REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakupy spożywcze w internecie: e-grocery

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zakup żywności w internecie? Chętnych coraz więcej
Zakup żywności w internecie? Chętnych coraz więcej

REKLAMA

REKLAMA

Regularną obecność online deklaruje ponad trzy czwarte dorosłych (77%). Stwarza to ogromne możliwości dla producentów i sprzedawców produktów spożywczych. Jakie perspektywy ma rynek e-grocery? Czy to przyszłość naszych zakupów?

Prawie 100 mld zł rocznie w e-handlu  

Szacuje się, że wartość e-commerce w Polsce wynosi 92 mld złotych i jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie – według informacji podanych przez PARP. Nie sposób więc nie wspomnieć o kategorii zakupowej, która szturmem zdobyła w ciągu ostatnich dwóch lat e-commerce – chodzi o produkty spożywcze. Co 8. internauta (a co 3. e-kupujący) regularnie kupuje je w sieci – wynika z raportu e-Izby. Natomiast w badaniach Gemius, aż 45% respondentów wskazało, że w ciągu ostatniego roku dokonało zakupu artykułów spożywczych online

REKLAMA

REKLAMA

Tendencja wzrostowa zakupów spożywczych online 

Prognozowany udział handlu online w sprzedaży produktów spożywczych w Polsce na koniec 2022 roku wyniósł 1,4%, a w 2027 roku ta wartość prawdopodobnie wzrośnie do 2,7% (dane badania PwC). Potencjał na rozwój jest ogromny, tym bardziej że lubimy zakupy spożywcze – w porównaniu do zachodnich krajów, robimy je średnio ok. 2-3 razy w tygodniu (a na zachodzie 1-2 razy w tygodniu). Ponadto, ok. 40% polskich respondentów deklaruje, że dokonuje ich codziennie. 

Istotny wzrost rynku e-grocery oznacza, że retailerzy powinni poważnie potraktować swoją strategię działań e-commercowych, równocześnie nie zapominając o tych stacjonarnych, ponieważ w najbliższym czasie dominującym modelem sprzedaży w branży spożywczej będzie omnichannel – wskazuje Anna Olipra, CEO GlobalSM. Polska branża spożywcza w internecie ma wiele możliwości, ale także wyzwań. Firmy muszą dostosować swoje strategie, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom konsumentów i skorzystać z nowych technologii. Pomimo wyzwań, przyszłość wygląda obiecująco, a innowacje i zmiana podejścia do klienta mogą przyczynić się do dalszego wzrostu i rozwoju sektora – dodaje. 

Dominację omniklienta potwierdza raport, gdzie na pytanie: Jak często zdarza się tak, że szukasz w serwisach internetowych dokładnych informacji o poniższych produktach, ale kupujesz je w sklepach tradycyjnych?, aż 37% respondentów przy odpowiedziach zawsze i często wskazało na produkty spożywcze.

REKLAMA

Odzież przed artykułami spożywczymi w e-handlu 

Co ciekawe, ankietowani badania „E-commerce w Polsce 2022” najwięcej średnio miesięcznie wydali online na odzież, dodatki i akcesoria oraz właśnie na artykuły spożywcze. Wydatki wynosiły w wymienionych kategoriach przeciętnie 213 zł. W przypadku artykułów spożywczych więcej na ten cel przeznaczyły osoby lepiej oceniające swoją sytuację materialną, ale też badani w wieku 25-34 lata.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rynek e-commerce w Polsce ma duże możliwości rozwoju. Przewiduje się, że innowacje, takie jak automatyzacja i sztuczna inteligencja, odgrywać będą kluczową rolę w przyszłości e-grocery. Nowe technologie mogą pomóc firmom spożywczym w pokonaniu istniejących wyzwań. Automatyzacja może usprawnić proces pakowania i dostawy produktów, podczas gdy sztuczna inteligencja może okazać się wsparciem w analizie danych zakupowych, personalizacji oferty dla klientów oraz optymalizacji zarządzania zapasami. Ponadto, firmy spożywcze, które zdecydują się na wdrażanie i wykorzystywanie takich rozwiązań, mogą osiągnąć przewagę konkurencyjną, zwiększyć swoją efektywność operacyjną i lepiej zaspokoić potrzeby konsumentów. 

Analiza trendów konieczna w e-handlu 

Z pewnością obserwacja i analiza trendów są kluczowe dla każdej firmy, która chce z sukcesem prowadzić swoje działania. Polski rynek spożywczy w internecie to dynamicznie rozwijająca się przestrzeń, pełna nie tylko wyzwań, ale przede wszystkim szans dla przedsiębiorców. Ważne jest więc, aby w odpowiedni sposób zadbać o doświadczenia zakupowe klienta, który będzie do nas wracał – podsumowuje Anna Olipra. Potencjał tego segmentu dostrzegają również firmy z sektora usług kurierskich, poszerzając swoją ofertę właśnie o dostawy jedzenia – dodaje.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA