Chętnie organizowane wigilie firmowe pracodawca może zaliczyć w koszty firmy. Oznacza to, że organizacja wigilii nie będzie przychodem pracownika, w przeciwieństwie do świątecznych prezentów, bonów i talonów, które mogą być finansowane ze środków z zfśs bądź środków obrotowych firmy. W zależności od źródła finansowania, upominki będą mogły obniżyć podatek.
Osoby prowadzące działalność gospodarczą skupiają się zwykle, co całkiem zrozumiałe, na twardych danych, liczbach i wskaźnikach. Jednak źródła sukcesów firm, a także przyczyny ich porażek tkwią na głębszym, aczkolwiek niedocenianym poziomie. Chodzi o proces komunikowania. Nieprawidłowy obieg informacji w organizacji jest jak ciężka choroba tocząca ją od środka – tym groźniejsza, że często niezdiagnozowana. Wypracowanie efektywnego modelu komunikacji wymaga przede wszystkim identyfikacji i eliminacji tzw. wąskich gardeł. Jak wygląda to w praktyce?