– W Polsce marnuje się ok. 5 mln ton żywności rocznie. W sytuacji, kiedy wojna za wschodnią granicą może spowodować globalne zakłócenia bezpieczeństwa żywnościowego, nie możemy sobie pozwolić na takie marnotrawstwo. To absolutnie jest jeden z celów, który powinien zostać podjęty z odpowiednią powagą w ramach Europejskiego Zielonego Ładu i przełożony na praktyczne działania państw europejskich – mówi Monika Piątkowska, prezes Izby Zbożowo-Paszowej. Jak podkreśla, Komisja Europejska powinna w tej chwili na nowo rozważyć kształt unijnej polityki rolnej oraz redefiniować zawarte w nich cele, aby nie osłabiać dodatkowo konkurencyjności polskiego i europejskiego rolnictwa w obecnej, i tak trudnej już sytuacji związanej z wojną w Ukrainie.
Zgodnie z szacunkami firmy badawczo-doradczej Mordor Intelligence globalny rynek gamifikacji został wyceniony w 2020 roku na 10,19 mln UDS i oczekuje się, że do 2026 roku osiągnie wartość blisko 40mln USD. Gamifikacja, zwana również grywalizacją, to nie tylko modny trend, ale także efektywne i realne narzędzie, które z powodzeniem może wesprzeć rozwój firm rodzinnych w Polsce.
Dla większości Polaków pieniądze są ważne, ale nie lubią o nich myśleć i rozmawiać, ani się nimi zajmować. Jednocześnie dobrze kontrolują swoje wydatki. Według najnowszego międzynarodowego badania ,,Postawy wobec form płatności” zleconego przez eService oraz pozostałe podmioty należące do Grupy EVO Payments, prawie 7 na 10 Polaków wskazało, że dokonuje płatności elektronicznych, ponieważ uważa je za szybkie i wygodne. Partnerem badania w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce, jest Visa.