REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Internet, Pracodawca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak ustawić bezpieczne hasło na komputerze firmowym?

Bezpieczne hasło i ochrona danych to podstawa każdej firmy. Tymczasem oszuści wykorzystują zaawansowane narzędzia IT do masowego łamania haseł dostępów do usług internetowych i w ten sposób pozyskują ogromne wolumeny danych do dokonywania przestępstw.

Karina Hertel: Jak wybrać adwokata marki, który wie o czym mówi? [PODCAST]

Czy każde konto na IG, FB może być kontem sukcesu? Jak odnieść sukces w mediach społecznościowych? Czy każdy influencer musi sprzedawać? Zapraszamy do posłuchania podcastu.

Ile i jak streamerzy zarabiają na transmisjach?

Podobnie jak na całym świecie, w Polsce rynek live streamingu rozkwitał w ostatnich latach. Szczególne wzrosty mogliśmy zauważyć w zeszłym roku, gdy zamknięci w domach, szukaliśmy kontaktu z otoczeniem. Jak bardzo rynek ewoluował?

Co to jest phishing? Jak nie dać się okraść?

Phishing. Oszuści łapią się różnych sposobów, by wyłudzić nasze dane i pieniądze. Podszywają się pod firmy kurierskie, energetyczne, portale ogłoszeniowe, a nawet Policję. Wysyłają maile i SMSy.

REKLAMA

Fałszywe sklepy w internecie. Na co uważać?

Fałszywe sklepy powstają w internecie jak grzyby po deszczu. W ostatnim roku już niemal 4 na 10 Polaków miało styczność z tego typu sytuacją. Według badanych, oszuści głównie oferują elektronikę oraz ubrania.

Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]

Osoby z niepełnosprawnością potrzebują pomocy na otwartym rynku pracy - mówi Joanna Olszewska, pomysłodawczyni kampanii "Pracodawca z sercem". Jak powinna wyglądać taka pomoc? Zapraszamy do wysłuchania podcastu

6 zasad bezpiecznej sprzedaży online

Sprzedaż online rządzi się swoimi prawami. Jakie informacje i zgody umieścić na stronie www sklepu internetowego? Jak zdobyć zaufanie klienta w handlu elektronicznym?

Nawyki zakupowe: kim jest sympatyk transgranicznych zakupów?

Transgraniczne zakupy to głównie domena młodych pokoleń, ale okazuje się, że starsi użytkownicy sieci również przekonują się do tej formy zakupów.

REKLAMA

Jak zmienia się zaangażowanie uczestników Instagrama?

Jakie posty na Instagramie były najpopularniejsze? Jak wielkość profilu wpływała na zasięgi? Jaki content najbardziej angażował odbiorców?

Czy e-sklepy zapłacą dodatkowy podatek?

W przestrzeni publicznej pojawił się ostatnio pomysł objęcia e-handlu dodatkowym podatkiem, który płacą już tradycyjne duże sklepy. Jednak eksperci mają sporo obaw co do słuszności tego rozwiązania.

Uwaga przedsiębiorcy! Ruszają szczepienia w firmach - warunki, terminy

Rząd wprowadza możliwość szczepienia przeciw COVID-19 w firmach. Sprawdź, jakie warunki powinna spełnić firma, aby zaszczepić pracowników? Czy takie szczepienia będą dobrowolne? Czy pracodawca może zmusić pracownika do szczepienia?

Wdrożenie nowej bramki płatniczej może być proste dzięki pomocy banku

Szybkość działania i elastyczność to nie jedyne korzyści, jakie daje bramka płatnicza Paynow. To także pełne wsparcie techniczne – i to na każdym etapie jej użytkowania.

Rynek ocenia serwisy sprzętu elektronicznego

Kontakt z serwisami elektroniki jest oceniany podobnie pozytywnie zarówno przez klientów (84,8% pozytywnych ocen), jak i sprzedawców (81,4%). Na co jednak narzekają klienci? Jak właściciele serwisów mogą poprawić jakość usług?

Platformy e-commerce przejmują rynek handlu [RAPORT]

Jak podają analitycy PwC: rynek e-commerce w Polsce w ciągu pięciu lat osiągnie wartość 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o 12%. Które sektory rosną najszybciej? Co z tradycyjnym modelem zakupów?

Zakupy w sieci nadal mocno popularne

Ilość zakupów w sieci rośnie. Według najnowszego raportu eMarketer tylko w 2021 sprzedaż detaliczna w sieci wzrośnie na całym świecie o 14.3%. Kto skorzysta na tych zmianach?

Pandemia „sztucznie” napompowała e-sklepy [BADANIE]

E-sklepy w trakcie pandemii rozkwitły. 29% Polaków w dużej części zastąpiło zakupy stacjonarne internetowymi. Ponad 25% nieznacznie zmieniło w ten sposób nawyki, a więcej niż 3% całkowicie przeszło do e-commerce.

Jak zapewnić bezpieczeństwo rozmów biznesowych online?

Bezpieczeństwo rozmów biznesowych to priorytet. Czy istnieją na świecie komunikatory, które zapewnią pełne szyfrowanie danych i bezpieczeństwo?

Małe firmy walczą w internecie o klienta

Zakupy w internecie robi już 73 proc. polskich internautów, co oznacza rekordowy wzrost o 11 pkt proc. względem ubiegłego roku.

Rośnie liczba firm zakładanych online

W 2020 r. dwukrotnie wzrosła liczba firm zakładanych online. Dużą popularnością cieszyła się również możliwość wprowadzania zmian istniejących wpisów w rejestrach działalności gospodarczej za pośrednictwem internetu.

Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

Jak z sukcesem prowadzić biznes w internecie i zwiększać sprzedaż? Katarzyna Szwarc wyjaśnia jak prowadziła sklep online, a promocję produktów oparła wyłącznie na social mediach. Czy to wystarczyło, aby zmierzyć się z lockdownem? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Google: jakie trendy świąteczne obserwujemy w tym roku?

Analityce Google podkreślają, że tegoroczne zakupy świąteczne zrobiliśmy głównie online. Stawia to przed handlowcami i przedsiębiorcami kolejne wyzwania, jak dostosować się do nowej normalności i wyjść naprzeciw wymaganiom klientów.

Kasyno online - jak można zapłacić?

Kasyno online to rozrywka wymagająca odpowiedzialności. Można tutaj bardzo dużo wygrać, ale podobnie jak w innych grach online, łatwo przegrać. Warto więc kontrolować swój budżet gracza, świadomie nim gospodarować.

Firma w sieci. Urząd pokaże jak to zrobić

Pod hasłem Śląskiej Akademii Handlu Internetowego urząd marszałkowski woj. śląskiego ogłosił nabór do projektu szkoleń i wsparcia dla firm z regionu, które chcą poszerzyć ofertę swoich usług o sprzedaż i promocję w internecie.

Jak wspólnie z klientem budować granice prywatności w sieci?

Jak sprawić, aby proces pozyskiwania prywatnych danych od klientów przez firmy w sieci był komfortowy i odbywał się w zgodzie z wartościami użytkowników. Naukowcy podają konkretne rozwiązania, które pomogą uczynić transfer informacji o użytkownikach do firm bardziej etycznym i opartym na wzajemnym szacunku - mówić otwarcie o polityce prywatności, prosić tylko o niezbędne dane i budować relację opartą na zaufaniu.

Rzecznik MŚP: czy można organizować targi on-line w strefie czerwonej?

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców kieruje do Ministra Zdrowia wniosek legislacyjny w celu jednoznacznego doprecyzowania, iż na obszarze czerwonym organizowanie targów, wystaw, kongresów, konferencji czy spotkań dopuszczalne jest pod warunkiem realizowania tego rodzaju działalności za pośrednictwem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.

Firmy przenoszą się do sieci. To nieodwracalny proces

Pandemia koronawirusa wymusiła rewolucję w biznesie. Firmy w bardzo szybkim tempie przenoszą się do świata wirtualnego. Chodzi o usługi księgowe, aplikacje umożliwiające komunikację pracownikom wykonującym swoje obowiązki z domu oraz te służące elastycznemu korzystaniu z przestrzeni biurowych. Rośnie także popularność wirtualnych asystentów.

Od listopada ruszają e-wizyty w ZUS

ZUS testuje e-wizyty. Uruchomiono już możliwość wideorozmowy w wybranych oddziałach ZUS, np. w Warszawie i Krakowie. Od 4 listopada usługa będzie już dostępna dla wszystkich klientów Zakładu.

Przybywa płatności online

W Polsce "tradycyjne" metody płacenia za e-zakupy wciąż mają więcej zwolenników niż za oceanem, ale ich udział szybko topnieje. O ile w 2017 r. płatności online wybierało 38 proc. klientów, obecnie w ten sposób transakcje zakupu finalizuje aż 62 proc. kupujących.

Kogo obecnie szukają pracodawcy? Na czele zestawienia widać spore zmiany [BADANIE]

Pandemia mocno zmieniła rynek pracy. Obecnie na znaczeniu zyskują branże umożliwiające skuteczniejsze działania w kwestii narzucanych ograniczeń. W czołówce najbardziej poszukiwanych zawodów znaleźli się przedstawiciele takich profesji jak m.in. specjalista ds. BHP i ekspert ds. e-commerce. Digital manager i business intelligence są również wysoko w zestawieniu.

Jak bezpiecznie płacić w internecie?

Pandemia koronawirusa sprawiła, że duża część naszego życia przeniosła się do internetu. Nie tylko praca, nauka czy rozmowy są obecnie prowadzone online. Coraz więcej Polaków robi też zakupy przez internet, korzystając z popularnych portali aukcyjnych lub sklepów wirtualnych. Płacimy za naukę, wizyty lekarskie online, opłacamy rachunki i subskrypcje. Metod płatności jest dużo, która z nich jest najlepsza?

Wellbeing: pracodawcy nie zdali jeszcze egzaminu z pandemii

Przedsiębiorcy niedostatecznie odrobili lekcję, jaką była dla rynku pandemia. 3,3 na 5 – to ocena jaką pracownicy wystawili swoim firmom za działania w obszarze zdrowia i samopoczucia. Zmieniły się też oczekiwania zatrudnionych - w nowej rzeczywistości pracujący stawiają przede wszystkim na elastyczne podejście do czasu i miejsca wykonywania pracy oraz usługi medyczne.

Brak pracowników może być zjawiskiem długofalowym

Pracodawcy starają się przechować pracowników, zdając sobie sprawę, że systemowe problemy polskiego rynku pracy nie zniknęły i brak siły roboczej jest i będzie zjawiskiem długookresowym

Optymalizacja kosztów zatrudnienia – jak przetrwać w kryzysie

Działania skoncentrowane na obniżeniu wydatków związanych z powierzeniem pracy są uznawane za optymalizację kosztów zatrudnienia. Ma to szczególne znaczenie w czasie kryzysu, kiedy podmioty zatrudniające poszukują rozwiązań, które pozwolą im przetrwać w trudniejszej biznesowo rzeczywistości. Towarzyszy temu przede wszystkim wybór najkorzystniejszej formy współpracy lub jej zmiana, ale też możliwość czasowego ograniczenia uprawnień osób już zatrudnionych (m.in. przez zawieszenie przepisów wewnątrzzakładowych) czy korzystania z pracowników obcych (najczęściej w ramach pracy tymczasowej lub outsourcingu).

Oddech na rynku pracy. Firmy szukają pracowników

Jest światełko w tunelu. Poprawia się sytuacja na rynku pracy, niemal co piąta firma planuje zwiększyć zatrudnienie - wynika z najnowszej edycji badania „KoronaBilans MŚP”. W poprzedniej edycji badania takie deklaracje składało 14,8 proc. firm.

COVID-19 wyhamował rynek pracy w II kwartale

Rynek pracy dotkliwie odczuł skutki wprowadzonych obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa, ale pracodawcy stosunkowo szybko przystosowali się do nowych warunków, co powinno skutkować stopniowym odbiciem w kolejnych miesiącach. Czy tak się stanie?

Firmy przyśpieszają cyfryzację i przenoszą biznes do internetu

Koronawirus sprawił, że firmy chcąc utrzymać się na rynku zaczeły szukać nowych możliwości funcjonowania. Te, które zareagowały szybko i przeniosły handel do sieci na pandemii mogą tylko zyskać.

Mniej kupujemy w interencie

Jak poinformował Główny Urząd Statystyczny sprzedaż detaliczna w lipcu 2020 r. była wyższa niż przed rokiem o 3,0 proc. (wobec wzrostu o 5,7 proc. w lipcu 2019r.). W porównaniu z czerwcem 2020 r. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 6,5 proc. W cenach bieżących wzrost wyniósł 2,7 proc. rdr i 6,4 proc. wobec czerwca br.

Nie każdy, kto dużo pracuje - jest idealnym pracownikiem

Jak rozpoznać sytuację, kiedy z pracownika zmieniamy się w pracoholika? Dlaczego to nam nie służy i jak sobie z tym radzić?

Nie zawsze zgoda na stosowanie plików cookies

Stosowanie plików cookies wymaga od administratora zapewnienia zgodności takiego przetwarzania z prawem, w tym dotyczącym ochrony danych osobowych i ochrony prywatności. Może to polegać np. na konieczności uzyskania zgody użytkownika na zapisywanie tych plików. Stosowanie zgody do wszystkich plików cookies nie zapewni jednak zgodności przetwarzania z prawem.

Hulajnogą, rowerem czy autobusem? Pomysły pracodawców na bezpieczny powrót do pracy

Pracodawcy – poza standardowymi środkami ochrony osobistej – proponują oryginalne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa pracowników, jak dojazdy do pracy hulajnogami. Czy to się sprawdzi?

Prowadzisz sklep internetowy? Uważaj na wyłudzanie danych klientów

Oszustwa, kradzież danych i wyłudzanie pieniędzy to najczęstsze incydenty w sieci. Skala tego zjawiska niepokojąco rośnie.

Stabilizacja na rynku pracy. Pracodawcy zatrudniają i tworzą nowe miejsca pracy

Tylko w czerwcu pracodawcy zgłosili do urzędów 91 tys. wakatów. To o ponad 20% więcej miejsc pracy niż w maju.

Praca w upale. Jakie obowiązki ma pracodawca?

Wysokie temperatury to konkretne obowiązki po stronie pracodawcy związane z zapewnieniem odpowiednich warunków do pracy.

Koronawirus a branża informatyczna

Czy widmo kryzysu gospodarczego ominie zieloną wyspę, jaką na rynku pracy jest branża informatyczna Z najnowszych danych wynika, że aż jedna trzecia firm z tego sektora nie odczuwa żadnych utrudnień, a niektóre mają się nawet lepiej niż przed pandemią. Nie boją się też zatrudniać programistów z mniejszym doświadczeniem.

#StaySafe, czyli o bezpieczeństwie w sieci w dobie COVID-19

Nasze życie ostatnimi czasy w znacznej mierze przeniosło się do sieci. Codziennością stały się e-zakupy, e-konsultacje medyczne, e-rozrywka, czy załatwianie spraw urzędowych za pośrednictwem tzw. e-urzędu. W ostatnim artykule pisaliśmy też o e-posiedzeniach organów spółek kapitałowych. Wkrótce najprawdopodobniej będziemy mieli okazję uczestniczyć w e-posiedzeniach sądowych. Wszystko to ma nas chronić przed ryzykiem zarażenia się koronawirusem. Czy jednak korzystając ze wskazanych e-rozwiązań, jesteśmy na pewno bezpieczni?

Rejestracja czasu pracy za pomocą danych biometrycznych a RODO

Dane biometryczne to szczególna kategoria danych. Czy przetwarzanie przez pracodawcę danych biometrycznych pracowników jest zgodne z RODO?

Jak postępować gdy pracownik firmy zachoruje na koronawirusa

Jak prawidłowo należy postępować w przypadku stwierdzenia zachorowania pracownika firmy na koronawirusa?

Koronawirus. Czy każdy biznes można prowadzić online?

Prowadząc własny biznes od wielu lat nauczyłam się, że dywersyfikacja ryzyka jest bardzo ważna. Stanie na czterech nogach to filozofia pozwalająca na stabilność małych i średnich firm, ale i w dużych bardzo dobrze się sprawdza. Zmieniająca się rzeczywistość zmusza nas czasem do weryfikacji podejmowanych działań, planów i wizji firmy. Od dawna mówi się, że biznes jest w Internecie. W dzisiejszej sytuacji zadajemy sobie pytanie: Czy każdy biznes można prowadzić online? Co zrobić, żeby przetrwać trudniejsze momenty w prowadzeniu działalności? Czy posiadanie kilku różnych możliwości biznesowych to właściwy kierunek działania? W niniejszym artykule odpowiem na te i inne pytania.

Rekrutacja - dlaczego firmy nie dają feedbacku?

Wydawałoby się, że udzielanie informacji zwrotnej wszystkim kandydatom zaangażowanym w proces rekrutacji to standard w pracy rekrutera czy specjalisty ds. HR. O ile jednak chętnie dajemy pozytywny feedback, o tyle nie śpieszy nam się do kontaktu z odrzuconymi kandydatami. Jak mówią eksperci, to poważny błąd w rekrutacji.

Przedsiębiorca internetowy na tle wyzwań stawianych przez ustawodawstwo

Jak prowadzić działalność gospodarczą za pośrednictwem Internetu zgodnie z przepisami prawa? Zobacz na co należy zwrócić szczególną uwagę.

REKLAMA