Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biznes dzieli płatności na raty

Subskrybuj nas na Youtube
  • Artykuł partnerski
fot. materiały prasowe
Rozłożenie płatności faktur i zamówień na raty oferowane przez polski fintech NFG jest odpowiedzią na rosnącą inflację i kryzys gospodarczy.

Usługa rozkładania zakupów firmowych na raty cieszy się dużą popularnością wśród przedsiębiorców zwłaszcza teraz, w czasach kryzysu gospodarczego.

Fakturatka

fot. materiały prasowe

Korzystne zakupy dla najmniejszych

Fakturatka to prawdziwa rewolucja na rynku transakcji B2B, ponieważ przedsiębiorca, nabywając produkt lub usługę, od razu staje się ich właścicielem, a płatność może rozłożyć na dogodne raty. W ten sposób małe firmy nie muszą obawiać się o płynność finansową. To doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy nie mogą sobie pozwolić na wydanie dużej kwoty na produkty wysokiej jakości w krótkim czasie.

– Dzięki temu, że mogłam rozłożyć płatność za remont lokalu na raty, nie musiałam wydawać oszczędności ani brać kredytu – mówi Elżbieta prowadząca swój biznes we Wrocławiu. – Mam teraz odnowioną, nowoczesną kwiaciarnię, która bardzo podoba się moim klientom. Fakturatka uregulowała płatność za fakturę ekipy remontowej, a ja spłacam należność w miesięcznych ratach.

Ponieważ mali przedsiębiorcy często nie mają możliwości otrzymania od sprzedającego faktury z odroczonym terminem płatności, na raty mogą też rozkładać zamówienia czy faktury proforma. W ten sposób mogą nabyć do firmy sprzęt komputerowy, oprogramowanie, narzędzia czy usługi, a pozostałe środki przeznaczyć na bieżące wydatki.

Oferta rozłożenia zakupów na raty skierowana jest do mikrofirm i osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. To podmioty, które w największym stopniu zmagają się z problemem rosnącej inflacji i wysokimi kosztami działalności. Warunkiem otrzymania finansowania jest pozytywna weryfikacja przez system faktoringowy NFG oraz prowadzenie działalności od minimum roku. Wystarczy założyć konto w Systemie Obsługi Finansowania.

Gwarancja zapłaty dla sprzedających

Jednak z usługi mogą również skorzystać wszystkie firmy, które współpracują z jednoosobowymi działalnościami gospodarczymi, sprzedają im usługi bądź towary i wystawiają faktury z odroczonym terminem płatności. Mogą one przedstawić klientom korzyści rozłożenia zakupów na raty, a same mają gwarancję wpływu z faktury w terminie. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie, ponieważ ze względu na kryzys gospodarczy i wysokie ceny energii, paliw i surowców coraz więcej klientów opóźnia bądź wstrzymuje płatności. W takiej sytuacji koszty przeterminowanego kredytu kupieckiego i koszty windykacji spadają na dostawcę. Dane Krajowego Rejestru Długów BIG potwierdzają, że na rynku jest sporo nierzetelnych płatników. Aż 271 869 firm zalega swoim kontrahentom na ponad 9 mld zł. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi 33,4 tys. zł. Jak zauważa Emanuel Nowak, ekspert NFG, przedsiębiorcy powinni minimalizować ryzyko trafienia na nierzetelnych płatników, dlatego warto skorzystać z Fakturatki i mieć pewność opłacenia faktur.

– Sprzedający może spać spokojnie, ponieważ nie ma ryzyka, że klient nagle przestanie spłacać raty. NFG wypłaca sprzedającemu pełną wartość towaru lub usługi, a ryzyko niewypłacalności kupującego bierze na siebie – tłumaczy Emanuel Nowak. W jego ocenie Fakturatka to najnowocześniejszy instrument tego typu dostępny na polskim rynku.

Co mówią badania?

Jak widać, rozłożenie płatności faktur i zamówień na raty jest atrakcyjne zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego. Z badań przeprowadzonych przez IMAS International na zlecenie NFG w pierwszym kwartale tego roku, wynika, że 10 proc. mikro i małych firm spotkało się z sytuacją, w której klient zrezygnował z zakupów ze względu na zbyt wysoką cenę. Tymczasem, rozkładając płatność na raty, nie musiałby rezygnować. W grupie firm sprzedających B2B aż 24 proc. przedsiębiorców uważa, że rozłożenie płatności na raty mogłoby wpłynąć na wzrost sprzedaży. Prawie jedna trzecia firm (30 proc.) wyraziła chęć posiadania dostępu do usługi ratalnej – najczęściej były to przedsiębiorstwa z sektorów: budowlanego, przemysłowego oraz e-commerce. Ze względu na rosnącą inflację i wysokie koszty prowadzenia działalności gospodarczej zainteresowanie takim rozwiązaniem wśród firm będzie rosnąć, dlatego warto mieć taki rodzaj usługi w swojej ofercie, bo sprzedającego nic to nie kosztuje.

Jak to działa?

Korzystanie z Fakturatki jest bardzo proste. Kupując towar lub usługę B2B, należy otrzymać od dostawcy fakturę płatną przelewem (może to być też faktura proforma lub inny dokument zakupu, np. zamówienie), wejść na https://fakturatka.pl/kupuj-na-raty, wybrać liczbę rat i zaakceptować transakcję SMS-em. Wszystko odbywa się online i trwa mniej niż 15 minut.
Usługa NFG wpisuje się w nowoczesne instrumenty dla biznesu dostępne na rynku, jak leasing czy pożyczka, ale według ekspertów ma o wiele więcej korzyści, m.in. gwarancję płatności pełnej kwoty w terminie przez klienta. Nie trzeba tak jak w przypadku leasingu przechodzić przez skomplikowaną procedurę wykupu, a cały proces rozłożenia płatności odbywa się online. Jak podkreśla Emanuel Nowak, koszty usługi finansowania zakupów można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu i odliczyć podatek VAT.

Korzystając z Fakturatki, można sfinansować zakup do 30 tys. zł i rozłożyć go nawet na 36 rat. Klient, posługując się wygodnym kalkulatorem w systemie online, może samodzielnie wyliczyć, ile wyniesie miesięczna płatność.

Według wspomnianego badania IMAS International, mikroprzedsiębiorcy uznali przejrzystą kalkulację kosztów za największą zaletę usługi ratalnej. Drugim najczęściej wymienianym plusem była możliwość odliczania VAT (49 proc.), a kolejnym szybkość uzyskania decyzji o finansowaniu zakupu (43 proc.).

Fakturatka to rozwiązanie wspierające płynność finansową małych firm zarówno w czasach prosperity, jak i w czasach kryzysu. O tym, jak firmy wykorzystują Fakturatkę do zarządzania budżetem, przeczytacie TUTAJ.

NFG to polski fintech, który łączy produkty finansowe z nowoczesną technologią i oferuje szybki i bezpieczny dostęp do wybranych usług. Z usług NFG skorzystało już blisko 7 tysięcy małych przedsiębiorców, którzy sfinansowali faktury o łącznej wartości przekraczającej miliard złotych.  

mm

Fakturatka

fot. materiały prasowe

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja
QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.