REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nie zawsze zgoda na stosowanie plików cookies

ekspert z zakresu ochrony danych osobowych
Nie zawsze zgoda na stosowanie plików cookies. / fot. Shutterstock
Nie zawsze zgoda na stosowanie plików cookies. / fot. Shutterstock
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Stosowanie plików cookies wymaga od administratora zapewnienia zgodności takiego przetwarzania z prawem, w tym dotyczącym ochrony danych osobowych i ochrony prywatności. Może to polegać np. na konieczności uzyskania zgody użytkownika na zapisywanie tych plików. Stosowanie zgody do wszystkich plików cookies nie zapewni jednak zgodności przetwarzania z prawem.

Wymóg uzyskania zgody

Przetwarzanie informacji o plikach cookies opiera się nie tylko na RODO, ale także (jeszcze) na postanowieniach dyrektywy 2002/58/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 lipca 2002 r. dotyczącej przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności w sektorze łączności elektronicznej (dyrektywa o prywatności i łączności elektronicznej)[1].  Jeżeli informacja zapisywana na urządzeniu użytkownika stanowi dane osobowe, postanowienia dyrektywy mają pierwszeństwo przed RODO przy określaniu dopuszczalności czynności przechowywania lub uzyskiwania dostępu do tych informacji[2]. W praktyce oznacza to, że ustalenie podstawy prawnej przetwarzania tych danych osobowych opiera się na art. 5 (3) dyrektywy, a stosowanie innej niż zgoda podstawy przetwarzania jest możliwe tylko w okolicznościach wskazanych w tym przepisie. Wymóg uzyskania zgody użytkownika, wskazany w postanowieniach dyrektywy, jest wiążący dla administratora danych osobowych.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: INFORLEX Twój Biznes Jak w praktyce korzystać z tarczy antykryzysowej Zamów już od 98 zł

Zgoda na zapisywanie plików cookies jest zatem wymagana w odniesieniu do korzystania z sieci łączności elektronicznej w celu przechowywania informacji lub uzyskiwania dostępu do informacji przechowywanej na terminalu abonenta lub użytkownika końcowego. W praktyce zgody wymaga zapisywanie:

  • plików cookies marketingowych,
  • plików cookies analitycznych,
  • plików cookies statystycznych,
  • wtyczek mediów społecznościowych,
  • plików cookies stron trzecich.

Jeśli nie zgoda, to co?

Dostawca nie potrzebuje natomiast zgody użytkownika na stosowanie plików cookies, jeżeli takie przetwarzanie jest niezbędne np. w celu wykonania lub ułatwienia transmisji, technicznego przechowywania danych lub dostępu do nich, realizacji usługi zażądanej przez użytkownika, zgodnie z art. 5 (3) dyrektywy eprivacy. Przetwarzanie w tych przypadkach jest niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa transmisji lub ochrony interesów administratora albo też dotyczy usługi zainicjowanej przez użytkownika (np. zakupy w koszyku w sklepie internetowym) i opiera się na innej przesłance niż zgoda, tj. prawnie uzasadnionym interesie administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Trzeba mieć jednak na uwadze ograniczenia wynikające z art. 5(3) dyrektywy, zakreślającego obszar możliwego przetwarzania na innej niż zgoda podstawie prawnej.

REKLAMA

Compliance

Zapewnienie zgodności stosowanych plików cookies z przepisami prawa, w tym z  zakresu ochrony danych osobowych, nie może polegać na bezrefleksyjnym pozyskiwaniu zgód na przetwarzanie danych osobowych w odniesieniu do wszystkich plików cookies. Po weryfikacji celów przetwarzania poszczególnych plików cookies należy pozyskiwać zgody w odniesieniu tylko tych, które wykraczają poza pliki niezbędne dla funkcjonowania witryny i jej bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Administrator jest także zobowiązany do stosowania zasady przejrzystości przetwarzania, zgodnie z art. 11 RODO, co w przypadku projektowania stosowania plików cookies oznacza obowiązek przejrzystego i czytelnego informowania użytkownika o celach, w jakich pozyskiwane są konkretne zgody. Użytkownik powinien być wyraźnie poinformowany, które pliki cookies wymagają jego zgody, a których przetwarzanie będzie odbywało się bez takiej zgody.

Zgoda nie tylko do cookies

Na problematykę takiego przetwarzania należy jednak spojrzeć szerzej, z uwzględnieniem dostępnych i stosowanych przez administratorów technologii włączania użytkowników w ich działania, czasem ich śledzenia. W praktyce oznacza to, że wymóg uzyskania zgody na przetwarzanie danych osobowych będzie dotyczył nie tylko popularnych ciasteczek, ale także przetwarzania za pomocą takich technologii, jak np. Canvas fingerprinting.

[1] Dziennik Urzędowy L 201 , 31/07/2002 P. 0037 – 0047.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

REKLAMA

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA