| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: znak towarowy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu znak towarowy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące znak towarowy.

Jak i dlaczego zarejestrować znak towarowy

Aktualizacja: 17.07.2018

Rozpoczynam działalność gospodarczą - produkcję materiałów biurowych. Wymyśliłem nazwę i logo. Chcę być rozpoznawalny wśród klientów. Słyszałem, że powinienem zarejestrować znak towarowy, ale nie bardzo wiem, co nim jest: nazwa, logo, jakiś slogan? Czy rejestracja jest konieczna? »

Kolizje między firmą, oznaczeniem przedsiębiorstwa i znakiem towarowym - cz. IV

Aktualizacja: 22.06.2015

Rozpoczynając działalność gospodarczą, bądź wprowadzając produkt na rynek należy zachować szczególną ostrożność sprawdzając, czy oznaczenia, które mają wyróżniać przedsiębiorcę i jego towary na rynku, nie są już wykorzystywane przez konkurentów. Pomiędzy firmą, oznaczeniem przedsiębiorstwa i znakiem towarowym niejednokrotnie występuje kolizja. »

Co grozi za naruszenie znaku towarowego?

Aktualizacja: 04.02.2014

Niestety, brak świadomości w sferze prawa własności przemysłowej wśród przedsiębiorców jest wciąż widoczny. Przedsiębiorcy bagatelizują i nie analizują wymyślonych przez siebie nazw, haseł promujących czy symboli, nierzadko uważając, że są one nowe, innowacyjne i wcześniej niezasłyszane. To najczęściej popełniany błąd. Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy, że wszystkie te elementy mogą podlegać ochronie. Nazwa wymyślona przez Kowalskiego również. Zdajmy sobie wreszcie sprawę z tego, że ochrona nie dotyczy tylko symboli wielkich, renomowanych marek, a konsekwencje naruszenia znaku towarowego mogą nas kosztować nie tylko sporo nerwów i czasu, ale także pieniędzy. »

Najczęściej spotykane symbole własności intelektualnej

Aktualizacja: 03.02.2014

Wiele marek obecnych na rynku, opatrzonych jest pewnymi symbolami. Najczęściej jest to R wpisane w okrąg bądź drukowane litery TM i SM. Przy okazji publikacji periodyków dostrzec można z kolei jeszcze inne oznaczenie – literę C w kółku. Warto odpowiedzieć sobie na pytanie co te symbole tak naprawdę oznaczają. W tym zakresie pokutuje bowiem wiele błędnych interpretacji. »

Ile kosztuje zastrzeżenie nazwy firmy w Polsce?

Aktualizacja: 17.06.2014

Chcesz zastrzec nazwę swojej firmy, ale obawiasz się kosztów? Bezpodstawnie. Ochrona nazwy nie jest luksusem, na który stać tylko największe marki. Zastrzeżenie tego cennego składnika przedsiębiorstwa można uzyskać już od kwoty 1000,00 zł. Warte swojej ceny, prawda? »

Jak oceniane jest podobieństwo znaków towarowych?

Aktualizacja: 14.02.2011

Jedną z przesłanek odmowy rejestracji znaku towarowego przez Urząd Patentowy RP jest jego identyczność lub podobieństwo do znaku towarowego zarejestrowanego lub wcześniej zgłoszonego dla identycznych lub podobnych towarów, jeżeli jego używanie może spowodować wśród odbiorców błąd polegający w szczególności na skojarzeniu między znakami. Mowa tutaj o tzw. konfuzyjnym podobieństwie znaków. »

Czy warto rejestrować znak towarowy?

Aktualizacja: 08.12.2011

Jedną z decyzji, jaką podejmujesz rozpoczynając swój biznes jest wybór oznaczenia, które będzie Cię identyfikować na rynku. Takim oznaczeniem może być np. słowo, grafika, czy połączenie tych elementów. Przy wyborze oznaczenia często kierujesz się tym, aby wywoływało ono u potencjalnego klienta odpowiednie skojarzenia z do towarami lub usługami oferowanymi przez Twoją firmę. Musisz jednak wiedzieć, że wybrane oznaczenie może być znakiem towarowym, zaś posługując się nim możesz w pewnych okolicznościach skorzystać z ochrony praw do tego znaku. Jakie korzyści zyskasz z rejestracji znaku towarowego? »

Czym jest wzór przemysłowy i jego ochrona?

Aktualizacja: 08.12.2011

Zgodnie z definicją ustawową wzoru przemysłowego stanowi on „nową i posiadającą indywidualny charakter postać wytworu lub jego części nadaną mu w szczególności poprzez cechy linii, konturów, kształtów, kolorystykę, strukturę lub materiał wytworu oraz przez jego ornamentację” (Art. 102 ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej). »

AdWords-y zgodne z prawem UE

Aktualizacja: 01.12.2011

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dawniej ETS) uznał w wyroku z 23 marca 2010 r. (w sprawach połączonych od C 236/08 do C 238/08), że Gogle świadcząc usługę AdWords nie narusza prawa znaków towarowych, umożliwiając reklamodawcom nabywanie słów kluczowych odpowiadających znakom towarowym ich konkurentów. Jednak zdaniem Sądu reklamodawcy nie mogą za pomocą takich słów zlecać Google zamieszczania reklam, które nie pozwalają internautom łatwo domyślić się, z jakiego przedsiębiorstwa pochodzą reklamowane towary lub usługi. »

System INTRASTAT - czyli nie ma ceł ale trzeba informować o obrocie towarowym między krajami UE

Aktualizacja: 01.12.2011

Przedsiębiorcy dokonujący importu i eksportu towarów z krajami UE mają obowiązki informacyjne związane z funkcjonowaniem systemu INTRASTAT. »

Wizja firmy jako część planowania strategicznego

Aktualizacja: 09.12.2011

Wizja firmy często odzwierciedla marzenie jej właściciela. Jednocześnie podnosi stopień ambicji w planowaniu strategicznym i ułatwia ocenę relacji między celami firmy, a jej bieżącą wydajnością. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kubarski

Ekspert Kredytowy Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »