REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak stworzyć wirtualną drukarkę PDF?

Kamil Rogala
Jak stworzyć wirtualną drukarkę PDF?
Jak stworzyć wirtualną drukarkę PDF?

REKLAMA

REKLAMA

Archiwizacja danych i dokumentów w firmie to praktycznie chleb powszedni. Mimo to, seryjne konwertowanie dokumentów do formatu PDF bywa uciążliwe i czasochłonne, a drukowanie wszystkiego i przechowywanie w skoroszytach jest nie tylko kosztowne, ale i zajmuje mnóstwo miejsca. Jak znaleźć na to rozwiązanie?

REKLAMA

Receptą na powyższe problemy może być wirtualna drukarka. Jest to program, który instaluje się w systemie Windows, jako sprzętowa drukarka. Największą różnicą jest oczywiście to, że wirtualna drukarka nie stoi obok na biurku. Jak zatem działa? Otóż, jeśli wyślemy jakikolwiek dokument do drukowania wybierając wirtualną drukarkę, wybrany dokument nie zostanie wydrukowany, lecz zapisany w formacie PDF w wybranym wcześniej w ustawieniach programu folderze. Co jeszcze oferuje ten przydatny program?

REKLAMA

PrimoPDF to darmowy program, który umożliwia między innymi zabezpieczenie tworzonego pliku PDF hasłem oraz dodawanie informacji o dokumencie. Może to być na przykład imię i nazwisko autora, tytuł etc. Po zainstalowaniu programu do panelu sterowania zostanie dodana drukarka PrimoPDF. Jeśli chcemy skonfigurować wirtualną drukarkę, z menu Start wybieramy kolejno Programy/PrimoPDF/PrimoPDF Settings. W nowym oknie zaznaczamy Do not ask me again i wybierz Yes, streamline PrimoPDF. Po tej operacji możemy zmienić kilka opcji.

Zobacz również: Mobilne witryny - czy to konieczne?

REKLAMA

Jedną z takich opcji jest wspomniana wcześniej funkcja dodawania danych o autorze. Aby ją zmienić klikamy na Change po prawej stronie od Document Properties i ustawiamy informacje o dokumencie i jego autorze. Możemy również kliknąć Change po prawej stronie od Document Properties, aby ustawić hasło potrzebne do otwarcia pliku. Opcja ta kryje się pod nazwą Require a password to open the dokument. Możemy również zmienić poziom zabezpieczenia pliku (Require a password to change security settings and access specific functions).

Możemy również w polu Post process wybrać pożądane zachowanie się programu po wykonaniu operacji wirtualnego drukowania. Może to być na przykład otwarcie pliku, wysłanie go e-mailem lub nierobienie niczego. Można również wybrać jakość wirtualnego druku. I tak możemy wybrać Screen jeśli dokumenty będą oglądane głównie na ekranie lub Ebook, który oferuje duży stopień kompresji kosztem jakości. Możemy również wybrać Print, który oferuje lepszą jakość kosztem słabszej kompresji lub Prepress jeśli chcemy osiągnąć najlepszą możliwą jakość. Funkcja Custom pozwala na indywidualny dobór opcji. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Zakres usług banków elektronicznych - czy chodzi tylko o pieniądze?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA