REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gdzie ukryć sejf w domu?

Sejf. Fot. Fotolia
Sejf. Fot. Fotolia
/
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Sejf ścienny ukryty za dziełem sztuki w zdobionej ramie to widok często spotykany w filmach. W rzeczywistości są bardziej popularne lokalizacje. Gdzie jest zatem miejsce sejfu w domu? Jeśli planujemy zakup, warto poznać opinię eksperta.

Sejf skutecznie chroni przed kradzieżą oraz w dyskretny i skuteczny sposób zabezpiecza wartościowe mienie przed dostępem osób niepowołanych. Nie jest to jedyny powód dla którego warto zdecydować się na zakup sejfu, oprócz wspomnianych oczywistych powodów jego posiadanie jest też istotną kwestią dla ubezpieczyciela oraz warunkiem koniecznym w przypadku posiadania broni. Bez względu jednak na motyw, decyzja o zakupie sejfu nie jest jedyną, jaką należy podjąć. Równolegle warto przemyśleć docelową lokalizację urządzenia, a to nie lada wyzwanie. Ukryć czy wyeksponować? Gdzie należy umieścić w mieszkaniu sejf, aby spełniał swoją rolę? Zainteresowani kupnem mają pewną dowolność wyboru, warto jednak zapoznać się z żelaznymi regułami dotyczącymi montażu urządzeń do zabezpieczenia mienia, aby mieć gwarancję ich skuteczności.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

- Na rynku wyróżniamy trzy rodzaje sejfów: ścienne, meblowe i wolnostojące. Sejfy ścienne możemy umieścić w ścianie działowej domu. Warto jednak pamiętać, że miejsce na sejf ścienny należy odpowiednio dostosować do montażu już na etapie budowy domu bądź remontu. Sejfy meblowe można zamontować w prawie wszystkich meblach, wolnostojące w dowolnie wybranym przez nas miejscu – mówi Wojciech Tyburski, Dyrektor Handlowy Konsmetal, wiodącego producenta systemów i urządzeń do zabezpieczenia mienia.

Wbrew obiegowej opinii sejfy ścienne nie są najpopularniejszą kategorią wśród kupujących. Wymóg dostosowania lokalizacji takiego sejfu ogranicza możliwości nabywców. Charakteryzują się ponadto względnie niewielkim rozmiarem. Dużą popularnością cieszą się natomiast sejfy meblowe, które można umieścić w meblach lub wnękach meblowych. Ze względu na konieczność mocowania, czy to do podłoża, czy pionowych ścian mebli, nie można sejfów meblowych montować do półek.

Zgoda osoby trzeciej w prawie cywilnym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najbardziej uniwersalną kategorią sejfów są sejfy wolnostojące. Ich specyfika pozwala na montaż niemal we wszystkich miejscach w domu. Wśród nich wyróżnia się: sejfy gabinetowe, sejfy na broń i na dokumenty.

Ukryć przed gośćmi

REKLAMA

Miejsce montażu sejfu determinuje jego model, jednak nie jest to jedyny aspekt, który należy wziąć pod uwagę decydując się na zakup. Podstawową zasadą przy wyborze lokalizacji jest dyskrecja – miejsce montażu sejfu powinno być pomieszczeniem dostępnym wyłącznie dla domowników.

- Według statystyk, kradzieży najczęściej dokonują nie włamywacze, a osoby, które mieszkańcy sami wpuszczają do swoich domów – osoby sprzątające, ekipy remontowe, opiekunki do dzieci. Dlatego też zaleca się montaż sejfów w pomieszczeniach, do których nie mają dostępu osoby postronne, w miejscach użytkowanych wyłącznie przez domowników, jak garderoba, prywatny gabinet, czy sypialnia – tłumaczy Wojciech Tyburski.

Bardzo często montuje się sejfy w domowych gabinetach, pod biurkiem. Ta lokalizacja cieszy się taką popularnością, że niemal wszystkie linie produktów Konsmetal zawierają modele w rozmiarze dostosowanym do montażu właśnie pod biurkiem.

Obowiązkowe składanie deklaracji podatkowych w formie elektronicznej od 2015 r.

Przemyślana inwestycja

Sejf nie jest zakupem jednosezonowym, to z reguły inwestycja na lata, a nawet pokolenia. Tak samo jak jego lokalizacja. Obowiązkowym elementem montażu sejfu jest jego kotwienie, w zależności od modelu należy zamocować sejf do ściany bądź podłoża. Po zakotwieniu nie można przenieść sejfu w inne miejsce, w przeciwnym razie urządzenie utraci certyfikat odporności na włamanie.

- Certyfikat stanowi podstawę do ubezpieczenia wartościowego mienia w nim przechowywanego. Jeśli w polisie ubezpieczeniowej widnieje zapis o konieczności posiadania certyfikatu, w przypadku kradzieży z sejfu, który taki certyfikat utracił, ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania – wyjaśnia Wojciech Tyburski.

Podsumowując, zanim dokonamy zakupu sejfu, powinniśmy dokonać krótkiej selekcji:

1. Określić zawartość, jaką chcemy przechowywać w sejfie.

2. Wybrać klasę produktu.

3. Określić miejsce montażu.

4. Wybrać rozmiar.

5. Wybrać liczbę i rodzaj zamków.

Jakie zmiany dla przedsiębiorców wprowadza nowe prawo ochrony konsumentów?

Źródło: KONSMETAL

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA