REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zbliża się koniec papierowych etykiet cenowych w sklepach

 Etykiety elektroniczne zapewniają elegancki, nowoczesny i profesjonalny wygląd sklepowych półek.
Etykiety elektroniczne zapewniają elegancki, nowoczesny i profesjonalny wygląd sklepowych półek.

REKLAMA

REKLAMA

Czy sklep stacjonarny może być równie atrakcyjny i nowoczesny, jak sklep internetowy? Nie tylko może, ale powinien. Z badań jasno wynika, że digitalizacja sklepów jest nieunikniona.

Cyfryzacja to zachęta czy konieczność?

Stosowanie w sklepach stacjonarnych nowoczesnych rozwiązań, takich jak elektroniczne etykiety sklepowe, nie jest już nowinką technologiczną. Dla nowoczesnych firm z branży FMCG to standard, a nawet konieczność.

REKLAMA

Sprzedaż w sklepach stacjonarnych w ostatnich latach, a szczególnie w ciągu ostatniego roku (podczas pandemii) doświadcza bardzo dużych zmian. Żeby przekuć je w sukces, konieczna jest świadomość potrzeb i oczekiwań konsumenta. Klienci cenią dziś przede wszystkim dopasowane do ich preferencji oferty i promocje. Liczy się więc cena i skuteczna informacja o niej. A komunikacja powinna odbywać się w przejrzysty, estetyczny, nowoczesny sposób. Jednym z narzędzi, które temu służą, są elektroniczne etykiety sklepowe.

Cyfrowe etykiety cenowe obniżają koszty

REKLAMA

- To ciągle nowość na naszym rynku. W wielu sklepach wciąż przyklejane są niestety papierowe naklejki z ceną. A tymczasem badania wskazują, że w dobie globalnej cyfryzacji, również sklepy stacjonarne powinny stawiać na digitalizację. Stosowanie etykiet elektronicznych, z jednej strony usprawnia obsługę i zmniejsza koszty, a z drugiej wpływa na postrzeganie przez klienta sklepu, jako miejsca nowoczesnego, zapewniającego komfort zakupów - wyjaśnia Michał Suski, Dyrektor ds. rozwoju Dasoft.

Coraz większe cyfrowe wsparcie klasycznego biznesu w dużej mierze służy sieciom handlowym do redukowania kosztów. Zakładając, że proces ten będzie postępował, a sklepy jednocześnie będą szukały oszczędności - naturalnym wydaje się fakt, że elektroniczne etykiety cenowe wejdą do powszechnego użytku.

Zmiana ceny na elektronicznej etykiecie wymaga tylko przyłożenia smartfona z wpisaną do aplikacji kwotą albo wpisanie jej do systemu. Pracownik nie musi więc drukować, wycinać i umieszczać etykiet na półkach sklepowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szybka zmiana ceny jednym kliknięciem

REKLAMA

Mamy więc optymalizację procesów, zwiększoną wiarygodność wobec klientów i oszczędności finansowe. Co jeszcze sklep może zyskać dzięki stosowaniu elektronicznych etykiet? Możliwość błyskawicznego reagowania na zmiany cen. Urządzenie mobilne, połączone z serwerem, pozwala wprowadzać nowe ceny czy informacje w czasie rzeczywistym. Dzięki temu proces decyzyjny może być szybki i bardziej elastyczny - więc konkurencja nie jest więc w stanie niczym nas zaskoczyć.

Nie można pominąć też aspektu czysto estetycznego. Etykiety elektroniczne zapewniają elegancki, nowoczesny i profesjonalny wygląd sklepowych półek. Do tego, do dyspozycji jest cała gama wzorów, kolorów, czcionek - dopasowanych indywidualnie do konkretnego działu, produktu czy promocji.

Wizerunek oparty na etykiecie?

Planując działania marketingowe, można wykorzystać etykiety elektroniczne jako jeden z elementów  kampanii sprzedażowej, umieszczając na nich informacje dodatkowe - specjalnie dedykowane konkretnej promocji. Dzięki zastosowanej technologii e-papieru etykiety elektroniczne są też nie tylko rozwiązaniem nowoczesnym  i trwałym, ale także przyjaznym dla środowiska. Ten aspekt również pozytywnie działa na budowanie zaufania klientów.

Na zastąpieniu papierowych etykiet - etykietami elektronicznymi skorzystać mogą zarówno duże sieci handlowe, jak  i mniejsze sklepy detaliczne. Automatyzacja procesów, optymalizacja kosztów operacyjnych i atrakcyjna ekspozycję towaru na sklepowych półkach - to tylko niektóre korzyści, wpływające bezpośrednio na aktualną sytuację firmy. Prawdziwym celem jest jednak wizerunek sklepu jako firmy nowoczesnej i korzystającej z najnowszych trendów technologicznych.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA