REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Prawo, Reklama

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Tani prąd dla firm. Ostatnie dni na oświadczenie!

Tani prąd dla firm. Mikro, małe oraz średnie firmy mogą skorzystać z zamrożenia cen prądu od grudnia aż do końca 2023 r. Muszą jednak złożyć oświadczenie do 30 listopada!

Prezenty dla kontrahentów - skutki podatkowe

Prezenty dla kontrahentów. Zbliża się okres świąteczny, w którym wielu przedsiębiorców zwyczajowo przekazuje swoim kontrahentom upominki, dziękując im za dotychczasową współpracę oraz często wyrażając nadzieję na dalsze, owocne współdziałanie. Niestety, należy przy tym pamiętać, iż przekazanie (ale też otrzymanie!) takiego upominku ma swoje konsekwencje podatkowe, o czym w dzisiejszym wpisie.

Zawieszanie działalności gospodarczych. Kryzys czy sezon?

Zawieszenie działalności gospodarczej - we wrześniu 2022 roku odnotowano znaczący wzrost przypadków zawieszania działalności. Jednak czy na pewno oznacza to, że firmy zaczynają odczuwać kryzys?

Parlament Europejski przyjął dyrektywę CSRD. Biznes przyjazny środowisku?

Dyrektywa CSRD. Parlament Europejski przyjął dyrektywę w sprawie sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju w dniu 10 listopada br.

REKLAMA

Zmiana prawa energetycznego może zablokować rozwój wodoru

Prawo energetyczne - zmiany zakładające silną centralizację rynku wodoru, są próbą pośredniego koncesjonowania rynku w pełni, czyli kontrolowania go. Nie sprzyja to zrównoważonemu rozwojowi, oszczędnemu i racjonalnemu użytkowaniu paliw i energii, rozwojowi konkurencji, a w szczególności nie równoważy interesów przedsiębiorstw energetycznych i odbiorców paliw i energii. Takie jest stanowisko Krajowej Izby Gospodarczej, Konfederacji Lewiatan, Stowarzyszenia HydrogenPoland i Klastra Technologii Wodorowych.

Zawieszenie działalności gospodarczej - czy to dobre rozwiązanie?

Przedsiębiorcy zawiesili ponad 161,1 tys. działalności gospodarczych, a zamknęli 104,3 tys. w pierwszym półroczu 2022 roku - wynika z raportu Ministerstwa Rozwoju i Technologii. To niemal o 29% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. To pokłosie pandemii, skutek wprowadzenia Polskiego Ładu oraz efekt dynamicznego wzrostu inflacji.

Jak rozliczać samochód elektryczny w firmie?

Samochód elektryczny w firmie. Jak wprowadzać i rozliczać podatkowo elektryki w działalności gospodarczej?

Ulga na złe długi. Ważny wyrok dla firm!

Ulga na złe długi. Ważny wyrok dla firm w sprawie możliwości skorzystania z ulgi. Jest szansa na obniżenie opodatkowania!

REKLAMA

Wierzytelności w rozliczeniach podatkowych wierzyciela i dłużnika [webinarium]

Wierzytelności w rozliczeniach podatkowych. Zapraszamy na praktyczne webinarium „Wierzytelności w rozliczeniach podatkowych wierzyciela i dłużnika” z gwarantowanym imiennym certyfikatem, które odbędzie się 18 listopada 2022 roku. Polecamy!

CIT - Polski Ład 2.1 - jakie zmiany w 2022 r. i na 2023 r. [szkolenie online]

CIT - Polski Ład - zmiany. Zapraszamy na szkolenie online "CIT – Polski Ład 2.1 – czyli jakie zmiany w 2022 r. i na 2023 r.", które odbędzie się w dniu 8 listopada.

Afiliacja – co to jest i jak zacząć?

Afiliacja jest formą niestandardowej reklamy – rozdrobnionej i na mniejszą skalę. Pisanie bloga o tematyce sportowej połączone z umieszczaniem linków do odżywek dla sportowców to przykład zarabiania na branży PR z własnej inicjatywy.

Za jakie zaległości podatkowe odpowiada członek zarządu?

Za zaległości podatkowe spółki z o.o. odpowiadają solidarnie całym swoim majątkiem członkowie jej zarządu. Ordynacja podatkowa przewiduje jednak wyjątkowe sytuacje, które mogą tę odpowiedzialność wyłączyć.

Ulga sponsoringowa - jakie korzyści podatkowe dla firm?

Ulga sponsoringowa dla przedsiębiorców. Na czym polega? Jakie oszczędności podatkowe mogą się pojawić? Jakie koszty można odliczyć?

Sztuczna inteligencja w reklamie. Czy AI będzie kreatywnym twórcą?

Sztuczna inteligencja w reklamie. AI daje możliwości realizacji kampanii reklamowych w sposób szybszy, zautomatyzowany, bardziej precyzyjny i, co najważniejsze, tańszy niż kiedykolwiek wcześniej.

Grywalizacja - wzrost rynku o ponad 30 proc. do 2024 r.

Grywalizacja - na świecie mamy blisko 8 miliardów ludzi, a co 4. z nich jest aktywnym graczem. Globalne zamiłowanie do tej formy rozrywki przedstawiciele biznesu, branży marketingowej i retail przekuli na własne potrzeby, wdrażając do swoich działań.

Działalność w mieszkaniu - fiskus zgadza się na koszty!

Działalność w mieszkaniu a koszty. Dobra wiadomość dla przedsiębiorców. Fiskus zgadza się na rozliczanie mieszkania w działalności gospodarczej bez wydzielania osobnego pomieszczenia na te cele. Dopuszcza też możliwość przeznaczenia do działalności części wspólnych lokalu.

Programy lojalnościowe - jak układać, żeby uzyskać wyniki

Programy lojalnościowe coraz bardziej angażują konsumentów. Co zrobić, by strategia marketingowa była skuteczna, a program pozwalał zdobyć i utrzymać klientów?

Brand care 2.0 – czyli jak efektywnie zbudować markę

Rozmowa z Katarzyną Jarczewską, współzałożycielką i współwłaścicielką agencji reklamowej Media Forum o najnowszych trendach w branży public relations.

Tarcza antyinflacyjna przedłużona na kolejny kwartał

Tarcza antyinflacyjna zostanie prawdopodobnie przedłużona na kolejny kwartał, choć decyzja jeszcze nie zapadła - wynika z wypowiedzi wiceministra Artura Sobonia, w Programie I Polskiego Radia.

Rewolucja w Kodeksie spółek handlowych od 13 października 2022 r.

Kodeksu spółek handlowych 2022. Od 13 października wchodzi w życie rewolucja w Kodeksie spółek handlowych. Rady nadzorcze zyskają nowe możliwości i obowiązki w kontroli nad spółkami.

Działalność bez rejestracji 2023 - wyższa kwota przychodu

Działalność bez rejestracji 2023. Wyższa kwota przychodu dla działalności gospodarczej bez rejestracji w 2023 roku?

Jak amortyzować stronę internetową?

Amortyzacja strony internetowej. Jak zamortyzować zakup strony internetowej i fanpage'a?

VAT – jakie zmiany w trakcie 2022 r. i czego się spodziewać w 2023 r.

VAT – jakie zmiany w trakcie 2022 r. i czego się spodziewać w 2023 r. Zapraszamy Państwa do udziału w pierwszym szkoleniu w ramach Akademii podatków. Wyjątkowe wydarzenie online dedykowane jest do osób, które zajmują się rozliczeniami podatkowymi, tak w ramach biur rachunkowych, jak i księgowości wewnętrznej podatnika.

Jak oznaczać posty sponsorowane w Internecie?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowanych przez influencerów w mediach społecznościowych. Przedstawił w nich podstawy prawne, przykłady współpracy, sposoby oznaczania materiałów sponsorowanych, a także konsekwencje prawne. Jeśli publikujesz tego rodzaju treści zapoznaj się z rekomendacją.

Upadłość spółki a odpowiedzialność członków zarządu

Odpowiedzialność członków zarządu za zobowiązania spółki. Kiedy jest właściwy czas na zgłoszenie upadłości?

Minimalne wynagrodzenie od stycznia 2023 r. - 3490 zł. Stawka godzinowa - 22,80 zł

Rząd przyjął rozporządzenie w sprawie minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2023 r. Minimalna pensja w I półroczu 2023 r. wyniesie 3490 zł, a minimalna stawka godzinowa 22,80 zł. Od 1 lipca 2023 r. – minimalne wynagrodzenie ma wynieść 3600 zł, a stawka godzinowa 23,50 zł – poinformował premier Mateusz Morawiecki.

Umorzenie opłaty za zajęcie pasa drogowego. Czy to pomoc de minimis?

Czy do pomocy de minimis kwalifikuje się umorzenie przez starostę niepodatkowej należności budżetowej w postaci decyzji za zajęcie pasa wobec przedsiębiorcy?

Ustawa Prawo przedsiębiorców - tekst jednolity 2024

Ustawa Prawo przedsiębiorców - tekst jednolity na podstawie obwieszczenia z dnia 9 lutego 2024 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo przedsiębiorców (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 236).

Podwyżka składek ZUS dla przedsiębiorców od 2023 r.

Składki ZUS przedsiębiorcy w 2023 r. Zgodnie z projektem ustawy budżetowej, prognozowane przeciętne wynagrodzenie w 2023 roku ma wynieść 6935 zł brutto. Oznacza to wzrost aż o 17,1%. Analogicznie wzrośnie też wysokość składek ZUS dla firm. Byłaby to największa podwyżka w historii.

Nowe prawo grup spółek od 13 października 2022 r.

Nowelizacja prawa spółek handlowych, wprowadzająca nowe regulacje dotyczące grup kapitałowych (holdingów i koncernów) od 13 października 2022 r. Co nowe prawo holdingowe oznacza dla przedsiębiorców?

Nowoczesna komunikacja PR elementem inwestycji biznesu

Cyfryzacja, zmiana pokoleniowa i coraz bardziej wymagający rynek. Nawet w niedalekiej przyszłości prowadzenie biznesu będzie całkowicie innym wyzwaniem, aniżeli kilka lat temu. Dynamiczna transformacja społeczno-gospodarcza wymaga od przedsiębiorców jeszcze szerszego spojrzenia zarówno na swoich klientów, jak i inwestorów, kontrahentów, czy sam zespół.

Marketing i reklama wobec różnych grup wiekowych

Działania marketingowe marek dotychczas koncentrowały się w przeważającej mierze na młodszych użytkownikach. Jednak, jak wynika z raportu GWI, każda grupa wiekowa to potencjalni klienci e-commerce

Zatory płatnicze - zmiany w przepisach

Szykują się zmiany w przepisach o zatorach płatniczych. Z uwagi na pojawiające się wątpliwości dotyczące raportowania oraz komplikacje wynikające ze zbierania danych, ustawodawca zdecydował się przedstawić projekt zmian, przewidujący znaczne uproszczenia w raportowaniu.

Problemy finansowe branży reklamowej [BADANIE]

Z czego wynikają problemy finansowe branży reklamowej? Jakie regionu przodują pod względem zadłużenia?

Skuteczna strategia komunikacji fundamentem biznesu

Holistyczna strategia komunikacyjna to absolutny kamień milowy dla każdego biznesu. Zarówno młode firmy, jak i doświadczone spółki powinny przywiązywać szczególną uwagę do sposobu, w jaki są odbierani przez obecnych i potencjalnych klientów, a także kontrahentów, inwestorów, czy ogółem – społeczeństwo. Aby to osiągnąć, polski biznes musi inwestować w działania PR-owe oraz marketingowe, jednak konsekwentnie realizując wcześniej ułożony plan. Jak go zaprojektować, a następnie wdrożyć?

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads i docierać do większej liczby zainteresowanych Twoją ofertą klientów? Znamy na to dobry sposób! Wystarczy zarejestrować znak towarowy w urzędzie patentowym, a koszt kliknięcia w reklamę może zmniejszyć się nawet o złotówkę. Jak to możliwe? Wyjaśniamy.

Co z umowami handlowymi między polskimi i ukraińskimi firmami?

Z powodu wojny w Ukrainie dostawy czy płatności pomiędzy polskimi i ukraińskimi firmami stały się niemożliwe. To oznacza, że wiele przedsiębiorstw nie jest w stanie wypełnić swoich zobowiązań wynikających z podpisanych umów handlowych. Wojna nie jest jednak czynnikiem, który automatycznie rozwiązuje lub zawiesza kontrakty. W prawie międzynarodowym istnieje kilka sposobów na rozwiązanie takiej sytuacji. Z części z nich przedsiębiorcy korzystali już w czasie pandemii COVID-19, żeby uniknąć odpowiedzialności np. za opóźnienia, które wynikały z gospodarczych zakłóceń, a nie zaniedbania wykonawcy.

Coraz trudniej prowadzić firmę w Polsce

Przedsiębiorcy obawiają się pogorszenia i tak już nie najlepszej kondycji finansowej i negatywnie oceniają warunki do prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Takie wnioski płyną z „Badania Polskiej Przedsiębiorczości”.

Ewa Polkowska: Trwa degeneracja procesu legislacyjnego w Polsce [PODCAST]

Dlaczego krytycy regulacji prawnych, związanych z pandemią, mówią dziś o "patolegislacji"? Jak proces legislacyjny wpływa na życie obywateli?

Zmiany w prawie ochrony sygnalistów

Do 17 grudnia Polska jest zobowiązana wdrożyć do porządku prawnego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (Dz.Urz. UE z 2019 r. L 305, s. 17). Dyrektywa określa ramy ochrony sygnalistów jako osób zgłaszających naruszenia określonego prawa, sposoby informowania o tych nieprawidłowościach oraz obowiązki przedsiębiorców w tym zakresie. Małe biura rachunkowe nie zostały potraktowane ulgowo, będą zobowiązane do wprowadzenia zmian w ustawowym terminie, bez względu na poziom zatrudnienia.

Czy technologia zdominuje rynek usług prawniczych?

Coraz więcej firm dąży do jak największego uproszczenia swoich działań prawnych. Również sądy szukają sposobów, żeby być miejscem bardziej przyjaznym i dostępnym dla petentów. Czy technologia okaże się pomocna w tym zakresie?

Firmy zaczynają deceniać reklamę internetową

Reklama internetowa była bazą sukcesu przedsiębiorców w trudnym dla wielu pandemiczny czasie. Jak zmienił się model reklamy internetowej?

Wraca zainteresowanie firm reklamą zewnętrzną

Reklama zewnętrzna zaczyna odrabiać straty. Jak wynika z najnowszych analiz, ruch wokół nośników wielkopowierzchniowych wzrósł o blisko 25% w okresie od 18 marca do 18 maja br. w porównaniu z analogicznym czasem ub.r.

Ustawa o fundacjach rodzinnych coraz bliżej finału

Projekt ustawy o fundacji rodzinnej może już za kilka miesięcy trafić do parlamentu. Eksperci znający temat, przekonują, że realne jest wprowadzenie nowych przepisów w przyszłym roku. A zmiany są bardzo wyczekiwane przez przedsiębiorców.

Podatek od reklamy. Blisko 70% Polaków jest przeciwna

Podatek od reklamy nie podoba się głównie osobom, które żyją w miastach liczących 100-199 tys. i ponad 500 tys. mieszkańców. Zdaniem prawie 65% badanych, koncerny medialne dobrze zrobiły, że w proteście wyłączyły swoje programy i strony internetowe.

Podatek od reklamy - kto go zapłaci?

Planowany podatek od reklam inaczej nazywany jest składką solidarnościową. Kogo obejmie nowy podatek od reklam? W jaki sposób będzie naliczana opłata? Kiedy ustawa wejdzie w życie?

Nowa danina - czy reklamy znikną z naszej rzeczywistości?

Składka reklamowa od reklamy w Internecie oraz mediach tradycyjnych to rozwiązanie, które znalazło się w projekcie „Ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów”. Co może oznaczać w praktyce?

Jaka jest kondycja rynku PR w czasie pandemii? [BADANIE]

PR-owcy z SAPR są przekonani, że zapotrzebowanie na usługi PR w związku COVID-19 wzrośnie. Widocznym trendem jest także wysokie zadowolenie z pracy zdalnej, która powinna zagościć na dłużej w systemach organizacji pracy firm PR.

Jest projekt składki od reklamy internetowej i konwencjonalnej

Wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej - przewiduje projekt, nad którym pracuje resort finansów, funduszy i polityki regionalnej. Zgodnie z nim połowa wpływów ze składek od reklam ma trafić do NFZ.

Czynność prawna w formie elektronicznej

Czynność prawna w formie elektronicznej oraz złożenie oświadczenia woli w formie elektronicznej zazwyczaj kojarzy się z wypełnieniem interaktywnego formularza on-line.

REKLAMA