REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Firma, Tarcza Antykryzysowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Automatyczne przedłużenie umów najmu lokalu i zakaz wypowiadania umowy najmu lub wysokości czynszu – tarcza antykryzysowa

W związku z epidemią COVID-19, do dnia 30 czerwca 2020 r. wynajmujący nie może wypowiedzieć umowy najmu ani wysokości czynszu. Ponadto, jeśli najemca złoży wynajmującemu stosowne oświadczenie, istniejąca umowa najmu, ewentualnie okres wypowiedzenia umowy lub okres wypowiedzenia czynszu najmu, automatycznie przedłuży się do dnia 30 czerwca 2020 r. Przedłużona umowa obowiązuje na dotychczasowych warunkach.

Tarcza Antykryzysowa. Potrzebny spójny program powrotu do pracy

Zdaniem przedsiębiorców rząd musi natychmiast rozbudować tarczę antykryzysową o spójny program powrotu do pracy. Bez tego zaprzepaścimy nie tylko pieniądze przeznaczone na pomoc, ale też dorobek całego pokolenia Polaków - podkreślają. Za wzór może nam posłużyć duński program antykryzysowy.

Bony turystyczne w drugiej połowie 2020 roku?

W bardzo optymistycznej wersji bony turystyczne o wartości 1 tys. zł, które będzie można wydać np. na wycieczkę, mogłyby być wprowadzone w drugiej połowie roku - powiedziała we wtorek 7 kwietnia 2020 r. wiceminister rozwoju Olga Semeniuk.

Prace nad tarczą antykryzysową 2 - potrwają do końca tygodnia

Resort rozwoju wspólnie z kancelarią premiera pracuje nad drugą tarczą antykryzysową - potwierdziła w poniedziałek minister Jadwiga Emilewicz. Prace nad kolejną specustawą na pewno potrwają "do końca tygodnia" - poinformowała. Zapowiedziała też modyfikację dotychczasowych rozwiązań.

REKLAMA

Komisja Europejska zatwierdziła program gwarancji dla firm - wsparcie na 22 mld euro

Komisja Europejska zatwierdziła opiewający na 22 miliardy euro program polskiego rządu, który ma pomóc firmom mającym problemy z dostępem do kapitału w związku kryzysem wywołanym przez pandemię koronawirusa.

Praca zdalna w czasach pandemii koronawirusa

Aż 67% działających w Polsce firm, które dotąd nie oferowały możliwości pracy zdalnej, zdecydowało się na taki krok po wybuchu pandemii COVID-19. Jednocześnie ponad jedna trzecia przedsiębiorców natrafiła na bariery, które to uniemożliwiły. Tak wynika z najnowszego raportu podsumowującego sytuację na polskim rynku pracy od rozpoczęcia okresu kwarantanny.

WEBINARIUM! Tarcza Antykryzysowa: składki ZUS, świadczenia dla pracowników, wynagrodzenia

Szanowni Państwo, na prośbę naszych Klientów, w trybie PILNYM, przygotowaliśmy dla Państwa szkolenie dotyczące TARCZY ANTYKRYZYSOWEJ i związanych z nią istotnych kwestii dla Przedsiębiorców: świadczenia dla pracowników, wynagrodzenia, składki ZUS. Webinarium potrawa aż 90 min.

Wniosek o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności mikroprzedsiębiorcy (PSZ-PKDG)

Mikroprzedsiębiorcy mogą skorzystać z pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności do kwoty 5 tys. zł. Stałe oprocentowanie pożyczki wynosi w skali roku 0,05 stopy redyskonta weksli przyjmowanych przez NBP. W tym celu koniczne jest złożenie wniosku o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy (PSZ-PKDG). W jaki sposób złożyć wniosek i jakie dokumenty są niezbędne do jego złożenia?

REKLAMA

Świadczenie postojowe w czasie koronawirusa – komu przysługuje i na jakich warunkach?

Świadczenie postojowe (specjalny zasiłek postojowy) to jedno z rozwiązań przewidzianych w tzw. tarczy antykryzysowej. Świadczenie to zostało wprowadzone w celu złagodzenia skutków ekonomicznych epidemii koronawirusa. Jego maksymalna wysokość to 2080 zł. Kto i na jakich warunkach może skorzystać z tej pomocy?

Świadczenie postojowe dla samozatrudnionych - kogo dotyczy, wzór wniosku

ZUS udostępnił wzór wniosku o świadczenie postojowe w związku z przeciwdziałaniem skutkom wywołanym COVID-19 dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Zobacz jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać świadczenie i pobierz wniosek

Koronawirus unieruchomił 30 proc. firm - 3 proc. przeżywa boom

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19 unieruchomiła niemal jedną trzecią mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, a trzy firmy na100 przeżywają boom - wynika z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Przedsiębiorcy obawiają się, że kryzys potrwa co najmniej do lipca.

Tarcza Antykryzysowa – jakie wsparcie można otrzymać z ZUS?

1 kwietnia 2020 r. weszła w życie Tarcza Antykryzysowa. Wśród rozwiązań, które mają pomóc przedsiębiorcom w związku z epidemią koronawirusa., jest wsparcie realizowane przez ZUS.

1 kwietnia 2020 weszła w życie Tarcza antykryzysowa

Prezydent RP Andrzej Duda podpisał pakiet ustaw nazywany tarczą antykryzysową. Jest to pakiet, który ma przeciwdziałać gospodarczym skutkom pandemii koronawirusa, 1 kwietnia 2020 r. wszedł w życie.

Tarcza antykryzysowa - rozwiązania dla rolników i przedsiębiorców rolnych

Zasiłek opiekuńczy na dzieci, zwolnienie z obowiązku opłacania składek do KRUS, zmiany dotyczące zachowania ważności orzeczeń wydanych m.in. na podstawie przepisów o KRUS - to rozwiązania proponowane dla rolników w tarczy antykryzysowej. Ulgi przysługują także przedsiębiorcom rolnym.

Koronawirus. Mechanizmy wsparcia z których mogą skorzystać przedsiębiorstwa

Mając na uwadze trwający proces legislacyjny pakietu ustaw antykryzysowych, których celem jest wsparcie przedsiębiorców w utrzymaniu płynności finansowej, utrzymaniu miejsc pracy oraz minimalizacji innych negatywnych skutków epidemii, przedstawiamy najważniejsze mechanizmy wsparcia z których mogą skorzystać przedsiębiorstwa.

Zarządzanie firmą w czasie epidemii koronawirusa

Trwająca od kilkudziesięciu dni pandemia koronawirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19 destrukcyjnie wpływa na całe społeczeństwa i poszczególne jednostki. Destabilizuje rynki kapitałowe, prowadzenie działalności, ogranicza możliwość podróżowania oraz ma negatywne skutki dla wielu osób. Firmy stają przed koniecznością sprawnego zarządzania pracą zdalną pracowników i zapewnienia realizacji założonych celów. Istotnym elementem sprawnego działania firmy w kryzysowej sytuacji jest odpowiedni plan komunikacji i współpraca pomiędzy wszystkimi działami. Zmiany zachodzące w firmach w wyniku obecnych wyzwań, stwarzają możliwość udoskonalenia i wzmocnienia procesów zarządzania ryzykiem w celu lepszej ochrony organizacji. W tym kluczowym momencie pracownicy audytu wewnętrznego mogą wnieść istotną wartość dodaną do sposobu zarządzania organizacją.

Jak postępować gdy pracownik firmy zachoruje na koronawirusa

Jak prawidłowo należy postępować w przypadku stwierdzenia zachorowania pracownika firmy na koronawirusa?

Koronawirus. Wsparcie finansowe dla przedsiębiorców przewidziane w tarczy antykryzysowej

Dnia 28 marca 2020 roku został uchwalony przez Sejm RP Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (tzw. tarcza antykryzysowa). Ustawa ta, w swoim obecnym kształcie, przewiduje opisane poniżej finansowe i organizacyjne formy wsparcia dla przedsiębiorców – pracodawców.

Mikrofirmy zwolnione z ZUS przez 3 miesiące (marzec, kwiecień, maj)

Mikrofirmy będą mogły skorzystać ze zwolnienia z ZUS. Uchwalona w sobotę przez Sejm tarcza antykryzysowa zakłada zwolnienie mikrofirm do 9 osób ze składek do ZUS przez 3 miesiące (marzec, kwiecień i maj).

Zmiany w prawie upadłościowym od 24 marca 2020 r.

Niemożliwe lub trudne do spłacenia długi nie powinny spychać człowieka na margines społeczny i z dnia na dzień pozbawiać go wszystkiego. Dlatego Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało przełomowe rozwiązania, które pozwolą takim osobom bezpiecznie wyjść z zadłużenia i odbudować normalne życie, bez wiecznego strachu przed komornikiem. Nowe przepisy, zawarte w uchwalonej przez Sejm nowelizacji ustawy – Prawo upadłościowe weszły w życie 24 marca 2020 r.

PARP w związku z pandemią zmieniła terminy przyjmowania wniosków od firm ws. dofinansowania

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w związku z pandemią koronawirusa wdrożyła działania, które mają pomóc przedsiębiorcom w realizacji zaplanowanych projektów - poinformowała 24 marca 2020 r. Agencja. Zmieniła np. terminy przyjmowania wniosków od firm ws. dofinansowania.

Menedżer na starcie - zainwestuj czas we wspieranie swoich podwładnych

Najcenniejsze zasoby, jakie posiadasz, to twój własny czas i energia. Kiedy wydatkujesz je na potrzeby swojego zespołu, dokładasz bardzo ważną cegiełkę do zbudowania w nim zdrowych relacji. Właśnie dlatego spotkania w cztery oczy (nazywane w skrócie 1:1) są tak istotną częścią zarządzania. Przynajmniej jedno trzydziestominutowe (lub dłuższe, jeśli jest taka potrzeba) 1:1 w tygodniu z każdym z podwładnych to absolutne minimum.

Pomoc publiczna w czasie pandemii na podstawie obecnych rozwiązań prawnych

Wiele rozwiązań w zakresie pomocy publicznej dla firm jest dostępnych już dziś. Podpowiadamy, komu przysługuje wsparcie i jak się o nie ubiegać.

Zmiany w przepisach w związku z koronawirusem i ich konsekwencje dla firm

8 marca 2020 roku weszła w życie specustawa dotycząca walki z koronawirusem. Ustawa ta rozszerza lub nadaje nowe obowiązki organom administracji publicznej. Generuje ona także nowe obowiązki i prawa w sferze prawa pracy, tak dla pracodawców jak i pracowników.

Jak dbać o ochronę know-how firmy?

O odpowiednią ochronę know-how firmy należy zadbać na bardzo wczesnym etapie. W razie wystąpienia problemów pozwoli to na sprawniejsze rozwiązanie potencjalnego kryzysu. Wartości niematerialne są zasadniczą wartością przedsiębiorstwa.

Umowa o zachowaniu poufności – co powinna zawierać i dlaczego warto ją podpisać?

Przedsiębiorcy dysponują informacjami poufnymi, które chcą chronić. Kiedy warto zabezpieczyć je za pomocą umowy o zachowaniu poufności? Co taka umowa powinna zawierać?

Kilka zagadnień z budowy biznesu z majątkiem w tle

Świadomość użytkowników związana z zarządzaniem składnikami majątku przedsiębiorstwa jest dziedziną, która historycznie rzecz ujmując rozwija się z dwóch kierunków, określających potrzeby użytkowników.

Polityka ochrony danych osobowych - czy można ją aktualizować?

Wielu administratorów boi się dokonywania aktualizacji polityki ochrony danych osobowych. Czy słusznie? Czy przepisy RODO dają konkretne wytyczne dotyczące tworzenia i aktualizowania dokumentacji ochrony danych osobowych?

IP Box - wyższy zwrot podatku w 2020 r.

Ulga IP BOX po raz pierwszy będzie rozliczana w zeznaniu podatkowym za 2019 rok. Jakie warunki należy spełnić, aby w 2020 r. otrzymać wyższy zwrot podatku? Komu przysługuje ulga IP Box?

Niezbędnik Eksportera: Świadectwa pochodzenia potwierdzające niepreferencyjne pochodzenie towarów

Ważne informacje dla eksporterów. Opisujemy krok po kroku, jak pozyskać świadectwa pochodzenia potwierdzające niepreferencyjne pochodzenie towarów wystawiane przez Krajową Izbę Gospodarczą.

Spółka komandytowa w 444 praktycznych pytaniach i odpowiedziach

Książka "Komandytowa w pytaniach i odpowiedziach" to 444 praktycznych porad na temat spółki komandytowej. Dlaczego warto założyć ten rodzaj spółki? Poznaj zagadnienia z zakresu prawa spółek handlowych, prawa podatkowego i rachunkowości.

Współpraca z mediami w sytuacjach kryzysowych – warsztat Krajowej Izby Gospodarczej

Firma z kryzysu może wyjść obronną ręką, jednak warto, aby opracowała strategię współpracy z mediami zanim znajdzie się w podbramkowej sytuacji. Jak poradzić sobie z kryzysem, jak pracować z dziennikarzami i jak reagować w mediach społecznościowych? Jakie mamy prawa i jak możemy z nich skorzystać? Już 23 stycznia 2020 r. w Centrum Kreatywności Targowa odbędzie się warsztat przygotowany przez Kancelarię WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr. Wstęp wolny. Obowiązuje rezerwacja miejsc.

PPK - koszty firm

Od 1 stycznia 2020 r. do programu Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) muszą przystąpić średnie przedsiębiorstwa, tj. takie, które zatrudniają między 50-249 osób (według stanu na dzień 30 czerwca 2019 r.). Kolejny krok wprowadzania Polaków do PPK nastąpi 1 lipca 2020 r., gdy do programu dołączy blisko 51,7 tys. małych przedsiębiorstw. Ostatnimi, które wprowadzą nowy system oszczędzania będą mikroprzedsiębiorstwa (zatrudniające do 9 osób) od 1 stycznia 2021 r. Eksperci szacują, że z tytułu PPK koszt funduszu wynagrodzeń wzrośnie w 2020 roku w średnich firmach nawet o 3 proc.

Jak wygląda współpraca z agencją SEO?

Prowadzisz firmę i szukasz pomysłów na to, jak sprawić żeby się rozwijała? Z pomocą przychodzą agencje SEO, których na polskim rynku z roku na rok jest coraz więcej. Działania podejmowane przez pozycjonerów mają na celu zwiększenie sprzedaży w Twoim biznesie poprzez poprawę widoczności strony www w wyszukiwarce Google. Zobacz, jak wygląda współpraca z agencją SEO i od czego zależy efektywność prowadzonych działań.

Start-upy mogą korzystać z IP BOX

IP Box skierowany jest zarówno do podatników działających od wielu lat, jak i do firm sprzedających nowe lub zmodyfikowane prawa własności intelektualnej, czyli do startup'ów. W jaki sposób skorzystać z ulgi?

Firmom brakuje specjalistów od cyberbezpieczeństwa

Niedobór ekspertów odpowiedzialnych za cyberbezpieczeństwo to jedno z najpoważniejszych wyzwań związanych z zapewnieniem ochrony środowisk IT w firmach. Zatrudnienie ich staje się coraz trudniejsze z uwagi na stale rosnącą lukę kwalifikacyjną na rynku pracy.

W których branżach to pracownicy dyktują warunki

Jak szacują eksperci, na polskim rynku w najbliższych latach będzie brakowało nawet 3-4 milionów pracowników. Do roku 2050 luka ta może osiągnąć nawet 10 milionów. Firmy walczą już nie tylko o programistów, księgowych, finansistów i prawników, ale także szeregowych pracowników fizycznych. Dla kandydatów oznacza to okazję na lepsze warunki i wyższe wynagrodzenia.

Finansowanie działalności młodych firm - wsparcie od instytucji państwowych

Większość start-upów finansuje się z własnych środków, ale 40 proc. z nich korzysta również ze środków Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości czy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Jest im trudno pozyskać wsparcie z sektora finansowego, ponieważ są to często projekty ryzykowne, ich potencjał komercjalizacyjny jest jeszcze nieznany i potrzebne są prace badawczo-rozwojowe. W Polsce szczególnie dynamicznie rozwija się sektor biotechnologii. Obecnie to ok. 300 firm i jednostek badawczych, z których większość to szybko rozwijające się młode spółki, tworzące innowacyjne rozwiązania. 

Ryzyko zakupu domen w promocji

Jeżeli zdecydowaliście się na stworzenie własnej strony www, to niezależnie od jej profilu – czy będzie to blog, strona firmowa, portal społecznościowy czy turystyczny – staniecie przed koniecznością zakupu i rejestracji domeny. Naturalnym odruchem będzie poszukiwanie oferty jak najtańszej. Uważajcie jednak, aby nie wpaść w pułapkę taniej rejestracji, jaką zastawiają niektóre firmy handlujące domenami na niedoświadczonych internautów...

Firmowe urządzenia mobilne ofiarą cyberataków

Z przeprowadzonych badań wynika, że 74 proc. firm doświadczyło naruszenia ochrony danych w wyniku niewłaściwie zabezpieczonych urządzeń mobilnych. Liczba jest o tyle niepokojąca, że pomimo odgórnego zakazu nadal osoby zarządzające oraz pracownicy używają służbowych telefonów do celów prywatnych.

Jak wybrać dostawcę hostingu dla firmy

W obecnych czasach, warunkiem sine qua non dla prawidłowego działania firmy jest nieprzerwany kontakt z klientem. Narzędziem, które to skutecznie umożliwia jest internet. Decydując się na działalność w sieci warto zadać sobie pytanie jak wybrać hosting, aby kontakt z klientem lub potencjalnym klientem odbywał się bez zbędnych przerw.

Fundacja rodzinna - MPiT pracuje nad koncepcją

W połowie września 2019 r. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii ma przedstawić zarys nowego pomysłu z obszaru sukcesji firm - wprowadzenia w Polsce instytucji fundacji rodzinnej - poinformował PAP wiceminister przedsiębiorczości i technologii Marek Niedużak.

Wizerunek firmy i pozyskiwanie talentów

Jak budować własną firmę krok po kroku? Jak zadbać o wizerunek firmy jako pracodawcy? Jak pozyskać do współpracy utalentowanych pracowników?

Procedury compliance – obowiązki i korzyści dla przedsiębiorców

Zarządzenie przedsiębiorstwem stanowi nie lada wyzwanie zarówno pod względem prawnym jak i organizacyjnym. Bardzo ważne jest wypracowanie odpowiednich mechanizmów pozwalających uniknąć różnego rodzaju zagrożeń. Z pomocą w tym zakresie przychodzą procedury compliance. Co dokładnie oznacza to słowo oraz jakie korzyści niesie ze sobą wprowadzenie stosownych procedur w Państwa organizacji?

Whistelblowing w praktyce. Czy jesteśmy już na to gotowi?

Whistleblowing to sposób ujawniania informacji o złym postępowaniu oraz nadużyciach. Jako początek wistelblowingu wskazuje się wczesne lata 70. XX wieku, kiedy to aktywista Ralph Nader apelował o sygnalizowanie możliwych zagrożeń w odniesieniu do korporacyjnych skandali jakie wówczas nękały Stany Zjednoczone.

Jak chronić IoT podłączone do firmowej sieci?

Internet rzeczy (ang. Internet of Things, IoT) jest dziś jednym z najbardziej narażonych na cyberzagrożenia obszarów. Każde urządzenie, które łączy się z siecią, może być potencjalnym celem ataku. Odpowiedniej ochrony wymagają nie tylko komputery i smartfony, ale również inne sprzęty działające online, takie jak drukarki, kamerki Wi-Fi, routery czy Smart TV. Dlatego przedsiębiorstwa powinny pamiętać o wdrożeniu odpowiednich zasad cyberhigieny i rozwiązań ochronnych.

VI edycja konferencji "Bezpieczeństwo danych i zasobów firmy"

9 października 2019 r. odbędzie się VI edycja konferencji "Bezpieczeństwo danych i zasobów firmy". Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Niezgłoszenie upadłości a sądowy zakaz prowadzenia firmy

Niezgłoszenie upadłości może doprowadzić do sądowego zakazu prowadzenia firmy nawet na 10 lat. Lubelski sąd orzekł w ubiegłym roku blisko 200 zakazów prowadzenia działalności gospodarczej.

Jak zarządzać danymi w chmurze

W 2018 r. przetwarzanie w chmurze po raz pierwszy w swojej historii wkroczyło w fazę początku stabilizacji oczekiwań (ang. „Slope of Enlightenment”) na słynnym wykresie Gartner Hype Cycle, który przedstawia kolejne etapy dojrzewania technologii. To punkt zwrotny — chmura przestała być technologią, o której dyrektorzy oraz menedżerowie działów IT rozmawiają, ale niekoniecznie wdrażają, i stała się podstawowym „wyposażeniem” każdego przedsiębiorstwa cyfrowego.

Mikro- i małe przedsiębiorstwa mogą zachować ceny energii - oświadczenia do 27 lipca 2019 r.

Mikro- i małym przedsiębiorstwom przysługuje uprawnienie do zachowania cen energii elektrycznej z dnia 30 czerwca 2018 r. w II półroczu 2019 r. Podstawą do tego jest złożenie oświadczenia potwierdzającego status odbiorcy końcowego. Termin składania oświadczeń mija 27 lipca 2019 r.

REKLAMA