Kategorie

Audi, Technologie

Nowe modele Audi o kryptonimie: e-tron będą poruszały się powyżej 30 km/h wykorzystując praktycznie niesłyszalny napęd elektryczny. Jednak w ruchu miejskim, aby przechodnie i rowerzyści mogli usłyszeć pojazd, producent stworzył syntetyczny dźwięk silnika: Audi e-Sound.
Na rynku motoryzacyjnym bycie „cool” oznacza wprowadzanie modeli, które są przyjazne środowisku. Dlatego też zaprezentowano nową odmianę Audi A8: Hybrid. Auto dostępne będzie w standardowej wersji A8, podobnie jak w wersji wydłużonej A8L.
Dynamiczny wzrost mocy w silnikach spalinowych nie byłby możliwy, gdyby w parze z wysokimi osiągami jednostek napędowych, nie wprowadzano by rozwiązań, ograniczających ich paliwożerność. Valvelift to pomysł inżynierów Audi na zwiększenie wydajności silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Audi A1 Sportback przynależy do prężnie rozwijającego się segmentu miejskich aut klasy premium. Ich producenci wychodzą ze słusznego założenia, że kupując auto segmentu B, nie musimy się godzić z brakiem wygód i luksusu. Na które z nich możemy liczyć w Audi A1 Sportback?
System odłączania cylindrów jest technologią o stosunkowo krótkiej tradycji. Nie ma się czemu dziwić – w końcu została stworzona w celu zmniejszenia zużycia paliwa, zaś największy nacisk na tą kwestię odczuwalny jest od niedawna. Audi po wprowadzeniu technologii cylinder on demand w sportowych limuzynach S7 i S8, przenosi ją do miejskiego A1 Sportback.