REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Czas pracy, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Szkolenie "Czas pracy kierowców - rozliczanie, ewidencja, nadgodziny, delegacje, noclegi w kabinie - Poznań

21 lutego w Poznaniu, odbędzie się szkolenie "Czas pracy kierowców - rozliczanie, ewidencja, nadgodziny, delegacje, noclegi w kabinie". Szkolenie zaczyna się o godzinie 9:00. Zapraszamy.

Szkolenie "Czas pracy kierowców - rozliczanie, ewidencja, nadgodziny, delegacje, noclegi w kabinie" - Rzeszów

Z dniem dzisiejszym upływa termin zgłoszeń na szkolenie "Czas pracy kierowców - rozliczanie, ewidencja, nadgodziny, delegacje, noclegi w kabinie", które odbędzie się w Rzeszowie jutro (19. lutego). Szkolenie zaczyna się o godzinie 9:00. Zapraszamy.

Organizacja dnia sprzyjająca efektywności

W dzisiejszych czasach, zwłaszcza od osób mieszkających w dużych ośrodkach miejskich dość często można usłyszeć narzekania na zbyt dużą ilość pracy. Wielu ludzi za taki stan rzeczy (niekiedy całkiem słusznie) obwinia pracodawców. W rzeczywistości jednak w większości przypadków dużą rolę odgrywa kiepska organizacja pracy i wynikająca z niej niska efektywność. Na co powinniśmy więc zwrócić uwagę planując dzień pełen obowiązków służbowych?

Dopuszczalna praca w niedzielę i święta

Prezydent podpisał nowelizację kodeksu pracy wprowadzającą zmiany w wykonywaniu pracy w niedzielę i święta. Zamiany wpłyną znacząco na tworzenie nowych miejsc pracy wzmacniając konkurencyjność rynku pracy.

REKLAMA

Szkolenie "Przywództwo transformacyjne"

Szkolenie "Przywództwo transformacyjne" odbędzie się w Warszawie w dniach 4-5 marca 2014 r. Przywództwo transformacyjne charakteryzuje się między innymi tym, że menedżer posiada charyzmę, poprzez którą może oddziaływać na zespół nie wprost – niekoniecznie wykorzystując formalne i proceduralne narzędzia kierownicze.

Zmiany w kodeksie pracy związane z pracą w niedzielę i święta

Planowane zmiany w kodeksie pracy obejmujące pracę w niedziele i święta pomogą obniżyć koszty funkcjonowania wielu firm, dzięki czemu powstaną nowe miejsca pracy. W jaki sposób firmy skorzystają na zmianach przepisów?

Szkolenie „Prawo Pracy w 2014 roku ze szczególnym uwzględnieniem czasu pracy oraz ochrony rodzicielskiej w świetle najnowszych zmian”

Zapraszamy na szkolenie „Prawo Pracy w 2014 roku ze szczególnym uwzględnieniem czasu pracy oraz ochrony rodzicielskiej w świetle najnowszych zmian”, które odbędzie się 14 lutego 2014 r. w Krakowie.

Szkolenie "Zarządzanie zespołem - sztuka delegowania i motywowania pracowników"

Zapraszamy na szkolenie "Zarządzanie zespołem - sztuka delegowania i motywowania pracowników", które odbędzie się w dniach 20-21 lutego 2014 r. w Warszawie.

REKLAMA

Nigdy nie lekceważ ryzyka wypalenia zawodowego

O wypaleniu zawodowym z całą pewnością większość z nas słyszała niejednokrotnie. W większości przypadków bagatelizujemy jednak to zagadnienie, uznając, że nas z całą pewnością ono nie dotyczy. To bez wątpienia błąd, ponieważ pierwsze symptomy wypalenia wcale nie są spektakularne, a długo ignorowany problem szybko może osiągnąć poziom, na którym nie obejdzie się bez pomocy psychologa. Jak zatem uniknąć wypalenia zawodowego?

Czy zabierasz pracę do domu?

Zdarza się, że w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej pada pytanie o to, czy zabierasz zaległą pracę do domu? Czy wiesz, jak poprawnie i dyplomatycznie odpowiedzieć na to pytanie? Czy warto udzielać odpowiedzi twierdzącej?

Parlament UE przyjął specyfikacje nowych tachografów

Parlament Europejski przyjął w środę uzgodnione przez Parlament i Radę specyfikacje techniczne dotyczące nowoczesnej generacji tachografów. Nowe tachografy mają być łatwiejsze w obsłudze.

Jak zwiększyć swoją szansę na sukces? - postanowienia noworoczne

Większość z nas, mając na uwadze chęć nieustannego rozwoju i stawania się coraz lepszym w każdej dziedzinie życia, nowy rok rozpoczyna z solidną porcją postanowień. Najczęściej planujemy poprawę swojego stanu zdrowia, pozbycie się złych nawyków czy pogłębianie relacji rodzinnych. By tym razem zobowiązania te nie pozostały w sferze marzeń, warto już dziś dowiedzieć się, co może zadecydować o naszym ewentualnym sukcesie i jakie zagrożenia czekają na nas po drodze.

Konferencja "Knowledge Management - jak skutecznie zarządzać wiedzą w przedsiębiorstwie"

Zapraszamy na konferencję Knowledge Management - umiejętne wykorzystanie wiedzy kluczem do sukcesu przedsiębiorstwa", która odbędzie się 15 stycznia 2014 r. w Warszawie.

Podsumowanie 2013 r.

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło raport podsumowujący 2013 r. Nastąpiły zmiany w urlopach rodzicielskich, dzięki temu rodzice mogą więcej czasu poświęcić dzieciom, przedsiębiorstwa i młodzi otrzymali wsparcie w kryzysie. Wprowadzono ponadto elastyczny czas pracy i reformę urzędów pracy.

Więcej osób będzie pracowało w niedziele i święta

Zgodnie z uchwaloną przez Sejm nowelizacja Kodeksu pracy powiększa się katalog prac, które będą mogły być wykonywane w niedziele i święta. Którzy pracownicy będą pracować w niedziele i święta?

Charakterystyka urlopu bezpłatnego

Pracodawca może udzielić urlopu bezpłatnego na wniosek pracownika na dowolnie wybrany cel. Może być to zarówno wypoczynek, jak i opieka nad dzieckiem. Na jak długo można udzielić bezpłatnego urlopu? Jakie uprawnienia ma pracownik w trakcie urlopu?

Controlling operacyjny - kto go potrzebuje?

Sprawne zarządzania swoją działalnością jest koniecznością w dzisiejszych czasach. Sposobem na zdiagnozowanie nieprawidłowości może być controlling operacyjny. Pozwala on na kontrolę nad rentownością i wynikami finansowymi firmy. Poznają także jej słabe strony i wprowadzają efektywne zmiany.

W jaki sposób pogodzić życie zawodowe z prywatnym?

W ciągle zmieniającym się świecie łatwo stracić równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Wbrew pozorom jednak nigdy nie stoimy przed wyborem: coś kosztem czegoś. A kluczem do sukcesu może być efektywne zarządzanie czasem.

Stażyści tanią siłą roboczą

Komisja Europejska przedstawiła propozycje zmian w regulacjach dotyczących staży. Ma to na celu poprawienie ich jakości i zatrudnienie stażystów na uczciwych warunkach.

XVII Ogólnopolski Kongres Prawa Pracy „PRAWO PRACY a skuteczne zarządzanie personelem”

XVII Ogólnopolski Kongres Prawa Pracy „PRAWO PRACY a skuteczne zarządzanie personelem” odbędzie się dnia 25 listopada 2013 r. w Warszawie.

Ogólnopolska Konferencja Prawa Pracy „Najnowsze przepisy prawa pracy – konsekwencje dla przedsiębiorcy”

Ogólnopolska Konferencja Prawa Pracy „Najnowsze przepisy prawa pracy – konsekwencje dla przedsiębiorcy” odbędzie się w dniach 2-3 grudnia 2013 r. w hotelu Mercure w Warszawie.

Modern Employer - Jak wizerunek firmy może wpłynąć na jej rentowność i atrakcyjność dla pracowników? - zaproszenie na konferencję

Już 2 października odbędzie się największe wydarzenie łączące zagadnienia z zakresu HR, Employer Branding i psychologii biznesu. „Jak wizerunek firmy może wpłynąć na jej rentowność i atrakcyjność dla pracowników"? - konferencja Modern Employer będzie stanowiła odpowiedź na to pytanie. Wyjdziemy poza rodzime ramy i pokażemy światowe standardy budowania marki „nowoczesnego pracodawcy". Pomogą nam w tym znamienici eksperci.

7 zasad efektywnych spotkań biznesowych

Jak dużo czasu tygodniowo spędzacie na meetingach, komitetach, kreatywkach itp.? Zakładając, że przeciętnie menedżer na różnych spotkaniach spędza od 3 do 8 godzin tygodniowo, można łatwo policzyć, że rocznie zajmuje mu to od 20 do 50 dni roboczych (miesiąc do dwóch i pół miesiąca). W skali kariery zawodowej uzbiera się od półtora roku do trzech lat spędzonych na zebraniach.

Dobra atmosfera w pracy sposobem na lepszą efektywność pracowników

Relacje między pracownikami znacznie wpływają na ich wydajność. Jak pokazały badania odpowiednia atmosfera w pracy zapewnia równowagę jednocześnie zwiększając zyski pracodawcy. Jakie są sposoby na stworzenie zdrowej atmosfery?

Test Q12

Kiedy w 1987 roku Paul O'Neill, jako Dyrektor Generalny światowego potentata w branży aluminium, miał wygłosić pierwsze przemówienie do najważniejszych inwestorów właśnie objętej przez siebie w zarządzanie korporacji Alcoa, inwestorzy ci oczekiwali zapewne, że opowie im jak zamierza poprawić niepokojąco pogarszające się wyniki ekonomiczne i podnieść zyski z kapitałów jakie zainwestowali w akcje firmy. Jak poprawi rentowność i zmniejszy koszty. Które fabryki tego giganta zrestrukturyzuje, które sprzeda i jakie, nowe, zamierza pozyskać. A przy okazji opowie kilka dowcipów o sobie, co należy do rytuału tego typu przemówień w Stanach Zjednoczonych. Tak się jednak nie stało.

Dlaczego zdawałoby się dobry pomysł upadł i co z tym ma wspólnego cykl Deminga?

Nie tak dawno, od przewodniczącego rady nadzorczej w pewnej spółce usłyszałem, że według jego doświadczenia, przysłowiowe osiem biznesowych pomysłów na dziesięć, jakie ma menager, nie udaje się zakończyć sukcesem. To nie jest odosobniona opinia i pewnie wielu praktyków będzie skłonnych się z nią zgodzić. Mnie również zastanawia dlaczego jest tak wiele pomysłów, które nie spełniają pokładanych w nich nadziei i czy musi ich być aż tyle?

Odszkodowanie za niewydanie świadectwa pracy

Odszkodowanie za niewydanie świadectwa pracy przysługuje w wysokości wynagrodzenia za czas pozostawania bez pracy z tego powodu, nie dłuższy jednak niż za 6 tygodni. Kiedy pracownikowi należy się odszkodowanie za niewydanie świadectwa pracy.

Doba pracownicza utrudnia organizację czasu pracy

Definicja doby pracowniczej w negatywny sposób wpływa na organizację czasu pracy. Efektem tego jest podnoszenie kosztów pracy oraz niechęć do ustalania ruchomego czasu pracy.

Obniżenie stawek za nadgodziny - recepta na bezrobocie?

Obniżenie stawek za nadgodziny, które są w naszym kraju zbyt wysokie w porównaniu z innymi państwami, powinno zmniejszyć koszty pracy i zwiększyć liczbę nowo tworzonych miejsc pracy - uważa PKPP Lewiatan.

Funkcje kierownicze w zarządzaniu - kontrolowanie, etapy

Kontrolowanie, obok organizowania i planowania zadań oraz motywowania podwładnych jest jedną z czterech funkcji kierowniczych. Na tym tle, kontrola może wydawać się czynnością stosunkowo prostą. Czy tak jest w istocie? Pewnie wiele zależy od predyspozycji własnych oraz od tego w jaki sposób jest ona przeprowadzana. Na pewno, na szczeblu organizacji, kontrolowanie jest funkcją równie ważną jak pozostałe i tu stopniowanie, chyba, nie ma zastosowania. Załóżmy również, że kontrolowania nie będziemy kojarzyć wyłączenie z reakcją na zaobserwowane nieprawidłowości. To zbyt wąskie ujęcie. Lepiej jest przyjąć, że kontrola to funkcja ciągła, występująca niezależnie od tego czy dochodzi do nieprawidłowości w procesie realizowania celu, czy też nie.

W styczniu rekordowe bezrobocie

W styczniu 2013 roku w Polsce bezrobocie przekroczyło 14 proc. Jest to najwyższe bezrobocie w Polsce od 6 lat.

Wpływ elastycznego czasu pracy na zwolnienia pracowników

Rząd przyjął projekt ustawy zmieniającej Kodeks pracy poprzez wprowadzenie elastycznego czasu pracy. Jak wprowadzenie elastycznego czasu pracy wpłynie na skalę zwolnień?

Sposoby radzenia sobie ze stresem w pracy

Praca to jedno z największych źródeł stresu i problemów w życiu. Czy wiesz jak radzić sobie ze stresem w pracy?

Sytuacja w branży motoryzacyjnej

Wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński przedstawił w Sejmie informację w sprawie kondycji branży motoryzacyjnej w Polsce. Szczególną uwagę zwrócił na sytuację zakładów Fiat Auto Poland w Tychach.

Dlaczego warto mówić komplementy?

Kiedy zaczynam myśleć o komplementach, pojawia mi się w głowie fragment filmu „Lepiej być nie może” z Jackiem Nicholsonem i Helen Hunt w rolach głównych. On gra Melvina - pisarza, egocentryka, wręcz dziwaka. Ona gra Carol - kelnerkę, która jako jedyna znosi jego towarzystwo.

O Legalnym Dopingu Emocjonalnym od nowa!

Legalny Doping Emocjonalny (LDE) od początku był absurdalny! Każdy menedżer twierdzi, że ludzkie zaangażowanie jest niezbędne do sukcesu, ale gdy prezentujemy ideę LDE, sceptycznie kiwają głowami twierdząc, że zarządzanie emocjami jest niemożliwe, bo nie można zarządzać czymś co nie jest mierzalne, policzalne… jednym zdaniem - uznawali pomysł za absurdalny i zamykali notesy podczas spotkań. I najważniejsze… mieli rację!

Zostań inżynierem swojej wyobraźni!

Za górami za lasami… wysoki, przystojny brunet, z biednej rodziny, przyjechał do Los Angeles z prowincjonalnego Kansas City z 40 dolarami w kieszeni i niedokończonym filmem rysunkowym w podniszczonej walizce. Miał 19 lat. Pełen pomysłów i marzeń podbił nie tylko rynek amerykański, a cały świat.

Mentoring w biznesie

Termin „mentor” pochodzi z eposu greckiego „Odyseja”, od imienia przyjaciela Odyseusza, Mentora, który po opuszczeniu kraju przez Odysa sprawował opiekę nad jego synem - Telemahem. Jego zadaniem było wychowanie i nauczanie młodego chłopca.

Instrukcja obsługi pozytywnego myślenia

"Tak wiele postanowień, tak wiele marzeń, a jednak na co dzień jakoś się nam to rozłazi. Trzeba odwagi aby spróbować, trzeba determinacji aby wytrwać. Wielu ludzi nigdy nie podjęło próby spełnienia swoich ambicji, ponieważ koncentrując się głównie na miejscu z jakiego startują, widzieli tylko olbrzymi dystans dzielący ich od zamierzonego celu." (fragment z wywiadu z P. Ireną Kwiatkowską, Gazeta Wyborcza, 2009).

Dobroczynny wpływ snu

Człowiek do prawidłowego funkcjonowania, po ciężkim stresującym dniu, potrzebuje odpowiedniej dawki snu. Przed pójściem spać, należy spędzić trochę czasu na świeżym powietrzu, wyjść na krótki spacer, powiedzmy do sklepu, czy - jeśli ktoś ma psa - iść do parku. Sen pozytywnie na nas wpływa, ponieważ w tym czasie nasz organizm zdobywa określone siły, odpoczywa. Dlatego też powinniśmy odpowiednio do tego snu podchodzić

Czy wygląd pomaga w karierze?

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzane są przede wszystkim nasze umiejętności. Z drugiej strony, jak na początku każdej znajomości, między nami a pracodawcą zachodzi zjawisko „pierwszego wrażenia”, na które składa się przede wszystkim wygląd zewnętrzny. Czy atrakcyjni fizycznie kandydaci mają większe szanse na zatrudnienie?

Być jak kameleon!

Znane w psychologii zjawisko naśladowania gestów, zwane „efektem kameleona”, polega na nieświadomym dopasowywaniu się do otoczenia. Często, nie zdając sobie z tego sprawy, ludzie przejmują gesty, mimikę i postawę tych, w których towarzystwie się znajdują. Dla przykładu, przebywając wśród osób lubiących dobrze zjeść, ktoś, kto zwykle preferuje małe porcje – zje znacznie więcej. Jaki wpływ na nasze życie ma ten efekt? Czy umiejętnie wykorzystany może zapewnić sukces na wielu płaszczyznach?

W 2013 roku wzrost gospodarczy spadnie do 1.7 - 1.8 proc.

W 2013 roku wzrost gospodarczy nie będzie wyższy niż 1,7-1,8 proc. Przychody ze sprzedaży przedsiębiorstw wzrosną o 4-5 proc.

Wigilia w firmie - jak przygotować udane przyjęcie

Prawie wszystkie firmy przygotowują różnego rodzaju spotkania świąteczne lub noworoczne dla pracowników. Warto wiedzieć na co powinien zwrócić uwagę pracodawca przygotowując taką uroczystość. Czy organizować takie spotkania w firmie, czy poza nią? Jak dbać o dobrą atmosferę podczas spotkania?

Czytanie może być sportem

„Czytaj dziecku 20 minut dziennie” – zachęca popularna kampania społeczna. To bowiem rozwija wyobraźnię, uczy koncentracji, uważnego słuchania, pomaga poznać uniwersalne wartości jak przyjaźń, miłość i szacunek. Z czytania dzieciom wynikają same korzyści. Natomiast co z dorosłymi ludźmi, których wyobraźnia jest już ukształtowana, którzy mają konkretną wiedzę o świecie, potrafią skupić się i słuchać? Co zyskują, czytając książki?

Koniec 2012 roku z większym bezrobociem

W listopadzie br. stopa bezrobocia nie przekroczy 13,0 proc., zaś na koniec 2012 roku może wynieść 13,2-13,3 proc. - poinformował resort pracy.

Elastyczne rozliczanie czasu pracy juz w 2013 roku?

Minister Pracy i Polityki Społecznej zapowiedział zmiany w Kodeksie pracy, które miałyby wejść w życie jeszcze w 2013 roku. Wśród planowanych zmian jest również elastyczne rozliczanie czasu pracy.

Zadowolenia klienta - jak w pełni je wykorzystać dla dobra firmy

Zadowolony klient powinien być motorem napędowym firmy. Nie zawsze jednak to zadowolenie rodzi ustną rekomendację. Czym więc jest dzisiaj zadowolenie klienta dla firmy? I jak to zadowolenie wykorzystać w dalszych działaniach, powiększając wartość portfela firmowego?

Przyczyny stresu w pracy

Stres to zjawisko, które dotyka każdego. Czy znasz źródła i przyczyny stresu w pracy? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w dzisiejszym artykule.

Czas pracy kierowców a obowiązki pracodawcy

Pracodawca zatrudniający w swojej firmie kierowców musi dokładnie przestrzegać przepisów o czasie pracy. Kontrola czasu pracy kierowców jest obowiązkowa i pozwala uniknąć wielu wypadków spowodowanych zmęczeniem.

REKLAMA