REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sztuczna inteligencja w reklamie. Czy AI będzie kreatywnym twórcą?

  • Materiał prasowy
Sztuczna inteligencja w reklamie
Sztuczna inteligencja w reklamie
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Sztuczna inteligencja w reklamie. AI daje możliwości realizacji kampanii reklamowych w sposób szybszy, zautomatyzowany, bardziej precyzyjny i, co najważniejsze, tańszy niż kiedykolwiek wcześniej.

Sztuczna inteligencja w reklamie

Sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence - AI) pisze opowiadania, maluje własne obrazy, komponuje muzykę i przygotowuje fotografie. A efekty jej pracy zachwycają coraz szerszą grupę odbiorców, zafascynowanych tym co nowe i unikalne, a czasem po prostu kontrowersyjne. Twórcy poszukują nowych dróg dotarcia do naszej świadomości i wrażliwości, łącząc to co duchowe i ulotne z technologiczną perspektywą otaczającego nas świata. W takim ujęciu sztuczna inteligencja może stać się pomostem w budowaniu nowych relacji między światem sztuki i jej twórców, a człowiekiem i kulturą, w której jest on osadzony. Czy znajdzie to swoje komercyjne zastosowanie?   

REKLAMA

REKLAMA

- Znakomitym przykładem wydaje się być branża reklamowa, w której sztuczna inteligencja może stać się przysłowiowym „game changerem”. Z jednej strony wielokrotnie podkreśla się jej wymiar instrumentalny, postrzegając ją jako narzędzie pozwalające optymalizować podejmowane działania, a także zwiększać ich skuteczność i efektywność. Równocześnie jednak wzrasta zainteresowanie możliwościami wykorzystania AI w obszarach dotychczas zarezerwowanych dla człowieka - wymagających jego kreatywności - mówi dr Dominika Kaczorowska-Spychalska z Centrum Inteligentnych Technologii Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. 

Sztuczna inteligencja, ale nie tylko ona, stała się bowiem swego rodzaju ucieleśnieniem możliwości realizacji projektów i kampanii reklamowych w sposób szybszy, zautomatyzowany, bardziej precyzyjny i, co najważniejsze, tańszy niż kiedykolwiek wcześniej. Analizując zetabajty danych AI pozwala wyszukiwać kluczowe dla odbiorców treści i dostosować je do zachowań i poziomu percepcji konsumentów, optymalizując przy tym czas jak są oni skłonni przeznaczyć na konsumpcję tego typu komunikatów. Ma też niewątpliwie wpływ na wybór mediów i konkretnych form reklamy, tak by za ich pośrednictwem optymalizować zarówno ponoszone koszty, jak i osiągane rezultaty. W oparciu o dane historyczne pozwala budować profile rzeczywistych i potencjalnych klientów, a także znakomicie sprawdza się w modelowaniu ich zachowań, osadzając prezentowane treści w   pożądanym przez odbiorcę kontekście. I chociaż to tylko jedne z wielu dostępnych na rynku możliwości, trudno nie oprzeć się wrażeniu, że AI zostanie z nami na lata, mając istotny wpływ na dalszy rozwój branży reklamowej i specyfikę pracy zatrudnionych w niej osób.

W świecie gdzie informacja jest na wyciągnięcie ręki, reklama musi być nie tylko odpowiedzią na obecne potrzeby konsumentów, ale także przejawem umiejętności ich przewidywania i kreowania w czasie rzeczywistym, z uwzględnieniem szerokiej perspektywy rynku i zachodzących na nim zmian. Wykorzystywane obecnie generatory zdjęć oparte na AI już wkrótce mogą okazać się ciekawą alternatywą dla marketerów. Pozwalają one bowiem na odtworzenie w sposób coraz bardziej realistyczny produktów czy usług, które będą przedmiotem kampanii reklamowej. I chociaż eksperci zwracają uwagę, że wciąż jeszcze nie wszystkie uzyskane w ten sposób zdjęcia są kompletne, skoncentrowane na detalach czy w pełni estetyczne i wyglądające naturalnie, to jednocześnie podkreślają, że wzrost możliwości tego typu narzędzi to tylko kwestia czasu. Towarzyszący temu technoentuzjazm wymaga jednak osadzenia go w realiach prawnych i etycznych, a także akceptacji i zaufania ze strony odbiorców komunikatów reklamowych.

REKLAMA

Czy zatem AI stanie się kolejną muzą dla twórców reklamowych, umożliwiając im nieprzebrane możliwości wizualizacji ich pomysłów? Czy wygenerowane przez nią zdjęcia wzbudzą zachwyt konsumentów, wpływając na ich decyzje nabywcze? Czy dzięki niej marketerzy i przygotowywane przez nich kampanie okażą się jeszcze bardziej ekspresyjne i angażujące czy raczej doprowadzą do zmierzchu tego co dzisiaj uznajemy za kreatywne? 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Na chwilę obecną, jestem przekonany, że będziemy używać AI przy projektach o charakterze masowym, jednocześnie to co unikalne nadal powierzając człowiekowi i jego oryginalnej twórczości. Trzeba mieć jednak świadomość, że wykorzystanie AI w przemysłach kreatywnych, w tym w reklamie, może wiązać się z ryzykiem nadużyć i manipulacji. Takim obszarem mogą być chociażby sytuacje, w których oczekując niepowtarzalnej ludzkiej pracy, otrzymamy efekt pracy AI. Będzie to szczególnie istotne z perspektywy związanych z tym kosztów - wskazuje Olgierd Cygan z firmy Future Company.

O badaniach nad wykorzystaniem AI jako twórcy zdjęć reklamowych oraz poziomie ich społecznej akceptacji opowiemy 22. października 2022 na  Wydziale Zarządzania UŁ w trakcie webinaru „AI Advertising - jak bardzo sztuczna inteligencja zmieni świat reklamy?” który odbywa się w ramach kolejnej edycji Nocy Innowacji Fundacji Digital Poland, a także w trakcie Festivalu Filmteractive 25-27 października 2022 r. podczas wystąpienia „AI Advertising - między kreatywnością a awangardą”.

Sztuczna inteligencja w reklamie może stać się pomostem łączącym interesy marek,  konsumentów i marketerów, ale tylko wtedy, gdy wszyscy nauczymy się ją wykorzystywać w sposób umiejętny i odpowiedzialny.

dr Dominika Kaczorowska-Spychalska
Centrum Inteligentnych Technologii
Wydział Zarządzania UŁ

 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA