REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dotacje na rejestrację znaku towarowego w 2023 roku - jak zdobyć?

Pravna Group
4 usługi prawne online
Dotacje na rejestrację znaku towarowego w 2023 roku - jak zdobyć?
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz zastrzec znak towarowy swojej marki? To dobry moment. Możesz obniżyć opłaty urzędowe aż o 75%. Ruszyła kolejna edycja dofinansowań z EUIPO. Ilość środków jest ograniczona, a dotacje przyznawane są zgodnie z zasadą: kto pierwszy, ten lepszy. Kto może skorzystać z dofinansowania? Jak je zdobyć? Jakie są zasady? Wyjaśniamy w artykule. 

Jak działa Fundusz MŚP?

Fundusz MŚP realizowany przez EUIPO to program wsparcia dla małych i średnich przedsiębiorców działających na terenie Unii Europejskiej. Jego celem jest zapewnienie im ochrony własności intelektualnej poprzez zwrot części poniesionych na ten cel opłat. Dotacje mają formę bonów i dotyczą dwóch obszarów: wstępna diagnostyka własności intelektualnej oraz znaki towarowe i wzory. W przypadku tego pierwszego mamy szansę uzyskać aż 90% zwrotu za usługi. W drugim obszarze za opłaty urzędowe możemy zapłacić aż:

REKLAMA

REKLAMA

  • 50% mniej przy rozszerzeniu ochrony na inne kraje UE,
  • 75% mniej przy rejestracji nowego znaku towarowego.

Maksymalna kwota zwrotu za działania związane ze wstępną diagnostyką własności intelektualnej to 1350 euro, a na działalność związaną ze znakami towarowymi i wzorami to 1000 euro. 

Kto może ubiegać się o dotacje?

O dotacje z Funduszu MŚP może ubiegać się każde mikro, małe i średnie przedsiębiorstwo z siedzibą w jednym z państw członkowskich UE. Wnioskodawcą może być jego właściciel, pracownik lub osoba upoważniona. Branża, w jakiej działa firma nie ma tu znaczenia. 

Do mikroprzedsiębiorstw zaliczają się te zatrudniające mniej niż 10 pracowników oraz o rocznym obrocie nie większym niż 2 miliony euro. Mała firma zatrudnia maksymalnie 50 pracowników, a jej roczny obrót jest mniejszy lub równy 10 milionów euro. Z kolei średnie przedsiębiorstwo ma mniej niż 250 pracowników i generuje roczny obrót niższy niż 50 milionów euro. 

REKLAMA

Jak wygląda procedura przyznania dotacji?

Przed złożeniem wniosku o przyznanie dotacji musimy upewnić się, że posiadamy konto Funduszu MŚP. Do czego jest ono potrzebne? To jedyne miejsce, gdzie każdy użytkownik może wypełnić formularz wniosku, formularz zwrotu kosztów, sprawdzić datę ważności swoich bonów oraz je przedłużyć. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po założeniu konta uzupełniamy nasz profil o niezbędne informacje i dokumentację. Oto co należy uwzględnić:

  • zaświadczenie o VAT/NIP przedsiębiorstwa wystawione przez właściwy organ krajowy,
  • dane bankowe oraz wyciąg bankowy zawierający nazwę i logo banku, nazwę firmy jako posiadacza rachunku, pełny numer IBAN z kodem kraju i kodem BIC/SWIFT,

Wniosek można złożyć jedynie w formie elektronicznej przez nasze konto Funduszu MŚP. Wnioski złożone inną drogą nie są rozpatrywane. Czas na składanie wniosków trwa od 23 stycznia do 8 grudnia 2023 roku. Przed złożeniem wniosku warto stworzyć jasną strategię ochrony własności intelektualnej swojej firmy, gotową do wcielenia w życie. W ten sposób oszczędzasz czas i ograniczasz ryzyko, że Twoje bony wygasną, zanim zdążysz ich użyć. 

Po złożeniu wniosku otrzymasz mailowe potwierdzenie. Pozytywnej odpowiedzi na swoje zgłoszenie także szukaj na poczcie elektronicznej. Odpowiedź zwykle przychodzi w ciągu 10 dni. Pamiętaj, że bony są ważne tylko przez 2 miesiące od momentu uzyskania pozytywnej decyzji, ale można je przedłużyć jeszcze o 2 miesiące. Wystarczy, w ostatnim miesiącu pierwotnego okresu 2 miesięcy, złożyć odpowiedni wniosek. Aktywacja bonu uruchamia okres na jego realizację, który wynosi 6 miesięcy.

Jak wygląda zwrot kosztów? Po zatwierdzeniu złożonego przez nas wniosku i dołączonych do niego dokumentów należna kwota wypłacana jest na nasz rachunek bankowy. Informacja o tym fakcie dotrze do nas drogą elektroniczną. Termin zwrotu kosztów to zwykle 30 dni od złożenia wniosku. 

Procedura ubiegania się o dotacje może i nie jest skomplikowana, ale goni nas czas. Dotacje otrzyma ten, kto zgłosi się pierwszy, dlatego nie zwlekaj. Bony są terminowe i zdarza się, że wygasają. Dlatego ważne jest, by przy procedurze rejestracji znaku towarowego skorzystać z pomocy specjalistów — bez tracenia czasu na naprawę pomyłek i błędów w dokumentacji — wskazuje Karolina Bohdanowicz, ekspert ds. znaków towarowych w Pravna Group. 

Oszczędzaj na bezpieczeństwie - tylko z dotacjami!

Rejestracja znaku towarowego to najważniejsza inwestycja w bezpieczeństwo Twojej marki. Dzięki kolejnej edycji dofinansowań z EUIPO możesz na tym sporo zaoszczędzić. Pamiętaj jednak, że środki są ograniczone, więc wsparcie finansowe otrzyma ten, kto zgłosi się jako pierwszy. 

Dotacje na rejestrację znaków towarowych to ogromne ułatwienie dla małych i średnich przedsiębiorstw. 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
80% instytucji stawia na cyfrowe aktywa. W 2026 r. w FinTechu wygra zaufanie, nie algorytm

Grudzień 2025 roku to dla polskiego sektora nowoczesnych finansów moment „sprawdzam”. Podczas gdy blisko 80% globalnych instytucji (raport TRM Labs) wdrożyło już strategie krypto, rynek mierzy się z rygorami MiCA i KAS. W tym krajobrazie technologia staje się towarem. Prawdziwym wyzwaniem nie jest już kod, lecz asymetria zaufania. Albo lider przejmie stery nad narracją, albo zrobią to za niego regulatorzy i kryzysy wizerunkowe.

Noworoczne postanowienia skutecznego przedsiębiorcy

W świecie dynamicznych zmian gospodarczych i rosnącej niepewności regulacyjnej coraz więcej przedsiębiorców zaczyna dostrzegać, że brak świadomego planowania podatkowego może poważnie ograniczać rozwój firmy. Prowadzenie biznesu wyłącznie w oparciu o najwyższe możliwe stawki podatkowe, narzucone odgórnie przez ustawodawcę, nie tylko obniża efektywność finansową, ale także tworzy bariery w budowaniu międzynarodowej konkurencyjności. Dlatego współczesny przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na bierność – musi myśleć strategicznie i działać w oparciu o dostępne, w pełni legalne narzędzia.

10 813 zł na kwartał bez ZUS. Zmiany od 1 stycznia 2026 r. Sprawdź, kto może skorzystać

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się zasady, które mogą mieć znaczenie dla tysięcy osób dorabiających bez zakładania firmy, ale także dla emerytów, rencistów i osób na świadczeniach. Nowe przepisy wprowadzają inny sposób liczenia limitu przychodów, który decyduje o tym, czy można działać bez opłacania składek ZUS. Sprawdzamy, na czym polegają te zmiany, jaka kwota obowiązuje w 2026 roku i kto faktycznie może z nich skorzystać, a kto musi zachować szczególną ostrożność.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r. Zaplanowano przegląd funkcjonowania fundacji. Zapowiedziano konsultacje i harmonogram prac od stycznia do czerwca 2026 roku. Komentuje Małgorzata Rejmer, ekspertka BCC.

REKLAMA

Fakty i mity dotyczące ESG. Dlaczego raportowanie to nie „kolejny obowiązek dla biznesu” [Gość Infor.pl]

ESG znów wraca w mediach. Dla jednych to konieczność, dla innych modne hasło albo zbędny balast regulacyjny. Tymczasem rzeczywistość jest prostsza i bardziej pragmatyczna. Biznes będzie raportował kwestie środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego. Dziś albo za chwilę. Pytanie nie brzmi „czy”, tylko „jak się do tego przygotować”.

Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie roku 2025 i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [lista spraw do załatwienia] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

REKLAMA

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA