REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wysokość OC w 2015 roku

Subskrybuj nas na Youtube
wysokość OC 2015
wysokość OC 2015

REKLAMA

REKLAMA

Mijający rok jest kolejnym, w którym ceny obowiązkowego OC samochodu spadały. Wiele wskazuje jednak na to, że w 2015 roku kierowcy za ubezpieczenie będą musieli zapłacić więcej. Dlaczego?

Wciąż tanie OC w 2014 roku…

Z uwagi na sytuację w obowiązkowych polisach OC ubezpieczyciele z pewnością nie zapamiętają dobrze 2014 roku. Po raz kolejny tylko nielicznym towarzystwom uda się na OC zarobić, a cały rynek najprawdopodobniej zamknie ten rok na minusie – wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeniowej (PIU). Jest to rezultat panującej w Polsce tzw. wojny cenowej, czyli rodzaju konkurencji, który polega na przyciąganiu do siebie klientów jak najniższą ceną. Kłopot polega na tym, że na dłuższą metę, a ta sytuacja trwa od kilku lat, to się ubezpieczycielom po prostu nie opłaca.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

- Ma to jednak swoją drugą stronę medalu, o której nie można zapominać. Niskie ceny, ale też obserwowany obecnie wzrost wartości wypłacanych odszkodowań, nie są na rękę ubezpieczycielom, ale to świetne wiadomości dla kierowców. Przecież dzięki temu każdy właściciel samochodu może mieć pewność, że znajdując dla siebie najtańsze OC bez trudu oszczędzi kilkaset złotych. A nie ma chyba kierowcy, któremu by nie zależało, żeby płacić jak najmniej – tłumaczy Bartłomiej Behnke z multiagencji www.superpolisa.pl.

W Polsce potrzebna jest debata o problemach przedsiębiorców

Jedne towarzystwa są więc skłonne bardzo wyraźnie „schodzić” z ceny, inne starają się tego nie robić. W efekcie przez cały 2014 rok kierowcy otrzymują zarówno tanie, jak i o wiele droższe propozycje zakupu OC, więc porównanie cen pozwala im dużo zaoszczędzić. Potwierdza to przykład wyliczeń przygotowanych przez multiagencję www.superpolisa.pl dla 33-letniego właściciela opla astry z 2009 roku z Poznania, który OC kupuje od 7 lat, a na koncie nie ma żadnych szkód. Minimalna cena za OC to dla niego u jednego z ubezpieczycieli 379 zł, ale w innym towarzystwie zapłaci nawet 836 zł – aż o 457 zł więcej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmiany w oznakowaniu produktów spożywczych.

Co się zmieni w nowym roku?

REKLAMA

Poza spadającymi od dłuższego czasu cenami, przyczyn ewentualnych podwyżek OC można upatrywać w zaplanowanych na 2015 rok zmianach. Jeszcze w grudniu Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) ma ogłosić listę zasad, którymi będą musieli kierować się ubezpieczyciele likwidując zgłaszane do nich szkody. Dostosowanie się do wymogów podniesie prawdopodobnie koszty działalności towarzystw ubezpieczeniowych, a to niebawem może odbić się na cenach. Podobnie może skończyć się powszechne wprowadzenie bezpośredniej likwidacji szkód, dzięki której poszkodowani w wypadku czy stłuczce kierowcy po odszkodowanie z OC zgłoszą się do swojego ubezpieczyciela.

- Nawet jeśli w 2015 roku ceny OC faktycznie wzrosną w związku z zaplanowanymi zmianami, towarzystwa nie przestaną walczyć o klientów składkami. Konkurencja przeniesie się być może na nieco wyższy poziom cen, ale nadal będzie można otrzymać rabat np. za jazdę bez szkód, z uwagi na wiek czy wykonywany zawód. To w naturalny sposób otwiera kierowcom drogę do oszczędności, którzy tak jak teraz będą musieli zestawić ze sobą kilka czy kilkanaście ofert, aby wybrać tę najkorzystniejszą – dodaje Bartłomiej Behnke.

Weszła w życie część przepisów II transzy deregulacji zawodów

Źródło: www.superpolisa.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

REKLAMA

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA