REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak sztuczna inteligencja wpływa na zarządzanie zespołem?

 for. shutterstock
for. shutterstock
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Sztuczna inteligencja coraz mocniej wpływa na to, jak funkcjonuje biznes. Dotyczy to nie tylko procesów produkcyjnych czy logistyki, ale też budowy zespołu i roli lidera w firmie. Czy zarządzanie zasobami ludzkimi można skutecznie połączyć z mechanizmami AI?

Organizacje, które chcą się rozwijać, szczególnie dziś muszą stawiać na wdrażanie innowacji związanych z ulepszaniem procesów produkcyjnych, organizacyjnych czy nawet obsługi klienta i rekrutacji. Wiąże się to m.in. z korzystaniem z technologii związanych z automatyzacją, cyfryzacją i sztuczną inteligencją.  O tym, jak wpływają one na rolę przywódcy oraz sposoby zarządzania zespołem, liderzy biznesu i nauki będą rozmawiać w trakcie Made in Wroclaw 2021, bezpłatnej, hybrydowej konferencji biznesowej, która odbędzie się 20 października!

REKLAMA

Sztuczna inteligencja to element transformacji przemysłowej Industry 4.0

Głównym wyzwaniem dotyczącym zarządzania zespołem, jakie niesie ze sobą sztuczna inteligencja, jest zmiana podejścia do podziału zadań i sposobu organizacji pracy firmy.

- Sztuczna inteligencja przestała być już wiele lat temu motywem z literatury science fiction. Dzisiaj to element transformacji przemysłowej Industry 4.0, który pozwala firmom czerpać wiele korzyści i tworzyć istotną wartość z połączenia Internetu rzeczy i sztucznej inteligencji. W dobie automatyzacji i digitalizacji, mamy już w ręku potężne ilości danych dotyczące naszych procesów produkcyjnych. Wdrożenie wielowymiarowej analityki na bazie różnych źródeł i kombinacji danych pozwala na identyfikację istotnych trendów, ale też uzyskanie strategicznych predykcji dotyczących ryzyk oraz szans związanych z optymalizacją procesów. Efekt to poprawa zarówno bezpieczeństwa pracy, utrzymania ciągłości produkcji jak też podnoszenia jej efektywności w każdym możliwym aspekcie – wyjaśnia Dominika Kawala, Dyrektor Zakładów Produkcyjnych 3M Superhub we Wrocławiu.

Sztuczna inteligencja podnosi efektywność pracy firmy

REKLAMA

Mechanizmy AI z pewnością mogą podnosić efektywność pracy firmy. Ich liderzy nie mogą jednak zapominać o tym, że ich wdrażanie wiąże się z pokonywaniem barier psychologicznych u pracowników, a także wzbogacaniem swojego zespołu o nowe kompetencje.

- Wprowadzenie sztucznej inteligencji do zakładu produkcyjnego pociąga za sobą konieczność nadawania pracownikom zupełnie innych ról. Zyskuje na znaczeniu nadzorowanie procesów, kontrola jakości, obsługa i serwisowanie urządzeń. Automatyzacja może zwiększyć produkcję, co również implikuje inną strukturę stanowisk. W tak zaawansowanej technologii nie można całkowicie wyeliminować czynnika ludzkiego. Największy potencjał do rozwoju AI tkwi w procesach produkcyjnych. – komentuje Paweł Pałubiński, General Manager and Chairman of the Board, Collins Aerospace Wrocław.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lider i zespół w dobie sztucznej inteligencji

REKLAMA

O szansach i wyzwaniach dla liderów i ich zespołów będą dyskutować uczestnicy konferencji Made in Wroclaw 2021. W panelu pt. „Lider i zespół w dobie sztucznej inteligencji” wezmą udział przedstawiciele firm i instytucji takich jak: 3M, Collins Aerospace Wrocław, MST Automation Sp. z o.o., Randstad, ASTEK Polska Sp. z o.o. i Politechnika Wrocławska. Poprowadzi go Jarosław Kuźniar.

- Na konferencji Made in Wroclaw, która w tym roku organizowana jest pod hasłem „Driven by intelligence”, już od 5 lat spotykamy się z liderami biznesu, naukowcami i innowatorami po to, by rozmawiać o trendach, zjawiskach i technologiach, które kształtują naszą gospodarkę. W tym roku nie jest inaczej. Będziemy dyskutować o różnych obszarach, na które wpływ ma AI. Nie mogliśmy pominąć kwestii zarządzania zespołem i przywództwa, relacji człowiek – sztuczna inteligencja – komentuje Magdalena Okulowska, Prezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

Udział w konferencji Made in Wroclaw 2021 jest bezpłatny, wymagana jest jednak rejestracja na www.made-in-wroclaw.pl. Oprócz panelu dyskusyjnego pt. „Lider i zespół w dobie sztucznej inteligencji”, w trakcie wydarzenia odbędą się też dyskusje o branżach e-commerce oraz MedTech, których rozwój napędza AI.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA