REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Firma, E-commerce

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Ulga sponsoringowa - jakie korzyści podatkowe dla firm?

Ulga sponsoringowa dla przedsiębiorców. Na czym polega? Jakie oszczędności podatkowe mogą się pojawić? Jakie koszty można odliczyć?

Chaptery - innowacje w zakresie firmowej współpracy zespołowej

Chaptery mogą być jednym ze sposobów na efektywną współpracę i rozwijanie kompetencji w organizacji. Jak spontanicznie utworzyć zespół z określoną specjalnością?

Działalność w mieszkaniu - fiskus zgadza się na koszty!

Działalność w mieszkaniu a koszty. Dobra wiadomość dla przedsiębiorców. Fiskus zgadza się na rozliczanie mieszkania w działalności gospodarczej bez wydzielania osobnego pomieszczenia na te cele. Dopuszcza też możliwość przeznaczenia do działalności części wspólnych lokalu.

Eksperci ostrzegają przed wzrostem liczby cyberataków

Specjaliści odnotowali w Polsce w 2021 r. wzrost cyberataków aż o 182% w stosunku do roku poprzedniego. Tymczasem, tylko 1/5 badanych wskazała, że doświadczyła próby ataku rozumianego jako naruszenie ich Infrastruktury IT w pracy, danych w domowej sieci internetowej lub kradzieży środków finansowych.

REKLAMA

Czy firmy mogą mają możliwości na wypadek blackoutu?

Blackout. Całkowite zatrzymanie pracy, utrata ważnych dokumentów i danych – to tylko niektóre z możliwych skutków przerw w dostawie energii dla firm. Brak zasilania nawet przez ułamek sekundy może spowodować poważne straty. Jak przygotować się na taką ewentualność?

Brand care 2.0 – czyli jak efektywnie zbudować markę

Rozmowa z Katarzyną Jarczewską, współzałożycielką i współwłaścicielką agencji reklamowej Media Forum o najnowszych trendach w branży public relations.

Limity podatkowe na 2023 rok - ile wynoszą?

Limity podatkowe 2023. Kurs euro w pierwszy dzień roboczy października wyniósł 4,8272 zł (w ubiegłym było 4,5941 zł). Oznacza to, że w 2023 r. wzrosną limity podatkowe.

Rewolucja w Kodeksie spółek handlowych od 13 października 2022 r.

Kodeksu spółek handlowych 2022. Od 13 października wchodzi w życie rewolucja w Kodeksie spółek handlowych. Rady nadzorcze zyskają nowe możliwości i obowiązki w kontroli nad spółkami.

REKLAMA

Brak know-how hamuje ekspansję polskiego e-commerce

E-commerce. Jeśli polski e-handel chce się liczyć w skali globalnej, musi gonić europejską czołówkę. Jak pokazuje analiza Strix, ogromny wpływ na kiepskie tempo wzrostu handlu transgranicznego (cross-border) wśród rodzimych przedsiębiorstw mają nie tylko czynniki obiektywne, takie jak problemy z logistyką czy niepewność rynkowa, ale też brak odpowiedniego know-how.

Działalność bez rejestracji 2023 - wyższa kwota przychodu

Działalność bez rejestracji 2023. Wyższa kwota przychodu dla działalności gospodarczej bez rejestracji w 2023 roku?

Księgowość i ewidencja w firmie

Księgowość w firmie. Każda osoba, która zdecyduje się na założenie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej, musi być świadoma licznych obowiązków, które powinny być dla niej równie istotne, co liczne przywileje. Najistotniejszym z obowiązków jest prowadzenie firmowej księgowości, gdyż zgodnie z prawem bez względu jaką przedsiębiorca wybierze formę prowadzenia działalności, będzie zobowiązany do prowadzenia dla niej księgowości.

Jak powiązać cele strategiczne z KPI i projektami w firmie?

Aby firma efektywnie się rozwijała, budując przy tym przewagę konkurencyjną- powinna mieć ona rzetelnie zaplanowane i rozpisane cele strategiczne. Nieodłącznym elementem przy tym planowaniu powinno być określenie KPI firmy, czyli mierników jej sukcesu. Następnie można przystąpić do przełożenia poszczególnych celi na realizację ich poprzez projekty. Finalnie dochodzimy do jasnego wniosku, że połączenie realizowanych projektów ze strategią i KPI firmy jest praktycznie nierozerwalne.

Rynek pożyczkowy wobec branży e-commerce

Sektor consumer finance w ujęciu tradycyjnym jest postrzegany jako jeden z kluczowych elementów działalności bankowej. W sytuacji, gdy firmy pożyczkowe znalazły swoje miejsce na mocno zagęszczonym rynku, przyszłość całej branży opiera się na innowacyjnych technologiach, e-commerce oraz kooperacji z zaawansowanymi FinTechami. Celem jest tworzenie nowych narzędzi biznesowych oraz poddanie się cyfrowej transformacji, aby jeszcze lepiej odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów.

Doradca internetowy – zakres obowiązków nowej specjalizacji biznesowej

W 2022 r. z usług 1000 doradców internetowych skorzystało ponad 3,3 tysiąca przedsiębiorców sektora MŚP.

Brak know-how hamuje ekspansję polskiego e-commerce

Jeśli polski e-handel chce się liczyć w skali globalnej, musi gonić europejską czołówkę. Ogromny wpływ na kiepskie tempo wzrostu handlu cross-border wśród rodzimych przedsiębiorstw mają nie tylko czynniki obiektywne, takie jak problemy z logistyką, ale też brak odpowiedniego know-how.

Czy robotyzacja sprawdzi się w każdej firmie? Kto może skorzystać z najnowszych technologii?

Myśląc o robotach, wiele osób wciąż wyobraża sobie zaawansowaną maszynę wykonującą zlecone jej prace. Tymczasem roboty to także oprogramowania, które doskonale sprawdzają się w pracy biurowej. Nie zajmują przestrzeni, nie wymagają dodatkowego sprzętu ani wykwalifikowanego personelu.

Masz dość nudnych konferencji? Energylandia ma dla Ciebie rozwiązanie! Zorganizuj event firmowy w największym Parku Rozrywki w Polsce!

Sala konferencyjna, białe ściany, niewygodne krzesła i niekończące się przemówienia. Z tym z reguły kojarzą się spotkania firmowe, których unika się jak przysłowiowego ognia! Czy da się w ogóle sprawić, by takie spotkania były pełne emocji, uśmiechu i przede wszystkim – zaangażowania? Oczywiście, że tak! Możliwość taką daje Energylandia, która kolejny raz wychodzi z inicjatywą i oferuje organizację firmowych spotkań, połączonych ze wspaniałą zabawą w Parku! Formalne spotkania nie muszą być nudne – sprawdź co może zaoferować największy w Park Rozrywki w Polsce!

Cyberbezpieczeństwo firm : Niewiadome, Centrum Operacji Bezpieczeństwa (SOC)

Zespoły ds. bezpieczeństwa mają trudności z dotrzymaniem kroku postępowi cyberataków. Brak pełnego podglądu, trudność wykrywania nowoczesnych ataków i słaba integracja to czynniki wymienione jako trzy główne powody, dla których 79% decydentów ds. bezpieczeństwa stwierdziło, że narzędzia bezpieczeństwa nie spełniają swoich obietnic. Powód to „wielkie niewiadome”.

Przedsiębiorcy szykują się na trudną jesień

Taniec na granicy opłacalności, konieczność redukcji zatrudnienia i zmniejszenia siły operacyjnej, wielki problem dla małych firm i wielkich fabryk - przedsiębiorcy są zgodni, że jesień będzie czasem próby dla wielu firm.

Czy warto założyć stronę internetową dla małej lub średniej firmy?

W dzisiejszych czasach każda firma, która chce zdobywać klientów i odnieść sukces, powinna zadbać o swoją obecność w Internecie. Dzięki niej można wypromować własną działalność i zwiększyć sprzedaż. Podstawą jest tutaj strona internetowa, która przedstawia firmową ofertę 24/7. Jakie konkretnie korzyści przynosi biznesowi strona WWW? Dlaczego każdy przedsiębiorca powinien o nią zadbać? Jakimi cechami wyróżnia się skuteczna witryna internetowa, która przynosi zyski?

Handel internetowy i gospodarka cyfrowa przyspieszają. Do 2030 r. możliwe potrojenie wartości

Wartość polskiej gospodarki cyfrowej to ok. 44 mld euro, najwięcej w naszej części Europy. Nad Wisłą jest również ulokowany największy w tym regionie rynek e-commerce, który w ubiegłym roku był wart 27 mld euro i stanowił 17 proc. krajowego handlu.

Dobre relacje z klientem to podstawa sukcesu w e-commerce

W ciągu najbliższych 5 lat wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie o 94 mld zł do 187 mld zł. Ponad połowa tego wzrostu będzie pochodziła z branży modowej, elektroniki oraz zdrowia i urody[1]. W dwa lata od rozpoczęcia pandemii polski rynek e-commerce znacząco się rozwinął, a dziś klienci – mimo ponownego otwarcia punktów stacjonarnych – znacznie chętniej niż wcześniej dokonują zakupów przez internet i platformy. Zyskanie ich lojalności jest bardzo ważne, zwłaszcza w obliczu kurczącej się siły nabywczej polskich portfeli i szukania oszczędności w obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej. Kluczem do sukcesu może być umiejętne zarządzanie kanałem dostaw.

Jak możemy się bronić przed podszywaniem się pod naszą firmę?

Co w sytuacji, gdy ktoś używa oznaczenia naszej firmy, oferując swoje usługi? Może spotkać się to z surową odpowiedzialnością, zarówno finansową, jak i karną.

Sankcje w związku z wojną w Ukrainie - przepisy krajowe

W kwietniu 2022 r. uchwalona została ustawa o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Przepisy wprowadzają sankcje krajowe wobec „podmiotów rosyjskich i białoruskich" i stanowią uzupełnienie sankcji na poziomie unijnym.

Firma w Niemczech. Eksperci: Są korzyści, ale są też pułapki

Założenie firmy w Niemczech może czasem oznaczać niższe podatki. Ubezpieczenie emerytalne nie jest obowiązkowe, a rentowe pozostaje obligatoryjne tylko w wybranych branżach. Do tego dochodzi wyższa niż u nas kwota wolna od podatku. Jednak sama procedura zakładania biznesu jest bardziej skomplikowana niż w Polsce.

Ustawa Prawo przedsiębiorców - tekst jednolity 2024

Ustawa Prawo przedsiębiorców - tekst jednolity na podstawie obwieszczenia z dnia 9 lutego 2024 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo przedsiębiorców (Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 236).

Podwyżka składek ZUS dla przedsiębiorców od 2023 r.

Składki ZUS przedsiębiorcy w 2023 r. Zgodnie z projektem ustawy budżetowej, prognozowane przeciętne wynagrodzenie w 2023 roku ma wynieść 6935 zł brutto. Oznacza to wzrost aż o 17,1%. Analogicznie wzrośnie też wysokość składek ZUS dla firm. Byłaby to największa podwyżka w historii.

„Nowy Start” pomoc dla MŚP z Funduszy Europejskich

O pomoc z funduszy unijnych w ramach programu „Nowy Start” mogą wnioskować MŚP, które ponownie rozpoczęły działalność gospodarczą.

Północna Izba Gospodarcza: Nawet 7 tys. firm dotkniętych kryzysem nadodrzańskim

"Kryzys odrzański najmocniej dotyka branże działające sezonowo, boimy się o ich przyszłość" - mówi Hanna Mojsiuk, Prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.

E-commerce powoli hamuje - wypowiedzi ekspertów

Ostatnie trzy lata przyniosły znacznie większe zainteresowanie branżą e-commerce , niż spodziewali się sami uczestnicy rynku. Pandemia zmusiła firmy do przyspieszenia digitalizacji a konsumentów skierowała po zakupy do sieci, nawet w przypadku produktów codziennego użytku. Tymczasem dane z ostatniego okresu wskazują na pewne spowolnienie. Jakie wyzwania i perspektywy ma przed sobą branża?

22 sierpnia mija termin na zmianę formy opodatkowania

Ryczałtowcy, którzy chcieliby od drugiego półrocza przejść na skalę podatkową, mogą to zrobić do 22 sierpnia. Aby zmienić formę opodatkowania, należy zmodyfikować wpis w CEIDG na stronie biznes.gov.pl. Eksperci wyjaśniają dla kogo taka zmiana jest korzystna.

Dlaczego aktywność w Internecie jest tak ważna? Wskazówki dla małych i średnich firm

Obecność firmy w sieci to dziś już konieczność. Coraz więcej osób szuka produktów i usług w Internecie. Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw coraz chętniej promują swoje biznesy w świecie online. Odpowiednio zaplanowana strategia pozwala zdobywać rozpoznawalność i pozyskiwać więcej klientów. Dlaczego warto być aktywnym w Internecie? Jak wykorzystać możliwości marketingu internetowego?

Dlaczego firmy nie płacą swoim kontrahentom? [BADANIE]

Aż 42% przedsiębiorców wskazuje, że kontrahenci nie płacą im faktur na czas, bo sami mają problem z uzyskaniem płatności od odbiorców swoich usług czy towarów – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ERIF Biuro Informacji Gospodarczej.

Problemy firm widoczne na długo przed niewypłacalnością

Z danych Krajowego Rejestru Długów wynika, iż 1/3 bankrutów i 1/4 restrukturyzowanych przedsiębiorstw nie płaciła swoim kontrahentom już na 2 lata przed ogłoszeniem niewypłacalności.

Zaostrzanie nadzoru rejestrowania sprzedaży

Resort finansów pracuje nad zmianami prawa, które zabezpieczą źródła wpływów podatkowych państwa. Proponowane zmiany dotyczą głównie fiskalizacji sprzedaży przy użyciu kas w urządzeniach do automatycznego świadczenia usług i sprzedaży towarów. Do nowych przepisów będą musiały dostosować się kolejne grupy przedsiębiorców.

E-commerce: zmiana zawartości maila po wysyłce? To możliwe!

Zawartość wysłanego już maila można zmienić dzięki technologii real time content management (RTCM). Korzystanie z tego rozwiązania staje się coraz powszechniejszym trendem na polskim rynku e-commerce.

Marketing i reklama wobec różnych grup wiekowych

Działania marketingowe marek dotychczas koncentrowały się w przeważającej mierze na młodszych użytkownikach. Jednak, jak wynika z raportu GWI, każda grupa wiekowa to potencjalni klienci e-commerce

Zakupy na czacie. Conversational commerce

Gdy sieci handlowe stawiają kasy samoobsługowe, w internecie rozkręca się odwrotny trend. E-sklepy pozwalają zapytać o radę chatbota lub bezpośrednio sprzedawcę przez komunikator lub złożyć tą drogą zamówienie. Jak conversational commerce zmieni zwyczaje zakupowe - prognozują eksperci SMSAPI.

Projekt System Wczesnego Ostrzegania - wsparcie dla firm z problemami

Na wsparcie z Funduszy Europejskich mogą liczyć przedsiębiorcy, którzy doświadczają trudności w prowadzeniu działalności gospodarczej. Nabór do projektu System Wczesnego Ostrzegania (SWO) ruszył 27 lipca 2022 r.

Nowa firma dłużnikiem? Zdradzi to stary NIP

Prawie 2/3 firm, które trafiły do Krajowego Rejestru Długów w pierwszym roku działalności, była tu już notowana we wcześniejszych latach. Czy wiedza o długu nie znika?

Niezapłacone faktury problemem przedsiębiorców

W minionym półroczu problem z nieuregulowanymi lub opóźnionymi fakturami od swoich kontrahentów miała ponad połowa z ankietowanych małych i średnich przedsiębiorców. Szczególnie odczuwają to małe firmy. Jakie znaczenie ma wpisywanie dłużników do rejestru biura informacji gospodarczej?

Firma w czasie urlopu przedsiębiorcy

Wakacje to czas upragnionych urlopów, wspólnych rodzinnych wakacji i przerwy od pracy. Jednak wielu przedsiębiorców nie decyduje się na urlop. Nie przysługuje im ustawowy urlop jak podczas pracy na etat. Powstaje ryzyko zaniedbania firmy podczas odpoczynku i strach przed pozostawieniem jej w nie swoich rękach. W jaki sposób tego uniknąć?

Wpływ rynku e-commerce na rozwój usług branży transportowej

Branża e-commerce bardzo dynamicznie rośnie - tylko w Polsce, w przyszłym roku prognozuje się wolumen przekraczający miliard przesyłek. Już dziś ocenia się wartość tego rynku w Polsce na ponad 100 mld euro, a procentowy wzrost rok do roku jest regularnie dwucyfrowy. Te liczby na pewno robią wrażenie, a to dane tylko z naszego rodzimego rynku, który dopiero dogadania Zachód pod względem udziału e-commerce w całkowitej sprzedaży.

Wiele firm MŚP na zapłatę faktury czeka dłużej niż przed rokiem

Średni czas oczekiwania na zapłatę faktury w sektorze MŚP wyniósł w czerwcu 12,7 dnia, a w I półroczu 13,3 dnia. To oznacza, że wiele firm czeka znacznie dłużej.

Obawy mikrofirm - zmiany przepisów i podnoszenie składek ZUS

Obecnie mikrofirmy najbardziej obawiają się zmian w przepisach i podnoszenia składek na ZUS. Jakie mogą być przyczyny?

Jak zabezpieczyć markę przed kradzieżą?

Jak właściwie chronić swoją markę przed kradzieżą? Czy istnieją sprawdzone sposoby, które pomogą zabezpieczyć się przed nieuczciwymi praktykami konkurencji? Nie wyobrażasz sobie z pewnością sytuacji, w której otrzymujesz pismo z informacją, że od dzisiaj nie możesz już posługiwać się znanym klientom logo lub rozpoznawalną nazwą. Wyjaśniamy, jak skutecznie zabezpieczyć markę przed kradzieżą.

W jaki sposób zadbać o przewagę w branży e-commerce – komentarz ekspercki

Strategy& Poland prognozuje ogólny wzrost rynku e-commerce w Polsce oraz zwiększenie znaczenia platform typu marketplace. Dynamiczny rozwój jest także zakładany w poszczególnych sektorach produktowych. Jaką ścieżkę wybrać dla prowadzonej działalności? O które aspekty należy szczególnie zadbać? Co będzie miało znaczenie?

Prognoza dotycząca wzrostu rynku ecommerce

Strategy& Poland prognozuje wzrost rynku ecommerce w Polsce oraz zwiększenie znaczenia platform typu marketplace. "Teraz jest czas, żeby zdecydować, po której stronie chcę być jako sprzedawca za te 5 lat – na marketplace'ie czy we własnym sklepie. Przyszłość e-sprzedawców widzę w modelu D2C" komentuje dane z raportu Ewa Bartnik, dyrektorka finansowa IMKER.

Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?

Lojalny klient to prawdziwy skarb dla każdego przedsiębiorcy. Kupuje więcej, wybiera droższe produkty, poleca firmę swoim znajomym i rodzinie. Dzięki zbudowaniu zaufania wśród klientów, firmy rozwijają sprzedaż i zarabiają więcej. Lojalni klienci zwiększają zyski od 25 do nawet 95%. Warto zadbać o odpowiednie relacje, żeby otworzyć swojej marce furtkę do większych zarobków. Jak zbudować zaufanie? Jednym ze sposobów jest rejestracja znaku towarowego. ® to niewątpliwy symbol prestiżu.

Polska przedsiębiorczość w zapaści. Co trzeci właściciel firmy myśli o tym, aby ją zamknąć

Z raport Assay Biznes wynika, że już prawie co trzeci przedsiębiorca myśli o zamknięciu swojej firmy, a co piąty – o jej sprzedaży. Połowa chętnie zamieniłaby własną działalność gospodarczą na pracę na etacie. Poza wojną, galopującą inflacją czy zerwanymi łańcuchami dostaw przedsiębiorcom sen z powiek spędza Polski Ład. 82 proc. przedsiębiorców przyznaje, że nie rozumie wprowadzonych w nim zmian, a podobny odsetek deklaruje, że w związku z reformą zwiększyły się ich obciążenia podatkowe. Jak szacują, po wprowadzeniu reformy stracili 2346 zł miesięcznie.

REKLAMA