Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biznes dzieli płatności na raty

  • Artykuł partnerski
fot. materiały prasowe
Rozłożenie płatności faktur i zamówień na raty oferowane przez polski fintech NFG jest odpowiedzią na rosnącą inflację i kryzys gospodarczy.

Usługa rozkładania zakupów firmowych na raty cieszy się dużą popularnością wśród przedsiębiorców zwłaszcza teraz, w czasach kryzysu gospodarczego.

Fakturatka

fot. materiały prasowe

Korzystne zakupy dla najmniejszych

Fakturatka to prawdziwa rewolucja na rynku transakcji B2B, ponieważ przedsiębiorca, nabywając produkt lub usługę, od razu staje się ich właścicielem, a płatność może rozłożyć na dogodne raty. W ten sposób małe firmy nie muszą obawiać się o płynność finansową. To doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy nie mogą sobie pozwolić na wydanie dużej kwoty na produkty wysokiej jakości w krótkim czasie.

– Dzięki temu, że mogłam rozłożyć płatność za remont lokalu na raty, nie musiałam wydawać oszczędności ani brać kredytu – mówi Elżbieta prowadząca swój biznes we Wrocławiu. – Mam teraz odnowioną, nowoczesną kwiaciarnię, która bardzo podoba się moim klientom. Fakturatka uregulowała płatność za fakturę ekipy remontowej, a ja spłacam należność w miesięcznych ratach.

Ponieważ mali przedsiębiorcy często nie mają możliwości otrzymania od sprzedającego faktury z odroczonym terminem płatności, na raty mogą też rozkładać zamówienia czy faktury proforma. W ten sposób mogą nabyć do firmy sprzęt komputerowy, oprogramowanie, narzędzia czy usługi, a pozostałe środki przeznaczyć na bieżące wydatki.

Oferta rozłożenia zakupów na raty skierowana jest do mikrofirm i osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. To podmioty, które w największym stopniu zmagają się z problemem rosnącej inflacji i wysokimi kosztami działalności. Warunkiem otrzymania finansowania jest pozytywna weryfikacja przez system faktoringowy NFG oraz prowadzenie działalności od minimum roku. Wystarczy założyć konto w Systemie Obsługi Finansowania.

Gwarancja zapłaty dla sprzedających

Jednak z usługi mogą również skorzystać wszystkie firmy, które współpracują z jednoosobowymi działalnościami gospodarczymi, sprzedają im usługi bądź towary i wystawiają faktury z odroczonym terminem płatności. Mogą one przedstawić klientom korzyści rozłożenia zakupów na raty, a same mają gwarancję wpływu z faktury w terminie. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie, ponieważ ze względu na kryzys gospodarczy i wysokie ceny energii, paliw i surowców coraz więcej klientów opóźnia bądź wstrzymuje płatności. W takiej sytuacji koszty przeterminowanego kredytu kupieckiego i koszty windykacji spadają na dostawcę. Dane Krajowego Rejestru Długów BIG potwierdzają, że na rynku jest sporo nierzetelnych płatników. Aż 271 869 firm zalega swoim kontrahentom na ponad 9 mld zł. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi 33,4 tys. zł. Jak zauważa Emanuel Nowak, ekspert NFG, przedsiębiorcy powinni minimalizować ryzyko trafienia na nierzetelnych płatników, dlatego warto skorzystać z Fakturatki i mieć pewność opłacenia faktur.

– Sprzedający może spać spokojnie, ponieważ nie ma ryzyka, że klient nagle przestanie spłacać raty. NFG wypłaca sprzedającemu pełną wartość towaru lub usługi, a ryzyko niewypłacalności kupującego bierze na siebie – tłumaczy Emanuel Nowak. W jego ocenie Fakturatka to najnowocześniejszy instrument tego typu dostępny na polskim rynku.

Co mówią badania?

Jak widać, rozłożenie płatności faktur i zamówień na raty jest atrakcyjne zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego. Z badań przeprowadzonych przez IMAS International na zlecenie NFG w pierwszym kwartale tego roku, wynika, że 10 proc. mikro i małych firm spotkało się z sytuacją, w której klient zrezygnował z zakupów ze względu na zbyt wysoką cenę. Tymczasem, rozkładając płatność na raty, nie musiałby rezygnować. W grupie firm sprzedających B2B aż 24 proc. przedsiębiorców uważa, że rozłożenie płatności na raty mogłoby wpłynąć na wzrost sprzedaży. Prawie jedna trzecia firm (30 proc.) wyraziła chęć posiadania dostępu do usługi ratalnej – najczęściej były to przedsiębiorstwa z sektorów: budowlanego, przemysłowego oraz e-commerce. Ze względu na rosnącą inflację i wysokie koszty prowadzenia działalności gospodarczej zainteresowanie takim rozwiązaniem wśród firm będzie rosnąć, dlatego warto mieć taki rodzaj usługi w swojej ofercie, bo sprzedającego nic to nie kosztuje.

Jak to działa?

Korzystanie z Fakturatki jest bardzo proste. Kupując towar lub usługę B2B, należy otrzymać od dostawcy fakturę płatną przelewem (może to być też faktura proforma lub inny dokument zakupu, np. zamówienie), wejść na https://fakturatka.pl/kupuj-na-raty, wybrać liczbę rat i zaakceptować transakcję SMS-em. Wszystko odbywa się online i trwa mniej niż 15 minut.
Usługa NFG wpisuje się w nowoczesne instrumenty dla biznesu dostępne na rynku, jak leasing czy pożyczka, ale według ekspertów ma o wiele więcej korzyści, m.in. gwarancję płatności pełnej kwoty w terminie przez klienta. Nie trzeba tak jak w przypadku leasingu przechodzić przez skomplikowaną procedurę wykupu, a cały proces rozłożenia płatności odbywa się online. Jak podkreśla Emanuel Nowak, koszty usługi finansowania zakupów można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu i odliczyć podatek VAT.

Korzystając z Fakturatki, można sfinansować zakup do 30 tys. zł i rozłożyć go nawet na 36 rat. Klient, posługując się wygodnym kalkulatorem w systemie online, może samodzielnie wyliczyć, ile wyniesie miesięczna płatność.

Według wspomnianego badania IMAS International, mikroprzedsiębiorcy uznali przejrzystą kalkulację kosztów za największą zaletę usługi ratalnej. Drugim najczęściej wymienianym plusem była możliwość odliczania VAT (49 proc.), a kolejnym szybkość uzyskania decyzji o finansowaniu zakupu (43 proc.).

Fakturatka to rozwiązanie wspierające płynność finansową małych firm zarówno w czasach prosperity, jak i w czasach kryzysu. O tym, jak firmy wykorzystują Fakturatkę do zarządzania budżetem, przeczytacie TUTAJ.

NFG to polski fintech, który łączy produkty finansowe z nowoczesną technologią i oferuje szybki i bezpieczny dostęp do wybranych usług. Z usług NFG skorzystało już blisko 7 tysięcy małych przedsiębiorców, którzy sfinansowali faktury o łącznej wartości przekraczającej miliard złotych.  

mm

Fakturatka

fot. materiały prasowe

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja
QR Code
Moja firma
Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Wigilia 2025 ustawowo wolna od pracy. Czy dla wszystkich? Czy sklepy będą otwarte w Wigilię?

Czy Wigilia w 2025 roku będzie dniem wolnym od pracy dla wszystkich? W tym roku odpowiedź jest naprawdę istotna, bo zmieniły się przepisy. Ustawa uchwalona pod koniec 2024 roku wprowadziła ważną nowość - 24 grudnia ma stać się dniem ustawowo wolnym od pracy. Co to oznacza w praktyce i czy faktycznie nikt nie będzie wtedy pracował?

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak