REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaką rolę w transformacji cyfrowej firm odgrywa chmura obliczeniowa?

Subskrybuj nas na Youtube
Z dotychczasowych doświadczeń zakładów ubezpieczeń wynika, że chmura najlepiej sprawdza się w zakresie wprowadzania innowacji biznesowych.
Z dotychczasowych doświadczeń zakładów ubezpieczeń wynika, że chmura najlepiej sprawdza się w zakresie wprowadzania innowacji biznesowych.

REKLAMA

REKLAMA

Chmura obliczeniowa w trakcie pandemii zyskała na znaczeniu. Korzyści płynące z jej wdrożenia to m.in. optymalizacja kosztów, zwiększenie efektywności operacyjnej, ale przed wszystkim wzrost biznesu. Co jeszcze zyskują firmy w chmurze?

Jakie rozwiązania chmurowe są opłacalne?

Pandemia stanowiła wyzwanie dla każdej branży, która w dużej mierze opierała się o bezpośredni kontakt z klientem. Ubezpieczyciele musieli szybko zareagować i przystosować sprzedaż oraz likwidację szkód do bieżących ograniczeń w kontaktach społecznych. To nie jedyny impuls do szybkiej cyfryzacji sektora. Zmienia się bowiem środowisko, w którym działają ubezpieczyciele. Na rynek wchodzą cyfrowe startupy, rośnie branża insurtech. Na rynku ubezpieczeniowym pojawia się też coraz więcej podmiotów z innych branż.

REKLAMA

Na znaczeniu zaczęły zyskiwać rozwiązania chmurowe: wspierające interakcje z użytkownikami z wykorzystaniem AI, cyfrowe aplikacje dla klientów, systemy wsparcia pracy zdalnej i grupowej oraz platformy Customer Engagement mające na celu inteligentne (wsparte analityką predykcyjną), omnikanałowe angażowanie klientów ubezpieczycieli w cyfrowych ścieżkach.

Korzyści z chmury

REKLAMA

Jak pokazuje badanie Accenture, które przeprowadzono w ramach współpracy z PIU nad standardem chmury, w ponad 20 polskich zakładach ubezpieczeń, plany teoretyczne związane z wykorzystaniem chmury prezentują się obiecująco. 90 proc. respondentów uważa, że wdrażając chmurę lub przenosząc do niej część aplikacji, może znacznie poprawić efektywność biznesu. Co drugi badany wśród korzyści wymienia również zwiększenie sprzedaży dzięki cyfryzacji, a także lepsze wykorzystanie danych. Jedynie 40 proc. badanych wskazuje na potencjalne oszczędności jako korzyści płynące z chmury. Najmniejszą wartość zakłady widzą w polepszaniu poziomu usług IT.

- Odpowiedzią na bieżące wyzwania sektora wywołane m.in. pandemią COVID-19 są technologie, głównie te związane z chmurą. Korzyści płynące z jej wdrożenia to m.in. optymalizacja kosztów, zwiększenie efektywności operacyjnej, ale przed wszystkim wzrost biznesu i możliwość wprowadzania innowacji – część najnowszych narzędzi jest dostępna tylko w chmurze. Firmy uzyskują dwu, a nawet trzykrotnie większe wzrosty przychodów i wyceny firmy, kiedy inwestują strategicznie w chmurę. Cieszy nas fakt, że również branża ubezpieczeniowa w Polsce zaczęła postrzegać to rozwiązanie jako szansę i element stanowiący przewagę konkurencyjną, jednak wyniki ankiety pokazują, że wciąż jest jeszcze wiele do zrobienia w tym obszarze – mówi Łukasz Marczyk, Managing Director, Insurance Practice Lead, Accenture Poland.

Branża ubezpieczeniowa stopniowo wdraża chmurę

Jedna trzecia zakładów już wdraża rozwiązania chmurowe, połowa deklaruje, że jest to planowane w ciągu roku. 20 proc. badanych nie ma tego w planach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firmy realizujące strategie chmurowe są na stosunkowo wczesnym etapie wdrożeń. Połowa badanych wskazuje, że jest w trakcie migracji pojedynczych workloadów, aplikacji oraz danych do chmury. 80 proc. badanych firm deklaruje, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy podjęły próbne działania mające na celu wdrożenia (w trybie pilotażowym) aplikacji w chmurze.

90 proc. badanych wskazuje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy planuje przenieść do chmury publicznej do 20% danych i workloadów. W przypadku chmury prywatnej - 70 proc. ankietowanych deklaruje chęć przeniesienia minimalnej ilości danych.

Kiedy chmura sprawdza się najlepiej?

REKLAMA

Z dotychczasowych doświadczeń zakładów ubezpieczeń wynika, że chmura najlepiej sprawdza się w zakresie wprowadzania innowacji biznesowych. Zdaniem co drugiego badanego, wśród obszarów związanych z doświadczeniem klienta, które powinno wesprzeć wdrożenie chmury, jest zapewnienie klientom innowacyjnych rozwiązań obsługowych. 40 proc. respondentów uważa, że dzięki rozwiązaniom chmurowym klient może uzyskać szybszą wycenę produktów i mieć dostęp do cyfrowych narzędzi do samoobsługi, co ma szczególne znaczenie w kontekście powszechnego wykorzystania urządzeń mobilnych. 60 proc. badanych uważa też, że najważniejszym celem, jaki chcą osiągnąć w zakresie poprawy doświadczenia klienta jest zdobycie wiedzy o nim. Dzięki temu będą mogli znacznie lepiej zrozumieć jego potrzeby i na tej podstawie poszerzyć ofertę produktową.

Wśród obszarów w organizacji, w których zdaniem ubezpieczycieli chmura znajduje największe zastosowanie są głównie funkcje wspierające, m.in. IT, zarządzanie procesami, innowacjami czy wiedzą oraz szkolenia.

Bariery i wyzwania przy wdrażaniu chmury

Aż 80 proc. badanych wskazuje regulacje jako główną barierę przy wdrażaniu chmury, jednak standard opracowany przez PIU i przedstawicieli branży rozwieje wiele dotychczasowych wątpliwości ubezpieczycieli. Jako kolejne wyzwanie przy wdrażaniu chmury ankietowani wymieniają konieczność podjęcia odpowiednich kroków na etapie migracji, które pozwolą na dostosowanie się do stawianych wymagań (np. w zakresie kompetencji pracowników z obszaru bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych czy posiadanie planu przetwarzania informacji w chmurze). Często wskazywanymi przeszkodami są kwestie związane z zapewnieniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i wymogi dotyczące zgodności z przepisami, a także zbyt skomplikowana i przestarzała infrastruktura. Dużo rzadziej ankietowani jako barierę postrzegają problemy techniczne związane ze złożonością architektury oraz złożoność biznesową.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

REKLAMA