REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Obowiązkowe składanie deklaracji podatkowych w formie elektronicznej od 2015 r.

Subskrybuj nas na Youtube
podpis elektroniczny
podpis elektroniczny
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rok 2015 jak zawsze przyniesie firmom niespodzianki i nowe wyzwania. Jedną z nowinek jest konieczność składania deklaracji podatkowych w formie elektronicznej. Wiele firm, których ten obowiązek dotyczy, nie jest na to wyzwanie jeszcze gotowa.

Grudzień to miesiąc podsumowań i porządkowania zaległych spraw, by w nowy rok wejść z czystym kontem i sumieniem. Dla każdego przedsiębiorcy grudzień to również okres, w którym trzeba poznać zmiany w przepisach podatkowych i zacząć dostosowywać organizację do nowych sposobów działania. W 2015 roku firma może zdziwić się, jeśli starym zwyczajem będzie chciała złożyć deklaracje podatkowe w urzędzie skarbowym w formie papierowej.

REKLAMA

- Przypominamy o tej z pozoru drobnej zmianie, która mogła umknąć wśród innych zmian wchodzących wkrótce w życie - mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń Akademii PARP. - Od 1 stycznia 2015 firmy zatrudniające powyżej 5 pracowników mają obowiązek składać wybrane deklaracje i zeznania podatkowe w formie elektronicznej, za pośrednictwem systemu eDeklaracje. Próba złożenia tych dokumentów do urzędu skarbowego w formie papierowej, np. za pośrednictwem poczty, będzie równoznaczna z ich ... niezłożeniem.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

W nowych deklaracjach wymagany będzie podpis elektroniczny, weryfikowany za pomocą aktywnego kwalifikowanego certyfikatu. Tymczasem wg danych Ministerstwa Gospodarki we wrześniu 2014 roku liczba aktywnych certyfikatów kwalifikowanych wynosiła niespełna 300 tysięcy, a wśród ich użytkowników są przecież nie tylko firmy. Wg PwC około 25% firm objętych nowymi regulacjami nie posiada jeszcze tzw. bezpiecznego podpisu.

Dla nieprzygotowanych do składania elektronicznych deklaracji Akademia PARP udostępniła pigułkę wiedzy, w której wyjaśniamy, kogo obejmuje nowy obowiązek i które dokumenty muszą być składane w takiej formie. Warto wiedzieć, że konieczność zachowania formy elektronicznej dotyczy wyłącznie formularzy przesyłanych do urzędu skarbowego. Pracownikom możemy więc wręczyć lub przesłać tradycyjne, papierowe PITy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie deklaracje podatkowe złożymy bez podpisu elektronicznego?

REKLAMA

W Akademii PARP trwają już prace nad aktualizacją szkoleń podatkowych i prawnych. Tymczasem zachęcamy do zapoznania się z pigułką wiedzy dotyczącą elektronicznych deklaracji. Pigułki są dostępne na portalu www.akademiaprp.gov.pl dla wszystkich, również niezalogowanych użytkowników. Każdy może więc w kilka minut przyjąć nową porcję wiedzy. Na portalu mamy już ponad 400 pigułek, prezentujących różne aspekty wiedzy biznesowej. Stanowią one zachętę i wstęp do przejścia poważniejszych szkoleń e-learningowych.

Zalogowani uczestnicy Akademii PARP mogą korzystać łącznie z 46 szkoleń e-learning oraz 45 szkoleń mobilnych. W bezpłatnych szkoleniach mogą brać udział wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy sektora MŚP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Zawieranie umów przy wykorzystaniu podpisu elektronicznego

Źródło: Akademia PARP

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

REKLAMA

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA