REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Przedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przykłady nieuczciwych praktyk - produkt podobny, piramida, zakończenie działalności

Zarówno podobieństwo produktów, zakończenie działalności oraz systemy konsorcyjne mogą przybrać charakter nieuczciwych praktyk rynkowych. Na co uważać, aby nie paść ofiarą nieuczciwych praktyk?

Na czym polega system konsorcyjny

Na rynku ponownie pojawiają się systemy konsorcyjne. Zakazane przez ustawodawcę nadal są przyczyną łez wielu oszukanych. Na czym systemy te polegają?

Nieuczciwe praktyki rynkowe a przeciętny konsument

Definicja przeciętnego konsumenta sformułowana w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym daje możliwość oceny sądom przeciwko komu nieuczciwe praktyki mogą znaleźć zastosowanie. Jak przedstawia się ta definicja od strony praktycznej, czyli w orzecznictwie krajowych sądów?

Nieuczciwe praktyki związane z kodeksami dobrych praktyk

Kodeksy dobrych praktyk to reguły ustanawiane przez samych przedsiębiorców albo ich zrzeszenia, których przestrzeganie nie jest narzucane przez ustawy lub inne, obowiązujące powszechnie, przepisy.

REKLAMA

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych – reklama przynęta

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wyraźnie piętnuje reklamę o charakterze przynęty. Jeżeli masz możliwość nabycia produktu po atrakcyjnej cenie zastanów się – możesz stać się ofiarą oszustwa.

Przykłady nieuczciwych praktyk - nakłanianie do zakupu i wizyta u konsumenta

Jeżeli męczą Cię notoryczne wizyty akwizytorów Twoim domu lub ciągle słyszysz miły głos za słuchawką telefonu proponujący Ci najnowszy komputer, zastanów się. Możesz mieć do czynienia z nieuczciwymi praktykami rynkowymi.

Przypadki szczególnego statusu przedsiębiorcy a nieuczciwe praktyki rynkowe

Zgodnie z definicją zawarta w ustawie o nieuczciwych praktykach rynkowych przedsiębiorcami są osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, które prowadzą działalność gospodarczą lub zawodową nawet jeżeli działalność ta nie ma charakteru zorganizowanego i ciągłego, a także osoby działające w ich imieniu i na ich rzecz. Co jednak z przypadkami, w których podmioty będące przedsiębiorcami znajdują się w szczególnej sytuacji?

Przykłady nieuczciwych praktyk - żądanie zapłaty lub zwrotu

Przedsiębiorca w wyjątkowych przypadkach ma prawo wysłać konsumentowi towar, którego on nie zamawiał. Kiedy i na jakiej podstawie? Przeczytaj.

REKLAMA

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - usługi serwisowe

Jeżeli przedsiębiorca wywołał u konsumenta wrażenie, że serwis jego produktów dostępny jest w innym państwie członkowskim niż to, gdzie dokonano zakupu, wówczas dopuścił się nieuczciwej praktyki rynkowej. Jak funkcjonuje ona w praktyce?

Co zmiana stawek VAT oznacza dla małych i średnich firm?

Od 2011 r. zaczną obowiązywać nas nowe stawki VAT.  Małe i średnie firmy produkcyjne, które nie mogą zrekompensować podwyżek efektem skali oraz niektóre przedsiębiorstwa usługowe, powinny szczególnie liczyć się z możliwymi konsekwencjami. Co zatem firmy z sektora MŚP mogą zrobić, aby zmniejszyć negatywne skutki zmian w podatkach?

Czym jest PKD?

PKD czyli Polska Klasyfikacja Działalności to zbiór możliwych rodzajów działalności, jakie może prowadzić firma. PKD ustala nazwy i symbole na pięciu poziomach: sekcja, dział, grupa, klasa i podklasa, a te ostatnie są wpisywane do właściwych rejestrów. Obowiązek posługiwania się klasyfikacją PKD dotyczy zarówno osób prowadzących działalność gospodarczą zarejestrowaną w gminnej ewidencji działalności gospodarczej jak i przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność w formie spółki i podlegają wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego.

Dlaczego poprawność danych abonenta domeny jest tak ważna

Rejestracja domeny trwa bardzo krótko. Wystarczy wybrać odpowiednią nazwę, sprawdzić czy jest wolna i dokonać rejestracji. Ale podczas rejestracji domeny przedsiębiorstwa często popełniają błędy, które mogą rzutować na funkcjonowanie oraz zarządzanie usługą.

Jaką wybrać firmę dla spółki jawnej?

To firmą posługuje się spółka jawna w obrocie gospodarczym i po firmie jej działalność będzie identyfikowana przez inne podmioty, dlatego zakładając spółkę jawną warto zadbać o to by jej brzmienie wywoływało pozytywne skojarzenia i by mogło być łatwo rozpoznawane na rynku. Niestety wyboru firmy spółki jawnej nie zawsze można dokonać w sposób całkowicie dowolny.

Jakie koszty występują w mediacji?

Mediacja jest przedstawiana jako tańsza i szybsza alternatywa dla postępowania sądowego, jednak wielu przedsiębiorców może zastanawiać się, jak wysokie są koszty w mediacji.

Czym się różni arbitraż stały od arbitrażu ad hoc?

Przedsiębiorcy, którzy podpisują umowę na rozwiązanie przyszłego sporu poprzez arbitraż często nie zdają sobie sprawy z rozróżnienia pomiędzy arbitrażem ad hoc a arbitrażem stałym. Tymczasem wybór właściwego modelu arbitrażu może spowodować, że będzie ono dostosowane do wymagań stron i spotka się z ich aprobata, niezależnie od ostatecznego rozstrzygnięcia.

W jakim stopniu można naśladować konkurencyjne produkty

W warunkach gospodarki wolnorynkowej bardzo trudne jest stworzenie produktów całkowicie nowych i innych od konkurencyjnych. W takiej sytuacji nieuniknione jest bazowanie na wcześniejszych ideach. W jakim stopniu takie naśladownictwo jest dopuszczalne?

Jakie obowiązki spoczywają na organizatorze usług turystycznych

Reklamę usług turystycznych należy rozumieć bardzo szeroko – to nie tylko reklama w tradycyjnym rozumieniu, ale także reklamy, broszury i foldery, przedstawiające ofertę. Ponieważ dla większości osób wakacje są jedynym odpoczynkiem roku, ustawodawca zadbał, by klient nie był wprowadzany w błąd.

Reklamy zakazane?

W dzisiejszych czasach reklama jest nieodłącznym elementem życia codziennego – występuje w prasie, radiu, telewizji, na samochodach i budynkach. Nie dziwi zatem, że reklamodawcy chcą jak najbardziej wyróżnić się na tym rynku rozmaitości. Czasami jednak posuwają się za daleko – ta kwestia została już prawnie uregulowana.

Ograniczenia prawne związane ze sponsoringiem

Ze względu na to, że sponsoring szybko zyskał ogromną popularność ustawodawca zdecydował się na regulację pewnych problematycznych kwestii. Głównym celem tych działań było uniknięcie sytuacji, gdy sponsoring byłby alternatywą reklamy dla tych podmiotów, które nie mogą z niej skorzystać.

Czym jest sponsoring

Sponsoring został zapoczątkowany w latach 30. ubiegłego wieku w Ameryce i niemal natychmiast odnotował imponujący i dynamiczny rozwój. Dziś jest to zjawisko znane i bardzo powszechne.

Jakie będą emerytury przedsiębiorców

Patrząc na swoja przyszłą emeryturę przedsiębiorcy nie mają wątpliwości – spodziewają się najwyżej 20% swoich dotychczasowych dochodów. Nie podejmują również żadnych kroków, aby ten stan rzeczy zmienić.

Jak skutecznie promować firmę za granicą

Dzięki funduszom unijnym możemy skutecznie promować polskie przedsiębiorstwa na arenie międzynarodowej. Nawiązane w ten sposób kontakty gospodarcze mogą w przyszłości procentować wzrostem działalności eksportowej przedsiębiorstw.

Jak założyć własny biznes dzięki funduszom unijnym w województwie łódzkim

Jeśli jesteś mieszkańcem województwa łódzkiego i kiedykolwiek myślałeś o założeniu działalności gospodarczej – nie zastanawiaj się już dłużej. W ramach środków unijnych możesz otrzymać na ten cel nawet do 40 tys. złotych.

Jak czytelna powinna być strona e-wizerunkowa

Firmowa strona, która nie tylko kreuje wizerunek firmy, ale także pełni funkcje informacyjne i sprzedażowe powinna cechować się dużym stopniem czytelności.

Jakie są filary strony internetowej kreującej e-wizerunek

Strona WWW jest tym, czym siedziba firmy czy galeria malarza, z tym że umiejscowiona w Internecie. Gdy tworzymy firmę, szukamy takiego lokalu, by łatwo go było znaleźć, by miał ładny wystrój i by można w nim było znaleźć towary lub ludzi, których się szuka.

Jak skonstruować witrynę produktową

Utrzymywanie spójnego e-wizerunku strony internetowej dotyczy w szczególności witryny produktowej. Nie można zapomnieć o jej kluczowych elementach. Ale co zamieścić na podstronach witryny?

Jak funkcjonuje firmowa strona internetowa kreująca wizerunek

Zasady kreowania e-wizerunku osób

Proces tworzenia e-wizerunku w sieci może dotyczyć nie tylko całej firmy, ale również poszczególnych osób lub tylko jednej z nich. Co powinna zawierać witryna promująca osobę?

Czy budowanie e-wizerunku jest potrzebne

W obecnych czasach zrealizowanie pomysłu na biznes w sieci pozwala na realizację idei w ogóle. Czy w związku z tym strona internetowa powinna budować wizerunek firmy w sieci?

Z jakich elementów powinna składać się witryna firmowa

Budowa struktury witryny firmowej może mieć podstawowe znaczenie z punktu widzenia kreowania e-wizerunku. Co warto w niej umieścić, a czego należy unikać? Dowiesz się z poniższego artykułu.

Sześć zasad skutecznego kreowania e-wizerunku

Skuteczne kreowanie wizerunku opiera się na sześciu podstawowych zasadach. Przestrzeganie ich jest absolutnie obowiązkowe przy świadomym tworzeniu e-wizerunku, które ma się zakończyć sukcesem.

Jak kreować e-wizerunek – adres strony i nawigacja

Podczas procesu tworzenia strony firmowej wykorzystywanej do kreowania e-wizerunku należy zwrócić szczególna uwagę na jej adres. Jak wybrać najlepszy i najbardziej popularny?

Jakie elementy powinna zawierać strona kreująca e-wizerunek

Na kreowanie wizerunku w Internecie wpływa wiele czynników, niektóre z nich maja charakter wręcz destrukcyjny. Czego unikać, a co umieścić? Przeczytaj.

Czy gratis, konkurs i sprzedaż lawinowa są nieuczciwe

Zarówno konkursy oraz gratisy pojawiają się w akcjach marketingowych niezwykle często. Z podobną częstotliwością natknąć można się także na sprzedaż lawinową. Dlaczego ich stosowanie nie jest uczciwe?

Na czym polega dumping

Dumping jest jednym z możliwych przejawów nieuczciwej konkurencji, który uznawany jest przez niektóre organizacje międzynarodowe za zakazany. Na czym polega i jakie są jego rodzaje?

Jaka powinna być strona www tworząca e-wizerunek

Każda strona internetowa, której zadaniem jest kreowanie wizerunku firmy musi spełniać kilka podstawowych warunków. Jest ich dziesięć.

Jak kreować wizerunek w polskiej sieci

Kreowanie wizerunku firm, bądź ich pracowników w sieci stanowi obecnie najdynamiczniej rozwijający się trend w reklamie. Jak ważny jest e-wizerunek? 

Jak działają programy wspierające kampanię marketingową

Programy wspierające kampanię marketingową pozwalają na zautomatyzowanie czynności, których wykonanie trwa z reguły wiele czasu. Jak mogą one ułatwić prowadzenie kampanii? Przeczytaj.

Jak zarządzać kampanią marketingową

Jeśli tradycyjny marketing jest zgodnie z powiedzeniem częściowo sztuką, częściowo nauką, marketing przyszłości jest wyłącznie nauką z niewielką domieszką artyzmu. Sukces programów marketingowych stał się wprost proporcjonalny do zdolności, z jakimi firma zdobywa i analizuje właściwe informacje.

Marketing oparty na faktach

Marketing oparty na faktach cechuje się możliwością zastosowania w zróżnicowanych segmentach oraz wysokim stopniem indywidualizacji. Na czym dokładnie polega?

Jak stosowany jest marketing bazujący na faktach


Stosowanie marketingu opartego na faktach dla odniesienia odpowiedniego rezultatu musi być odbywać się dynamicznie. Jak dotrzeć przy jego wykorzystaniu do klienta?

Na czym polega personalizacja


W marketingu personalizacja jest ceniona sztuką. Pozwala nie tylko dotrzeć do masowego odbiorcy, ale również zwrócić się do niego w sposób zindywidualizowany.

Jak personalizować komunikat reklamowy

Personalizacja w marketingu stanowi umiejętność dostosowania komunikacji z klientem do jego preferencji i zachowań podczas interakcji.Jak ja wykorzystać w praktyce?

Jakimi kanałami dotrzeć do klienta

Dotarcie do klienta oznacza przebicie otaczającej go powłoki złożonej z ofert innych firm. Jak najłatwiej i najszybciej dotrzeć do klienta? Jakie kanały wybrać?

Zyskowność klientów i modele wartości


Kalkulacja całkowitej zyskowności klientów stała się w końcowych latach XX wieku marzeniem instytucji finansowych. Jednak nie była zadaniem prostym. Firmy tego rodzaju jako pierwsze musiały uświadomić sobie wartość swoich różnych produktów, a następnie przełożyć ją na koszty i wreszcie połączyć pojedynczego klienta z wieloma rodzajami rachunków. Rozbudowane procesy i szczegółowe dane niezbędne do kalkulacji zyskowności klientów w połączeniu z wysokimi kosztami wyspecjalizowanych modeli rentowności produktów sprawiały, że do niedawna była ona poza zasięgiem banków nawet średniej wielkości.

Na czym polega przewidywanie zachowań w reklamie


Przewidywanie zachowań pomaga działom marketingu określić to, co konsumenci prawdopodobnie zrobią w przyszłości. Za pomocą skomplikowanych technik modelowania i zbierania danych, przewidywanie zachowań wykorzystuje przeszłe zachowania klientów w celu prognozowania przyszłych reakcji.

Jak zatrzymywać klienta

W roku 1996 Frederick Reichheld napisał, że amerykańskie korporacje tracą połowę swoich klientów w ciągu każdych pięciu lat. Rzeczywiście, banki i firmy telekomunikacyjne już wcześniej zaczęły analizować powody utraty klientów, aby zrozumieć, dlaczego zaczynają oni korzystać z usług konkurentów.

Na czym polega cross-selling i up-selling

Istnieje wiele taktyk umożliwiających zwiększenie wartości i lojalności klientów. Do metody, które ostatnio cieszą się coraz większą popularnością, zaliczamy cross-selling i up-selling.

Czym jest marketing relacji i marketing jeden na jeden

Marketing relacji zyskał popularność dzięki książce Regisa McKenna z roku 1993 zatytułowanej Relationship Marketing: Successful Strategies for the Age of the Customer. Stał się sposobem, w jaki działy marketingu zaczęły zdobywać większą wiedzę o swoich klientach poprzez zrozumienie ich preferencji, co pozwalało im utrzymać klientów.

Czym jest marketing docelowy

Marketing docelowy stanowi odpowiedź na stosowane masowe rozwiązania w odniesieniu do reklamy. Niezbędna stała się  segmentacja rynku wymuszająca zmiany w zastosowaniu dotychczasowych rozwiązań.

REKLAMA