nowym trendom zakupowym – uważają eksperci. 

REKLAMA

Co więcej, dane zebrane przez polską markę pokazują, że współczynnik konwersji jest nawet o 5-10 razy większy niż wynosi średnia w branży. Podczas ostatniej zrealizowanej akcji liveshoppingowej, efekty były lepsze niż przy wykorzystaniu jakiejkolwiek innej formy promocji – przychód był o około 80% większy niż przeciętnie tego miesiąca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Połączenie możliwości, jakie daje ta forma promocji z technologią, skutkuje nieprzeciętnymi rezultatami – zwraca uwagę Grzegorz Przemieniecki, Brand Manager Komputronik – Streaming wideo w wysokiej jakości, interakcja z odbiorcami w czasie rzeczywistym i brak konieczności wychodzenia z domu sprawiają, że klienci coraz chętniej śledzą wielogodzinne show. Dzięki prezentacji na żywo mogą oni dokładnie zapoznać się z produktem, jeszcze zanim on do nich trafi, nie kupują więc tzw. “kota w worku”, a to zdecydowana przewaga nad zakupami online w tradycyjnej formie – dodaje ekspert, odpowiedzialny za organizację wydarzenia.

Chińska moda w Polsce 

O sile oddziaływania tej metody przekonano się w Chinach, gdzie liveshopping stał się jednym z najważniejszych kanałów sprzedaży online. Zjawisko to rozlało się na prawie wszystkie segmenty rynku, od mody i kosmetyków po produkty spożywcze, a także poza granice Państwa Środka.

Choć LiveShopping nie jest jeszcze tak popularny w Polsce jak w Chinach, zaczyna zdobywać coraz więcej zwolenników. Według raportu firmy badawczej Gemius, około 11% Polaków korzystało z zakupów na żywo, a 21% zadeklarowało chęć skorzystania z tej formy zakupów w przyszłości. 

- Liveshopping umożliwia firmom docieranie do wcześniej nieosiągalnych segmentów rynku, a także budowanie silniejszych, bardziej osobistych relacji z konsumentami, a to ogromny potencjał dla marek. Drugim z kluczowych aspektów tej formy sprzedaży jest jego dynamizm. W tych dniach zawsze odnotowujemy rekordy w ruchu na stronie. Natychmiastowe oferty, promocje i konkursy dodają elementu niespodzianki i ekscytacji, który przyciąga widzów i zwiększa ich zaangażowanie – podsumowuje Wojciech Buczkowski.

Wykorzystując tę formę promocji wszystkie firmy handlowe, niezależnie od wielkości, mają szansę na skierowanie oferty do precyzyjnie wybranej grupy odbiorców. Dziś dzięki wykorzystaniu danych i wsparciu sztucznej inteligencji. Te cechy wskazują, że sprzedaż na żywo ma olbrzymi potencjał, aby stać się jednym z dominujących modeli zakupowych w najbliższej przyszłości.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

Czy własny bank pozytywnych zasobów pomaga w pracy?

Praca często generuje stres, a z nim każdy radzi sobie na swój sposób. Niejednokrotnie jest to spadek zaangażowania czy motywacji do pracy. Czym jest PsyCap? Zagadnienie analizowały badaczki Uniwersytetu SWPS.

Nowa wersja GPT-4o dostępna dla wszystkich. Asystent głosowy + rozpoznawanie i nazywanie emocji na podstawie obserwacji twarzy przez kamerę

W poniedziałek pokazano nową wersję ChataGPT - GPT-4o. Google raczej nie spadnie z tronu lidera wyszukiwarek ale nowe rozwiązania od Open AI mogą zrewolucjonizować nasze życie. Podróże bez znajomości języka będą jeszcze łatwiejsze, ale coś dla siebie dostaną też duże marki. Nowy ChatGPT będzie mógł odczytywać nasze emocje “na żywo”, a to dla reklamodawców może być wiedza bezcenna. 

REKLAMA

Czy wkrótce już nie będzie nas stać na czekoladę?

Cena tony kakao w połowie kwietnia wynosiła na giełdach ponad 11 tys. dolarów. Eksperci są zdania, że to nie jest koniec podwyżek. Czy wkrótce nie będziemy mogli sobie pozwolić na czekoladę? 

Urlop od płacenia składek ZUS dla mikroprzedsiębiorców. Nowe rozwiązania coraz bliżej?

Sejm uchwalił ustawę o tzw. wakacjach składkowych. Nowe przepisy są skierowane do mikroprzedsiębiorców, wpisanych do CEIDG, którzy ubezpieczają do 10 osób, a ich roczny obrót nie przekracza 2 mln euro. Teraz ustawa trafi do Senatu.

Jest decyzja Rady Polityki Pieniężnej w sprawie stóp procentowych. Ile wynoszą?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dn. 8-9 maja 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie, referencyjna wynosi nadal 5,75 proc. - podał w komunikacie bank centralny.

Polacy już nie oglądają telewizji?

Polacy coraz rzadziej oglądają telewizję, a coraz częściej wybierają platformy streamingowe. Według ekspertów to te oferujące treści sportowe będą wybierane najczęściej. 

REKLAMA

Co to jest sztuka cyfrowa i dlaczego warto w nią inwestować

– Dzięki łączeniu sztuki i nowych technologii możemy dziś pokazać w każdym miejscu na Ziemi wybitnych polskich artystów i nasz wyjątkowy kraj. To również absolutny strzał w dziesiątkę dla branży inwestycyjnej! – mówi Tomasz Jaworski, promotor Polski na świecie, mecenas sztuki, kolekcjoner, Prezes grupy innowacyjnych projektów SMARTVerum.

Brak chętnych do pracy. Restaurator oferuje prawie 1300 zł za pomoc w znalezieniu kelnera

Sezon letni jeszcze się nie rozpoczął, a w branży gastronomicznej i hotelowej już, tak jak co roku, brakuje pracowników. Właściciel bistro w Aoście na północy Włoch oferuje bon wartości 300 euro osobie, która pomoże mu znaleźć kelnera. 

REKLAMA