Spektakularne spadki bitcoina, zmiany wycen złota, wahania cen spółek – to nic innego jak korekty na rynkach, które często przyprawiają inwestorów o siwe włosy. Stała, uważna obserwacja zachowania aktywów na rynkach jest jedną z ważniejszych zasad na drodze do podejmowania dobrych decyzji inwestycyjnych. Warto więc wiedzieć, że na rynkach wszystko co rośnie, kiedyś musi spaść. Czym są korekty i jak sobie z nimi radzić?
W najnowszym komentarzu rynkowym eksperci VIG/C-QUADRAT TFI wyjaśniają m.in.: (1) czy warto utrzymywać dziś wyższy niż zwykle poziom gotówki w portfelu, czy możemy liczyć na pojawiające się okazje inwestycyjne, (2) jakie rysują się perspektywy dla rynków akcji – tak krajowych, jak i zagranicznych, (3) jaki wpływ na nastroje inwestorów rynku obligacji ma utrzymująca się, uporczywa inflacja.
Księgowość w firmie. Każda osoba, która zdecyduje się na założenie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej, musi być świadoma licznych obowiązków, które powinny być dla niej równie istotne, co liczne przywileje. Najistotniejszym z obowiązków jest prowadzenie firmowej księgowości, gdyż zgodnie z prawem bez względu jaką przedsiębiorca wybierze formę prowadzenia działalności, będzie zobowiązany do prowadzenia dla niej księgowości.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi opublikowało projekty rozporządzeń w sprawie płatności obszarowych - tj. płatności bezpośrednich oraz przejściowego wsparcia krajowego (tzw. dopłaty do hektara) dla rolników za 2022 r. MRiRW zakłada, że jednolita płatność obszarowa wyniesie 518,01 zł za hektar, stawka płatności dodatkowej - 196,14 zł na hektar, stawka płatności dla młodego rolnika - 360,91 zł na hektar. Projekty te przewidują też stawki płatności do powierzchni upraw, do zwierząt, za zazielenianie.
Pojazdy elektryczne lekkiej logistyki w UE to tylko 0,4% rynku, udział elektrycznych ciężarówek to zaledwie 0,24%. Optymizmem nie napawa także poziom nowych rejestracji i tempo rozwoju infrastruktury, które jest 9 razy za wolne. Transformacji nie sprzyja także sytuacja na rynku energii i niepewność w gospodarce. Poważne organizacje wyliczają, że przyjęte tempo dekarbonizacji może wymagać nawet 1 bln euro inwestycji do 2025 r. Przy okazji nie ma co liczyć na wodór, bo nie odegra on znaczącej roli w transporcie ciężkim, przynajmniej w Europie.