REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

E-marketing, Przedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Złącza, wyjścia, wejścia – na co zwracać uwagę wybierając drukarkę?

Wiele osób wybierając drukarkę, zarówno do małego, czy dużego biura, tak samo do domu i gabinetu, nie zwraca uwagi na takie kwestie, jak rodzaje złącz, w które jest wyposażone dane urządzenie. Priorytetem jest technologia, w jakiej działa drukarka (atrament lub laser), jakość druku oraz kwestie ekonomiczne. Kierując się tymi aspektami, warto zwrócić uwagę na to, w jakie złącza, wejścia i wyjścia wyposażona jest interesująca nas drukarka. Być może początkowo zbędne złącze, przyda się w przyszłości. Poznajmy więc najpopularniejsze rodzaje złącz, wejść i wyjść w drukarce.

Jak działają biura dla freelancerów?

Freelancing na stałe wpisał się w życie mniejszych i większych miejscowości. Nie trudno zobaczyć dziś fotografa-pasjonata robiącego młodej parze zdjęcia w jednym z okolicznych parków, czy też realizującego zlecenia artystę. Prowadzenie działalności gospodarczej w formie jednoosobowej fimy wymaga jednak załatwiania wielu formalności. Czy wolni strzelcy pracują cały czas w terenie? Otóż nie, wielu z nich korzysta z biur coworkingowych.

Jak przyciągnąć uwagę słuchaczy?

Które zdjęcie wybierzesz, jeśli masz zamiar opowiedzieć znaną historyjkę o budowaniu katedry Notre Dame: oczywiste czy tajemnicze? Zastosuj metodę podwójnego znaku, a wybierzesz te właściwe zdjęcie.

W jaki sposób małe firmy są narażone na przestępstwa w Sieci?

Coraz częściej prasa donosi o przypadkach przestępstw internetowych, których ofiarami padają znane firmy oraz osoby publiczne. Coraz częściej jednak ofiarami cyberprzestępców padają małe i średnie przedsiębiorstwa. Cenna jest więc wiedza, w jaki sposób można zabezpieczyć się przed działaniami cyber- i typosquatterów.

REKLAMA

W jaki sposób korzystnie rozliczyć najem?

Prowadząc działalność gospodarczą mamy możliwość rozliczania się z fiskusem zarówno na zasadach ogólnych, według stawek 18 i 32 proc., jak i z wykorzystaniem 19-proc. stawki liniowej. W obu przypadkach wydatki możemy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.

Stare wirusy wracają – czy nadal są groźne?

Czasy, w których wirusy były rzadkością, lub wysyłane były mailem, który z kolei można było łatwo wykryć powoli odeszły do historii. Przed laty, cyberprzestępcy ogromną większość szkodliwego oprogramowania rozpowszechniali za pośrednictwem poczty elektronicznej. Doskonale pamiętamy takie sławne wirusy jak ILOVEYOU, Anna Kurnikova etc. Jednak czy ten sposób rozsyłania wirusów całkowicie zaginął? Okazuje się, że już w przyszłości, sposób ten znów może być skuteczny, a w naszych skrzynkach ponownie zaroi się od wirusów.

Nowy Acer – smartphone czy już tablet?

Firma Acer wytoczyła naprawdę ciężkie działa w wojnie na przekątne i rozdzielczości ekranów nowych telefonów. Dla jednych poręczność smartfonów, dla innych duży ekran tabletów jest najważniejszy. A co wyjdzie z połączenia tych dwóch cech? Największe zalety tych dwóch grup urządzeń ma połączyć nowe dzieło Acera, wyposażone w ekran o przekątnej 4,8 cala i rozdzielczości 1024 x 480 pikseli. Czy jest to urządzenie odpowiednie dla fanów tabletów? A może będzie zbyt duże dla użytkowników telefonów?

Jak działa wirtualne biuro?

Wirtualne biuro jest w Polsce rozwiązaniem przeznaczonym dla nowo powstałych oraz już działających firm, które chciałyby zmniejszyć miesięczne koszty utrzymania swojej działalności gospodarczej. Dlaczego biuro takie nazywane jest wirtualnym?

REKLAMA

Co zawiera wniosek o zatwierdzenie lub wpis do rejestru zakładów?

Firmy działające w branży spożywczej lub na rynku wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, muszą wystąpić do Sanepidu o zatwierdzenie jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Wyjątkiem jest wpis do rejestru.

Jak założyć firmę w Danii - CIT

Wpływy z podatków od osób prawnych stanowią średnio 8% całości wpływów podatkowych w Danii. Ze względu na rosnącą międzynarodową konkurencję w zakresie pozyskiwania inwestycji zagranicznych, Dania na przełomie lat sukcesywnie obniżała wysokość stawek podatkowych od dochodów osób prawnych z 50% do 25% obowiązujących w 2010 roku.

Jak prowadzić czasową działalności w Danii - polskie firmy usługowe

Czasowe delegowanie pracowników w celu realizacji umowy z duńską firmą lub osobą prywatną jest zdecydowanie najprostszą formą funkcjonowania polskich przedsiębiorstw w Danii. Główną zaletą tego typu rozwiązania jest zminimalizowanie formalności związanych z funkcjonowaniem firmy na rynku oraz rozliczaniem podatku dochodowego przedsiębiorstwa w Polsce.

Jak funkcjonuje system podatkowy w Danii

Interpretacja ustaw podatkowych opiera się na rozporządzeniach wykonawczych i werdyktach sądowych. Orzeczenia podatkowe posiadające moc wiążącą wydawane są przez duńską Radę Orzecznictwa Podatkowego (National Assessment Council), do której wnioski o wydanie orzeczenia należy składać przed powstaniem zobowiązania podatkowego.

Jak rozliczyć PIT w Danii

Prowadząc działalność gospodarczą w Danii nie można zapominać o przyjętych w tym państwie zasadach podatkowych. Jak poradzić sobie z PIT-em w praktyce?

Jaki podatek zapłaci polski przedsiębiorca w Danii

Obywatele państw obcych posiadający stałe miejsce pobytu w Danii podlegają tym samym regulacjom podatkowym co obywatele duńscy. Duński system podatku od dochodów osób fizycznych rozróżnia całkowite i ograniczone zobowiązania podatkowe.

Jak zarejestrować spółkę z o.o. w Danii

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (ApS) jest jedną z najczęściej stosowanych form prawnych w działalności gospodarczej firm w Danii. Jest ona stosowana najczęściej przez tych przedsiębiorców, którzy chcą sprawować ścisły, osobisty nadzór nad działalnością spółki (np. w przypadku firm rodzinnych).

Jakie rodzaje podatków występują w Danii

Dania jest krajem, w którym obciążenia podatkowe są jednymi z najwyższych w Europie. System podatkowy w Danii jest progresywny, bardzo rozbudowany i obejmuje zarówno podatki bezpośrednie (m.in. podatki dochodowe od osób fizycznych i prawnych), jak i podatki pośrednie (VAT, akcyza).

Jak funkcjonuje system bankowy w Danii

Jak założyć firmę w Danii - samozatrudnienie

Samozatrudnienie jest w Danii najbardziej popularną formą prowadzenia działalności gospodarczej. Jest ona prowadzona przez osobę fizyczną na własny rachunek. Działalność prowadzona jest pod własnym nazwiskiem lub nazwą przyjętą dla firmy przez jej założyciela. Firma może, oprócz założyciela (właściciela), zatrudniać także inne osoby.

Jak założyć firmę w Danii – spółka jawna i komandytowa

Zakładanie firmy w Danii wiążę się z możliwością wyboru przez polskich przedsiębiorców dowolnej formy prawnej spośród przewidzianych przez duńskie ustawodawstwo. Czy warto zakładać spółkę jawną lub komandytową?

Jak polska firma w Danii powinna rozliczyć VAT

Od dnia 1 stycznia 2009 r. dla zagranicznych firm świadczących usługi w Danii obowiązuje odwrócony obowiązek podatkowy. Oznacza to, że firma Polska sprzedająca na terenie Danii usługi duńskim firmom zleceniodawcom, nie nalicza na wystawianych przez siebie fakturach podatku VAT. Duński zleceniodawca jest zobowiązany naliczyć, na podstawie otrzymanej faktury, i zapłacić Urzędowi Skarbowemu 25 % VAT wartości netto zrealizowanej usługi.

Jak założyć firmę w Danii – VAT i akcyza

W Danii obowiązuje jednolita stawka VAT (duński moms) w wysokości 25%. Obejmuje ona import oraz dostawy towarów i większość usług. Nie ma stawek obniżonych, preferencyjnych czy specjalnych dla wybranych grup towarów. Istnieje natomiast lista towarów i usług zwolnionych z VAT (m.in. opieka zdrowotna i społeczna, edukacja, itp.).

Ile kosztuje założenie firmy w Danii

Dania jest krajem, w którym założenie działalności nie należy do najtańszych. W szczególności, z uwagi na różnice w zarobkach, może okazać się dotkliwe dla polskich przedsiębiorców. Ile kosztuje rozpoczęcie własnej działalności?

Jak organizowane są przetargi w Danii

Prowadzenie działalności gospodarczej w Danii przez Polaków nie wyklucza możliwości przystąpienia ich firmy do przetargów w ramach zamówień publicznych. Jak organizowane są przetargi publiczne? Przeczytaj.

Jak założyć firmę w Danii – autoryzacja i kompetencje pracowników

Polski pracownik, chcący wykonywać czasowo zawód hydraulika lub elektryka w Danii powinien, przed rozpoczęciem wykonywania zawodu, złożyć pisemne zgłoszenie w Duńskim Urzędzie Bezpieczeństwa Technicznego (Sikkerhedsstyrelsen).

Jak rozwiązywane są problemy firm w Danii – system SOLVIT

SOLVIT jest systemem nieformalnego rozwiązywania problemów zatrudnienia na jakie napotykają osoby fizyczne i firmy na rynku wewnętrznym UE, a wynikających z nieprawidłowego stosowania prawa wspólnotowego przez organy administracji publicznej w państwach członkowskich (jak również w Islandii, Lichtensteinie i Norwegii).

Jak funkcjonują zamówienia publiczne w Danii

Dania, jako pierwszy kraj w UE, zaadoptowała unijne regulacje prawne dotyczące zamówień publicznych i przetargów. Nad procedurami związanymi z przetargami czuwa organ rządowy.

Czy członkowskie składki są kosztem firmowym?

Decyzja o uczestniczeniu w organizacjach zrzeszających przedsiębiorców łączy się z koniecznością opłacania składek. Z uwagi na to, że przynależność do nich nie jest obowiązkowa,  to wydatki na nie uznawane są za koszty jedynie w części.

Jakie są wady i zalety firmowych spotkań wigilijnych?

Coraz więcej firm decyduje się na organizowanie christmas party, czyli wigilii firmowych. Okazuje się, że takie spotkania mogą przynieść przedsiębiorcy wiele korzyści.

Jak wybrać przenośną mysz do notebooka?

Z pozoru wybór myszki do komputera jest banalnie prosty. Powinna mieć dwa główne przyciski, rolkę i kabelek. Otóż to najgorsze z możliwych podejście. Kupując zwykłą, pierwszą-lepszą mysz z pewnością nie będziemy pracować komfortowo. Po kilku tygodniach użytkowania, z pozoru dobra mysz staje się beznadziejna, jeśli spróbujemy pracy na innej, komfortowej myszy np. u znajomego. Jak uchronić się przed takim rozczarowaniem?

Tabnabbing – co to takiego i czy jest groźne?

Już nie raz pisaliśmy o sprytnych witrynach internetowych tworzonych w jednym celu – kradzież naszych danych. Już od dawna wiadomo, że cyberprzestępcy tworzą fałszywe strony logowania, głównie do banków internetowych, ale obecnie również do serwisów społecznościowych lub kont pocztowych. Takie strony są tworzone w jednym celu. Przestępcy chcą oszukać mniej doświadczonych użytkowników wykradając im swoje dane, aby potem wykorzystać je w niecnych celach, najczęściej, aby ukraść pieniądze z konta etc. Niedawno pojawiła się nowa forma tego typu ataku. Jest nią tabnabbing. Co to takiego?

Jak odnaleźć nowy rynek sprzedaży?

Szukanie nowych rynków zbytu przy silnej konkurencji wymaga zdolności przewidywania. To, w jakim kierunku podąży globalny i lokalny rynek, może zaważyć na przyszłości naszej małej firmy. Na co więc w szczególności zwrócić uwagę poszukując niezagospodarowanych przestrzeni sprzedażowych?

WordPress – podstawowe narzędzie pozycjonera i blogera

Do najpopularniejszych i jednocześnie najlepszych systemów blogowych należy WordPress. Mimo, iż system ten jest już dość leciwy, a jego początki określa się na rok 2002, popularność niezmiennie wzrasta. System ten wykorzystuje się głównie do prowadzenia blogów, jednak najnowsze wersje oraz tysiące dostępnych dodatków i szablonów sprawia, że WordPress z powodzeniem można zastosować przy bardziej zaawansowanych projektach, takich jak sklepy internetowe czy serwisy informacyjne o dowolnej tematyce. Co jeszcze oferuje system WordPress?

Jak stworzyć wirtualną drukarkę PDF?

Archiwizacja danych i dokumentów w firmie to praktycznie chleb powszedni. Mimo to, seryjne konwertowanie dokumentów do formatu PDF bywa uciążliwe i czasochłonne, a drukowanie wszystkiego i przechowywanie w skoroszytach jest nie tylko kosztowne, ale i zajmuje mnóstwo miejsca. Jak znaleźć na to rozwiązanie?

Czym są nowe rynki sprzedaży?

Prowadząc działalność gospodarczą możemy trafić na pełny konkurencyjnych firm rynek. Co zrobić, aby sprzedawać towar na wygodnych dla nas warunkach niezależnie od działań konkurencji?

Mobilne witryny - czy to konieczne?

Czy Internet mobilny jest nam niezbędny do życia? A czy nowoczesne pralki z programatorami prania, automatycznymi wagami i innymi funkcjami są nam niezbędne? Czy płaskie telewizory LCD czy LED o niebotycznych rozmiarach i rozdzielczościach są konieczne do życia? Oczywiście, że nie. Podobnie telefony komórkowe z funkcjami połowy sprzętu elektronicznego w domu też nikomu nie są do życia niezbędne. Ale wyobraźmy sobie życie bez pralki, bez telefonu czy telewizora. Ciężko to sobie wyobrazić, prawda? Mobilny Internet nie jest nikomu potrzebny, ale przecież wnosi do życia wielu osób wygodę, funkcjonalność. Niektórzy nie mogliby również pracować, gdyby nie mobilny Internet.

Czym jest akceptowalność produktu?

Zanim rozpoczniemy działalność gospodarczą powinniśmy skonfrontować nasze pomysły i zamierzenia z rzeczywistością. Jak to zrobić? Można wykorzystać w tym celu tzw. badania próbkowe.

Technologie mobilnego Internetu

Porównując czasy dzisiejsze, z tym, co było parę lat temu, patrząc przez pryzmat Internetu, powinniśmy być niemal w siódmym niebie. Jeszcze kilka lat temu dostęp do Internetu był swego rodzaju luksusem, na dodatek drogim i mało opłacalnym. Obecnie wszystko wygląda inaczej. Mamy nieskrępowaną możliwość łączenia się z Internetem niemal w każdym miejscu na ziemi. Taki obraz tyczy się głównie Internetu stacjonarnego. Jak to jest z Internetem mobilnym?

Jak małe firmy konkurują z dużymi?

Podejmując walkę rynkową z konkurentami od nas większymi, musimy wiedzieć o nich wszystko. Gdzie szukać najważniejszych informacji o rywalach?

Jak analizować działania konkurencji?

Największym niebezpieczeństwem dla prężnie rozwijającego się biznesu, jest pojawienie się konkurencji. Co zrobić, aby wyprzedzić kroki stawiane przez rynkowych rywali? Przeczytaj.

Czy prasa branżowa jest istotna dla przedsiębiorcy?

Poszukiwanie informacji na tematy związane z prowadzoną działalnością gospodarczą to jeden z codziennych obowiązków przedsiębiorcy. Czy pomocne w zdobywaniu informacji są pisma branżowe?

Gdzie szukać wiadomości o konkurencji?

Poszukiwanie wiadomości, które pozwolą ułatwić rozpoczęcie działalności gospodarczej bądź jej prowadzenie nie jest dla wszystkich takie oczywiste jak mogłoby się wydawać. Co sprawia trudności? Jak dotrzeć do przydatnych dla przedsiębiorcy informacji?

Skąd czerpać informacje o rynku

Analizowanie to jeden z nieodłącznych elementów prowadzenia działalności gospodarczej. Gdzie szukać informacji o tym co dzieje się na interesującym naszą branżę rynku?

Jakie obowiązki wiążą się z prowadzeniem firmy w domu?

Działalność gospodarcza prowadzona w domu to w dobie Internetu i e-sklepów coraz bardziej popularne zjawisko. Oprócz przywilejów wiążą się z nim jednak również obciążenia. Jakie? Przeczytaj.

Czy firma w domu się opłaca?

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością znalezienia siedziby dla swojej założonej firmy. Wybór miejsca nie należy do najłatwiejszych. Może warto pozostać we własnym domu?

Czy warto prowadzić działalność w domu

Własny dom wyklucza konieczność poszukiwania kosztownego lokalu. Miejsce w centrum miasta, a może na jego obrzeżach? I tak będzie drożej niż za ścianami naszej twierdzy. Pozostają jednak zobowiązania wobec fiskusa. Jak prezentują się w odniesieniu do domu wykorzystywanego do zarządzania firmą?

Na co uważać wykupując assistance

Padający śnieg i temperatury spadające poniżej zera nie są zbyt przyjazne dla ruchu drogowego. Wzrost liczby awarii i kolizji to norma dla samochodów poruszających się po tonących w śniegu miejskich uliczkach oraz autostradach. Niektórzy kierowcy, aby uniknąć nieprzyjemnych skutków niebezpieczeństw czyhających na drogach decydują się na skorzystanie z assistance. Na co powinni uważać wybierając ofertę?

Co robić z firmowymi elektroodpadami

W wielu firmach, ale również w domach, przedsiębiorcy borykają się z obowiązkami dotyczącymi składowania elektrośmieci lub utylizacji przestarzałych komputerów, monitorów, skanerów. W praktyce sprzęt, który wychodzi z użycia nie trudno zauważyć na śmietniku, a warto pamiętać, że jego wyrzucanie narusza przepisy.

Jak zima wpływa na flotę firmową

Zima to okres wytężonej pracy dla managerów flot. To na ich brakach spoczywa zapewnienie ciągłości pracy tych kierowców, którzy nie radzą sobie z zimową aurą. Im oni mają więcej pracy z szeroko rozumianą likwidacją szkód, tym więcej przed nimi możliwości w poprawie zarządzania flotą – edukacja.

Bankowość elektroniczna, a papierowe pieniądze - jak nimi operować?

Rozwój technologiczny jest nieunikniony i ma wpływ niemal na wszystko co nas otacza. Miniaturyzacja, mobilność i szybkość wkracza dziś również w świat bankowości oferując nam na monitorze komputera, wszystko to, co w tradycyjnym banku. Wszystko wydaje się proste, intuicyjne i w miarę zrozumiałe. Ale co z pieniędzmi? Poprzez Internet można dosłownie wszystko, zapłacić, przelać pieniądze, wziąć kredyt, ale w jaki sposób te pieniądze wypłacić lub wpłacić?

Jak ubiegać się o promesę koncesji?

Przedsiębiorca, który otrzymał promesę może mieć dużą pewność, że uzyska również koncesję. Jednak już samo ubieganie się o promesę koncesji pozwoli przedsiębiorcy rozpoznać jakie ma szansę na koncesję. Czy warto zatem ubiegać się o promesę koncesji?

REKLAMA