REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Innowacyjne technologie i ich rola w produkcji żywności

Subskrybuj nas na Youtube
biotechnologia
biotechnologia
EPA/PAP

REKLAMA

REKLAMA

Monitoring parametrów, precyzyjne pomiary oraz dbałość o każdy detal produktu. Gwarancja sukcesu w branży biotechnologicznej wymaga kompleksowego podejścia do produkcji, tym bardziej że przedsiębiorstwa każdego dnia stawiają czoła nowym wyzwaniom i muszą na nie reagować. Przyczyna tkwi zarówno w globalizacji produkcji, jak i jej złożoności.

Innowacyjne suplementy diety 

W przemyśle innowacyjnych suplementów diety o jakości decydują zarówno nowoczesne rozwiązania, pojawiające się w trakcie całego cyklu – od produkcji, przetwarzania, magazynowania i transportu, po zakup przez konsumenta, jak i szczegółowa analiza procesu i dbałość o każdy jego detal. Wśród innowacyjnych narzędzi znajdują się przyrządy do pomiaru ciśnienia, drgań, poziomu, pozycji, temperatury, przewodności, przepływu, pojemności czy dystansu. Monitoring pomiarów eliminuje z kolei nieplanowane konserwacje czy przestoje.

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki najnowszym technologiom, jesteśmy w stanie szybko i  skutecznie podejmować decyzje i wykorzystywać nowe okazje. Technologie, które usprawniają wewnętrzne i zewnętrzne procesy zachodzące w przedsiębiorstwie oraz zapewniające szybszą i bardziej precyzyjną komunikację, są niezwykle ważne. Pozwalają zachować konkurencyjność na światowych rynkach, pokonać granice geograficzne, rozwinąć strategiczną różnorodność oraz ograniczyć wszelkie problemy w łańcuchu dostaw – mówi Sebastian Duży, dyrektor ds. badań i rozwoju w onesano S. A..

Czym są suplementy diety?

Suplementy diety nie należą do kategorii leków. Ich zadaniem jest uzupełnianie codziennej diety w kluczowe składniki odżywcze. Zbilansowanym żywieniem zajmują się z reguły dietetycy. To właśnie oni posiadają dogłębną wiedzę w zakresie działania wybranych składników na organizm, a także wzajemnych zależności. Technologia jest natomiast jednym z ważnym aspektów, decydujących o skuteczności danego preparatu. Wpływa również na jego ostateczną cenę i możliwość zachowania najwyższej jakości oraz bezpieczeństwa produktów.

Odpowiedni dobór składników oraz ich forma chemiczna mają decydujący wpływ na skuteczność działania suplementu diety. Syntetyczne formy witamin i minerałów, które są produkowane w procesie chemicznym, to nie to samo co ich odpowiedniki naturalnie występujące na przykład w roślinach. Przy formułowaniu receptur suplementów diety, należy zwrócić również uwagę na synergizm oddziaływania ze sobą różnych składowych. Dla przykładu, witaminy ADEK lepiej wchłaniają się w towarzystwie tłuszczu, więc jeżeli przy wyborze suplementu będziemy kierować się wysoką jakością, pochodzeniem substancji w nim zawartym oraz potwierdzoną klinicznie skutecznością działania, to możemy realnie poprawić nasze zdrowie, a tym samym jakość życia – dodaje Aleksandra Smolczyk, kierowniczka naukowa ds. badań i rozwoju.

REKLAMA

Jakie działy posiada firma biotechnologiczna?

W innowacyjnych przedsiębiorstwach dział kontroli składa się z zespołu wykwalifikowanych specjalistów z wiedzą z zakresu biotechnologii, technologii żywności i żywienia człowieka oraz chemii. Laboratorium jest miejscem, w którym przeprowadza się testy z użyciem bioreaktorów do hodowli komórkowych oraz nowoczesnego sprzętu, wykorzystując między innymi zaawansowane technologie chromatografii gazowej, wysokosprawnej chromatografii cieczowej oraz techniki spektrofotometryczne. Całość uzupełniają analizy organoleptyczne, fizykochemiczne oraz mikrobiologiczne. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Onesano

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Materiały zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA