REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zmienia się zaangażowanie uczestników Instagrama?

Krótkie treści w połączeniu z karuzelą zdjęć charakteryzują się największą skutecznością w kontekście biznesowym
Krótkie treści w połączeniu z karuzelą zdjęć charakteryzują się największą skutecznością w kontekście biznesowym
embuk-importer

REKLAMA

REKLAMA

Jakie posty na Instagramie były najpopularniejsze? Jak wielkość profilu wpływała na zasięgi? Jaki content najbardziej angażował odbiorców?

Wzrost działań na Instagramie

Raport Instagram Engagement Study powstał dzięki analizie ponad 100 milionów postów zamieszczonych na Instagramie.

REKLAMA

- Raport analizuje światowe trendy związane ze skutecznością poszczególnych działań na Instagramie, potwierdza nasze obserwacje, jakie prowadziliśmy na polskim rynku marketingu rekomendacji - mówi Karina Hertel.

W 2019 r. wskaźniki zaangażowania utrzymywały się na stałym poziomie, jednak już w pierwszej połowie 2020 znacząco poszybowały w górę. Wzrost ten był oczywiście pokłosiem lockdownu i ograniczeń związanych z pandemią COVID-19, kiedy to większość naszej aktywności przeniosła się do sieci. Z czasem jednak zaangażowanie zaczęło spadać, aby pod koniec ubiegłego roku osiągnąć poziom podobny do tego, jaki obserwowano w 2019 r.

Karuzela zdjęć

REKLAMA

Istotnym wnioskiem płynącym z raportu jest skuteczność poszczególnych typów aktywności na Instagramie. W porównaniu do 2019 r, w 2020 r. zaobserwowano wzrost współczynnika wyświetleń tzw. karuzeli zdjęć. W 2020 roku cieszyły się on największym współczynnikiem zaangażowania niezależnie od wielkości konta. Większość, bo blisko 90% naszych kampanii wykorzystuje ten format. Karuzele miały także więcej interakcji w porównaniu do innych rodzajów publikowanych treści – video czy standardowych postów ze zdjęciem.

Co istotne największym zainteresowaniem odbiorców cieszyły się one, gdy towarzyszył im opis nie dłuższy niż 10 wyrazów. Przeprowadzone badania potwierdziły, iż to właśnie krótkie treści w połączeniu z karuzelą zdjęć charakteryzują się największą skutecznością w kontekście biznesowym, gdyż docierają do największej grupy odbiorców. Dla przykładu w grupie twórców posiadających od 50 do 100 tys. obserwujących współczynnik dotarcia w przypadku karuzeli zdjęć wynosi 1,2%, natomiast dla video został określony na poziomie 0,17%[1].

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Video nadal atrakcyjne

Według raportu spore zainteresowanie wzbudzają także materiały video, jednak ich zasięgi i liczba interakcji zależą od zasięgów danego twórcy. Według badań wraz ze zwiększaniem liczby obserwujących, pod materiałami video pojawia się więcej komentarzy w porównaniu do karuzeli zdjęć. Raport potwierdza także, iż to tzw. mikroinfluencerzy gwarantują największy współczynnik dotarcia, co również jest bardzo cennym wnioskiem w kontekście planowania kampanii w mediach społecznościowych.   

Karina Hertel, Dyrekotr Zarządzająca BrandLift

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

 

[1] Raport Instagram Engagement Study 2020

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA