REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sytuacja w branży motoryzacyjnej

Subskrybuj nas na Youtube
Branża motoryzacyjna
Branża motoryzacyjna
Fot. NordGlass

REKLAMA

REKLAMA

Wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński przedstawił w Sejmie informację w sprawie kondycji branży motoryzacyjnej w Polsce. Szczególną uwagę zwrócił na sytuację zakładów Fiat Auto Poland w Tychach.

Sektor motoryzacyjny to jedna z priorytetowych gałęzi polskiego przemysłu dlatego w konsultacji z przedstawicielami branży przygotowujemy rozwiązania, które mają podtrzymać zatrudnienie i zachęcić inwestorów do nowych projektów motoryzacyjnych w Polsce - powiedział wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński podczas wystąpienia w Sejmie 4 stycznia 2013 r.

REKLAMA

Szczególną uwagę wicepremiera Piechocińskiego zyskała sytuację zakładów Fiat Auto Poland w Tychach. – Jesteśmy w stałym kontakcie z zarządem spółki oraz samorządowymi władzami, z którymi omawiamy działania niwelująca skutki zwolnień grupowych w tyskich zakładach – wyjaśnił.

Zobacz: Podatki i opłaty lokalne 2013 - stawki maksymalne

REKLAMA

Wicepremier poinformował, że obecnie prowadzone są także rozmowy z firmami działającymi m.in. w ramach Krakowskiego Parku Technologicznego i Krakowskiej SSE. - Zwalniani pracownicy Fiat Auto Poland będą mogli jako pierwsi ubiegać się o tworzone tam nowe miejsca pracy – zaznaczył.

Wicepremier podkreślił, że Polska w ciągu ostatniej dekady stała się europejskim zagłębiem produkcji samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów oraz komponentów motoryzacyjnych i części zamiennych dla wielu światowych marek. Naszą specjalnością stały się też silniki spalinowe. – Polski przemysł jest jednak mocno uzależniony od koniunktury na rynkach zagranicznych, gdzie ostatnio sytuacja bardzo się pogorszyła – powiedział.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szef resortu gospodarki nawiązał także do spotkania z przedstawicielami branży motoryzacyjnej, które odbyło się 14 grudnia 2012 r. – Wspólnie wyłoniliśmy katalog działań, które mogą ustabilizować obecną sytuację sektora w naszym kraju – powiedział.

Zobacz: Faktura VAT 2013

REKLAMA

Jedną z propozycji, które padły podczas wspólnej dyskusji był pomysł wypracowania ustawy o charakterze antykryzysowym, na wzór rozwiązań z 2009 r. – Z Ministrem Pracy i Polityki Społecznej przygotowujemy projekt zawierający skuteczne i funkcjonalne rozwiązania wychodzące naprzeciw problemom branży – wyjaśnił wicepremier Piechociński. Dotyczą one m.in. uelastycznienia pojęcia doby pracowniczej, wydłużenia okresów rozliczeniowych do 12 miesięcy, wprowadzenia możliwości tzw. ruchomego czasu pracy czy  Kont Czasu Pracy. 

Wicepremier przypomniał, że dużym wsparciem dla przedsiębiorców w Polsce jest możliwość lokowania inwestycji na terenach specjalnych stref ekonomicznych. – Przygotowaliśmy już w MG projekty rozporządzeń, które mają wydłużyć dotychczasowy okres funkcjonowania SSE do 2026 r. - powiedział. - Chcemy także zwiększyć dostępność wsparcia w ramach „Programu wspierania inwestycji o istotnym znaczeniu dla gospodarki polskiej na lata 2011-2020” dla firm z sektora motoryzacyjnego – dodał.

Ponadto Ministerstwo Gospodarki proponuje ponowne rozważenie propozycji pełnego odliczania podatku VAT od samochodów osobowych przeznaczonych do działalności gospodarczej. - Z uwagi na wzrastający  udział polskich firm w produkcji autobusów w Europie warto także rozważyć kontynuację programu GIMBUS –powiedział wicepremier Piechociński.

Zobacz: Bezrobocie w grudniu 2012 wyniosło 13,3 proc.

Źródło: Ministerstwo Gospodarki

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

REKLAMA

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA