REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sytuacja w branży motoryzacyjnej

Branża motoryzacyjna
Branża motoryzacyjna
Fot. NordGlass

REKLAMA

REKLAMA

Wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński przedstawił w Sejmie informację w sprawie kondycji branży motoryzacyjnej w Polsce. Szczególną uwagę zwrócił na sytuację zakładów Fiat Auto Poland w Tychach.

Sektor motoryzacyjny to jedna z priorytetowych gałęzi polskiego przemysłu dlatego w konsultacji z przedstawicielami branży przygotowujemy rozwiązania, które mają podtrzymać zatrudnienie i zachęcić inwestorów do nowych projektów motoryzacyjnych w Polsce - powiedział wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński podczas wystąpienia w Sejmie 4 stycznia 2013 r.

REKLAMA

Szczególną uwagę wicepremiera Piechocińskiego zyskała sytuację zakładów Fiat Auto Poland w Tychach. – Jesteśmy w stałym kontakcie z zarządem spółki oraz samorządowymi władzami, z którymi omawiamy działania niwelująca skutki zwolnień grupowych w tyskich zakładach – wyjaśnił.

Zobacz: Podatki i opłaty lokalne 2013 - stawki maksymalne

REKLAMA

Wicepremier poinformował, że obecnie prowadzone są także rozmowy z firmami działającymi m.in. w ramach Krakowskiego Parku Technologicznego i Krakowskiej SSE. - Zwalniani pracownicy Fiat Auto Poland będą mogli jako pierwsi ubiegać się o tworzone tam nowe miejsca pracy – zaznaczył.

Wicepremier podkreślił, że Polska w ciągu ostatniej dekady stała się europejskim zagłębiem produkcji samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów oraz komponentów motoryzacyjnych i części zamiennych dla wielu światowych marek. Naszą specjalnością stały się też silniki spalinowe. – Polski przemysł jest jednak mocno uzależniony od koniunktury na rynkach zagranicznych, gdzie ostatnio sytuacja bardzo się pogorszyła – powiedział.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szef resortu gospodarki nawiązał także do spotkania z przedstawicielami branży motoryzacyjnej, które odbyło się 14 grudnia 2012 r. – Wspólnie wyłoniliśmy katalog działań, które mogą ustabilizować obecną sytuację sektora w naszym kraju – powiedział.

Zobacz: Faktura VAT 2013

REKLAMA

Jedną z propozycji, które padły podczas wspólnej dyskusji był pomysł wypracowania ustawy o charakterze antykryzysowym, na wzór rozwiązań z 2009 r. – Z Ministrem Pracy i Polityki Społecznej przygotowujemy projekt zawierający skuteczne i funkcjonalne rozwiązania wychodzące naprzeciw problemom branży – wyjaśnił wicepremier Piechociński. Dotyczą one m.in. uelastycznienia pojęcia doby pracowniczej, wydłużenia okresów rozliczeniowych do 12 miesięcy, wprowadzenia możliwości tzw. ruchomego czasu pracy czy  Kont Czasu Pracy. 

Wicepremier przypomniał, że dużym wsparciem dla przedsiębiorców w Polsce jest możliwość lokowania inwestycji na terenach specjalnych stref ekonomicznych. – Przygotowaliśmy już w MG projekty rozporządzeń, które mają wydłużyć dotychczasowy okres funkcjonowania SSE do 2026 r. - powiedział. - Chcemy także zwiększyć dostępność wsparcia w ramach „Programu wspierania inwestycji o istotnym znaczeniu dla gospodarki polskiej na lata 2011-2020” dla firm z sektora motoryzacyjnego – dodał.

Ponadto Ministerstwo Gospodarki proponuje ponowne rozważenie propozycji pełnego odliczania podatku VAT od samochodów osobowych przeznaczonych do działalności gospodarczej. - Z uwagi na wzrastający  udział polskich firm w produkcji autobusów w Europie warto także rozważyć kontynuację programu GIMBUS –powiedział wicepremier Piechociński.

Zobacz: Bezrobocie w grudniu 2012 wyniosło 13,3 proc.

Źródło: Ministerstwo Gospodarki

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA