REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dotacje na rejestrację znaku towarowego w 2023 roku - jak zdobyć?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pravna Group
4 usługi prawne online
Dotacje na rejestrację znaku towarowego w 2023 roku - jak zdobyć?
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz zastrzec znak towarowy swojej marki? To dobry moment. Możesz obniżyć opłaty urzędowe aż o 75%. Ruszyła kolejna edycja dofinansowań z EUIPO. Ilość środków jest ograniczona, a dotacje przyznawane są zgodnie z zasadą: kto pierwszy, ten lepszy. Kto może skorzystać z dofinansowania? Jak je zdobyć? Jakie są zasady? Wyjaśniamy w artykule. 

Jak działa Fundusz MŚP?

Fundusz MŚP realizowany przez EUIPO to program wsparcia dla małych i średnich przedsiębiorców działających na terenie Unii Europejskiej. Jego celem jest zapewnienie im ochrony własności intelektualnej poprzez zwrot części poniesionych na ten cel opłat. Dotacje mają formę bonów i dotyczą dwóch obszarów: wstępna diagnostyka własności intelektualnej oraz znaki towarowe i wzory. W przypadku tego pierwszego mamy szansę uzyskać aż 90% zwrotu za usługi. W drugim obszarze za opłaty urzędowe możemy zapłacić aż:

REKLAMA

  • 50% mniej przy rozszerzeniu ochrony na inne kraje UE,
  • 75% mniej przy rejestracji nowego znaku towarowego.

Maksymalna kwota zwrotu za działania związane ze wstępną diagnostyką własności intelektualnej to 1350 euro, a na działalność związaną ze znakami towarowymi i wzorami to 1000 euro. 

Kto może ubiegać się o dotacje?

REKLAMA

O dotacje z Funduszu MŚP może ubiegać się każde mikro, małe i średnie przedsiębiorstwo z siedzibą w jednym z państw członkowskich UE. Wnioskodawcą może być jego właściciel, pracownik lub osoba upoważniona. Branża, w jakiej działa firma nie ma tu znaczenia. 

Do mikroprzedsiębiorstw zaliczają się te zatrudniające mniej niż 10 pracowników oraz o rocznym obrocie nie większym niż 2 miliony euro. Mała firma zatrudnia maksymalnie 50 pracowników, a jej roczny obrót jest mniejszy lub równy 10 milionów euro. Z kolei średnie przedsiębiorstwo ma mniej niż 250 pracowników i generuje roczny obrót niższy niż 50 milionów euro. 

Jak wygląda procedura przyznania dotacji?

Przed złożeniem wniosku o przyznanie dotacji musimy upewnić się, że posiadamy konto Funduszu MŚP. Do czego jest ono potrzebne? To jedyne miejsce, gdzie każdy użytkownik może wypełnić formularz wniosku, formularz zwrotu kosztów, sprawdzić datę ważności swoich bonów oraz je przedłużyć. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po założeniu konta uzupełniamy nasz profil o niezbędne informacje i dokumentację. Oto co należy uwzględnić:

  • zaświadczenie o VAT/NIP przedsiębiorstwa wystawione przez właściwy organ krajowy,
  • dane bankowe oraz wyciąg bankowy zawierający nazwę i logo banku, nazwę firmy jako posiadacza rachunku, pełny numer IBAN z kodem kraju i kodem BIC/SWIFT,

REKLAMA

Wniosek można złożyć jedynie w formie elektronicznej przez nasze konto Funduszu MŚP. Wnioski złożone inną drogą nie są rozpatrywane. Czas na składanie wniosków trwa od 23 stycznia do 8 grudnia 2023 roku. Przed złożeniem wniosku warto stworzyć jasną strategię ochrony własności intelektualnej swojej firmy, gotową do wcielenia w życie. W ten sposób oszczędzasz czas i ograniczasz ryzyko, że Twoje bony wygasną, zanim zdążysz ich użyć. 

Po złożeniu wniosku otrzymasz mailowe potwierdzenie. Pozytywnej odpowiedzi na swoje zgłoszenie także szukaj na poczcie elektronicznej. Odpowiedź zwykle przychodzi w ciągu 10 dni. Pamiętaj, że bony są ważne tylko przez 2 miesiące od momentu uzyskania pozytywnej decyzji, ale można je przedłużyć jeszcze o 2 miesiące. Wystarczy, w ostatnim miesiącu pierwotnego okresu 2 miesięcy, złożyć odpowiedni wniosek. Aktywacja bonu uruchamia okres na jego realizację, który wynosi 6 miesięcy.

Jak wygląda zwrot kosztów? Po zatwierdzeniu złożonego przez nas wniosku i dołączonych do niego dokumentów należna kwota wypłacana jest na nasz rachunek bankowy. Informacja o tym fakcie dotrze do nas drogą elektroniczną. Termin zwrotu kosztów to zwykle 30 dni od złożenia wniosku. 

Procedura ubiegania się o dotacje może i nie jest skomplikowana, ale goni nas czas. Dotacje otrzyma ten, kto zgłosi się pierwszy, dlatego nie zwlekaj. Bony są terminowe i zdarza się, że wygasają. Dlatego ważne jest, by przy procedurze rejestracji znaku towarowego skorzystać z pomocy specjalistów — bez tracenia czasu na naprawę pomyłek i błędów w dokumentacji — wskazuje Karolina Bohdanowicz, ekspert ds. znaków towarowych w Pravna Group. 

Oszczędzaj na bezpieczeństwie - tylko z dotacjami!

Rejestracja znaku towarowego to najważniejsza inwestycja w bezpieczeństwo Twojej marki. Dzięki kolejnej edycji dofinansowań z EUIPO możesz na tym sporo zaoszczędzić. Pamiętaj jednak, że środki są ograniczone, więc wsparcie finansowe otrzyma ten, kto zgłosi się jako pierwszy. 

Dotacje na rejestrację znaków towarowych to ogromne ułatwienie dla małych i średnich przedsiębiorstw. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA