REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, E-firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zakładasz działalność? Zacznij od domeny

Myśląc o założeniu własnej działalności gospodarczej, oprócz wyboru formy prawnej czy decydowaniu o konkretnych kodach PKD, konieczne będzie wybranie nazwy firmy. Przedsiębiorcy często bagatelizują ten krok, bo nazwę swojego przedsiębiorstwa planują widywać wyłącznie na fakturach. Problem pojawia się, gdy chcą zaprezentować swoją firmę w sieci, a domena z wybraną przez nich nazwą okazuje się być zajęta.

7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

Twoja strona zawiera znakomite treści. Posiadasz świetne zdjęcia, a design wygląda profesjonalnie. Dzięki inicjatywom marketingowym udaje Ci się na nią przyciągnąć sporo użytkowników. Dlaczego więc tylko niewielki odsetek z nich staje się ostatecznie klientami?

Elektroniczne usługi dla przedsiębiorców

Elektroniczny Punkt Kontaktowy umożliwia przedsiębiorcom znalezienie informacji o obowiązujących procedurach oraz dopełnienie formalności związanych z działalnością gospodarczą. Ponadto za pośrednictwem elektronicznej usługi, przedsiębiorca może złożyć wnioski o przyznanie licencji wspólnotowych, zezwalających na przewóz rzeczy czy osób.

UOKiK przeprowadzi kontrole w firmach w 2016 r.

Na początku 2016 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma przeprowadzić kontrole w związku ze zmianą ustawy o prawach konsumenta i zmian w kodeksie cywilnym. UOKiK sprawdzi jak w praktyce wygląda stosowanie nowych przepisów przez przedsiębiorców. W razie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów Urząd może nałożyć karę do 10 proc. obrotu.

REKLAMA

Media społecznościowe pomagają budować wizerunek firmy

Firmy coraz chętniej korzystają z mediów społecznościowych w celu promocji swojej firmy. Dzięki takiej formie promocji można obserwować reakcje klientów, słuchać ich opinii i natychmiastowo odpowiadać na ich komentarze.

E-procedury transportowe dla przedsiębiorców

Elektroniczny Punkt Kontaktowy prowadzony przez Ministerstwo Gospodarki daje możliwość przedsiębiorcom wykonania wielu procedur realizowanych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego drogą elektroniczną, m.in. zmiana nazwy, adresu przedsiębiorstwa, osoby zarządzającej transportem, uzyskanie zezwoleń, licencji.

E-faktury bardziej popularne w małych firmach

Zaletą e-faktur jest przede wszystkim czas oraz wygoda. Nadal jednak jest ona bardziej popularna w mniejszych firmach.

Inicjatywa "Obywatel" ułatwi kontakt z administracją

Do końca lipca 2015 r. ma zostać wdrożona inicjatywa "Obywatel", która ma ułatwić kontakt z administracją. Dzięki temu łatwiej będzie sprawdzić jak załatwić sprawę w urzędzie lub przez internet, np. co przygotować, gdzie pójść.

REKLAMA

Na drodze do implementacji Lean Management. Test siedmiu barier (T7B)

Niewiele jest pozytywnych przykładów udanego wdrożenia Lean Management wśród firm nie należących do grupy Toyoty, czy jej kooperantów. Często, jako przyczynę takiego stanu rzeczy, podaje się potrzebę zaangażowania się w proces implementacji najwyższego kierownictwa firmy, co spotyka się z oporem tego kierownictwa, a ten z kolei wynika z niezrozumienia intencji samej metody zarządzania.

W zdrowym ciele...efektywny pracownik

Na całym świecie zarówno duże korporacje, jak i mniejsze startupy inwestują w zdrowie swoich pracowników organizując im rozmawite formy aktywności ruchowej. Od zajęć medytacji, jogi w biurze po mecze piłki nożnej a nawet wyjazdy na obozy przetrwania, czy popularny także w Polsce paintball. Playstation, stoły do gry w piłkarzyki czy popularny draft pomału ustępują miejsca grupowym zajęciom sportowym, gwarantującym także psychiczny relaks.

Strona mobilna czy responsywna? Którą z nich wybrać w walce o klienta?

Każdego roku coraz więcej użytkowników przegląda zawartość Sieci przy pomocy urządzeń mobilnych i wszystko wskazuje na to, że trend ten nadal będzie się nasilał. Wymusza to na przedsiębiorstwach działających w Internecie dopasowanie swoich witryn do nowych kanałów komunikacji w taki sposób, aby i na mniejszym ekranie prezentowały swoją pełną wartość. Które z dostępnych rozwiązań wybrać – stronę mobilną, responsywną, czy może coś jeszcze innego?

Założenia nowej "konstytucji" dla przedsiębiorców

Rząd przyjął założenia do projektu ustawy Prawo o działalności gospodarczej. Nowa "konstytucja" dla przedsiębiorców ma określać zbiór praw i gwarancji, m.in. wolność podejmowania działalności gospodarczej, zasada „Co nie jest prawem zabronione - jest dozwolone”, przyjazna interpretacja przepisów czy domniemanie uczciwości przedsiębiorcy.

E-doręczenia ułatwią firmom dochodzenie należności w UE

Polska dołączyła do pilotażu systemu e-CODEX, który ma m.in. wyeliminować tradycyjne i zarazem czasochłonne doręczenia do sądów w innych krajach UE. Teraz polscy przedsiębiorcy będą mogli dochodzić swoich należności wobec unijnych kontrahentów przez internet.

Zainteresowanie Internetem

W ostatnich latach znacznie wzrosło zainteresowanie Internetem. Wysoką dynamikę widać przy serwisach video oraz telewizji internetowej. W 2011 r. 53% internautów korzystało z telewizji internetowej. Dla wielu internautów motywem do obejrzenia strony jest popularność, ilość użytkowników, oceny użytkowników. Niezbędne są również wyszukiwarki tematyczne oraz katalogi tematyczne.

Przedsiębiorstwa i przedsiębiorczość w Polsce

Najwyższe wskaźniki rynkowe i wzrostu w sektorze przedsiębiorstw szacuje się w województwie mazowieckim. Wyniki tego regionu od wielu lat utrzymują się na wysokim poziomie, tj. na pierwszym miejscu w skali kraju. Najważniejsze czynniki rozwoju dotyczą wysokiej dynamiki zmian liczby przedsiębiorstw, wielkości przedsiębiorstw oraz zakresu działania. Wskaźnik dla tego regionu jest około dwukrotnie wyższy od średniej krajowej.

E-usługi sądowe dla przedsiębiorców

Ministerstwo Sprawiedliwości pracuje nad wprowadzeniem projektu E-codex, którego zadaniem jest poprawa dostępu obywateli i przedsiębiorców do środków prawnych na terenie Europy. W przypadku powstania sporów bądź problemów prawnych, przedsiębiorca łatwiej znajdzie odpowiedni sąd oraz rozezna się w obcych procedurach.

Zwiększone wydatki w maju

Maj to jeden z tych miesięcy, w którym domowy budżet może ucierpieć bardziej niż zwykle. Powodem jest miedzy innymi majówka oraz inne wydarzenia, takie jak komunie, Dzień Matki oraz Dzień Dziecka. Ile wydamy w maju?

Jak wdrożyć system do zarządzania kapitałem ludzkim (HCM)

W dzisiejszym bardzo zmiennym otoczeniu rynkowym niezbędną częścią zmiany myślenia o zarządzaniu personelem w przedsiębiorstwach, czy organizacjach powinna być inwestycja w technologie informatyczne typu HCM (ang. Human Capital Management). Kończą się już czasy, gdy w organizacjach wykorzystywano technologie informatyczne do wspomagania zarządzania zasobami ludzkimi, przede wszystkim by ograniczyć ryzyko kar z urzędu skarbowego, czy ZUS z tytułu nieprawidłowego naliczenia podatku lub świadczeń chorobowych.

KNF chce mieć prawo do wykreślania z listy ostrzeżeń publicznych

Komisja Nadzoru Finansowego wystąpiła z postulatem do MF o zmianę przepisów, co do możliwości wykreślania podmiotów z listy ostrzeżeń publicznych w przypadkach: odmowy wszczęcia postępowania przygotowawczego, umorzenia postępowania albo wyroku uniewinniającego.

Sztuka nieprokrastynowania, czyli jak wygrać z lenistwem w biurze

Średniej wielkości biuro rachunkowe, godzina 10 rano. Szereg biurek, za nimi wykwalifikowana kadra, wszyscy już po porannej kawie i wymianie informacji. Powinni więc być sfokusowani na konkretnych zadaniach. Gdy jednak bliżej się przyjrzeć, na ekranie niektórych monitorów trwa sprawdzanie poczty, słychać odgłosy pogaduszek, a parę osób uparcie kreśli coś w swoich kalendarzach. Wygląda znajomo?

Lean Management, metoda zarządzania, która zdumiewa cz. II.

Będzie to próba zaprezentowania metody zarządzania, a może jak wolą inni, koncepcji zarządzania, której genezę odnajdziemy w firmie giganta motoryzacyjnego, w Toyocie Motor Corporation, gdzie określana jest mianem Systemu Produkcyjnego Toyoty (TPS). Razem z opracowaną przez koncern Motorola, metodą zarządzania jakością, znaną jako Six Sigma, metoda ta plasuje się w czołówce metod wyznaczających współczesne kierunki kierowania przedsiębiorstwem.

Jak skutecznie zarządzać czasem pracy?

Istnieją odpowiednie techniki, które mogą nam pomóc w lepszej organizacji czasu pracy. Jednak nawet najdoskonalsze metody na niewiele się zdadzą, jeśli będziemy działali w zgodzie ze starymi, nieefektywnymi przekonaniami i przyzwyczajeniami.

Pięć darmowych aplikacji mobilnych, które musi mieć każdy posiadacz smartfona

Ci, którzy decydują się na zakup jednego z produktów Apple, zazwyczaj są nim bezwzględnie zachwyceni. Wspaniały design, niezawodność, wygoda … Wszystko to prawda, ale niektórzy pomimo codziennego użytkowania nie wykorzystują pełni możliwości swojego sprzętu. Jak to zmienić? Wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednie aplikacje!

Pięć przydatnych sztuczek na Twitterze - „ćwierkanie” jeszcze nigdy nie było tak proste!

Choć w Polsce mania na Twittera rozpoczęła się z lekkim opóźnieniem, obecnie już nikt nie wyobraża sobie działalności w social media bez regularnego tweetowania. Jednak pomimo tego, że korzystamy z niego codziennie, niewielu zdaje sobie sprawę z tego, jakie możliwości oferuje.

Jak zwiększyć wskaźnik konwersji na rynku mobilnym?

Z każdym kolejnym miesiącem, coraz więcej użytkowników decyduje się na zakupy w oparciu o to, co ujrzeli na swoich smartfonach. Jak sprawić, aby ten trend stał się udziałem także i Twojego biznesu?

Lean Management - metoda zarządzania, która zdumiewa cz. I

Będzie to próba zaprezentowania metody zarządzania, a może jak wolą inni, koncepcji zarządzania, której genezę odnajdziemy w firmie giganta motoryzacyjnego, w Toyocie Motor Corporation, gdzie określana jest mianem Systemu Produkcyjnego Toyoty (TPS). Razem z opracowaną przez koncern Motorola, metodą zarządzania jakością, znaną jako Six Sigma, metoda ta plasuje się w czołówce metod wyznaczających współczesne kierunki kierowania przedsiębiorstwem.

Przedsiębiorcy z sektora MŚP są efektywniejsi

Czy lepsze jest wrogiem dobrego? Okazuje się, że przyzwyczajenia i nawyki w zarządzaniu potrafią ograniczać rozwój firmy. – Nie chodzi o to, żeby być zajętym, lecz żeby wytwarzać wartość – podkreśla Aneta Lech, ekspert Staufen Polska.

Dokumenty w firmie – pułapka dla wydajności?

Stare porzekadło mówi: „czas to pieniądz”, jednak w praktyce firmy o tym zapominają. Nawet w dobie XXI wieku, erze informacji i automatyzacji procesów czas w wielu przedsiębiorstwach jest zwyczajnie marnowany – z przyczyn często prozaicznych. Liczby mówią same za siebie: zarządzanie dokumentami w archaiczny sposób to „luksus” który kosztuje krocie. Stać na niego Twoją firmę? Zobacz jak zarządzać obiegiem dokumentów by szybko zobaczyć pozytywne efekty. Prezentujemy porady specjalistów.

Komunikacja w przedsiębiorstwie – wąskie gardła

Osoby prowadzące działalność gospodarczą skupiają się zwykle, co całkiem zrozumiałe, na twardych danych, liczbach i wskaźnikach. Jednak źródła sukcesów firm, a także przyczyny ich porażek tkwią na głębszym, aczkolwiek niedocenianym poziomie. Chodzi o proces komunikowania. Nieprawidłowy obieg informacji w organizacji jest jak ciężka choroba tocząca ją od środka – tym groźniejsza, że często niezdiagnozowana. Wypracowanie efektywnego modelu komunikacji wymaga przede wszystkim identyfikacji i eliminacji tzw. wąskich gardeł. Jak wygląda to w praktyce?

5 Sposobów na zbudowanie marki osobistej na obecnym stanowisku pracy

Budowanie marki osobistej nie jest łatwe. Musisz w jakiś sposób przekonać ludzi, że to, co masz do powiedzenia jest wartościowe. Jeśli pragniesz mieć nieco wolnego czasu, budowanie pozytywnego wizerunku będzie trzeba ograniczyć do tradycyjnych godzin pracy.

Prowadzenie firmy w formie holdingu

Obecnie rynek pozwala na podejmowanie działalności w różnych formach, które są mniej lub bardziej korzystne. W Polsce wciąż stosunkowo nowe pozostaje pojęcie holdingu, które przez to budzi wiele wątpliwości i wzbudza nieufność wśród nowych przedsiębiorców. Wręcz przeciwnie, holding jest szansą na rozwój średnich firm. Co decyduje o jego przewadze?

Naruszenie przepisów o czasie pracy przez kadrę zarządzającą

Coraz częściej pracodawcy decydują się na zatrudnienie kadry zarządzającej, która będzie odpowiedzialna za przestrzeganie przepisów o czasie pracy. W przypadku popełnienia przestępstwa bądź wykroczenia przeciwko prawom pracownika, możliwe będzie pociągnięcie do odpowiedzialności przełożonego a nie samego pracodawcę.

Zarządzanie majątkiem w przedsiębiorstwach

Prowadzenie działalności gospodarczej wiążę się nie tylko z wieloma uprawnieniami, ale także pewnymi obowiązkami. Każdy, kto zdecyduje się założyć własną firmę, musi być świadomy, że co miesiąc czeka go duża ilość zadań związanych z zarządzaniem majątkiem. Jest wiele przykładów formalności, z którymi musi zmierzyć się przedsiębiorca.

Toyota Way - dlaczego tu tak trudno o sukces?

System wypracowany przez koncern Toyoty, określany jako Toyota Way, jest szczególną kulturą zarządzania. Dlaczego "szczególną"? Przecież nie jest ani ukrywana w tajemnicy, ani nie jest skomplikowana, co do zasady. Jest możliwa do wykorzystywania w przedsiębiorstwach dużych i małych; produkcyjnych i usługowych. Można ją z powodzeniem stosować poza biznesem np. w strukturach militarnych; w służbie zdrowia; urzędach municypalnych i w innych, dowolnych organizacjach.

Kiedy przedsiębiorca internetowy nie musi posiadać kasy fiskalnej?

Przy sprzedaży internetowej sprzedawca ma obowiązek wystawiać faktury i paragony, choć w niektórych przypadkach nie będzie musiał robić ani jednego, ani drugiego. Kiedy przedsiębiorca internetowy nie ma obowiązku rejestrować sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej?

Pomysł na biznes – e – booki

Książki w formie papierowej są coraz częściej odkładane są na półki. W dobie rynku e – commerce zauważyć można wzrost sprzedaży treści w formie e – booków. Warto zatem pomyśleć nad własnym biznesem i poszukać inspiracji właśnie w e – bookach.

Jak rozpocząć kampanię remarketingu dzięki Google AdWords

Treści wideo to nie tylko virale rozprzestrzeniające się w zastraszającym tempie. Wideo stało się również jednym z najpopularniejszych formatów treści w działalności marketingowej. Napotykamy je wszędzie - od ocen wystawianych przez użytkowników na Amazon, poprzez aplikacje mobilne, takie jak Vine, Snapchat, czy Instagram, aż po opcje reklamy wideo, niedawno dodane przez Facebook. Wideo jest wszędzie.

Jak rozwinąć firmę w sieci?

Prowadzisz już swój biznes, masz stronę internetową, której głównym celem jest pozyskanie nowych klientów i zastanawiasz się jak do nich dotrzeć? Na pewno nie jest to prosta sprawa. Podpowiadamy na co szczególnie zwrócić uwagę, aby rozwinąć swoją firmę w sieci.

Indeksy dynamiki zjawisk w modelach następstw szeregowych

Najbardziej syntetycznym miernikiem oceny pracy przedsiębiorstwa jest jego zysk. Jednak myli się ten, kto sądzi, że taki miernik wystarczy do oceny pracy firmy, w tym oceny pracy zarządu firmy. Zysk może być mały lub duży (co to oznacza mały/duży?), może być osiągnięty kosztem ograniczenia nakładów na innowacje; albo znaczna część wypracowanego zysku może pochodzić z działalności innej niż podstawowa itd. Tak więc zysk jest ważny, ale nie mniej ważne jest obserwowanie efektywności gospodarowania majątkiem firmy.

Popełnianie błędów a efektywność osobista

W poszukiwaniu rozwiązań podnoszących naszą życiową efektywność nie ma niestety dróg na skróty. Zgodnie z łacińską sentencją „Errare humanum est” (błądzić jest rzeczą ludzką), zanim dotrzemy do określonego celu, musimy liczyć się z drobnymi porażkami. Są one nieodłącznym elementem ewentualnego sukcesu – pod warunkiem jednak, że będziemy potrafili wyciągnąć z nich właściwe wnioski.

Czy domena internetowa powinna być krótka?

Krótka domena jest lepsza – zgodnie twierdzą poradniki dla początkujących przedsiębiorców. Niewiele z nich wyjaśnia jednak, co to oznacza w praktyce. Dlaczego domena internetowa firmy nie powinna być za długa?

Porządek, który poprawia życiową efektywność

Wakacje to dla większości z nas czas rozluźnienia. Słoneczne dni, wysokie temperatury czy zbliżający się wielkimi krokami początek urlopu sprawiają, że trudno nam się skupić na pracy. Zamiast jednak siedzieć bezczynnie i odliczać godziny do końca dnia warto wykorzystać ten moment do poprawy swojej codziennej efektywności. Pierwszym krokiem w tym wypadku będą porządki: na biurku, w kalendarzu i w… głowie.

Jak rozpoznać fałszywego e-maila?

Jeśli masz podejrzenie, że otrzymałeś fałszywego e-maila, wysłanego przez cyberprzestępcę, zwróć uwagę na kilka jego elementów. Dzięki temu unikniesz konsekwencji internetowych oszustw – spoofingu i phishingu.

Czy vlogi to dobry pomysł na biznes?

Vlogi są coraz popularniejszą metodą na zwiększenie zarobków. Vlogerzy znajdują chwytliwe tematy, ciężko pracują i dzięki temu są w stanie zarobić na YouTube. Czy rzeczywiście vlog jest dobrym pomysłem na biznes? Czy stanowi jedynie hobby?

Jak tanio założyć firmową stronę WWW?

Każdy, kto chce, aby jego firma cieszyła się zainteresowaniem klientów, musi posiadać swoją stronę WWW i zadbać o jej przejrzystość i funkcjonalność. O czym więc należy pamiętać przy jej budowie? W jaki sposób tanio założyć firmową stronę internetową?

Dlaczego fani na Facebooku nie widzą Twoich wpisów?

Praktycznie każdy, kto zarządza stroną na Facebooku słyszał o ograniczeniu zasięgu organicznych wpisów na tej platformie. Całe to zamieszanie powoduje fakt, iż treści publikowane przez marki są znacznie mniej widoczne w kanale wiadomości fanów, co z kolei oznacza mniej kliknięć, komentarzy i udostępnień treści.

E-ułatwienia dla przedsiębiorców

Trwają prace nad kolejnymi ułatwieniami dotyczącymi elektronizacji procedur administracyjnych. Dzięki nim dokumenty, które mocą ustaw zostaną ujednolicone w skali całego kraju, będą mogły być składane przez internet. Według przedsiębiorców najbardziej przydatną formą deregulacji jest właśnie elektronizacja procedur, dzięki której nie muszą załatwiać spraw osobiście w urzędzie.

Jak przyciągnąć czytelników na blog firmowy? - 5 popularnych sposobów

Czy użytkownicy są w stanie w łatwy sposób odszukać treści, które publikujesz na blogu? Czy chcesz wypromować swoje artykuły pośród szerszej grupy odbiorców? Warto zadbać o to, aby treści obecne na blogu firmowym były dostępne dla jak największej liczby osób. W tym artykule, zapoznasz się z pięcioma sposobami na to jak przyciągnąć większą liczbę czytelników na blog.

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Rozmowa kwalifikacyjna jest najważniejszym etapem w procesie rekrutacji i to od jej przebiegu zależy, czy zdobędziemy wymarzoną pracę. W związku ze zmieniającą się koniunkturą rynku pracy, rośnie konkurencja na poszczególne stanowiska. W jaki sposób przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej, aby sprawić dobre wrażenie?

Organizuj się na co dzień

Z czym najczęściej kojarzy się wiosna? Na to proste pytanie większość z nas ma stały zestaw odpowiedzi – ze słońcem, zielenią, ciepłą pogodą i…. porządkami. W taki oto sposób co wiosnę działkowicze zajmują się przekopywaniem grządek, domatorzy wietrzeniem szaf i regałów, a pracoholicy segregowaniem firmowej dokumentacji.

REKLAMA