REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zbliża się koniec papierowych etykiet cenowych w sklepach

 Etykiety elektroniczne zapewniają elegancki, nowoczesny i profesjonalny wygląd sklepowych półek.
Etykiety elektroniczne zapewniają elegancki, nowoczesny i profesjonalny wygląd sklepowych półek.

REKLAMA

REKLAMA

Czy sklep stacjonarny może być równie atrakcyjny i nowoczesny, jak sklep internetowy? Nie tylko może, ale powinien. Z badań jasno wynika, że digitalizacja sklepów jest nieunikniona.

Cyfryzacja to zachęta czy konieczność?

Stosowanie w sklepach stacjonarnych nowoczesnych rozwiązań, takich jak elektroniczne etykiety sklepowe, nie jest już nowinką technologiczną. Dla nowoczesnych firm z branży FMCG to standard, a nawet konieczność.

REKLAMA

Sprzedaż w sklepach stacjonarnych w ostatnich latach, a szczególnie w ciągu ostatniego roku (podczas pandemii) doświadcza bardzo dużych zmian. Żeby przekuć je w sukces, konieczna jest świadomość potrzeb i oczekiwań konsumenta. Klienci cenią dziś przede wszystkim dopasowane do ich preferencji oferty i promocje. Liczy się więc cena i skuteczna informacja o niej. A komunikacja powinna odbywać się w przejrzysty, estetyczny, nowoczesny sposób. Jednym z narzędzi, które temu służą, są elektroniczne etykiety sklepowe.

Cyfrowe etykiety cenowe obniżają koszty

REKLAMA

- To ciągle nowość na naszym rynku. W wielu sklepach wciąż przyklejane są niestety papierowe naklejki z ceną. A tymczasem badania wskazują, że w dobie globalnej cyfryzacji, również sklepy stacjonarne powinny stawiać na digitalizację. Stosowanie etykiet elektronicznych, z jednej strony usprawnia obsługę i zmniejsza koszty, a z drugiej wpływa na postrzeganie przez klienta sklepu, jako miejsca nowoczesnego, zapewniającego komfort zakupów - wyjaśnia Michał Suski, Dyrektor ds. rozwoju Dasoft.

Coraz większe cyfrowe wsparcie klasycznego biznesu w dużej mierze służy sieciom handlowym do redukowania kosztów. Zakładając, że proces ten będzie postępował, a sklepy jednocześnie będą szukały oszczędności - naturalnym wydaje się fakt, że elektroniczne etykiety cenowe wejdą do powszechnego użytku.

Zmiana ceny na elektronicznej etykiecie wymaga tylko przyłożenia smartfona z wpisaną do aplikacji kwotą albo wpisanie jej do systemu. Pracownik nie musi więc drukować, wycinać i umieszczać etykiet na półkach sklepowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szybka zmiana ceny jednym kliknięciem

REKLAMA

Mamy więc optymalizację procesów, zwiększoną wiarygodność wobec klientów i oszczędności finansowe. Co jeszcze sklep może zyskać dzięki stosowaniu elektronicznych etykiet? Możliwość błyskawicznego reagowania na zmiany cen. Urządzenie mobilne, połączone z serwerem, pozwala wprowadzać nowe ceny czy informacje w czasie rzeczywistym. Dzięki temu proces decyzyjny może być szybki i bardziej elastyczny - więc konkurencja nie jest więc w stanie niczym nas zaskoczyć.

Nie można pominąć też aspektu czysto estetycznego. Etykiety elektroniczne zapewniają elegancki, nowoczesny i profesjonalny wygląd sklepowych półek. Do tego, do dyspozycji jest cała gama wzorów, kolorów, czcionek - dopasowanych indywidualnie do konkretnego działu, produktu czy promocji.

Wizerunek oparty na etykiecie?

Planując działania marketingowe, można wykorzystać etykiety elektroniczne jako jeden z elementów  kampanii sprzedażowej, umieszczając na nich informacje dodatkowe - specjalnie dedykowane konkretnej promocji. Dzięki zastosowanej technologii e-papieru etykiety elektroniczne są też nie tylko rozwiązaniem nowoczesnym  i trwałym, ale także przyjaznym dla środowiska. Ten aspekt również pozytywnie działa na budowanie zaufania klientów.

Na zastąpieniu papierowych etykiet - etykietami elektronicznymi skorzystać mogą zarówno duże sieci handlowe, jak  i mniejsze sklepy detaliczne. Automatyzacja procesów, optymalizacja kosztów operacyjnych i atrakcyjna ekspozycję towaru na sklepowych półkach - to tylko niektóre korzyści, wpływające bezpośrednio na aktualną sytuację firmy. Prawdziwym celem jest jednak wizerunek sklepu jako firmy nowoczesnej i korzystającej z najnowszych trendów technologicznych.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA