REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Połowa pracowników wybiera firmę na podstawie elastycznych rozwiązań czasowych

hr
hr
fot. Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Według raportu aż 47% pracowników wybiera swojego pracodawcę na podstawie czasu i godzin oraz elastycznego harmonogramu pracy. 

Dane w systemie w kwestii pracy zdalnej 

Badania pokazują, że europejskie firmy korzystają przede wszystkim z danych dotyczących nieobecności i obecności w czasie pracy. Poprzez połączenie ze sobą systemów HR, firmy mogą mądrzej wykorzystywać dostępne dane i usprawniać swoje działanie. W ten sposób są w stanie lepiej reagować na fakt, że dzisiejsi pracownicy cenią sobie elastyczny harmonogram pracy, który pasuje do ich życia osobistego. Dla polskich firm przydatnymi statystykami włączanymi do sprawozdań kadrowych są dane dotyczące nieobecności (29%) oraz czasu pracy (38%). Daje to lepszy wgląd w dostępne zasoby i czas potrzebny do wykonania pracy, co z kolei prowadzi do większej efektywności i wydajności.

REKLAMA

REKLAMA

Wykorzystanie danych dla zarządzania talentami

Dzięki odpowiednim danym, firmy mogą pomóc swoim pracownikom pracować „inteligentniej”. Warto zauważyć, że 44,5% Polaków świadomie śledzi swój czas pracy, z czego 34% z nich korzysta w tym celu z systemu rejestracji czasu pracy. Wyższy odsetek możemy zauważyć w Norwegii (56%), Hiszpanii (54%), Niemczech (53%), Szwecji (53%), Finlandii (51%) i we Włoszech (46%), gdzie powszechne jest korzystanie z istniejącego systemu do monitorowania czasu pracy. Liczba ta jest znacznie niższa w Holandii (33%) i Francji (32%). 

Rejestracja czasu pracy w skali Europy ma miejsce przede wszystkim na poziomie wykonawczym (49%) oraz na niższym szczeblu kierowniczym (44%), natomiast rzadziej występuje na średnim (37%) i wyższym szczeblu kierowniczym (30%). Jeśli chodzi o sektory, to wyraźnie widać, że rejestracja czasu pracy ma miejsce przede wszystkim w sektorze publicznym (56%) oraz w przemyśle (53%). Im większa liczba pracowników w organizacji, tym większa szansa na przeprowadzenie rejestracji czasu pracy. W organizacjach zatrudniających 1-9 pracowników odsetek ten wynosi 33%, w organizacjach zatrudniających 10-49 pracowników – 39%, w organizacjach zatrudniających 50-249 pracowników – 47%, a w organizacjach zatrudniających 250+ pracowników – 49%. 

Jednak nie tylko dane ilościowe są ważne dla efektywnego planowania zatrudnienia i pracy. Dane jakościowe, takie jak przegląd umiejętności, talentów i wiedzy specjalistycznej, również wspierają rozwój talentów. Z perspektywy pracodawcy, jedna na cztery firmy w Polsce (25%) już teraz przechowuje dane dotyczące talentów i umiejętności na potrzeby raportów kadrowych. W Europie przodują w tym firmy w Irlandii (38%), Finlandii (38%) i Francji (35%), natomiast firmy holenderskie (23%), szwedzkie (22%) i norweskie (20%) rzadziej przechowują takie dane.

REKLAMA

Pracownicy są w centrum uwagi

Co więcej, uderzające jest również to, że jedna na trzy europejskie firmy inwestuje w aplikacje, które pozwalają pracownikom i menedżerom na wprowadzanie własnych danych i zarządzanie nimi. Dzięki temu pracownicy mogą przyczynić się do planowania zatrudnienia w oparciu o dane. Narzędzia do samodzielnej obsługi przez pracowników (ESS – Employee self-service) oznaczają, że wprowadzanie danych nie jest tylko zadaniem działu kadr, ale raczej wspólną odpowiedzialnością całej organizacji. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obecnie z tych aplikacji korzystają głównie regiony skandynawskie (30%) i Irlandia (29%), natomiast znacznie mniej we Francji (14%), Włoszech (14%) i Austrii (15%). Najpopularniejsze obszary zastosowania aplikacji to składanie wniosków o nieobecność (33%), rejestracja godzin pracy (32%), składanie informacji o wydatkach (28%), wynagrodzenie za doradztwo i wynagrodzenie całkowite (24%). 

– Transparentność pozwala każdemu pracownikowi być odpowiedzialnym za monitorowanie własnego czasu pracy. Jednocześnie dział HR może skupić się na swoich podstawowych zadaniach, ponieważ nie musi już ręcznie przetwarzać godzin pracy – mówią Christophe Genilloud i Martine Pugin, Menedżer IT Menedżer HR. 

Bruce Fecheyr-Lippens, Chief People Officer w SD Worx podsumowuje: – Widzimy, że coraz więcej firm podejmuje świadomą decyzję o bardziej spójnym i mądrzejszym wykorzystaniu danych. Przyjmując holistyczne podejście, które skupia się zarówno na danych ilościowych (dotyczących zdolności produkcyjnych), jak i jakościowych (dotyczących umiejętności i talentów pracowników), firmy mogą bardziej koncentrować się na uzyskaniu idealnego dopasowania talentów, zadań i dostępnego czasu. Pracownicy mogą również wykorzystać te informacje, aby dokonać świadomego wyboru i zoptymalizować zarządzanie swoim czasem. Inteligentna technologia prowadzi do większej efektywności, skuteczności i wydajności. Firmy powinny rozważyć zastosowanie narzędzi, które pracownicy mogą wykorzystać do zarządzania własnymi danymi i planowaniem. Co więcej, wiele aplikacji ESS przetwarza dane w czasie rzeczywistym, co oznacza, że zapewniają one dokładny przegląd sytuacji w dowolnym momencie. Samodzielność pracowników zapewnia również szybsze wprowadzanie danych do systemu. A to jest kluczowe w przypadku planowania zatrudnienia i pracy.

Źródło: SD Worx

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

REKLAMA

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

REKLAMA

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA