REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sztuczna inteligencja w reklamie. Czy AI będzie kreatywnym twórcą?

  • Materiał prasowy
Sztuczna inteligencja w reklamie
Sztuczna inteligencja w reklamie
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Sztuczna inteligencja w reklamie. AI daje możliwości realizacji kampanii reklamowych w sposób szybszy, zautomatyzowany, bardziej precyzyjny i, co najważniejsze, tańszy niż kiedykolwiek wcześniej.

Sztuczna inteligencja w reklamie

REKLAMA

Sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence - AI) pisze opowiadania, maluje własne obrazy, komponuje muzykę i przygotowuje fotografie. A efekty jej pracy zachwycają coraz szerszą grupę odbiorców, zafascynowanych tym co nowe i unikalne, a czasem po prostu kontrowersyjne. Twórcy poszukują nowych dróg dotarcia do naszej świadomości i wrażliwości, łącząc to co duchowe i ulotne z technologiczną perspektywą otaczającego nas świata. W takim ujęciu sztuczna inteligencja może stać się pomostem w budowaniu nowych relacji między światem sztuki i jej twórców, a człowiekiem i kulturą, w której jest on osadzony. Czy znajdzie to swoje komercyjne zastosowanie?   

REKLAMA

REKLAMA

- Znakomitym przykładem wydaje się być branża reklamowa, w której sztuczna inteligencja może stać się przysłowiowym „game changerem”. Z jednej strony wielokrotnie podkreśla się jej wymiar instrumentalny, postrzegając ją jako narzędzie pozwalające optymalizować podejmowane działania, a także zwiększać ich skuteczność i efektywność. Równocześnie jednak wzrasta zainteresowanie możliwościami wykorzystania AI w obszarach dotychczas zarezerwowanych dla człowieka - wymagających jego kreatywności - mówi dr Dominika Kaczorowska-Spychalska z Centrum Inteligentnych Technologii Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. 

Sztuczna inteligencja, ale nie tylko ona, stała się bowiem swego rodzaju ucieleśnieniem możliwości realizacji projektów i kampanii reklamowych w sposób szybszy, zautomatyzowany, bardziej precyzyjny i, co najważniejsze, tańszy niż kiedykolwiek wcześniej. Analizując zetabajty danych AI pozwala wyszukiwać kluczowe dla odbiorców treści i dostosować je do zachowań i poziomu percepcji konsumentów, optymalizując przy tym czas jak są oni skłonni przeznaczyć na konsumpcję tego typu komunikatów. Ma też niewątpliwie wpływ na wybór mediów i konkretnych form reklamy, tak by za ich pośrednictwem optymalizować zarówno ponoszone koszty, jak i osiągane rezultaty. W oparciu o dane historyczne pozwala budować profile rzeczywistych i potencjalnych klientów, a także znakomicie sprawdza się w modelowaniu ich zachowań, osadzając prezentowane treści w   pożądanym przez odbiorcę kontekście. I chociaż to tylko jedne z wielu dostępnych na rynku możliwości, trudno nie oprzeć się wrażeniu, że AI zostanie z nami na lata, mając istotny wpływ na dalszy rozwój branży reklamowej i specyfikę pracy zatrudnionych w niej osób.

W świecie gdzie informacja jest na wyciągnięcie ręki, reklama musi być nie tylko odpowiedzią na obecne potrzeby konsumentów, ale także przejawem umiejętności ich przewidywania i kreowania w czasie rzeczywistym, z uwzględnieniem szerokiej perspektywy rynku i zachodzących na nim zmian. Wykorzystywane obecnie generatory zdjęć oparte na AI już wkrótce mogą okazać się ciekawą alternatywą dla marketerów. Pozwalają one bowiem na odtworzenie w sposób coraz bardziej realistyczny produktów czy usług, które będą przedmiotem kampanii reklamowej. I chociaż eksperci zwracają uwagę, że wciąż jeszcze nie wszystkie uzyskane w ten sposób zdjęcia są kompletne, skoncentrowane na detalach czy w pełni estetyczne i wyglądające naturalnie, to jednocześnie podkreślają, że wzrost możliwości tego typu narzędzi to tylko kwestia czasu. Towarzyszący temu technoentuzjazm wymaga jednak osadzenia go w realiach prawnych i etycznych, a także akceptacji i zaufania ze strony odbiorców komunikatów reklamowych.

Czy zatem AI stanie się kolejną muzą dla twórców reklamowych, umożliwiając im nieprzebrane możliwości wizualizacji ich pomysłów? Czy wygenerowane przez nią zdjęcia wzbudzą zachwyt konsumentów, wpływając na ich decyzje nabywcze? Czy dzięki niej marketerzy i przygotowywane przez nich kampanie okażą się jeszcze bardziej ekspresyjne i angażujące czy raczej doprowadzą do zmierzchu tego co dzisiaj uznajemy za kreatywne? 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Na chwilę obecną, jestem przekonany, że będziemy używać AI przy projektach o charakterze masowym, jednocześnie to co unikalne nadal powierzając człowiekowi i jego oryginalnej twórczości. Trzeba mieć jednak świadomość, że wykorzystanie AI w przemysłach kreatywnych, w tym w reklamie, może wiązać się z ryzykiem nadużyć i manipulacji. Takim obszarem mogą być chociażby sytuacje, w których oczekując niepowtarzalnej ludzkiej pracy, otrzymamy efekt pracy AI. Będzie to szczególnie istotne z perspektywy związanych z tym kosztów - wskazuje Olgierd Cygan z firmy Future Company.

O badaniach nad wykorzystaniem AI jako twórcy zdjęć reklamowych oraz poziomie ich społecznej akceptacji opowiemy 22. października 2022 na  Wydziale Zarządzania UŁ w trakcie webinaru „AI Advertising - jak bardzo sztuczna inteligencja zmieni świat reklamy?” który odbywa się w ramach kolejnej edycji Nocy Innowacji Fundacji Digital Poland, a także w trakcie Festivalu Filmteractive 25-27 października 2022 r. podczas wystąpienia „AI Advertising - między kreatywnością a awangardą”.

Sztuczna inteligencja w reklamie może stać się pomostem łączącym interesy marek,  konsumentów i marketerów, ale tylko wtedy, gdy wszyscy nauczymy się ją wykorzystywać w sposób umiejętny i odpowiedzialny.

dr Dominika Kaczorowska-Spychalska
Centrum Inteligentnych Technologii
Wydział Zarządzania UŁ

 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

REKLAMA

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

REKLAMA

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

REKLAMA