REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Przedsiębiorca, Komunikacja z klientem

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - konkurs i gratis

Konkursy i gratisy to jedne z najczęściej spotykanych form zachęty kupujących do wybrania konkretnego towaru. Czy przedsiębiorcy zawsze organizują te przedsięwzięcia zgodnie z prawem? Kiedy konkursy i darmowe dodatki do produktów będą wypełniały przesłanki nieuczciwych praktyk rynkowych?

Przykłady nieuczciwych praktyk - produkt podobny, piramida, zakończenie działalności

Zarówno podobieństwo produktów, zakończenie działalności oraz systemy konsorcyjne mogą przybrać charakter nieuczciwych praktyk rynkowych. Na co uważać, aby nie paść ofiarą nieuczciwych praktyk?

Kompetencje Prezesa UOKiK na tle ustawy o nieuczciwych praktykach rynkowych

Postępowanie dotyczące nieuczciwych praktyk rynkowych może być wszczęte przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ustawa przewiduje określone kompetencje tego organu w takich przypadkach.

Przypadki szczególnego statusu przedsiębiorcy a nieuczciwe praktyki rynkowe

Zgodnie z definicją zawarta w ustawie o nieuczciwych praktykach rynkowych przedsiębiorcami są osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, które prowadzą działalność gospodarczą lub zawodową nawet jeżeli działalność ta nie ma charakteru zorganizowanego i ciągłego, a także osoby działające w ich imieniu i na ich rzecz. Co jednak z przypadkami, w których podmioty będące przedsiębiorcami znajdują się w szczególnej sytuacji?

REKLAMA

Czy oznaczanie ceny produktu może być nieuczciwą praktyką rynkową

Pełna cena produktu to informacja, którą bez wątpliwości powinien znać każdy konsument. Kiedy podawanie ceny będzie nieuczciwa praktyka rynkową?

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - usługi serwisowe

Jeżeli przedsiębiorca wywołał u konsumenta wrażenie, że serwis jego produktów dostępny jest w innym państwie członkowskim niż to, gdzie dokonano zakupu, wówczas dopuścił się nieuczciwej praktyki rynkowej. Jak funkcjonuje ona w praktyce?

Czym są praktyki wprowadzające w błąd oraz praktyki agresywne

Podział na nieuczciwe praktyki rynkowe wprowadzające w błąd oraz agresywne dotyczy zarówno szarego, jak i czarnego katalogu. Dodatkowo, w przypadku praktyk wprowadzających w błąd rozróżniamy działanie oraz zaniechanie przedsiębiorcy.

Przykłady nieuczciwych praktyk - nierzeczywiste właściwości produktów

Przedsiębiorcy sięgają po różne sposoby na uczynienie swojego produktu wyjątkowym. Warto jednak pamiętać, że prawo przewiduje pewne granice swobody jaką cechuje się kreatywność prowadzących firmy. Czy grzebień na porost włosów i magiczne kule zapewniające wygraną w loterii mogą być sprzedawane?

REKLAMA

Nieuczciwe praktyki rynkowe a przeciętny konsument

Definicja przeciętnego konsumenta sformułowana w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym daje możliwość oceny sądom przeciwko komu nieuczciwe praktyki mogą znaleźć zastosowanie. Jak przedstawia się ta definicja od strony praktycznej, czyli w orzecznictwie krajowych sądów?

Kiedy zaniechanie jest nieuczciwą praktyką rynkową

Zaniechanie wprowadzające w błąd może zostać uznane za nieuczciwą praktykę rynkową. Kiedy może to nastąpić?

Przykłady nieuczciwych praktyk - żądanie zapłaty lub zwrotu

Przedsiębiorca w wyjątkowych przypadkach ma prawo wysłać konsumentowi towar, którego on nie zamawiał. Kiedy i na jakiej podstawie? Przeczytaj.

Na czym polega system konsorcyjny

Na rynku ponownie pojawiają się systemy konsorcyjne. Zakazane przez ustawodawcę nadal są przyczyną łez wielu oszukanych. Na czym systemy te polegają?

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - przypisanie uprawnień

Wydaje Ci się, że operator sieci komórkowej posługuje się certyfikatem, którego nie posiada? Konsumencie uważaj – możesz być świadkiem nieuczciwych praktyk rynkowych, których dopuszcza się przedsiębiorca.

Kodeks dobrych praktyk – przestrzeganie oraz sprzeczność postanowień z prawem

Czy przestrzeganie kodeksów dobrych praktyk może wiązać się z działaniem w charakterze nieuczciwych praktyk rynkowych? Co dzieje się, gdy kodeksy te zawierają regulacje niezgodne z prawem? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej.

Przykłady nieuczciwych praktyk - nakłanianie do zakupu i wizyta u konsumenta

Jeżeli męczą Cię notoryczne wizyty akwizytorów Twoim domu lub ciągle słyszysz miły głos za słuchawką telefonu proponujący Ci najnowszy komputer, zastanów się. Możesz mieć do czynienia z nieuczciwymi praktykami rynkowymi.

Przykłady nieuczciwych praktyk - roszczenie przedstawienia dokumentów

Planujesz podróż i boisz się kradzieży bagażu? Pamiętaj, że przedsiębiorcy, którzy żądają od konsumentów dokumentów bez racjonalnej podstawy muszą liczyć się z przesłankami nieuczciwych praktyk rynkowych. Na czym polega zagrożenie naruszenia przepisów ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym?

Kto może dopuścić się stosowania nieuczciwej praktyki rynkowej

Obowiązek właściwej implementacji Dyrektywy o nieuczciwych praktykach handlowych do krajowego porządku prawnego stał się źródłem konieczności kolejnego zdefiniowania pojęcia przedsiębiorcy. Wprowadzając ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym należało się bowiem kierować zasadą maksymalnej harmonizacji.

Przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych - kodeksy dobrych praktyk

Wykorzystywanie przez przedsiębiorców kodeksów dobrych praktyk do celów reklamowych, jeżeli nie są ich sygnatariuszami stanowi przejaw nieuczciwych praktyk rynkowych. Przedsiębiorco przeczytaj, aby uniknąć zagrożenia podjęcia nieuczciwych działań.

Jak odpowiada przedsiębiorca za nieuczciwe praktyki rynkowe

Przedsiębiorca, który dopuścił się działań o charakterze nieuczciwych praktyk rynkowych musi liczyć się z tym, iż poniesie określone konsekwencje. Jakie one są? Przeczytaj.

Klauzula generalna nieuczciwych praktyk rynkowych

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym definiuje je w art. 4 ust. 1 i ten przepis prawa należy uznać za klauzule generalną, która ma podstawowe znaczenie dla nieuczciwych praktyk rynkowych.

Czym różnią się czarne i szare praktyki

Porównanie katalogu szarych i czarnych nieuczciwych praktyk rynkowych wskazuje na podstawową różnicę. Czarne praktyki - które zawsze pozostają zakazane – zebrane są w katalog zamknięty. Co to oznacza?

Czym jest czarna i szara lista nieuczciwych praktyk rynkowych

Czarna i szara lista nieuczciwych praktyk znalazła się w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Co zawiera i czym te praktyki się różnią?

Co zmiana stawek VAT oznacza dla małych i średnich firm?

Od 2011 r. zaczną obowiązywać nas nowe stawki VAT.  Małe i średnie firmy produkcyjne, które nie mogą zrekompensować podwyżek efektem skali oraz niektóre przedsiębiorstwa usługowe, powinny szczególnie liczyć się z możliwymi konsekwencjami. Co zatem firmy z sektora MŚP mogą zrobić, aby zmniejszyć negatywne skutki zmian w podatkach?

Kanały komunikacji z klientem

Zapewnienie klientowi możliwości wyboru drogi komunikacji z firmą to atut świadczący o jej profesjonalizmie. Aspekt ten ma ogromne znaczenie w przypadku firm świadczących usługi wirtualne, gdzie ewentualne nieprawidłowości w działaniu domeny czy hostingu należy rozwiązywać jak najszybciej.

Czym jest PKD?

PKD czyli Polska Klasyfikacja Działalności to zbiór możliwych rodzajów działalności, jakie może prowadzić firma. PKD ustala nazwy i symbole na pięciu poziomach: sekcja, dział, grupa, klasa i podklasa, a te ostatnie są wpisywane do właściwych rejestrów. Obowiązek posługiwania się klasyfikacją PKD dotyczy zarówno osób prowadzących działalność gospodarczą zarejestrowaną w gminnej ewidencji działalności gospodarczej jak i przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność w formie spółki i podlegają wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego.

Dlaczego poprawność danych abonenta domeny jest tak ważna

Rejestracja domeny trwa bardzo krótko. Wystarczy wybrać odpowiednią nazwę, sprawdzić czy jest wolna i dokonać rejestracji. Ale podczas rejestracji domeny przedsiębiorstwa często popełniają błędy, które mogą rzutować na funkcjonowanie oraz zarządzanie usługą.

Jaką wybrać firmę dla spółki jawnej?

To firmą posługuje się spółka jawna w obrocie gospodarczym i po firmie jej działalność będzie identyfikowana przez inne podmioty, dlatego zakładając spółkę jawną warto zadbać o to by jej brzmienie wywoływało pozytywne skojarzenia i by mogło być łatwo rozpoznawane na rynku. Niestety wyboru firmy spółki jawnej nie zawsze można dokonać w sposób całkowicie dowolny.

Jak i za co udzielać rabatów

Rabat to dobrze zadomowione u nas słowo niemieckie (pochodzenia włoskiego), oznaczające odstępstwo od ceny - opust cenowy. Rabat jest formą obniżenia ceny stosowaną przez sprzedającego w negocjacjach handlowych z klientami. Najczęściej podawany jest w procentach, rzadziej kwotowo. Jak zatem najkorzystniej udzielać rabatów?

Jakie koszty występują w mediacji?

Mediacja jest przedstawiana jako tańsza i szybsza alternatywa dla postępowania sądowego, jednak wielu przedsiębiorców może zastanawiać się, jak wysokie są koszty w mediacji.

Czym się różni arbitraż stały od arbitrażu ad hoc?

Przedsiębiorcy, którzy podpisują umowę na rozwiązanie przyszłego sporu poprzez arbitraż często nie zdają sobie sprawy z rozróżnienia pomiędzy arbitrażem ad hoc a arbitrażem stałym. Tymczasem wybór właściwego modelu arbitrażu może spowodować, że będzie ono dostosowane do wymagań stron i spotka się z ich aprobata, niezależnie od ostatecznego rozstrzygnięcia.

W jakim stopniu można naśladować konkurencyjne produkty

W warunkach gospodarki wolnorynkowej bardzo trudne jest stworzenie produktów całkowicie nowych i innych od konkurencyjnych. W takiej sytuacji nieuniknione jest bazowanie na wcześniejszych ideach. W jakim stopniu takie naśladownictwo jest dopuszczalne?

Jakie będą emerytury przedsiębiorców

Patrząc na swoja przyszłą emeryturę przedsiębiorcy nie mają wątpliwości – spodziewają się najwyżej 20% swoich dotychczasowych dochodów. Nie podejmują również żadnych kroków, aby ten stan rzeczy zmienić.

Jak skutecznie promować firmę za granicą

Dzięki funduszom unijnym możemy skutecznie promować polskie przedsiębiorstwa na arenie międzynarodowej. Nawiązane w ten sposób kontakty gospodarcze mogą w przyszłości procentować wzrostem działalności eksportowej przedsiębiorstw.

Jak założyć własny biznes dzięki funduszom unijnym w województwie łódzkim

Jeśli jesteś mieszkańcem województwa łódzkiego i kiedykolwiek myślałeś o założeniu działalności gospodarczej – nie zastanawiaj się już dłużej. W ramach środków unijnych możesz otrzymać na ten cel nawet do 40 tys. złotych.

Czy gratis, konkurs i sprzedaż lawinowa są nieuczciwe

Zarówno konkursy oraz gratisy pojawiają się w akcjach marketingowych niezwykle często. Z podobną częstotliwością natknąć można się także na sprzedaż lawinową. Dlaczego ich stosowanie nie jest uczciwe?

Na czym polega dumping

Dumping jest jednym z możliwych przejawów nieuczciwej konkurencji, który uznawany jest przez niektóre organizacje międzynarodowe za zakazany. Na czym polega i jakie są jego rodzaje?

Jak działają programy wspierające kampanię marketingową

Programy wspierające kampanię marketingową pozwalają na zautomatyzowanie czynności, których wykonanie trwa z reguły wiele czasu. Jak mogą one ułatwić prowadzenie kampanii? Przeczytaj.

Jak zarządzać kampanią marketingową

Jeśli tradycyjny marketing jest zgodnie z powiedzeniem częściowo sztuką, częściowo nauką, marketing przyszłości jest wyłącznie nauką z niewielką domieszką artyzmu. Sukces programów marketingowych stał się wprost proporcjonalny do zdolności, z jakimi firma zdobywa i analizuje właściwe informacje.

Marketing oparty na faktach

Marketing oparty na faktach cechuje się możliwością zastosowania w zróżnicowanych segmentach oraz wysokim stopniem indywidualizacji. Na czym dokładnie polega?

Jak stosowany jest marketing bazujący na faktach


Stosowanie marketingu opartego na faktach dla odniesienia odpowiedniego rezultatu musi być odbywać się dynamicznie. Jak dotrzeć przy jego wykorzystaniu do klienta?

Jak personalizować komunikat reklamowy

Personalizacja w marketingu stanowi umiejętność dostosowania komunikacji z klientem do jego preferencji i zachowań podczas interakcji.Jak ja wykorzystać w praktyce?

Na czym polega personalizacja


W marketingu personalizacja jest ceniona sztuką. Pozwala nie tylko dotrzeć do masowego odbiorcy, ale również zwrócić się do niego w sposób zindywidualizowany.

Jakimi kanałami dotrzeć do klienta

Dotarcie do klienta oznacza przebicie otaczającej go powłoki złożonej z ofert innych firm. Jak najłatwiej i najszybciej dotrzeć do klienta? Jakie kanały wybrać?

Zyskowność klientów i modele wartości


Kalkulacja całkowitej zyskowności klientów stała się w końcowych latach XX wieku marzeniem instytucji finansowych. Jednak nie była zadaniem prostym. Firmy tego rodzaju jako pierwsze musiały uświadomić sobie wartość swoich różnych produktów, a następnie przełożyć ją na koszty i wreszcie połączyć pojedynczego klienta z wieloma rodzajami rachunków. Rozbudowane procesy i szczegółowe dane niezbędne do kalkulacji zyskowności klientów w połączeniu z wysokimi kosztami wyspecjalizowanych modeli rentowności produktów sprawiały, że do niedawna była ona poza zasięgiem banków nawet średniej wielkości.

Na czym polega przewidywanie zachowań w reklamie


Przewidywanie zachowań pomaga działom marketingu określić to, co konsumenci prawdopodobnie zrobią w przyszłości. Za pomocą skomplikowanych technik modelowania i zbierania danych, przewidywanie zachowań wykorzystuje przeszłe zachowania klientów w celu prognozowania przyszłych reakcji.

Jak zatrzymywać klienta

W roku 1996 Frederick Reichheld napisał, że amerykańskie korporacje tracą połowę swoich klientów w ciągu każdych pięciu lat. Rzeczywiście, banki i firmy telekomunikacyjne już wcześniej zaczęły analizować powody utraty klientów, aby zrozumieć, dlaczego zaczynają oni korzystać z usług konkurentów.

Na czym polega cross-selling i up-selling

Istnieje wiele taktyk umożliwiających zwiększenie wartości i lojalności klientów. Do metody, które ostatnio cieszą się coraz większą popularnością, zaliczamy cross-selling i up-selling.

Czym jest marketing relacji i marketing jeden na jeden

Marketing relacji zyskał popularność dzięki książce Regisa McKenna z roku 1993 zatytułowanej Relationship Marketing: Successful Strategies for the Age of the Customer. Stał się sposobem, w jaki działy marketingu zaczęły zdobywać większą wiedzę o swoich klientach poprzez zrozumienie ich preferencji, co pozwalało im utrzymać klientów.

Jakie są zalety marketingu docelowego

Marketing docelowy pozwala na kierowanie komunikatów reklamowych do wybranego grona podmiotów. Jak działa w praktyce i jakie są jego zalety?

Czym jest marketing docelowy

Marketing docelowy stanowi odpowiedź na stosowane masowe rozwiązania w odniesieniu do reklamy. Niezbędna stała się  segmentacja rynku wymuszająca zmiany w zastosowaniu dotychczasowych rozwiązań.

REKLAMA