REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Automatyzacja firmy ratunkiem dla wielu branż

Subskrybuj nas na Youtube
Automatyzacja sposobem na zwiększenie efektywności w firmie
Automatyzacja sposobem na zwiększenie efektywności w firmie

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy chcą utrzymać ciągłości produkcji, powinni zainteresować się zautomatyzowaniem swojej firmy. Dotyczy to w szczególności sytuacji, w której część zespołu będzie zmuszona poddać się kwarantannie, a tym samym na dobrych wynikach i odpowiednim wykorzystywaniu wszystkich mocy przerobowych.

Automatyzacja w firmie

Każdy właściciel firmy chce, aby jego przedsiębiorstwo było jak najbardziej efektywne i wykorzystywało w 100% swój potencjał, szczególnie gdy coraz częściej mówi się o możliwości drugiego lockdown’u.

REKLAMA

Wielu przedsiębiorców już dawno postanowiło zautomatyzować swoją firmę, co z pewnością przyniosło wiele korzyści w ciągu ostatnich wyjątkowo trudnych miesięcy. Jednak wciąż sporo jest takich, którzy nadal z dystansem i pewną dozą nieufności patrzą na tę możliwość lub po prostu nie wiedzą od czego zacząć, by poprawić produktywność w swojej firmie. Mają świetnych pracowników, bardzo dobry sprzęt, ale jakiś element układanki nadal nie pasuje tak, by mogli być oni zadowoleni z wyników, które osiągają. Moment, w którym przedsiębiorca nie wie co zrobić dalej, by poprawić swoje usługi jest idealny, aby zastanowić się nad wdrożeniem automatyzacji w firmie.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Jak przeprowadzić automatyzację w firmie?

REKLAMA

Wdrożenie automatyzacji do firmy wcale nie jest takie trudne jak może się wydawać, o ile podejdziemy do tego z otwartym umysłem i podejmiemy współpracę z odpowiednimi osobami. Automatyzację można wprowadzić w niemal każdym przedsiębiorstwie, należy jednak przed jej rozpoczęciem dokonać dokładnej analizy kilku czynników, jak zarządzanie, ludzie, procesy, IT czy finanse.  Dzięki nowoczesnym technologiom automatyzacja obecnie jest jeszcze prostsza i szybsza do wdrożenia niż kiedykolwiek wcześniej, co szczególnie ma istotne znaczenie, jeśli w Polsce ponownie zagości gospodarczy lockdown, o czym mówi coraz więcej ekspertów. Niepotrzebna jest już wizyta specjalisty w konkretnej firmie. Można wykorzystać do tego platformy dostępne w sieci, a następnie skonsultować się z ekspertem online.

- Platforma dpx to narzędzie stworzone na podstawie doświadczeń zebranych na przestrzeni lat przez nasz zespół. Zrealizowane projekty biznesowe umożliwiły zaprojektowanie i stworzenie mechanizmu, który odpowiada na potrzeby współczesnych przedsiębiorstw. Jest internetowym narzędziem, które wskazuje przedsiębiorcom najistotniejsze procesy do usprawnień wraz z konkretnymi rozwiązaniami przygotowanymi przez dostawców automatyzacji, optymalizacji i systemów IT. Nie musimy wychodzić z firmy czy zapraszać do siebie specjalistów, którzy będą obserwować od środka nasze przedsiębiorstwo. Wystarczy, np. wgrać na platformę próbkę nagrania z kamer czy telefonu, co następnie zostanie przeanalizowane i da nam odpowiedź, czy wykorzystujemy wydajnie swój park maszynowy, czy efektywnie wykonywany jest proces realizowany przez pracowników.  Dodatkowo możemy przeprowadzić różne analizy, np. funkcjonowania działu IT, etapów i barier rozwoju przedsiębiorstwa, czy efektywności zarządzania. To wszystko możliwe jest online i dzięki temu ułatwi nam zautomatyzowanie firmy – mówi Mikołaj Dramowicz, prezes zarządu DATAPAX.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Automatyzacja a lockdown

REKLAMA

Niestety z dnia na dzień wskaźniki zachorowalności są coraz wyższe i wciąż przybywa nowych zakażonych koronawirusem, co wpływa na kolejne zakazy rządowe, co z kolei oddziałuje na przedsiębiorstwa. Dlatego w szczególności warto jak najszybciej pomyśleć o wprowadzeniu usprawnień, automatyzacji oraz innych rozwiązań, które pozwolą przetrwać nadchodzący okres.

- Niestety dużo słyszymy o  tym, że drugi lockdown jest nieunikniony, dlatego przede wszystkim należy przygotować się na to automatyzując procesy, chociażby dlatego, że będzie utrudniony dostęp do pracowników, w tym ze Wschodu. Czas gra bardzo ważną rolę, gdyż rośnie obciążenie firm dostarczających rozwiązania, a co za tym idzie i cena. Dzięki temu firmom uda się przetrwać nadchodzący okres bez większych strat – dodaje Dramowicz.

Aktualna sytuacja na świecie pokazuje, że trzeba nauczyć się jeszcze szybciej reagować na zmieniającą się rzeczywistość gospodarczą i być elastycznym. Każde przedsiębiorstwo powinno przygotować się na kolejne zmiany, a automatyzacja może ułatwić ten proces i pomóc funkcjonować firmie nawet w trudniejszym momencie, szczególnie kiedy część zespołu nie będzie w stanie chwilowo pracować, a produkcja, czy dystrybucja będzie szła dalej.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA