REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bezpieczne płatności za zakupy w sieci. Czego chcą konsumenci?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zakupy w sieci. Jakich standardów bezpieczeństwa chcą konsumenci?
Zakupy w sieci. Jakich standardów bezpieczeństwa chcą konsumenci?

REKLAMA

REKLAMA

Na poczucie bezpieczeństwa podczas płatności za zamówienie w sieci najbardziej wpływa zaufanie do pośrednika płatności, znany operator lub metoda.

Bezpieczeństwo zakupów w sieci 

Polacy coraz chętniej decydują się na zakupy online, dążąc przy tym do szybkiego i wygodnego procesu płatności. Jak pokazały wyniki badania, podczas tej aktywności w sieci, kluczowym aspektem jest bezpieczeństwo transakcji (89 proc.), a 44 proc. badanych, kierując się poczuciem bezpieczeństwa, jakie daje ta forma zakupów, wybiera konkretnego operatora. Ponadto, zaufanie do pośrednika płatności, renomowany operator lub metoda to czynniki, które najmocniej (blisko jedna trzecia odpowiedzi) budują komfort podczas dokonywania transakcji online. A co mogą, a nawet powinni zrobić ci konsumenci, którzy obawiają się o swoje dane lub pieniądze płacąc w wybranym e-sklepie? 

REKLAMA

Poznać miejsce zakupów internetowych to podstawa bezpieczeństwa 

- Aby nabrać pewności co do tego, czy zakupy w tym konkretnym sklepie internetowym są bezpieczne, przed dokonaniem w nim płatności ważne jest zapoznanie się z jego regulaminem oraz rozważne wyrażanie zgody, o jaką prosi operator danego serwisu. Warto również pamiętać, że istnieje szereg instytucji dbających o nasze bezpieczeństwo w procesie nie tylko transakcji online, ale całych e-zakupów. Wiarygodny operator powinien przede wszystkim posiadać licencję na świadczenie usług, wydawaną przez odpowiedni organ, np. Komisję Nadzoru Finansowego – mówi Krzysztof Szanecki, Security Manager w Tpay.

Ubezpieczenie płatności zwiększy bezpieczeństwo w sieci? 

REKLAMA

W trosce o zabezpieczenie płatności podczas zakupów internetowych, wykupieniem ubezpieczenia byłoby zainteresowanych jedynie 27 proc. e-konsumentów, najwięcej w najmłodszych grupach wiekowych, tj. 18-24 r.ż. (31 proc.) oraz 25-34 r.ż. (32 proc.). Opcji ubezpieczenia transakcji nie bierze pod uwagę 38 proc., a 35 proc. nie ma w tej kwestii zdania. 

Kwota, która cieszyłaby się największym zainteresowaniem przy wykupieniu takiego ubezpieczenia to między 100 zł a 499 zł (42 proc. wskazań). Konsumenci najchętniej ubezpieczyliby pojedynczą transakcję (41 proc.) lub uiścili opłatę jednorazową na rok (38 proc.). Na miesięczną składkę postawiłoby jedynie 18 proc. badanych.

Zakupy internetowe - bezpiecznie za pobraniem  

Mimo postępującej rewolucji cyfrowej i dużego zaufania do pośredników płatności online, część e-konsumentów lubi płacić za pobraniem za produkty zamówione w internecie i tę metodę uważa za najbezpieczniejszą (89 proc.). Przynajmniej raz skorzystało z niej 53 proc. Polaków, najczęściej podczas zakupów w sieci płaciło w ten sposób 18 proc., jednak tylko 9 proc. osób deklaruje, że jest to preferowana przez nich forma płatności. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Tpay

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

REKLAMA

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

REKLAMA

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

REKLAMA