REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moja firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Ryzyko zakupu domen w promocji

Jeżeli zdecydowaliście się na stworzenie własnej strony www, to niezależnie od jej profilu – czy będzie to blog, strona firmowa, portal społecznościowy czy turystyczny – staniecie przed koniecznością zakupu i rejestracji domeny. Naturalnym odruchem będzie poszukiwanie oferty jak najtańszej. Uważajcie jednak, aby nie wpaść w pułapkę taniej rejestracji, jaką zastawiają niektóre firmy handlujące domenami na niedoświadczonych internautów...

Firmowe urządzenia mobilne ofiarą cyberataków

Z przeprowadzonych badań wynika, że 74 proc. firm doświadczyło naruszenia ochrony danych w wyniku niewłaściwie zabezpieczonych urządzeń mobilnych. Liczba jest o tyle niepokojąca, że pomimo odgórnego zakazu nadal osoby zarządzające oraz pracownicy używają służbowych telefonów do celów prywatnych.

Getin Noble Bank: Jednym z naszych priorytetów jest jakość obsługi

Niezależnie czy Klient Getin Noble Banku wybiera korzystanie z placówki, aplikacji mobilnej czy bankowości internetowej – w każdym przypadku jakość obsługi jest tak samo wysoka. Zadowolony Klient jest najlepszym ambasadorem marki, dlatego Bank niezmiennie umieszcza jakość obsługi na liście swoich priorytetów. Kolejne nagrody i wyróżnienia przyznawane przez Klientów i niezależnych ekspertów potwierdzają tylko słuszność tej strategii, a Bank cały czas dba o to, żeby taki poziom utrzymać. M.in. systematycznie udoskonala narzędzia wspierające obsługę Klienta. Jakość obsługi to ciągły proces, na który składa się wiele czynników i który wymaga pracy, uważnej obserwacji oraz konsekwencji. To m.in. łączenie i wdrażanie najlepszych praktyk z rynku, opinii Klientów i praktycznych wskazówek pracowników. To również systematyczne monitorowanie i prowadzenie badań dotyczących jakości obsługi we wszystkich dostępnych kanałach sprzedaży. Cel jest jeden - jak najwięcej zadowolonych Klientów, bo to oni budują̨ opinię o marce.

9. Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw - Pasja i biznes

W dniach 16-18 października 2019 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odbędzie się największe i najważniejsze wydarzenie dla małych i średnich przedsiębiorców nie tylko z Polski, ale i Europy oraz świata. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

REKLAMA

Edukować o gazie? Wirtualne Muzeum Gazownictwa ma na to sposób

Żelazka i lokówki zasilane gazem, polscy wynalazcy i pionierzy nowoczesnego przemysłu, innowacyjne zastosowania gazu ziemnego w transporcie i energetyce – o tym wszystkim będzie edukować Wirtualne Muzeum Gazownictwa www.wmgaz.pl. Mecenasem projektu jest Polska Spółka Gazownictwa z Grupy Kapitałowej PGNiG, a patronem honorowym – Premier Mateusz Morawiecki. Muzeum wystartowało 11 września 2019 roku.

Wzór przemysłowy nie musi być utworem

Wzorom (przemysłowym) nie można udzielić ochrony prawnoautorskiej tylko z tego powodu, że poza realizowanym przez nie celem użytkowym wywołują swoisty efekt estetyczny Aby korzystać z takiej ochrony wzory powinny stanowić przejaw oryginalnej działalności twórczej. Tak orzekł Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w wyroku z 12 września 2019 r.

Jak wybrać dostawcę hostingu dla firmy

W obecnych czasach, warunkiem sine qua non dla prawidłowego działania firmy jest nieprzerwany kontakt z klientem. Narzędziem, które to skutecznie umożliwia jest internet. Decydując się na działalność w sieci warto zadać sobie pytanie jak wybrać hosting, aby kontakt z klientem lub potencjalnym klientem odbywał się bez zbędnych przerw.

CSR czyli Społeczna Odpowiedzialność Biznesu coraz bardziej popularna w Polsce

CSR czyli Społeczna Odpowiedzialność Biznesu oznacza uwzględnianie interesów społecznych oraz kwestii ochrony środowiska przy planowaniu strategii biznesowej. Koncepcja ta jest coraz bardziej popularna w Polsce.

REKLAMA

MPiT: proporcjonalne obliczanie składek ZUS opłacalne dla drobnych firm

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przekonuje, iż proporcjonalne obliczanie składek ZUS obejmie drobne firmy, którym się to opłaci. Po wprowadzeniu Małej Działalności Gospodarczej, czyli ZUS od przychodu, rząd idzie w kierunku liczenia ZUS-u od dochodu.

Obowiązkowe ubezpieczenie OC fizjoterapeutów

1 czerwca 2019 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia OC podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Rozporządzenie doprecyzowuje kwestie ubezpieczenia zawodowego, jakie musi posiadać każdy fizjoterapeuta prowadzący działalność gospodarczą. W świetle nowych przepisów takie ubezpieczenie mają obowiązek posiadać wszyscy fizjoterapeuci prowadzący działalność gospodarczą – zarówno w formie podmiotu leczniczego, a także jako indywidualna lub grupowa praktyka fizjoterapeutyczna.

V edycja Ogólnopolskiego Szczytu Gospodarczego OSG 2019

Przed nami 5. jubileuszowa edycja Ogólnopolskiego Szczytu Gospodarczego OSG 2019, który odbędzie się w dniach 26-27 września 2019 r. w Siedlcach. Tematem przewodnim Szczytu jest "Państwo - Gospodarka - Bezpieczeństwo: Filary polskiej gospodarki przyszłości". Szczyt Gospodarczy OSG 2019 to jedno z najważniejszych wydarzeń gospodarczo-biznesowych odbywających się tradycyjnie na jesieni.

Bezpłatne szkolenia w Warszawie dla przyszłych i początkujących przedsiębiorców

Do grudnia 2019 r. Centrum Przedsiębiorczości Smolna w Warszawie przygotowało 4 bezpłatne szkolenia. Ich tematyka będzie dotyczyć m.in. optymalizacji działań w biznesie, tworzenia zespołów w firmie, a także budowania relacji z klientami.

Zasada przyjaznej przedsiębiorcom interpretacji przepisów uwzględniona przez WSA

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, po wstąpieniu do postępowania Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, uchylił niekorzystną dla przedsiębiorcy decyzję Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

W jakim stopniu karta kredytowa obniża naszą zdolność kredytową?

Przy staraniu się o kredyt hipoteczny karta kredytowa może w znaczny sposób obniżyć zdolność kredytową. Od początku 2019 r. banki wydały o 22,9% więcek kart kredytowych niż w tym samym okresie w roku poprzednim.

Split payment obowiązkowy już od listopada 2019 r.

Podatnicy, którzy dotychczas stosowali krajowe odwrotne obciążenie, będą bezwzględnie zobowiązani do dokonywania płatności z wykorzystaniem mechanizmu podzielonej płatności (MPP, ang. split payment). Obowiązek ten ma wejść w życie 1 listopada 2019 roku. Do tej pory korzystanie z rozwiązania było dobrowolne.

Fundacja rodzinna - MPiT pracuje nad koncepcją

W połowie września 2019 r. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii ma przedstawić zarys nowego pomysłu z obszaru sukcesji firm - wprowadzenia w Polsce instytucji fundacji rodzinnej - poinformował PAP wiceminister przedsiębiorczości i technologii Marek Niedużak.

Sprzedaż udziałów lub akcji – jak uniknąć impasu i bezpiecznie zamknąć transakcję?

Negocjacje dotyczące sprzedaży udziałów lub akcji to skomplikowany i długotrwały proces. Jak przygotować ten proces pod kątem biznesowym i prawnym? Kto może taki proces przeprowadzić?

Podmiot prowadzący fanpage staje się także administratorem danych

Formą promocji, z jakiej korzysta wiele podmiotów, zarówno publicznych, jak i prywatnych, jest fanpage na Facebooku. Założenie go nie wymaga skomplikowanej wiedzy. Mało kto zdaje sobie jednak sprawę, że pomimo tego, iż administratorem serwisu jest Facebook, to podmiot prowadzący fanpage staje się także administratorem danych.

Bardziej przyjazne przepisy dla najmniejszych firm od 2020 r.

Przygotowany przez MPiT projekt zmian w blisko 70 ustawach, czyli pakiet Przyjazne Prawo (PPP), który ma ułatwić przedsiębiorcom prowadzenie biznesu, został podpisany przez prezydenta w pierwszej połowie sierpnia. Większość przewidzianych w nim zmian ma zacząć obowiązywać od stycznia 2020 roku.

Fundusze Unii Europejskiej na innowacje w Polsce - jak uzyskać dofinansowanie

Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju informuje, że przedsiębiorcy planujący działania innowacyjne mogą uzyskać dotacje z Funduszy Europejskich na różnych etapach tych działań. Zdobycie dofinansowania z funduszy unijnych jest prostsze, niż się powszechnie uważa. Innowacyjny projekt wcale nie musi być zaawansowany by uzyskać dofinansowanie. Eksperci działający przy Funduszach Europejskich pomagają skutecznie w załatwieniu formalności.

Wizerunek firmy i pozyskiwanie talentów

Jak budować własną firmę krok po kroku? Jak zadbać o wizerunek firmy jako pracodawcy? Jak pozyskać do współpracy utalentowanych pracowników?

Rekompensaty dla branż energochłonnych 2019 - ważne oświadczenie

Przedsiębiorcy energochłonni, którzy chcą dostać rekompensaty za 2019 rok, muszą w ciągu 14 dni od 29 sierpnia br. zrzec się wsparcia oferowanego przez tzw. ustawę o cenach prądu.

Czy zastępcze wykonanie usługi budowlanej podlega odwrotnemu obciążeniu

Porada dotyczy zagadnienia odwrotnego obciążenia w VAT.

Jaką stawką opodatkować montaż markiz wraz z dostawą

Porada dotyczy stawek VAT przy świadczeniu usług. Jaką stawką opodatkować montaż markiz przeciwsłonecznych wraz z ich dostawą? Montaż będzie wykonany w mieszkaniu, w którym podatnik prowadzi opodatkowaną VAT działalność gospodarczą.

Jak rozliczyć dostawę wraz z montażem dla kontrahenta z UE

Porada dotyczy rozliczeń pomiędzy kontrahentami w Unii Europejskiej.

Czy nabycie usługi tłumaczenia stanowi import usług

Porada dotyczy charakteru usługi tłumaczenia. Czy nabycie usługi tłumaczenia stanowi import usług?

Jak zapewnić bezpieczeństwo poczty e-mail?

Naruszenie bezpieczeństwa poczty elektronicznej i wykorzystanie zainfekowanej wiadomości do ataku często jest dla cyberprzestępców najłatwiejszą metodą na włamanie do firmowej sieci. Według raportu firmy Verizon „Data Breach Investigation” aż 94% udanych cyberataków rozpoczęło się właśnie w ten sposób.

Procedury compliance – obowiązki i korzyści dla przedsiębiorców

Zarządzenie przedsiębiorstwem stanowi nie lada wyzwanie zarówno pod względem prawnym jak i organizacyjnym. Bardzo ważne jest wypracowanie odpowiednich mechanizmów pozwalających uniknąć różnego rodzaju zagrożeń. Z pomocą w tym zakresie przychodzą procedury compliance. Co dokładnie oznacza to słowo oraz jakie korzyści niesie ze sobą wprowadzenie stosownych procedur w Państwa organizacji?

Whistelblowing w praktyce. Czy jesteśmy już na to gotowi?

Whistleblowing to sposób ujawniania informacji o złym postępowaniu oraz nadużyciach. Jako początek wistelblowingu wskazuje się wczesne lata 70. XX wieku, kiedy to aktywista Ralph Nader apelował o sygnalizowanie możliwych zagrożeń w odniesieniu do korporacyjnych skandali jakie wówczas nękały Stany Zjednoczone.

Obrót paliwami opałowymi - zmiany od 1 września 2019 r.

Ministerstwo Finansów informuje, że od 1 września 2019 r. zmienią się zasady dokumentowania obrotu paliwami opałowymi. Przedsiębiorcy sprzedający paliwa opałowe nie będą pobierać i przechowywać papierowych oświadczeń zawierających deklaracje przeznaczenia takich olejów do celów grzewczych. Oświadczenia te będą składane elektronicznie w systemie SENT. Uczestnicy obrotu paliwami opałowymi muszą dokonać rejestracji jako tzw. pośredniczące podmioty olejowe (sprzedawcy) lub zużywające podmioty olejowe (nabywcy).

Specjalne sądy rozstrzygną spory dotyczące praw własności intelektualnej

W Ministerstwie Sprawiedliwości trwają prace nad nowelizacją Kodeksu postępowania cywilnego (i niektórych innych ustaw), która ma na celu stworzenie wyspecjalizowanych sądów rozstrzygających spory z zakresu ochrony praw autorskich i pokrewnych, jak również dotyczące wynalazków, wzorów użytkowych, wzorów przemysłowych, znaków towarowych, oznaczeń geograficznych, topografii układów scalonych oraz ochronę innych praw na dobrach niematerialnych (sprawy własności intelektualnej). Sady te miałyby również zajmować się sprawami, o zapobieganie i zwalczanie nieuczciwej konkurencji oraz o ochronę dóbr osobistych, dotyczącymi wykorzystania wartości dobra osobistego w celu indywidualizacji, reklamy lub promocji przedsiębiorstwa, towarów lub usług lub w związku z działalnością naukową lub racjonalizatorską.

Jak chronić IoT podłączone do firmowej sieci?

Internet rzeczy (ang. Internet of Things, IoT) jest dziś jednym z najbardziej narażonych na cyberzagrożenia obszarów. Każde urządzenie, które łączy się z siecią, może być potencjalnym celem ataku. Odpowiedniej ochrony wymagają nie tylko komputery i smartfony, ale również inne sprzęty działające online, takie jak drukarki, kamerki Wi-Fi, routery czy Smart TV. Dlatego przedsiębiorstwa powinny pamiętać o wdrożeniu odpowiednich zasad cyberhigieny i rozwiązań ochronnych.

25 groszy za każdą torbę foliową w sklepie od 1 września 2019 r.

Od 1 września 2019 r. za każdą torbę foliową, oprócz tzw. zrywek, trzeba będzie zapłacić 25 groszy, w tym VAT - powiedział 21 sierpnia 2019 r. minister środowiska Henryk Kowalczyk. Nowe przepisy to efekt obchodzenia przepisów przez sklepy, które wydawały klientom torby nieobjęte opłatą recyklingową.

Biała lista podatników VAT od 1 września 2019 r.

1 września 2019 r. zacznie działać tzw. biała lista podatników VAT, czyli wykaz informacji o podatnikach VAT. Ma pomóc firmom skutecznie i szybko weryfikować kontrahentów.

Cyberbezpieczeństwo – bezpieczny biznes, bezpieczne państwo

Cyberprzestrzeń i cyberataki to obecnie obszar, w którym państwa muszą zachowywać szczególną czujność i zabezpieczać swoje instytucje oraz kluczowe dla funkcjonowania kraju obszary przed coraz powszechniejszymi wrogimi atakami w sieci. Atakiem może być złośliwe oprogramowanie, kampanie dezinformacyjne czy też wtargnięcia do systemów i sieci. Cyberzagrożenia są obecnie jednym z głównych wyzwań w celu zapewnienia bezpieczeństwa państwa. Dlatego też w sierpniu 2018 roku Sejm RP uchwalił Ustawę o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa. Zapisy ustawy pozwolą na systemową organizację cyberbezpieczeństwa w Polsce i stworzą Krajowy System Cyberbezpieczeństwa (KSC).

Nowe zasady emisji obligacji korporacyjnych w pigułce 2019

Z początkiem lipca 2019 r. weszły znaczące zmiany w emisji obligacji korporacyjnych. Nowe przepisy mają na celu w szczególności zwiększenie bezpieczeństwa inwestorów. Choć zostały uchwalone by przeciwdziałać publicznym aferom pokroju GetBack, mogą w konsekwencji znacząco zmniejszyć rynek obligacji prywatnych.

Rodzaje znaków towarowych, sposoby ich przedstawienia i zgłoszenie - zmiany 2019

19 sierpnia 2019 r. opublikowany został projekt rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, które ma ustalić szczegółowe wymogi, jakim ma odpowiadać zgłoszenie znaku towarowego, w tym wskazane zostaną rodzaje znaków towarowych i sposób ich przedstawienia. Ponadto określony ma zostać szczegółowy zakres i tryb rozpatrywania zgłoszeń znaków towarowych, a także postępowanie w sprawie uznawania na terytorium RP ochrony międzynarodowych znaków towarowych.

Bliski dotyk sztucznej inteligencji

Człowiek obcując z nowymi technologiami na co dzień, akceptuje je w coraz bardziej intymnych obszarach swojego życia. Wiele wskazuje przy tym, że część z nich, w tym sztuczna inteligencja, pozostanie z nim na długo. Ale czy hipotetyczne związki między człowiekiem i robotem są naprawdę tylko futurologiczną wizją świata?

Planowanie zasobów przedsiębiorstwa – wczoraj i dziś

Polski Instytut Rozwoju Biznesu ma zaszczyt zaprosić Państwa do udziału w konferencji: „Planowanie zasobów przedsiębiorstwa – wczoraj i dziś' która odbędzie się 28 listopada 2019 w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Praca w czasie urlopów i po godzinach - w jakich branżach jest najgorzej, a w jakich najlepiej?

