REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak stworzyć wirtualną drukarkę PDF?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Jak stworzyć wirtualną drukarkę PDF?
Jak stworzyć wirtualną drukarkę PDF?

REKLAMA

REKLAMA

Archiwizacja danych i dokumentów w firmie to praktycznie chleb powszedni. Mimo to, seryjne konwertowanie dokumentów do formatu PDF bywa uciążliwe i czasochłonne, a drukowanie wszystkiego i przechowywanie w skoroszytach jest nie tylko kosztowne, ale i zajmuje mnóstwo miejsca. Jak znaleźć na to rozwiązanie?

REKLAMA

Receptą na powyższe problemy może być wirtualna drukarka. Jest to program, który instaluje się w systemie Windows, jako sprzętowa drukarka. Największą różnicą jest oczywiście to, że wirtualna drukarka nie stoi obok na biurku. Jak zatem działa? Otóż, jeśli wyślemy jakikolwiek dokument do drukowania wybierając wirtualną drukarkę, wybrany dokument nie zostanie wydrukowany, lecz zapisany w formacie PDF w wybranym wcześniej w ustawieniach programu folderze. Co jeszcze oferuje ten przydatny program?

REKLAMA

PrimoPDF to darmowy program, który umożliwia między innymi zabezpieczenie tworzonego pliku PDF hasłem oraz dodawanie informacji o dokumencie. Może to być na przykład imię i nazwisko autora, tytuł etc. Po zainstalowaniu programu do panelu sterowania zostanie dodana drukarka PrimoPDF. Jeśli chcemy skonfigurować wirtualną drukarkę, z menu Start wybieramy kolejno Programy/PrimoPDF/PrimoPDF Settings. W nowym oknie zaznaczamy Do not ask me again i wybierz Yes, streamline PrimoPDF. Po tej operacji możemy zmienić kilka opcji.

Zobacz również: Mobilne witryny - czy to konieczne?

REKLAMA

Jedną z takich opcji jest wspomniana wcześniej funkcja dodawania danych o autorze. Aby ją zmienić klikamy na Change po prawej stronie od Document Properties i ustawiamy informacje o dokumencie i jego autorze. Możemy również kliknąć Change po prawej stronie od Document Properties, aby ustawić hasło potrzebne do otwarcia pliku. Opcja ta kryje się pod nazwą Require a password to open the dokument. Możemy również zmienić poziom zabezpieczenia pliku (Require a password to change security settings and access specific functions).

Możemy również w polu Post process wybrać pożądane zachowanie się programu po wykonaniu operacji wirtualnego drukowania. Może to być na przykład otwarcie pliku, wysłanie go e-mailem lub nierobienie niczego. Można również wybrać jakość wirtualnego druku. I tak możemy wybrać Screen jeśli dokumenty będą oglądane głównie na ekranie lub Ebook, który oferuje duży stopień kompresji kosztem jakości. Możemy również wybrać Print, który oferuje lepszą jakość kosztem słabszej kompresji lub Prepress jeśli chcemy osiągnąć najlepszą możliwą jakość. Funkcja Custom pozwala na indywidualny dobór opcji. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Zakres usług banków elektronicznych - czy chodzi tylko o pieniądze?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA