REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moja firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak menedżer może rozwijać zespół?

Zespół prowadzony przez menedżera powinien być stale przez niego rozwijany. Jakimi metodami może posłużyć się menadżer zespołu?

Podobieństwo znaków towarowych

Ocenę prawdopodobieństwa wprowadzenia w błąd należy oprzeć na całościowym wrażeniu wywieranym przez znaki. Podobieństwo znaczeniowe może bowiem występować pomimo odmienności graficznej i fonetycznej porównywanych znaków.

Zapotrzebowanie na menedżerów

Kadra kierownicza w firmie to jednocześnie wysokiej klasy specjaliści w swojej branży, ale także osoby doskonale radzący sobie z zarządzaniem zespołem. Wbrew pozorom konkurencja na rynku pracowniczym nie jest aż tak duża, toteż firmom trudno jest wyszukać dobrego kandydata przez tradycyjne ogłoszenie w prasie. Jak więc odbywa się rekrutacja na stanowiska menedżerskie?

Pracownik po pięćdziesiątce – doświadczony, tani, atrakcyjny

Mimo kryzysu pracownicy w wieku powyżej 50 lat są nadal pożądani na rynku pracy. Co ciekawe, zdecydowana większość z nich jest zatrudniana na umowy o pracę, a nie na tzw. „umowach śmieciowych”. Tak wynika z badań wewnętrznych Start People.

REKLAMA

Ile wynosi podatek od zysków z lokat w krajach europejskich?

Zmiana ordynacji podatkowej pozwoliła ukrócić unikanie podatku, który zapłacilibyśmy z zysku na lokatach. Podatek Belki można było ominąć, zakładając lokaty z dzienną kapitalizacją odsetek. W których krajach lokata będzie opodatkowana?

Zmiana czasu 2012 – uważaj przedsiębiorco!

Zmiana czasu 2012. W nocy z soboty (24 marca) na niedzielę (25 marca) zmieniamy czas z zimowego na letni. Jakie skutki wywołuje zmiana czasu dla przedsiębiorcy?

Inflacja w lutym

Inflacja w styczniu wyniosła 4,3 proc. Ceny galopują, płace stoją w miejscu.

Będą korzystne dla przedsiębiorców zmiany w kodeksie karnym skarbowym

Resort sprawiedliwości zapowiada zmiany w przepisach kodeksu karnego skarbowego i zastąpienie sankcji karnych np. mandatami administracyjnymi. Zamierzeniem jest przedstawienie w połowie tego roku projektu nowelizacji przepisów.

REKLAMA

Nowy wspólnik w spółce jawnej

Spółka jawna należy do spółek, których czynnikiem charakterystycznym jest stały skład osobowy w postaci konkretnych wspólników. Czy pojawienie się w przedsiębiorstwie nowego wspólnika pociąga za sobą konieczność ponownego uregulowania formalności sądowych, pozyskania nowych koncesji lub zezwoleń?

Koszty sporu pracodawcy z pracownikiem

W przypadku gdy pracodawca przegra sprawę z pracownikiem w sądzie pracy, będzie zobowiązany nie tylko do zapłaty dochodzonej przez niego należności, lecz także do zwrotu kosztów procesu.

Wyższa składka wypadkowa od 1 kwietnia

Od 1 kwietnia 2012 r. zmieni się stopa procentowa składki wypadkowej dla niektórych grup działalności.

Sposób na pozyskanie środków inwestycyjnych dla spółki

Podwyższenie kapitału zakładowego spółki może być dokonane poprzez wniesienie wkładu niepieniężnego. Bardzo często może być to dogodny sposób na sfinalizowanie zamierzonych inwestycji.

Czy ego ma wpływ na styl coachingu?

Ego jest jedną ze struktur osobowości, często utożsamianą z poczuciem własnego „ja”. Jaki wpływ ma ego na coacha?

Tutoring czyli szkolenie liderów

Tutoring jest pojmowany jako zaplanowany proces rozwoju lidera, który następuje we wspierającej relacji z drugą osobą – tutorem. Tutoring ponadto jest metodą elitarną. Nie opiera się na masowym kształceniu, może w niej uczestniczyć jedynie niewielka liczba uprzywilejowanych osób. Jak tutoring wygląda w praktyce?

Trener dla dojrzałego pracownika

Istnieje wiele negatywnych mitów o pracownikach powyżej 50 roku życia. Były i nadal podejmowane są próby obalenia tego krzywdzącego mitu.

Coaching za pomocą pytań

Nieporozumienia i nieklejąca się dyskusja często może mieć przyczynę w nieodpowiednio stawianych pytaniach. Trafnie zadane pytanie może rozjaśnić dyskusję i załagodzić nieporozumienia.

Cytaty i anegdoty dotyczące szkoleń

Poniżej zbiór cytatów i anegdot związanych ze szkoleniami.

Oczekiwania finansowe na rozmowie kwalifikacyjnej

Pytanie o oczekiwania finansowe jest jednym z najtrudniejszych w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Jak sobie poradzić z takim pytaniem?

Instytucje, na które może trafić beneficjent – poradnik

Beneficjent ubiegający się o dofinansowanie trafia na instytucje, których nazwy mogą przyprawić o zawrót głowy. Czym różni się instytucja pośrednicząca od certyfikującej i zarządzającej? Ekspert pomaga beneficjentowi odnaleźć się w gąszczu definicji i pojęć.

Jeden czy dwóch trenerów?

Firmy szkoleniowe rzadko proponują swoim klientom szkolenia prowadzone przez pary równorzędnych trenerów czy nawet duety w postaci młodszy – starszy trener. Przewodzą szkolenia prowadzone przez jedną osobę. Która z możliwości coachingu przynosi lepsze efekty?

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Rozmowa kwalifikacyjna umożliwia kandydatowi prezentację umiejętności i kwalifikacji, natomiast pracodawcy pomaga w zebraniu informacji o potencjalnym pracowniku, a także w przedstawieniu mu zasad i obowiązków związanych z daną pracą. Jak dobrze zaprezentować się na rozmowie kwalifikacyjnej?

Formowanie zespołu przez menedżera

W obecnych czasach w zależności od potrzeb i bieżących projektów firmy tworzą tzw. grupy zadaniowe, złożone ze specjalistów z poszczególnych dziedzin, do wykonania odpowiedniego projektu, po zakończeniu którego zespół ulega rozwiązaniu. Jaka rola w tym procesie przypada menedżerowi?

Czy konflikt może motywować do pracy?

Konflikty zdarzają się również w miejscu pracy. Atmosfera w pracy ma duże znaczenie dla osiągnięcia satysfakcji i poczucia spełnienia w życiu. W pracy spędzamy znaczną część naszego czasu, realizując karierę zawodową i dążąc do osiągnięcia sukcesów. W konfliktogennym środowisku znacznie trudniej osiągnąć wyznaczone założenia. Czy zawsze?

Zarządzanie w czasach kryzysu

Każdy wie, że sytuacja gospodarcza uległa zmianie. Wymaga to zatem także zmian w naszym działaniu i znalezienia nowych ścieżek. Prosperity przyzwyczaiło niektórych do lenistwa i zamykania drzwi innowacyjności. Nie oszukujmy się. Kto w tych czasach sie nie rozwija - musi ustawić się w kolejce po zasiłek dla bezrobotnych.

Jak właściwie wykorzystywać posiadany czas?

Zarządzanie czasem jest najtrudniejszą z czynności, ponieważ czasu nie posiadamy na własność. Nie można go dokupić ani zgromadzić. Konieczne jest więc odpowiednie jego wykorzystywanie.

Jak motywować pracowników?

W dzisiejszych czasach pracodawca musi dbać nie tylko o bezpieczne i higieniczne warunki pracy, ale również o komfort psychiczny pracowników. Jak to robić?

Jak napisać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Dobre i przede wszystkim skuteczne ogłoszenia o pracę jest ważnym elementem rekrutacji. Zdobądź niezbędną wiedzę i od dziś zawsze znajduj ludzi, których szukasz!

Czy integracja pracowników może zwiększyć zyski firmy?

Człowiek, by lepiej pracować, potrzebuje czegoś więcej niż tylko pieniędzy. Pracownik dużo bardziej docenia nagrodę w postaci pochwały od szefa, miłą atmosferę w pracy czy dodatkowe świadczenia, niż wzrost wynagrodzenia. Dlatego też bardzo trudno utrzymać najlepszych i najbardziej wydajnych pracowników. Menedżerowie poszukują nowych, innowacyjnych sposobów motywowania. Jednym z nich są imprezy integracyjne.

Zmiany w prawie zamówień publicznych

Urząd Zamówień Publicznych przygotował propozycje zmian w Ustawie prawo zamówień publicznych. Zmiany mają wyłączyć dyskryminację i zwiększyć konkurencyjność.

Szkolenie poprzez gry symulacyjne

Współcześnie, w dobie wszechobecnego Internetu i powszechnego dostępu do różnorodnych źródeł informacji, szkolenia nie mogą już pełnić wyłącznie funkcji przekaźników teoretycznej wiedzy. Branżowe czasopisma, fachowa literatura, wartościowe publikacje – to wszystko jest w zasięgu ręki niemal każdego z nas. Dlatego spotkania z trenerem nie powinny ograniczać się do prezentowania podręcznikowych treści.

Polska gospodarka z perspektywami na przyszłość

W roku 2012 nasza siła gospodarcza będzie w pewnym stopniu uzależniona od sytuacji w sferze euro. Jednak przed naszą gospodarką rysują się dobre perspektywy. Przeanalizujmy polską gospodarkę w szerszym kontekście.

Czego powinien unikać dobry manager?

Wielu menedżerów popełnia proste błędy w trakcie zarządzania. Warto przyjrzeć się najczęściej popełnianym przez menedżerów błędom przez pryzmat czterech podstawowych funkcji zarządzania: planowania, organizowania, motywowania i kontroli.

Jak dział personalny może udowodnić swoją efektywność – czym jest wskaźnik ROI?

W dobie kryzysu ekonomicznego zarządy firm wymagają, aby każdy dział w firmie pracował na najwyższych obrotach, a tam, gdzie pracy jest mniej, aby redukować zatrudnienie. Niestety ofiarą redukcji bardzo często padają te stanowiska, którym trudno udowodnić swoje bezpośrednie przełożenie na wynik operacyjny firmy. Tak bywa, w przypadku administracji i działów personalnych, których praca jest niewymierna i trudno policzalna. Z odsieczą na szczęście wychodzi na przód nowa dziedzina Zarządzania Zasobami Ludzkimi - Controling Personalny.

Rynek finansowy a kurczenie się gospodarki

800 banków ze strefy euro pożyczyło od Europejskiego Banku Centralnego na trzy lata 529,5 mld euro – wspomniana transakcja repo będzie miała istotny wpływ na rynki finansowe. Oprocentowanie pożyczki wynosi zaledwie 1 proc., ale nie zrobiło to wrażenia na rynkach finansowych.

Coach i menedżer w jednej osobie

Coaching - zjawisko coraz bardziej popularne na polskim rynku, to nowy styl zarządzania na miarę wyzwań XXI wieku. Jest to zagadnienie bardzo obszerne, dlatego trudna jest pełna analiza istoty i odmian tego procesu. Na czym polega coaching, szczególnie w wykonaniu menedżera?

Czym zajmuje się coach?

Według International Coach Federation (ICF) - ogólnoświatowej federacji reprezentującej profesjonalnych coachów, coachingiem nazywamy interaktywny proces, który ma na celu pomoc pojedynczym osobom bądź organizacjom w przyspieszeniu tempa rozwoju i polepszeniu efektów działania.

Jak osiągnąć mistrzostwo w organizacji pracy?

Niektóre wprowadzone przez naszych przodków rozwiązania są przez nas używane do dziś. Pomimo iż w połowie XV wieku nie używano takich pojęć, jak „zarządzanie”, „zasoby ludzkie”, „organizacja zhierarchizowana”, przynajmniej nie w znaczeniu, którego używa się obecnie, pewne ogólne zaproponowane wówczas zasady da się wykorzystać do rozwoju ówczesnej organizacji.

Na EURO 2012 wzrośnie zatrudnienie

Eksperci szacują, że w trakcie EURO 2012 zatrudnienie wzrośnie o 6 proc. Mistrzostwa przełożą się na spadek bezrobocia.

Monitorowanie poczty elektronicznej pracownika

Pracownik, który korzysta ze służbowego adresu e-mail do prowadzenia prywatnej korespondencji, może narazić się na przykre konsekwencje. Kiedy i w jaki sposób przełożony może skontrolować zawartość poczty elektronicznej podwładnych? Jakie środki może zastosować w przypadku odkrycia niedozwolonych działań?

Jednolity patent w ramach UE zachęci firmy do zwiększania działalności innowacyjnej?

Dzięki wprowadzeniu jednolitego patentu w ramach UE, koszty uzyskania europejskiej ochrony patentowej zmniejszą się nawet o 80 proc. Zaoszczędzone środki przedsiębiorcy będą mogli przeznaczyć na wprowadzanie innowacyjnych projektów.

Prywatny biznes ma lepsze perspektywy

Prywatny biznes ma lepsze perspektywy rozwoju niż państwowy - uważa 63 proc. uczestników badania przeprowadzonego przez GfK Polonia na zlecenie PKPP Lewiatan. Połowa badanych jest jednak zdania, że lepsza jest praca w przedsiębiorstwie państwowym.

Kara umowna pozwala uzyskać szybkie odszkodowanie

Kara umowna zapisana w umowach z kontrahentami nie może być zbyt wygórowana, ale jednocześnie powinna jak najlepiej zabezpieczać przedsiębiorcę przed potencjalnymi stratami. Złoty środek trudno znaleźć samemu – najlepiej zdać się na pomoc doświadczonego prawnika.

Wkłady niepieniężne w spółkach kapitałowych – CZĘŚĆ 1

Wkłady niepieniężne, czyli aporty wnoszone do spółki celem objęcia akcji bądź udziałów można określić jako prawa majątkowe inne niż wszelkie zasoby finansowe. Jakie są sposoby wnoszenia aportów i kryteria zdolności aportowej?

Dyrektywa zabawkowa 2013

Dyrektywa zabawkowa 2013. Od 20 lipca 2013 roku dyrektywa zabawkowa będzie obowiązywała w zmienionej formie. Do prawa krajowego nowe przepisy mają być wdrożone najpóźniej do 20 stycznia 2013 roku.

Patent europejski

Patent europejski umożliwi redukcję kosztów ubiegania się o ochronę patentową na terenie UE nawet o 80 proc. Patent europejski uprości również procedurę.

Czym są tablice wizualizacyjne?

Po wyznaczeniu celów i sprecyzowaniu przeszkód jakie skutecznie mogą przeszkodzić Ci w działaniu i osiągnięciu sukcesu, przychodzi czasami moment zwątpienia i znużenia. Co wtedy? Co dalej?

Concierge – pomysł na biznes

Concierge, czyli specjalista do zadań najróżniejszych. Jest ich niewielu, ale potrafią zdobyć wyprzedane bilety lub zabytkowe auto. Dowiedz się na czym polegają usługi concierge oraz co należy do zadań concierge.

Jak spłacić zaległe długi?

Dług Polaków wynosi ok. 34 mld zł i co trzy miesiące będzie rosnąć o ok. 1,5-2 mld zł. Ok. 2 mln Polaków nie spłaca długów w terminie. Jeżeli nie radzimy sobie ze swoimi długami, powinniśmy rozważyć kilka możliwości odciążenia domowego budżetu.

Firma lepsza niż etat

Większość Polaków uważa, że własna firma ma większą szansę na rozwój niż przedsiębiorstwa państwowe - wynika z badań instytutu GfK Polonia na zlecenie PKPP Lewiatan.

Gdzie wziąć kredyt hipoteczny na zakup domu?

Oferta z kredytami hipotecznymi na dom uległa na początku tego roku pogorszeniu. Banki podniosły marże kredytów hipotecznych, a wprowadzenie Rekomendacji SII odbiło się negatywnie na zdolności kredytowej Polaków. Przyjrzyjmy się dostępnym aktualnie kredytom hipotecznym w euro i złotym.

REKLAMA