REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co dziesiąta firma działa w przestarzałym modelu cyfrowym

Cyfrowi prymusi dostrzegają wiele korzyści, wynikających z wykorzystania analityki danych
Cyfrowi prymusi dostrzegają wiele korzyści, wynikających z wykorzystania analityki danych

REKLAMA

REKLAMA

Większość firm chętnie wykorzystuje narzędzia Business Intelligence i analitykę danych. Jednak wciąż pojawiają się podmioty, które ignorują analitykę Big Data. A bywają nawet takie, w których kadra zarządzająca nie widzi w niej żadnej wartości biznesowej.

Big Data siłą napędową

Sukces zapisany jest w liczbach, ale te trzeba jeszcze umieć rozszyfrować. Tak w jednym zdaniu można opisać wyniki raportu TechRepublic. Czego konkretnie możemy się dowiedzieć z jego lektury? Przede wszystkim tego, że “analityka Big Data jest główną siłą napędową sukcesu przedsiębiorstw i to się nie zmieni”, uważa aż 8 na 10 ankietowanych przedstawicieli kadry C-level. Można ich określić mianem cyfrowych prymusów.

REKLAMA

Twórcy raportu mają też dla nas mniej optymistyczną wiadomość, 11% ankietowanych deklaruje, że ich przedsiębiorstwo nie korzysta obecnie z żadnych narzędzi analitycznych.

– To cyfrowi outsiderzy, których działalność wkrótce, o ile już tak nie jest, zostanie poważnie zagrożona. – zauważa Bartosz Michalczyk z BPSC i tłumaczy – Oznacza to, że co dziesiąta firma działa w przestarzałym modelu i kompletnie nie wie co dzieje się w jej strukturach. Decyzje podejmowane są na przysłowiowy “nos”, a ewaluacje niepoparte są żadnymi spójnymi miarami. To tak jakby sklep nie sprawdzał, co się sprzedaje. Takie działania nie mogą przynieść niczego dobrego. – mówi dosadnie ekspert z katowickiej spółki IT.

Brak wiedzy kadry zarządzającej

REKLAMA

Z odpowiedzi udzielonych przez managerów wynika, że w 5% firm zespół zarządzający nie widzi żadnej wartości biznesowej w analityce. Zapytany o przyczynę takiego stanu rzeczy, ekspert z BPSC jest przekonany, że to efekt niewiedzy kadry zarządzającej, jednocześnie Bartosz Michalczyk zwraca uwagę na inny istotny aspekt:

– Co może martwić, to nie sam wynik, ale fakt, że mówimy o kadrze kierowniczej, która wyznacza kierunki i podejmuje strategiczne decyzje w organizacji. Niechęć do analityki to dzisiaj niemal anomalia, dlatego dla stabilności rynku nie jest to duże zagrożenie, ale dla firm, którymi tacy decydenci kierują, już owszem. – zauważa ekspert z BPSC.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co tracą managerowie, którzy ignorują możliwości predykcyjne i operacyjne BI?

Cyfrowi prymusi dostrzegają wiele korzyści, wynikających z wykorzystania analityki danych. Używają jej przede wszystkim do usprawnienia działań operacyjnych, a także sprzedaży i marketingu. Dla 65% respondentów największą korzyścią z zastosowania analityki było usprawnienie procesu podejmowania decyzji strategicznych. Pozostałe korzyści, jakie wymieniali ankietowani, to lepsza wiedza o klientach (45%), oszczędność kosztów (44%) i wyższa sprzedaż (32%).

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA