Kategorie

Działalność gospodarcza, Windykacja należności

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W czasach dużej konkurencyjności kontrahenci mają możliwość wyboru usługodawcy nie tylko zwracając uwagę na cenę oferowanej usługi czy produktu ale również, sprawdzają go pod wieloma względami, również jego wypłacalność. W tej sytuacji utrzymanie płynności finansowej w firmie stanowi ważny element budowania przewagi konkurencyjnej. Dodatkowo świadczy to o jej stabilnej sytuacji umożliwiającej wydłużanie terminów płatności za faktury, co pozytywnie wpływa na dalsze relacje z odbiorcami. Jak sprawdzić wypłacalność klienta?
Coraz więcej dłużników ma problem z firmami windykacyjnymi. Warto wiedzieć co w takiej sytuacji może zrobić firma windykacyjna względem dłużnika. Czy może zająć jego majątek?
Sposobów na uprzykrzenie życia dłużnikowi każdy wierzyciel zna zapewne kilka, jednakże jednym z najbardziej dotkliwych ze względu na konsekwencje biznesowe, zdaje się być wpis w Krajowym Rejestrze Długów.
6 czerwca 2011 r. weszła w życie ważna nowelizacja kodeksu karnego. Do prawa polskiego wprowadzono nową kategorię przestępstwa. Chodzi o tzw. stalking. Ekspert wyjaśnia jaki wpływ na działalność firm windykacyjnych będą miały przepisy penalizujące stalking.
Weryfikacja kondycji finansowej kontrahentów przed zawarciem umowy, to jeden z najskuteczniejszych sposobów zapobiegania zatorom płatniczym. Ekspert radzi jak skutecznie sprawdzić kondycję finansową kontrahentów.
Windykator to zawód, który na stałe zakorzenił się w polskiej gospodarce. Nadal jednak owiany jest mgiełką tajemnicy i pozostaje związany z wieloma stereotypami. Jak wygląda praca windykatora w oczach Polaków?
Odpowiedzialność współmałżonków za długi zaciągnięte przez jednego z nich jest coraz popularniejszym zjawiskiem w praktyce. Szczególnie w czasach kredytów i pożyczek. Co będzie nam groziło w przypadku wyrażenia zgody na zaciągnięcie poważnego zobowiązania finansowego przez współmałżonka? przeczytaj poradę eksperta.
Zacznę od stwierdzenia, że każda firma, bez wyjątku, ma swój Wewnętrzny System Windykacji Należności (WSWN). Decydujemy o przyznawaniu odroczonego terminu płatności, o długości tego terminu, wysyłaniu upomnień, kierowaniu spraw do sądu o niezapłacone kwoty itp. Problem więc nie w tym czy taki system jest, ale w tym, czy jest zbudowany poprawnie i czy działa dostatecznie sprawnie.
Weksel in blanco jest jednym z najdogodniejszych sposobów zabezpieczania umów w obrocie gospodarczym. Umożliwia zabezpieczenie wszelkich wierzytelności pieniężnych, których wysokość w chwili jego wystawienia nie jest znana.
„Mamy kłopoty z terminową spłatą zobowiązań, bo nasi klienci mają kłopoty z zapłatą należności wobec nas”. Jak często tak mówimy albo myślimy? Jeśli tak jest, to co robimy by mieć mniej okazji by tak było?
Gospodarki światowe wciąż borykają się z kryzysem. Problemy z finansowaniem i utrzymaniem się na rynku mają zarówno giganty działające w kluczowych branżach, jak i firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Tym czasem Polska na tle krajów unijnych najmniej odczuwa wpływ stagnacji.
Tak jak istnieje cała gama wierzycieli (cierpliwi, niecierpliwi, agresywni, etc.) tak i wśród dłużników można wyróżnić kilka typowych portretów psychologicznych. Eksperci firmy windykacyjnej KRUK S.A. stworzyli ciekawą typologię dłużników. Ze swojej bogatej praktyki wyłonili typy dłużników: współpracujących, depresyjnych, agresywnych, z poczuciem mocy oraz dłużnika tak-tak.
Korespondencja, w której wbrew faktom daje się do zrozumienia dłużnikowi rozpoczęcie egzekucji komorniczej, czy nakłanianie do wyjawienia majątku — to niektóre praktyki firmy windykacyjnej, które zakwestionował ostatnio Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.