REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nie zawsze zgoda na stosowanie plików cookies

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
ekspert z zakresu ochrony danych osobowych
Nie zawsze zgoda na stosowanie plików cookies. / fot. Shutterstock
Nie zawsze zgoda na stosowanie plików cookies. / fot. Shutterstock
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Stosowanie plików cookies wymaga od administratora zapewnienia zgodności takiego przetwarzania z prawem, w tym dotyczącym ochrony danych osobowych i ochrony prywatności. Może to polegać np. na konieczności uzyskania zgody użytkownika na zapisywanie tych plików. Stosowanie zgody do wszystkich plików cookies nie zapewni jednak zgodności przetwarzania z prawem.

Wymóg uzyskania zgody

Przetwarzanie informacji o plikach cookies opiera się nie tylko na RODO, ale także (jeszcze) na postanowieniach dyrektywy 2002/58/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 lipca 2002 r. dotyczącej przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności w sektorze łączności elektronicznej (dyrektywa o prywatności i łączności elektronicznej)[1].  Jeżeli informacja zapisywana na urządzeniu użytkownika stanowi dane osobowe, postanowienia dyrektywy mają pierwszeństwo przed RODO przy określaniu dopuszczalności czynności przechowywania lub uzyskiwania dostępu do tych informacji[2]. W praktyce oznacza to, że ustalenie podstawy prawnej przetwarzania tych danych osobowych opiera się na art. 5 (3) dyrektywy, a stosowanie innej niż zgoda podstawy przetwarzania jest możliwe tylko w okolicznościach wskazanych w tym przepisie. Wymóg uzyskania zgody użytkownika, wskazany w postanowieniach dyrektywy, jest wiążący dla administratora danych osobowych.

REKLAMA

Polecamy: INFORLEX Twój Biznes Jak w praktyce korzystać z tarczy antykryzysowej Zamów już od 98 zł

Zgoda na zapisywanie plików cookies jest zatem wymagana w odniesieniu do korzystania z sieci łączności elektronicznej w celu przechowywania informacji lub uzyskiwania dostępu do informacji przechowywanej na terminalu abonenta lub użytkownika końcowego. W praktyce zgody wymaga zapisywanie:

  • plików cookies marketingowych,
  • plików cookies analitycznych,
  • plików cookies statystycznych,
  • wtyczek mediów społecznościowych,
  • plików cookies stron trzecich.

Jeśli nie zgoda, to co?

Dostawca nie potrzebuje natomiast zgody użytkownika na stosowanie plików cookies, jeżeli takie przetwarzanie jest niezbędne np. w celu wykonania lub ułatwienia transmisji, technicznego przechowywania danych lub dostępu do nich, realizacji usługi zażądanej przez użytkownika, zgodnie z art. 5 (3) dyrektywy eprivacy. Przetwarzanie w tych przypadkach jest niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa transmisji lub ochrony interesów administratora albo też dotyczy usługi zainicjowanej przez użytkownika (np. zakupy w koszyku w sklepie internetowym) i opiera się na innej przesłance niż zgoda, tj. prawnie uzasadnionym interesie administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Trzeba mieć jednak na uwadze ograniczenia wynikające z art. 5(3) dyrektywy, zakreślającego obszar możliwego przetwarzania na innej niż zgoda podstawie prawnej.

Compliance

REKLAMA

Zapewnienie zgodności stosowanych plików cookies z przepisami prawa, w tym z  zakresu ochrony danych osobowych, nie może polegać na bezrefleksyjnym pozyskiwaniu zgód na przetwarzanie danych osobowych w odniesieniu do wszystkich plików cookies. Po weryfikacji celów przetwarzania poszczególnych plików cookies należy pozyskiwać zgody w odniesieniu tylko tych, które wykraczają poza pliki niezbędne dla funkcjonowania witryny i jej bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Administrator jest także zobowiązany do stosowania zasady przejrzystości przetwarzania, zgodnie z art. 11 RODO, co w przypadku projektowania stosowania plików cookies oznacza obowiązek przejrzystego i czytelnego informowania użytkownika o celach, w jakich pozyskiwane są konkretne zgody. Użytkownik powinien być wyraźnie poinformowany, które pliki cookies wymagają jego zgody, a których przetwarzanie będzie odbywało się bez takiej zgody.

Zgoda nie tylko do cookies

Na problematykę takiego przetwarzania należy jednak spojrzeć szerzej, z uwzględnieniem dostępnych i stosowanych przez administratorów technologii włączania użytkowników w ich działania, czasem ich śledzenia. W praktyce oznacza to, że wymóg uzyskania zgody na przetwarzanie danych osobowych będzie dotyczył nie tylko popularnych ciasteczek, ale także przetwarzania za pomocą takich technologii, jak np. Canvas fingerprinting.

[1] Dziennik Urzędowy L 201 , 31/07/2002 P. 0037 – 0047.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA