| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: obowiązki pracodawcy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu obowiązki pracodawcy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące obowiązki pracodawcy.

Odpowiedzialność kilku pracowników za wyrządzoną szkodę w mieniu pracodawcy

Aktualizacja: 11.10.2011

Kodeks pracy odrębnie reguluję kwestie odpowiedzialności odszkodowawczej jednego pracownika względem pracodawcy za wyrządzenie szkody w jego mieniu, a odrębnie odpowiedzialność kilku pracowników. O odpowiedzialności odszkodowawczej jednego pracownika jest mowa w innym naszym artykule. »

Pracownicy mogą zaszkodzić wizerunkowi firmy w sieci

Aktualizacja: 11.10.2011

Aktywność pracowników w serwisach społecznościowych staje się coraz większym zagrożeniem dla wizerunku firm – wynika z badań firmy doradczej Deloitte. »

Odpowiedzialność odszkodowawcza pracownika

Aktualizacja: 21.06.2012

Odpowiedzialność odszkodowawcza na zasadach ogólnych w polskim prawie uregulowana jest w kodeksie cywilnym. Obok niej ustawodawca stworzył odrębne przepisy odnoszące się tylko i wyłącznie do pracowników a znajdujące swoje miejsce w kodeksie pracy. »

Jak obniżyć etat pracownikowi

Aktualizacja: 11.10.2011

Ochrona pracowników rezygnujących z urlopu wychowawczego wprowadzona przez znowelizowane przepisy Kodeksu pracy nie gwarantuje w pełni utrzymania pracy kosztem obniżonego wymiaru czasu pracy. Pracodawca uzyskał inne możliwości rozstania się z podwładnymi. »

Pracodawca ma obowiązek wypłacić pracownikowi ekwiwalent za niewykorzystany urlop

Aktualizacja: 11.10.2011

Pracownik ma prawo do ekwiwalentu, za niewykorzystany w całości lub w części urlop. Pracodawca nie może ustalić z pracownikiem zamiany urlopu na ekwiwalent pieniężny w czasie trwania stosunku pracy. »

Rozwiązanie umowy przez pracodawcę bez wypowiedzenia

Aktualizacja: 11.10.2011

Pracodawca może rozwiązać z pracownikiem umowę o pracę bez zachowania odpowiednich terminów wypowiedzenia. Może tego dokonać tylko w określonych przez prawo przypadkach.   »

Kiedy pracodawca ma obowiązek dostarczać pracownikom napoje i posiłki

Aktualizacja: 11.10.2011

Niezależnie od ilości zatrudnianych pracowników, pracodawca ma obowiązek zapewnić wszystkim pracownikom wodę zdatną do picia lub inne napoje. Obowiązek taki dotyczy dostarczania odpowiednich posiłków i napojów, jeżeli jest to konieczne ze względów profilaktycznych. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

EY

Firma EY jest światowym liderem rynku usług profesjonalnych obejmujących usługi audytorskie, doradztwo podatkowe, doradztwo biznesowe i doradztwo transakcyjne.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »