REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy nie są przygotowane na zakłócenia w łańcuchach dostaw

Subskrybuj nas na Youtube
logistyka
logistyka
rawpixel.com Aew
fot. materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Zawirowania na rynku i przerwane łańcuchy dostaw. Wg analiz w ciągu najbliższych 3 lat nawet 95 proc. firm nadal nie będzie w stanie zapewnić pełnej odporności swojej organizacji przed wahaniami popytu i problemami z łańcuchami dostaw. Dzieje się tak mimo nakładów na technologie poniesionych przez przedsiębiorstwa w ostatnich latach. 

Potrzebna wiedza dla bezpiecznej logistyki 

Analiza Gartnera wskazuje, że mimo sporych zawirowań na rynku w ciągu ostatnich lat, niewiele firm podjęło działania, aby zabezpieczyć swoje łańcuchy dostaw. Ciągle zbyt mało organizacji podejmuje najważniejsze decyzje biznesowe na podstawie szczegółowych, przekrojowych analiz opartych na cyfrowych danych. 

REKLAMA

REKLAMA

– Gromadzone przez organizację informacje to niezwykle cenna wiedza, która odpowiednio wykorzystana, może przenieść firmę na nowy poziom funkcjonowania – tłumaczy Adam Sienkiewicz, Head of Sales z Sagra Technology. Ekspert dodaje: – Gromadzenie danych sprzedażowych oraz informacji dotyczących wielu najróżniejszych czynników zewnętrznych, związanych z sezonowością, trendami, konkurencją czy popytem, umożliwia tworzenie modeli predykcyjnych. Dzięki nim firmy mogą sprawnie zaplanować produkcję, zaopatrzenie, zamówienia i trafnie odpowiadać na wszelkie zawirowania na rynku. Dotyczy to wszystkich uczestników łańcucha dostaw.

Jeśli firmy nie skupią się na precyzji oraz zarządzaniu, które uniezależni procesy w organizacji od rynkowych zawirowań i przerwanych łańcuchów dostaw, nadal będą zmagały się z  niepewnością. Właściwe inwestycje w digitalizację mogą zwiększyć odporność organizacji.

Ekspert Gartnera, Tim Payne, komentując wynika badania, przekonuje: – Firmy starają się zwiększyć odporność swojej działalności na zawirowania w łańcuchach dostaw. Jednak ciągle podejmują działania, które mogą przynieść przeciwny skutek. Łańcuchy dostaw nie są w stanie poradzić sobie z dzisiejszą niepewnością. Organizacje powinny wymyślić swoje strategie na nowo. 

Czy jest sposób na zakłócenia w łańcuchach dostaw? 

Ponieważ dziś dokładne planowanie nie jest możliwe, firmy w swoich prognozach powinny w większym stopniu uwzględniać czynnik niepewności. Warto też, aby zauważyły potencjał technologii, takich jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, które umożliwiają generowanie zaawansowanych modeli wspomagających zarządzanie. W podejmowaniu lepszych decyzji może pomóc np. cyfrowy bliźniak łańcucha dostaw.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Biznes inteligentny

REKLAMA

Dziś dla łańcuchów dostaw ogromnie istotne jest zintegrowanie procesów i danych, zamówień i stanu realizacji każdej pozycji zamówienia, stanów magazynowych z dystrybucji, czy informacji o faktycznej odsprzedaży. Na tej podstawie możliwy jest pełny monitoring dostaw i odpowiednie reagowanie na wszelkie zmiany. Umożliwia to analityka Business Intelligence, która producentom, dystrybutorom czy sprzedawcom pozwala podejmować najlepsze decyzje – tłumaczy Adam Sienkiewicz.

Firmy powinny postawić na wykorzystanie analityki danych, aby usprawnić bądź zautomatyzować łańcuchy dostaw. Wymiana danych między dostawcami tworzyw czy surowca, producentami, dystrybutorami i punktami sprzedaży pomoże zoptymalizować procesy oraz właściwie reagować na pojawiające się na rynku wyzwania. Poza wszystkim, to po prostu istotny rynkowy trend, na który stawia również konkurencja.

Jak wynika z raportu Global Business Intelligence Market 2023, globalny rynek analityki biznesowej w latach 2023-2032 będzie rósł rocznie średnio o 9,68 proc. Organizacje będą korzystać z BI z powodu wpływu globalizacji na firmy, zapotrzebowania na rzetelne informacje oraz potrzeby podejścia zorientowanego na klienta.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA