REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sztuczna inteligencja w reklamie. Czy AI będzie kreatywnym twórcą?

  • Materiał prasowy
Sztuczna inteligencja w reklamie
Sztuczna inteligencja w reklamie
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Sztuczna inteligencja w reklamie. AI daje możliwości realizacji kampanii reklamowych w sposób szybszy, zautomatyzowany, bardziej precyzyjny i, co najważniejsze, tańszy niż kiedykolwiek wcześniej.

Sztuczna inteligencja w reklamie

REKLAMA

Sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence - AI) pisze opowiadania, maluje własne obrazy, komponuje muzykę i przygotowuje fotografie. A efekty jej pracy zachwycają coraz szerszą grupę odbiorców, zafascynowanych tym co nowe i unikalne, a czasem po prostu kontrowersyjne. Twórcy poszukują nowych dróg dotarcia do naszej świadomości i wrażliwości, łącząc to co duchowe i ulotne z technologiczną perspektywą otaczającego nas świata. W takim ujęciu sztuczna inteligencja może stać się pomostem w budowaniu nowych relacji między światem sztuki i jej twórców, a człowiekiem i kulturą, w której jest on osadzony. Czy znajdzie to swoje komercyjne zastosowanie?   

REKLAMA

REKLAMA

- Znakomitym przykładem wydaje się być branża reklamowa, w której sztuczna inteligencja może stać się przysłowiowym „game changerem”. Z jednej strony wielokrotnie podkreśla się jej wymiar instrumentalny, postrzegając ją jako narzędzie pozwalające optymalizować podejmowane działania, a także zwiększać ich skuteczność i efektywność. Równocześnie jednak wzrasta zainteresowanie możliwościami wykorzystania AI w obszarach dotychczas zarezerwowanych dla człowieka - wymagających jego kreatywności - mówi dr Dominika Kaczorowska-Spychalska z Centrum Inteligentnych Technologii Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. 

Sztuczna inteligencja, ale nie tylko ona, stała się bowiem swego rodzaju ucieleśnieniem możliwości realizacji projektów i kampanii reklamowych w sposób szybszy, zautomatyzowany, bardziej precyzyjny i, co najważniejsze, tańszy niż kiedykolwiek wcześniej. Analizując zetabajty danych AI pozwala wyszukiwać kluczowe dla odbiorców treści i dostosować je do zachowań i poziomu percepcji konsumentów, optymalizując przy tym czas jak są oni skłonni przeznaczyć na konsumpcję tego typu komunikatów. Ma też niewątpliwie wpływ na wybór mediów i konkretnych form reklamy, tak by za ich pośrednictwem optymalizować zarówno ponoszone koszty, jak i osiągane rezultaty. W oparciu o dane historyczne pozwala budować profile rzeczywistych i potencjalnych klientów, a także znakomicie sprawdza się w modelowaniu ich zachowań, osadzając prezentowane treści w   pożądanym przez odbiorcę kontekście. I chociaż to tylko jedne z wielu dostępnych na rynku możliwości, trudno nie oprzeć się wrażeniu, że AI zostanie z nami na lata, mając istotny wpływ na dalszy rozwój branży reklamowej i specyfikę pracy zatrudnionych w niej osób.

W świecie gdzie informacja jest na wyciągnięcie ręki, reklama musi być nie tylko odpowiedzią na obecne potrzeby konsumentów, ale także przejawem umiejętności ich przewidywania i kreowania w czasie rzeczywistym, z uwzględnieniem szerokiej perspektywy rynku i zachodzących na nim zmian. Wykorzystywane obecnie generatory zdjęć oparte na AI już wkrótce mogą okazać się ciekawą alternatywą dla marketerów. Pozwalają one bowiem na odtworzenie w sposób coraz bardziej realistyczny produktów czy usług, które będą przedmiotem kampanii reklamowej. I chociaż eksperci zwracają uwagę, że wciąż jeszcze nie wszystkie uzyskane w ten sposób zdjęcia są kompletne, skoncentrowane na detalach czy w pełni estetyczne i wyglądające naturalnie, to jednocześnie podkreślają, że wzrost możliwości tego typu narzędzi to tylko kwestia czasu. Towarzyszący temu technoentuzjazm wymaga jednak osadzenia go w realiach prawnych i etycznych, a także akceptacji i zaufania ze strony odbiorców komunikatów reklamowych.

Czy zatem AI stanie się kolejną muzą dla twórców reklamowych, umożliwiając im nieprzebrane możliwości wizualizacji ich pomysłów? Czy wygenerowane przez nią zdjęcia wzbudzą zachwyt konsumentów, wpływając na ich decyzje nabywcze? Czy dzięki niej marketerzy i przygotowywane przez nich kampanie okażą się jeszcze bardziej ekspresyjne i angażujące czy raczej doprowadzą do zmierzchu tego co dzisiaj uznajemy za kreatywne? 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Na chwilę obecną, jestem przekonany, że będziemy używać AI przy projektach o charakterze masowym, jednocześnie to co unikalne nadal powierzając człowiekowi i jego oryginalnej twórczości. Trzeba mieć jednak świadomość, że wykorzystanie AI w przemysłach kreatywnych, w tym w reklamie, może wiązać się z ryzykiem nadużyć i manipulacji. Takim obszarem mogą być chociażby sytuacje, w których oczekując niepowtarzalnej ludzkiej pracy, otrzymamy efekt pracy AI. Będzie to szczególnie istotne z perspektywy związanych z tym kosztów - wskazuje Olgierd Cygan z firmy Future Company.

O badaniach nad wykorzystaniem AI jako twórcy zdjęć reklamowych oraz poziomie ich społecznej akceptacji opowiemy 22. października 2022 na  Wydziale Zarządzania UŁ w trakcie webinaru „AI Advertising - jak bardzo sztuczna inteligencja zmieni świat reklamy?” który odbywa się w ramach kolejnej edycji Nocy Innowacji Fundacji Digital Poland, a także w trakcie Festivalu Filmteractive 25-27 października 2022 r. podczas wystąpienia „AI Advertising - między kreatywnością a awangardą”.

Sztuczna inteligencja w reklamie może stać się pomostem łączącym interesy marek,  konsumentów i marketerów, ale tylko wtedy, gdy wszyscy nauczymy się ją wykorzystywać w sposób umiejętny i odpowiedzialny.

dr Dominika Kaczorowska-Spychalska
Centrum Inteligentnych Technologii
Wydział Zarządzania UŁ

 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA

Prawdziwa rewolucja w prawie i ulga dla przedsiębiorców: Maksymalnie 6 dni w roku na kontrole w firmach

To ma być prawdziwa rewolucja w prawie gospodarczym, ale nie tylko. Deregulacja obejmująca uproszczenie działalności gospodarczej i prowadzenie firmy w Polsce ma objąć całe otoczenie prawne biznesu. Na początek zmiany w kontrolach, które w obecnym kształcie dezorganizują funkcjonowanie firm, pochłaniają czas i koszty a dodatkowo stresują właścicieli i pracowników.

Przedsiębiorczość kobiet w praktyce. Parytety i reprezentacja kobiet w biznesie, luka płacowa i jawność wynagrodzeń [Wywiad]

O problemach polskich przedsiębiorców, w tym kobiet prowadzących własną firmę, o parytetach i reprezentacji kobiet w biznesie, luce płacowej i nowych przepisach w tym zakresie – rozmawiamy z Dominiką Reich, przedsiębiorczynią, członkinią Izby Przemysłowo-Handlowej w Białymstoku oraz jedyną przedstawicielką województwa podlaskiego w Stowarzyszeniu Sommelierów Polskich.

Lokalnych biznesów nie znajdziesz w sieci [Raport]

Tylko 25% firm lokalnych posiada strony internetowe, mimo że 68% Polaków szuka w internecie opinii o firmach przed dokonaniem zakupu. 27% użytkowników internetu regularnie czyta recenzje, a 41% robi to często. Najwięcej recenzji przeglądają mieszkańcy województw lubuskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i zachodniopomorskiego, a także osoby z niższym wykształceniem i dochodami.

W jaki sposób założyć spółkę z o.o. – przez S24 czy z udziałem notariusza?

Rejestracja nowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością może zostać dokonana na dwa sposoby: poprzez system S24 lub przy udziale notariusza z umową w formie aktu notarialnego. W obu tych przypadkach wniosek o rejestrację spółki składany jest przez Internet, odpowiednio w S24 lub przez Portal Rejestrów Sądowych. Każda z tych metod ma swoje wady i zalety.

REKLAMA

Można mieć własną działalność gospodarczą nie płacąc składek ZUS, jak to zrobić w 2025 roku

Wysokie koszty już na wstępie, zanim jeszcze zarobi się pierwsze pieniądze, to główny hamulec przed założeniem własnej firmy. Daninę dla ZUS trzeba płacić, niezależnie od tego czy z działalności gospodarczej jest zysk czy straty. Ale nie wszyscy wiedzą, że można prowadzić własny biznes nie płacąc do ZUS nawet złotówki. Warto więc zacząć, choćby na próbę. To łatwe i nic nie kosztuje.

Jak zamknąć rok w spółce z o.o.?

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością po zakończeniu każdego roku obrotowego powinna – co do zasady – sporządzić sprawozdanie finansowe, sprawozdanie z działalności (jeśli nie jest zwolniona z obowiązku jego sporządzenia), przeprowadzić zwyczajne zgromadzenie wspólników, a także złożyć odpowiednie dokumenty do KRS.

REKLAMA