Polacy są jednym z najbardziej zapracowanych narodów na świecie. Do pracy po godzinach, a także odbierania służbowych telefonów i maili w trakcie urlopu przyznaje się blisko połowa z nas. Wyjątkiem jest branża IT. Programiści jako jedni z nielicznych wiedzą, jak naprawdę wypocząć.

Zmiana celu użytkowania wieczystego w 2019 r. – zielone światło dla inwestorów

15 sierpnia 2019 r. wejdzie w życie ustawa z 13 czerwca 2019 r. o zmianie ustawy o Krajowym Zasobie Nieruchomości oraz niektórych innych ustaw („Ustawa”). Wprowadza ona zmiany m.in. w ustawie z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, dzięki którym inwestorzy będą mogli łatwiej doprowadzić do zmiany celu użytkowania wieczystego nieruchomości.

Happiness at Work

19-20 września w Krakowie odbędzie się pierwsza w Polsce Konferencja Happiness and Work. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Wtyczka „Lubię to” a RODO

Wtyczka "Lubię to" pojawia się na wielu stronach internetowych. Czy użycie wtyczki „Lubię to” prowadzi do współadministrowania danymi osobowymi?

Proptech, czyli nowoczesna technologia w służbie branży nieruchomości

Jeszcze dwa lata temu niewiele osób słyszało o proptech-u. Tylko nieliczne firmy z branży nieruchomości rezerwowały miejsce w swoich planach na wdrożenie nowoczesnych technologii. Obecnie coraz więcej firm w sektorze real estate wykorzystuje “proptech”. Nastąpiła moda na nowe technologie. Są one coraz łatwiej dostępne. Korzystanie z usług firm proptechowych daje nam cały wachlarz korzyści m. in. oszczędność czasu i zużycia energii, obniżenie kosztów eksploatacji nieruchomości, poprawę jakości życia i warunków pracy.

Jednorazowe dofinansowanie z urzędu pracy na działalność gospodarczą

Jednorazowe dofinansowanie z urzędu pracy na rozpoczęcie prowadzenia własnej działalności gospodarczej to najpopularniejsza forma wsparcia. Co trzeba zrobić, aby je uzyskać?

Kodeks Ochrony Danych Osobowych w Rekrutacji - co oznacza dla pracodawców?

Zakończyły się konsultacje branżowe pierwszej części Kodeksu Ochrony Danych Osobowych w Rekrutacji. Dokument ma pomóc pracodawcom w stosowaniu regulacji prawnych dotyczących przetwarzania oraz ochrony danych osobowych. Głównym celem projektu jest zebranie i popularyzacja dobrych praktyk związanych ze stosowaniem w rekrutacji przepisów wynikających z RODO. Inicjatywa powstania Kodeksu spotkała się z pochlebną opinią branżowych ekspertów, którzy chętnie zaangażowali się w opracowanie dokumentu.

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (AML) rok później

Po roku obowiązywania ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. AML) niewielu przedsiębiorców z branż innych niż finansowa wie, że w ogóle ich ona dotyczy, a jej przepisy mogą być dla przedsiębiorców bardzo ryzykowne. Co więcej, coraz częściej pojawiają się kary – zauważają prawnicy kancelarii Legal Geek.

"Kupię koszty" - kary i mniejsza popularność zjawiska

Spada zainteresowanie i poziom akceptacji społecznej dla procederu handlu kosztami. Tak wynika z obserwacji firmy SentiOne, która stale monitoruje media społecznościowe. Z roku na rok oferty dotyczące tzw. faktur kosztowych interesują mniejszą liczbę polskich podatników. Krajowa Administracja Skarbowa ostrzega przed udziałem w tym nielegalnym procederze. Dotkliwe kary przewidziane są tak dla sprzedających (już za samą publikację takiej oferty), jak i kupujących fikcyjne faktury.

Fundusze unijne dla przedsiębiorców - sierpień 2019

W sierpniu 2019 r. na małe i średnie przedsiębiorstwa czekają cztery nowe konkursy w programach krajowych, 16 w programach regionalnych i 1 w programach Europejskiej Współpracy Terytorialnej. Przedsiębiorcy mogą wnioskować między innymi o dofinansowanie projektów badawczych, szkoleń, czy rozpowszechnianie produktów i usług na rynkach zagranicznych.

Jak ująć w księgach rachunkowych aport prawa do wzoru użytkowego

Porada dotyczy problemu wpisania do ksiąg rachunkowych aportu prawa do wzoru użytkowego. Zobacz rozwiązanie problemu.

REKLAMA