reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Praca i ubezpieczenia > Gertruda Uścińska: ZUS przeszedł metamorfozę technologiczną

Gertruda Uścińska: ZUS przeszedł metamorfozę technologiczną

Już w połowie marca stanęliśmy przed ogromnym wyzwaniem, ale nasza ciężka praca dała efekty. Po trzech miesiącach płatnicy wrócili - mówi prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska.

ZUS przed wyzwaniem

Wyróżnienie specjalne DGP w ramach akcji "Nie ma przyszłości bez przedsiębiorczości", przyznane zostało Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych „za wyjątkowo sprawną obsługę milionów wniosków pracodawców o zwolnienie ze składek i wypłatę świadczenia postojowego oraz zasiłku opiekuńczego pracownikom, którzy ze względu na epidemię musieli pozostawać w domu”.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Powrót płatników

Nagrodę odebrała prezes prof. Gertruda Uścińska, która rozmawiała z Dziennikiem Gazetą Prawną.

- Już w połowie marca stanęliśmy przed ogromnym wyzwaniem, ale nasza ciężka praca dała efekty. Po trzech miesiącach płatnicy wrócili, to pokazuje, że ulga zastosowana dla samozatrudnionych i dla zatrudniających do 9 osób ubezpieczonych oraz dla płacących połowę składki w firmach zatrudniających od 10 do 49 osób była bardzo potrzebna.

Prezes Uścińska przypomniała, że największe wpływy tak naprawdę pobierane są od dużych płatników, od 50 osób zatrudnionych w górę, a oni takich zwolnień ze składek nie mieli, bo byłoby to zbyt kosztowne. – W tej sytuacji proponowaliśmy im odroczenie terminu płatności. Obsłużyliśmy ok. 180 tys. średnich i wielkich przedsiębiorstw i na koniec września wiemy, że te nasze działania są skalkulowane na 9 mld zł.

Nie można też nie wspomnieć o tym, że 2,5 mln osób skorzystało ze świadczenia postojowego.

Praca nad wnioskami

W toku pracy zmieniał się także jej charakter, o czym opowiada prezes Uścińska. – Na początku zbyt mało sformalizowane wnioski o świadczenia postojowe spowodowały, że ok. 300 tys. z nich  miało błędy, a nas kosztowało sporo pracy. Potem już wiedzieliśmy, jak je konstruować.

- Od początku stałam na stanowisku, że należy wszystko załatwiać online. Musieliśmy przeorganizować pracę, bo ogrom zadań spływających na pracowników ZUS zdawał się nie mieć końca.

Ale jak zaznacza prezes ZUS, poradzili sobie korzystając wyłącznie ze swoich pracowników. -  Kontrolerzy płatników składek mają świetną wiedzę, znakomicie poruszają się po zasiłkach, dochodach, składkach, dlatego wykorzystaliśmy ich potencjał.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Pomysł na biznes

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radcowska Mariusz Boruch

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama