Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biznes dzieli płatności na raty

Subskrybuj nas na Youtube
  • Artykuł partnerski
fot. materiały prasowe
Rozłożenie płatności faktur i zamówień na raty oferowane przez polski fintech NFG jest odpowiedzią na rosnącą inflację i kryzys gospodarczy.

Usługa rozkładania zakupów firmowych na raty cieszy się dużą popularnością wśród przedsiębiorców zwłaszcza teraz, w czasach kryzysu gospodarczego.

Fakturatka

fot. materiały prasowe

Korzystne zakupy dla najmniejszych

Fakturatka to prawdziwa rewolucja na rynku transakcji B2B, ponieważ przedsiębiorca, nabywając produkt lub usługę, od razu staje się ich właścicielem, a płatność może rozłożyć na dogodne raty. W ten sposób małe firmy nie muszą obawiać się o płynność finansową. To doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy nie mogą sobie pozwolić na wydanie dużej kwoty na produkty wysokiej jakości w krótkim czasie.

– Dzięki temu, że mogłam rozłożyć płatność za remont lokalu na raty, nie musiałam wydawać oszczędności ani brać kredytu – mówi Elżbieta prowadząca swój biznes we Wrocławiu. – Mam teraz odnowioną, nowoczesną kwiaciarnię, która bardzo podoba się moim klientom. Fakturatka uregulowała płatność za fakturę ekipy remontowej, a ja spłacam należność w miesięcznych ratach.

Ponieważ mali przedsiębiorcy często nie mają możliwości otrzymania od sprzedającego faktury z odroczonym terminem płatności, na raty mogą też rozkładać zamówienia czy faktury proforma. W ten sposób mogą nabyć do firmy sprzęt komputerowy, oprogramowanie, narzędzia czy usługi, a pozostałe środki przeznaczyć na bieżące wydatki.

Oferta rozłożenia zakupów na raty skierowana jest do mikrofirm i osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. To podmioty, które w największym stopniu zmagają się z problemem rosnącej inflacji i wysokimi kosztami działalności. Warunkiem otrzymania finansowania jest pozytywna weryfikacja przez system faktoringowy NFG oraz prowadzenie działalności od minimum roku. Wystarczy założyć konto w Systemie Obsługi Finansowania.

Gwarancja zapłaty dla sprzedających

Jednak z usługi mogą również skorzystać wszystkie firmy, które współpracują z jednoosobowymi działalnościami gospodarczymi, sprzedają im usługi bądź towary i wystawiają faktury z odroczonym terminem płatności. Mogą one przedstawić klientom korzyści rozłożenia zakupów na raty, a same mają gwarancję wpływu z faktury w terminie. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie, ponieważ ze względu na kryzys gospodarczy i wysokie ceny energii, paliw i surowców coraz więcej klientów opóźnia bądź wstrzymuje płatności. W takiej sytuacji koszty przeterminowanego kredytu kupieckiego i koszty windykacji spadają na dostawcę. Dane Krajowego Rejestru Długów BIG potwierdzają, że na rynku jest sporo nierzetelnych płatników. Aż 271 869 firm zalega swoim kontrahentom na ponad 9 mld zł. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi 33,4 tys. zł. Jak zauważa Emanuel Nowak, ekspert NFG, przedsiębiorcy powinni minimalizować ryzyko trafienia na nierzetelnych płatników, dlatego warto skorzystać z Fakturatki i mieć pewność opłacenia faktur.

– Sprzedający może spać spokojnie, ponieważ nie ma ryzyka, że klient nagle przestanie spłacać raty. NFG wypłaca sprzedającemu pełną wartość towaru lub usługi, a ryzyko niewypłacalności kupującego bierze na siebie – tłumaczy Emanuel Nowak. W jego ocenie Fakturatka to najnowocześniejszy instrument tego typu dostępny na polskim rynku.

Co mówią badania?

Jak widać, rozłożenie płatności faktur i zamówień na raty jest atrakcyjne zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego. Z badań przeprowadzonych przez IMAS International na zlecenie NFG w pierwszym kwartale tego roku, wynika, że 10 proc. mikro i małych firm spotkało się z sytuacją, w której klient zrezygnował z zakupów ze względu na zbyt wysoką cenę. Tymczasem, rozkładając płatność na raty, nie musiałby rezygnować. W grupie firm sprzedających B2B aż 24 proc. przedsiębiorców uważa, że rozłożenie płatności na raty mogłoby wpłynąć na wzrost sprzedaży. Prawie jedna trzecia firm (30 proc.) wyraziła chęć posiadania dostępu do usługi ratalnej – najczęściej były to przedsiębiorstwa z sektorów: budowlanego, przemysłowego oraz e-commerce. Ze względu na rosnącą inflację i wysokie koszty prowadzenia działalności gospodarczej zainteresowanie takim rozwiązaniem wśród firm będzie rosnąć, dlatego warto mieć taki rodzaj usługi w swojej ofercie, bo sprzedającego nic to nie kosztuje.

Jak to działa?

Korzystanie z Fakturatki jest bardzo proste. Kupując towar lub usługę B2B, należy otrzymać od dostawcy fakturę płatną przelewem (może to być też faktura proforma lub inny dokument zakupu, np. zamówienie), wejść na https://fakturatka.pl/kupuj-na-raty, wybrać liczbę rat i zaakceptować transakcję SMS-em. Wszystko odbywa się online i trwa mniej niż 15 minut.
Usługa NFG wpisuje się w nowoczesne instrumenty dla biznesu dostępne na rynku, jak leasing czy pożyczka, ale według ekspertów ma o wiele więcej korzyści, m.in. gwarancję płatności pełnej kwoty w terminie przez klienta. Nie trzeba tak jak w przypadku leasingu przechodzić przez skomplikowaną procedurę wykupu, a cały proces rozłożenia płatności odbywa się online. Jak podkreśla Emanuel Nowak, koszty usługi finansowania zakupów można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu i odliczyć podatek VAT.

Korzystając z Fakturatki, można sfinansować zakup do 30 tys. zł i rozłożyć go nawet na 36 rat. Klient, posługując się wygodnym kalkulatorem w systemie online, może samodzielnie wyliczyć, ile wyniesie miesięczna płatność.

Według wspomnianego badania IMAS International, mikroprzedsiębiorcy uznali przejrzystą kalkulację kosztów za największą zaletę usługi ratalnej. Drugim najczęściej wymienianym plusem była możliwość odliczania VAT (49 proc.), a kolejnym szybkość uzyskania decyzji o finansowaniu zakupu (43 proc.).

Fakturatka to rozwiązanie wspierające płynność finansową małych firm zarówno w czasach prosperity, jak i w czasach kryzysu. O tym, jak firmy wykorzystują Fakturatkę do zarządzania budżetem, przeczytacie TUTAJ.

NFG to polski fintech, który łączy produkty finansowe z nowoczesną technologią i oferuje szybki i bezpieczny dostęp do wybranych usług. Z usług NFG skorzystało już blisko 7 tysięcy małych przedsiębiorców, którzy sfinansowali faktury o łącznej wartości przekraczającej miliard złotych.  

mm

Fakturatka

fot. materiały prasowe

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja
QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.