REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakupy spożywcze w internecie: e-grocery

Zakup żywności w internecie? Chętnych coraz więcej
Zakup żywności w internecie? Chętnych coraz więcej

REKLAMA

REKLAMA

Regularną obecność online deklaruje ponad trzy czwarte dorosłych (77%). Stwarza to ogromne możliwości dla producentów i sprzedawców produktów spożywczych. Jakie perspektywy ma rynek e-grocery? Czy to przyszłość naszych zakupów?

Prawie 100 mld zł rocznie w e-handlu  

Szacuje się, że wartość e-commerce w Polsce wynosi 92 mld złotych i jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie – według informacji podanych przez PARP. Nie sposób więc nie wspomnieć o kategorii zakupowej, która szturmem zdobyła w ciągu ostatnich dwóch lat e-commerce – chodzi o produkty spożywcze. Co 8. internauta (a co 3. e-kupujący) regularnie kupuje je w sieci – wynika z raportu e-Izby. Natomiast w badaniach Gemius, aż 45% respondentów wskazało, że w ciągu ostatniego roku dokonało zakupu artykułów spożywczych online

REKLAMA

Tendencja wzrostowa zakupów spożywczych online 

REKLAMA

Prognozowany udział handlu online w sprzedaży produktów spożywczych w Polsce na koniec 2022 roku wyniósł 1,4%, a w 2027 roku ta wartość prawdopodobnie wzrośnie do 2,7% (dane badania PwC). Potencjał na rozwój jest ogromny, tym bardziej że lubimy zakupy spożywcze – w porównaniu do zachodnich krajów, robimy je średnio ok. 2-3 razy w tygodniu (a na zachodzie 1-2 razy w tygodniu). Ponadto, ok. 40% polskich respondentów deklaruje, że dokonuje ich codziennie. 

Istotny wzrost rynku e-grocery oznacza, że retailerzy powinni poważnie potraktować swoją strategię działań e-commercowych, równocześnie nie zapominając o tych stacjonarnych, ponieważ w najbliższym czasie dominującym modelem sprzedaży w branży spożywczej będzie omnichannel – wskazuje Anna Olipra, CEO GlobalSM. Polska branża spożywcza w internecie ma wiele możliwości, ale także wyzwań. Firmy muszą dostosować swoje strategie, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom konsumentów i skorzystać z nowych technologii. Pomimo wyzwań, przyszłość wygląda obiecująco, a innowacje i zmiana podejścia do klienta mogą przyczynić się do dalszego wzrostu i rozwoju sektora – dodaje. 

Dominację omniklienta potwierdza raport, gdzie na pytanie: Jak często zdarza się tak, że szukasz w serwisach internetowych dokładnych informacji o poniższych produktach, ale kupujesz je w sklepach tradycyjnych?, aż 37% respondentów przy odpowiedziach zawsze i często wskazało na produkty spożywcze.

Odzież przed artykułami spożywczymi w e-handlu 

REKLAMA

Co ciekawe, ankietowani badania „E-commerce w Polsce 2022” najwięcej średnio miesięcznie wydali online na odzież, dodatki i akcesoria oraz właśnie na artykuły spożywcze. Wydatki wynosiły w wymienionych kategoriach przeciętnie 213 zł. W przypadku artykułów spożywczych więcej na ten cel przeznaczyły osoby lepiej oceniające swoją sytuację materialną, ale też badani w wieku 25-34 lata.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rynek e-commerce w Polsce ma duże możliwości rozwoju. Przewiduje się, że innowacje, takie jak automatyzacja i sztuczna inteligencja, odgrywać będą kluczową rolę w przyszłości e-grocery. Nowe technologie mogą pomóc firmom spożywczym w pokonaniu istniejących wyzwań. Automatyzacja może usprawnić proces pakowania i dostawy produktów, podczas gdy sztuczna inteligencja może okazać się wsparciem w analizie danych zakupowych, personalizacji oferty dla klientów oraz optymalizacji zarządzania zapasami. Ponadto, firmy spożywcze, które zdecydują się na wdrażanie i wykorzystywanie takich rozwiązań, mogą osiągnąć przewagę konkurencyjną, zwiększyć swoją efektywność operacyjną i lepiej zaspokoić potrzeby konsumentów. 

Analiza trendów konieczna w e-handlu 

Z pewnością obserwacja i analiza trendów są kluczowe dla każdej firmy, która chce z sukcesem prowadzić swoje działania. Polski rynek spożywczy w internecie to dynamicznie rozwijająca się przestrzeń, pełna nie tylko wyzwań, ale przede wszystkim szans dla przedsiębiorców. Ważne jest więc, aby w odpowiedni sposób zadbać o doświadczenia zakupowe klienta, który będzie do nas wracał – podsumowuje Anna Olipra. Potencjał tego segmentu dostrzegają również firmy z sektora usług kurierskich, poszerzając swoją ofertę właśnie o dostawy jedzenia – dodaje.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA