REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak stworzyć wirtualną drukarkę PDF?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Jak stworzyć wirtualną drukarkę PDF?
Jak stworzyć wirtualną drukarkę PDF?

REKLAMA

REKLAMA

Archiwizacja danych i dokumentów w firmie to praktycznie chleb powszedni. Mimo to, seryjne konwertowanie dokumentów do formatu PDF bywa uciążliwe i czasochłonne, a drukowanie wszystkiego i przechowywanie w skoroszytach jest nie tylko kosztowne, ale i zajmuje mnóstwo miejsca. Jak znaleźć na to rozwiązanie?

Receptą na powyższe problemy może być wirtualna drukarka. Jest to program, który instaluje się w systemie Windows, jako sprzętowa drukarka. Największą różnicą jest oczywiście to, że wirtualna drukarka nie stoi obok na biurku. Jak zatem działa? Otóż, jeśli wyślemy jakikolwiek dokument do drukowania wybierając wirtualną drukarkę, wybrany dokument nie zostanie wydrukowany, lecz zapisany w formacie PDF w wybranym wcześniej w ustawieniach programu folderze. Co jeszcze oferuje ten przydatny program?

REKLAMA

REKLAMA

PrimoPDF to darmowy program, który umożliwia między innymi zabezpieczenie tworzonego pliku PDF hasłem oraz dodawanie informacji o dokumencie. Może to być na przykład imię i nazwisko autora, tytuł etc. Po zainstalowaniu programu do panelu sterowania zostanie dodana drukarka PrimoPDF. Jeśli chcemy skonfigurować wirtualną drukarkę, z menu Start wybieramy kolejno Programy/PrimoPDF/PrimoPDF Settings. W nowym oknie zaznaczamy Do not ask me again i wybierz Yes, streamline PrimoPDF. Po tej operacji możemy zmienić kilka opcji.

Zobacz również: Mobilne witryny - czy to konieczne?

Jedną z takich opcji jest wspomniana wcześniej funkcja dodawania danych o autorze. Aby ją zmienić klikamy na Change po prawej stronie od Document Properties i ustawiamy informacje o dokumencie i jego autorze. Możemy również kliknąć Change po prawej stronie od Document Properties, aby ustawić hasło potrzebne do otwarcia pliku. Opcja ta kryje się pod nazwą Require a password to open the dokument. Możemy również zmienić poziom zabezpieczenia pliku (Require a password to change security settings and access specific functions).

REKLAMA

Możemy również w polu Post process wybrać pożądane zachowanie się programu po wykonaniu operacji wirtualnego drukowania. Może to być na przykład otwarcie pliku, wysłanie go e-mailem lub nierobienie niczego. Można również wybrać jakość wirtualnego druku. I tak możemy wybrać Screen jeśli dokumenty będą oglądane głównie na ekranie lub Ebook, który oferuje duży stopień kompresji kosztem jakości. Możemy również wybrać Print, który oferuje lepszą jakość kosztem słabszej kompresji lub Prepress jeśli chcemy osiągnąć najlepszą możliwą jakość. Funkcja Custom pozwala na indywidualny dobór opcji. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Zakres usług banków elektronicznych - czy chodzi tylko o pieniądze?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA