Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu działalność gospodarcza. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące działalność gospodarcza.
Zachęty podatkowe dla przedsiębiorców od 2018 r.
Aktualizacja: 15.11.2017
Resort finansów zapewnia, że stale pracuje nad tym, żeby warunki prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce były coraz lepsze. W związku z tym wprowadzane są m.in. nowe zachęty podatkowe dla przedsiębiorców. Część z nich już zaczęła obowiązywać, a kolejne pojawią się w 2018 r. Jakie to zachęty i jakie korzyści będą z nich mieli przedsiębiorcy? »
Ograniczenie barier w prowadzeniu działalności innowacyjnej w 2018 r.
Aktualizacja: 16.10.2017
Rząd przyjął projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego działalności innowacyjnej, który przedłożył minister nauki i szkolnictwa wyższego. Jakie zmiany mogą już niebawem wejść w życie? »
Ustawa o wspieraniu działalności innowacyjnej podpisana
Aktualizacja: 31.08.2015
Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej, dzięki której mikro, małe i średnie firmy będą mogły otrzymać specjalny kredyt na inwestycje w nowe technologie. Kredyt będzie częściowo spłacany przez Bank Gospodarstwa Krajowego. »
Jakie są korzyści przy stosowaniu karty wyników w firmach usługowych?
Aktualizacja: 11.10.2011
W celu uzyskania optymalnych korzyści karta wyników musi zostać odpowiednio zastosowana. Dla małych przedsiębiorstw rozpoczynających działalność zastosowanie kompletnej karty wyników może nie mieć większego sensu – mogą one jednak wykorzystać tylko te jej elementy, które odpowiadają aktualnym potrzebom firmy. Zastosowanie karty wyników dla usług przez przedsiębiorstwa od średniej do dużej wielkości może przynieść im wymierne korzyści. »
Na co zwracać uwagę przygotowując kontrakt
Aktualizacja: 24.11.2011
Wprowadzenie małej firmy na globalny rynek powoduje, że staje ona przed koniecznością przygotowania kontraktu. Co zrobić, aby opracowany wzór był poprawny pod względem prawnym? Przeczytaj. »
Jak wprowadzić małą innowacyjną firmę na rynek?
Aktualizacja: 08.12.2011
Założenie firmy i prowadzenie działalności gospodarczej w małym rozmiarze dla wielu jest dopiero pierwszym krokiem w procesie realizacji ich ambicji. Jak więc stanąć przed wyzwaniem wprowadzenia na powszechny rynek innowacyjnej firmy? »
Jak odnaleźć podmioty zainteresowane zakupem małej firmy?
Aktualizacja: 08.12.2011
Sprzedaż małej firmy może być utrudniona, jeżeli jej właściciel nie zna rynku, na którym mógłby dokonać zbycia. W szczególnej sytuacji znajdują się małe firmy spin off. Jak odnaleźć w biznesowym gąszczu chętnych do zakupu? »
Jak sprzedać małą firmę na rynku globalnym?
Aktualizacja: 08.12.2011
Prowadząc małą firmę można dojść do wniosku, iż opłacalna jest jej sprzedaż. W szczególności dotyczy to małych firm technologicznych. Jak skutecznie sprzedać małą firmę? »
Na czym polega segmentacja rynku?
Aktualizacja: 08.12.2011
Jeżeli przedsiębiorca zamierza wprowadzić firmę na rynek globalny, powinien położyć nacisk na dokonanie segmentacji rynku. Jaki jest cel tego działania i czemu ono służy? Przeczytaj. »
Jak przygotować segmentację rynku?
Aktualizacja: 08.12.2011
Wprowadzanie na rynek globalny małej firmy wiąże się z koniecznością opracowania segmentacji. Jakie etapy składają się na proces jej przygotowania? »
Jak monitorować realizację strategii marketingowej
Aktualizacja: 25.11.2011
Podjęcie kampanii marketingowej w odniesieniu do prowadzonej firmy nie może być pozostawione bez opieki. Monitorowanie strategii to jeden z kluczowych elementów prowadzących do odniesienia sukcesu. »
Jak wykorzystać innowację w biznesie? - firma obuwnicza
Aktualizacja: 09.12.2011
Przyjrzyjmy się obuwiu. Iluż to spośród nas doznaje frustracji z powodu niemożności znalezienia właściwego rozmiaru butów? Od kiedy produkcja masowa stała się normą, próbowaliśmy dopasowywać się do któregoś z rozmiarów i kształtów określanych przez wytwórców. Ale ta tradycja również się zmienia. »
Sprzedaż towarów i usług, jako sztuka dotrzymywania obietnic
Aktualizacja: 11.10.2011
Można zaryzykować tezę, iż sprzedaż polega na ciągłym składaniu obietnic naszemu klientowi, że jego potrzeby zostaną zaspokojone. Kontaktując się z klientami, niejako przyrzekamy im, że to, co chcemy dostarczyć dostaną, jeśli tylko wyrażą chęć dokonania zakupu. Jak ważna jest ta zasada, wiedzą wszyscy ci, którzy z powodu własnych zaniedbań lub z powodu zaniedbań innych, nie dostarczyli towaru czy usługi w wyznaczonym terminie i narazili się swojemu klientowi lub, co gorsza, utracili go. »
Znaczenie innowacji w biznesie
Aktualizacja: 28.10.2011
Nie wszyscy menadżerowie zdają sobie sprawę jakie znaczenie dla rozwoju biznesu mają innowacje. Warto jest uświadomić sobie, że tylko nowatorskie podejście do działań na rynku zapewni sukces firmie. »
Aktualizacja: 11.10.2011
Zatrzymać klienta i zdobyć nowego odbiorcę wyrobów Twojej firmy pomoże ciągły rozwój produkcji. Nawet gdy masz już mocną pozycję na rynku nie zapominaj o konkurencji, która podaje klientowi co raz nowe rozwiązania. »
Radca prawny i wspólnik zarządzający w Lubasz i Wspólnicy – Kancelarii Radców Prawnych sp.k.
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »