REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakupy spożywcze w internecie: e-grocery

Zakup żywności w internecie? Chętnych coraz więcej
Zakup żywności w internecie? Chętnych coraz więcej

REKLAMA

REKLAMA

Regularną obecność online deklaruje ponad trzy czwarte dorosłych (77%). Stwarza to ogromne możliwości dla producentów i sprzedawców produktów spożywczych. Jakie perspektywy ma rynek e-grocery? Czy to przyszłość naszych zakupów?

Prawie 100 mld zł rocznie w e-handlu  

Szacuje się, że wartość e-commerce w Polsce wynosi 92 mld złotych i jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie – według informacji podanych przez PARP. Nie sposób więc nie wspomnieć o kategorii zakupowej, która szturmem zdobyła w ciągu ostatnich dwóch lat e-commerce – chodzi o produkty spożywcze. Co 8. internauta (a co 3. e-kupujący) regularnie kupuje je w sieci – wynika z raportu e-Izby. Natomiast w badaniach Gemius, aż 45% respondentów wskazało, że w ciągu ostatniego roku dokonało zakupu artykułów spożywczych online

REKLAMA

Tendencja wzrostowa zakupów spożywczych online 

REKLAMA

Prognozowany udział handlu online w sprzedaży produktów spożywczych w Polsce na koniec 2022 roku wyniósł 1,4%, a w 2027 roku ta wartość prawdopodobnie wzrośnie do 2,7% (dane badania PwC). Potencjał na rozwój jest ogromny, tym bardziej że lubimy zakupy spożywcze – w porównaniu do zachodnich krajów, robimy je średnio ok. 2-3 razy w tygodniu (a na zachodzie 1-2 razy w tygodniu). Ponadto, ok. 40% polskich respondentów deklaruje, że dokonuje ich codziennie. 

Istotny wzrost rynku e-grocery oznacza, że retailerzy powinni poważnie potraktować swoją strategię działań e-commercowych, równocześnie nie zapominając o tych stacjonarnych, ponieważ w najbliższym czasie dominującym modelem sprzedaży w branży spożywczej będzie omnichannel – wskazuje Anna Olipra, CEO GlobalSM. Polska branża spożywcza w internecie ma wiele możliwości, ale także wyzwań. Firmy muszą dostosować swoje strategie, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom konsumentów i skorzystać z nowych technologii. Pomimo wyzwań, przyszłość wygląda obiecująco, a innowacje i zmiana podejścia do klienta mogą przyczynić się do dalszego wzrostu i rozwoju sektora – dodaje. 

Dominację omniklienta potwierdza raport, gdzie na pytanie: Jak często zdarza się tak, że szukasz w serwisach internetowych dokładnych informacji o poniższych produktach, ale kupujesz je w sklepach tradycyjnych?, aż 37% respondentów przy odpowiedziach zawsze i często wskazało na produkty spożywcze.

Odzież przed artykułami spożywczymi w e-handlu 

REKLAMA

Co ciekawe, ankietowani badania „E-commerce w Polsce 2022” najwięcej średnio miesięcznie wydali online na odzież, dodatki i akcesoria oraz właśnie na artykuły spożywcze. Wydatki wynosiły w wymienionych kategoriach przeciętnie 213 zł. W przypadku artykułów spożywczych więcej na ten cel przeznaczyły osoby lepiej oceniające swoją sytuację materialną, ale też badani w wieku 25-34 lata.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rynek e-commerce w Polsce ma duże możliwości rozwoju. Przewiduje się, że innowacje, takie jak automatyzacja i sztuczna inteligencja, odgrywać będą kluczową rolę w przyszłości e-grocery. Nowe technologie mogą pomóc firmom spożywczym w pokonaniu istniejących wyzwań. Automatyzacja może usprawnić proces pakowania i dostawy produktów, podczas gdy sztuczna inteligencja może okazać się wsparciem w analizie danych zakupowych, personalizacji oferty dla klientów oraz optymalizacji zarządzania zapasami. Ponadto, firmy spożywcze, które zdecydują się na wdrażanie i wykorzystywanie takich rozwiązań, mogą osiągnąć przewagę konkurencyjną, zwiększyć swoją efektywność operacyjną i lepiej zaspokoić potrzeby konsumentów. 

Analiza trendów konieczna w e-handlu 

Z pewnością obserwacja i analiza trendów są kluczowe dla każdej firmy, która chce z sukcesem prowadzić swoje działania. Polski rynek spożywczy w internecie to dynamicznie rozwijająca się przestrzeń, pełna nie tylko wyzwań, ale przede wszystkim szans dla przedsiębiorców. Ważne jest więc, aby w odpowiedni sposób zadbać o doświadczenia zakupowe klienta, który będzie do nas wracał – podsumowuje Anna Olipra. Potencjał tego segmentu dostrzegają również firmy z sektora usług kurierskich, poszerzając swoją ofertę właśnie o dostawy jedzenia – dodaje.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA