REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moja firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Fundusze Unii Europejskiej na innowacje w Polsce - jak uzyskać dofinansowanie

Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju informuje, że przedsiębiorcy planujący działania innowacyjne mogą uzyskać dotacje z Funduszy Europejskich na różnych etapach tych działań. Zdobycie dofinansowania z funduszy unijnych jest prostsze, niż się powszechnie uważa. Innowacyjny projekt wcale nie musi być zaawansowany by uzyskać dofinansowanie. Eksperci działający przy Funduszach Europejskich pomagają skutecznie w załatwieniu formalności.

Wizerunek firmy i pozyskiwanie talentów

Jak budować własną firmę krok po kroku? Jak zadbać o wizerunek firmy jako pracodawcy? Jak pozyskać do współpracy utalentowanych pracowników?

Rekompensaty dla branż energochłonnych 2019 - ważne oświadczenie

Przedsiębiorcy energochłonni, którzy chcą dostać rekompensaty za 2019 rok, muszą w ciągu 14 dni od 29 sierpnia br. zrzec się wsparcia oferowanego przez tzw. ustawę o cenach prądu.

Czy zastępcze wykonanie usługi budowlanej podlega odwrotnemu obciążeniu

Porada dotyczy zagadnienia odwrotnego obciążenia w VAT.

REKLAMA

Jaką stawką opodatkować montaż markiz wraz z dostawą

Porada dotyczy stawek VAT przy świadczeniu usług. Jaką stawką opodatkować montaż markiz przeciwsłonecznych wraz z ich dostawą? Montaż będzie wykonany w mieszkaniu, w którym podatnik prowadzi opodatkowaną VAT działalność gospodarczą.

Jak rozliczyć dostawę wraz z montażem dla kontrahenta z UE

Porada dotyczy rozliczeń pomiędzy kontrahentami w Unii Europejskiej.

Czy nabycie usługi tłumaczenia stanowi import usług

Porada dotyczy charakteru usługi tłumaczenia. Czy nabycie usługi tłumaczenia stanowi import usług?

Jak zapewnić bezpieczeństwo poczty e-mail?

Naruszenie bezpieczeństwa poczty elektronicznej i wykorzystanie zainfekowanej wiadomości do ataku często jest dla cyberprzestępców najłatwiejszą metodą na włamanie do firmowej sieci. Według raportu firmy Verizon „Data Breach Investigation” aż 94% udanych cyberataków rozpoczęło się właśnie w ten sposób.

REKLAMA

Procedury compliance – obowiązki i korzyści dla przedsiębiorców

Zarządzenie przedsiębiorstwem stanowi nie lada wyzwanie zarówno pod względem prawnym jak i organizacyjnym. Bardzo ważne jest wypracowanie odpowiednich mechanizmów pozwalających uniknąć różnego rodzaju zagrożeń. Z pomocą w tym zakresie przychodzą procedury compliance. Co dokładnie oznacza to słowo oraz jakie korzyści niesie ze sobą wprowadzenie stosownych procedur w Państwa organizacji?

Whistelblowing w praktyce. Czy jesteśmy już na to gotowi?

Whistleblowing to sposób ujawniania informacji o złym postępowaniu oraz nadużyciach. Jako początek wistelblowingu wskazuje się wczesne lata 70. XX wieku, kiedy to aktywista Ralph Nader apelował o sygnalizowanie możliwych zagrożeń w odniesieniu do korporacyjnych skandali jakie wówczas nękały Stany Zjednoczone.

Obrót paliwami opałowymi - zmiany od 1 września 2019 r.

Ministerstwo Finansów informuje, że od 1 września 2019 r. zmienią się zasady dokumentowania obrotu paliwami opałowymi. Przedsiębiorcy sprzedający paliwa opałowe nie będą pobierać i przechowywać papierowych oświadczeń zawierających deklaracje przeznaczenia takich olejów do celów grzewczych. Oświadczenia te będą składane elektronicznie w systemie SENT. Uczestnicy obrotu paliwami opałowymi muszą dokonać rejestracji jako tzw. pośredniczące podmioty olejowe (sprzedawcy) lub zużywające podmioty olejowe (nabywcy).

Specjalne sądy rozstrzygną spory dotyczące praw własności intelektualnej

W Ministerstwie Sprawiedliwości trwają prace nad nowelizacją Kodeksu postępowania cywilnego (i niektórych innych ustaw), która ma na celu stworzenie wyspecjalizowanych sądów rozstrzygających spory z zakresu ochrony praw autorskich i pokrewnych, jak również dotyczące wynalazków, wzorów użytkowych, wzorów przemysłowych, znaków towarowych, oznaczeń geograficznych, topografii układów scalonych oraz ochronę innych praw na dobrach niematerialnych (sprawy własności intelektualnej). Sady te miałyby również zajmować się sprawami, o zapobieganie i zwalczanie nieuczciwej konkurencji oraz o ochronę dóbr osobistych, dotyczącymi wykorzystania wartości dobra osobistego w celu indywidualizacji, reklamy lub promocji przedsiębiorstwa, towarów lub usług lub w związku z działalnością naukową lub racjonalizatorską.

Jak chronić IoT podłączone do firmowej sieci?

Internet rzeczy (ang. Internet of Things, IoT) jest dziś jednym z najbardziej narażonych na cyberzagrożenia obszarów. Każde urządzenie, które łączy się z siecią, może być potencjalnym celem ataku. Odpowiedniej ochrony wymagają nie tylko komputery i smartfony, ale również inne sprzęty działające online, takie jak drukarki, kamerki Wi-Fi, routery czy Smart TV. Dlatego przedsiębiorstwa powinny pamiętać o wdrożeniu odpowiednich zasad cyberhigieny i rozwiązań ochronnych.

25 groszy za każdą torbę foliową w sklepie od 1 września 2019 r.

Od 1 września 2019 r. za każdą torbę foliową, oprócz tzw. zrywek, trzeba będzie zapłacić 25 groszy, w tym VAT - powiedział 21 sierpnia 2019 r. minister środowiska Henryk Kowalczyk. Nowe przepisy to efekt obchodzenia przepisów przez sklepy, które wydawały klientom torby nieobjęte opłatą recyklingową.

Biała lista podatników VAT od 1 września 2019 r.

1 września 2019 r. zacznie działać tzw. biała lista podatników VAT, czyli wykaz informacji o podatnikach VAT. Ma pomóc firmom skutecznie i szybko weryfikować kontrahentów.

Cyberbezpieczeństwo – bezpieczny biznes, bezpieczne państwo

Cyberprzestrzeń i cyberataki to obecnie obszar, w którym państwa muszą zachowywać szczególną czujność i zabezpieczać swoje instytucje oraz kluczowe dla funkcjonowania kraju obszary przed coraz powszechniejszymi wrogimi atakami w sieci. Atakiem może być złośliwe oprogramowanie, kampanie dezinformacyjne czy też wtargnięcia do systemów i sieci. Cyberzagrożenia są obecnie jednym z głównych wyzwań w celu zapewnienia bezpieczeństwa państwa. Dlatego też w sierpniu 2018 roku Sejm RP uchwalił Ustawę o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa. Zapisy ustawy pozwolą na systemową organizację cyberbezpieczeństwa w Polsce i stworzą Krajowy System Cyberbezpieczeństwa (KSC).

Nowe zasady emisji obligacji korporacyjnych w pigułce 2019

Z początkiem lipca 2019 r. weszły znaczące zmiany w emisji obligacji korporacyjnych. Nowe przepisy mają na celu w szczególności zwiększenie bezpieczeństwa inwestorów. Choć zostały uchwalone by przeciwdziałać publicznym aferom pokroju GetBack, mogą w konsekwencji znacząco zmniejszyć rynek obligacji prywatnych.

Rodzaje znaków towarowych, sposoby ich przedstawienia i zgłoszenie - zmiany 2019

19 sierpnia 2019 r. opublikowany został projekt rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, które ma ustalić szczegółowe wymogi, jakim ma odpowiadać zgłoszenie znaku towarowego, w tym wskazane zostaną rodzaje znaków towarowych i sposób ich przedstawienia. Ponadto określony ma zostać szczegółowy zakres i tryb rozpatrywania zgłoszeń znaków towarowych, a także postępowanie w sprawie uznawania na terytorium RP ochrony międzynarodowych znaków towarowych.

Bliski dotyk sztucznej inteligencji

Człowiek obcując z nowymi technologiami na co dzień, akceptuje je w coraz bardziej intymnych obszarach swojego życia. Wiele wskazuje przy tym, że część z nich, w tym sztuczna inteligencja, pozostanie z nim na długo. Ale czy hipotetyczne związki między człowiekiem i robotem są naprawdę tylko futurologiczną wizją świata?

Planowanie zasobów przedsiębiorstwa – wczoraj i dziś

Polski Instytut Rozwoju Biznesu ma zaszczyt zaprosić Państwa do udziału w konferencji: „Planowanie zasobów przedsiębiorstwa – wczoraj i dziś' która odbędzie się 28 listopada 2019 w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Praca w czasie urlopów i po godzinach - w jakich branżach jest najgorzej, a w jakich najlepiej?

Polacy są jednym z najbardziej zapracowanych narodów na świecie. Do pracy po godzinach, a także odbierania służbowych telefonów i maili w trakcie urlopu przyznaje się blisko połowa z nas. Wyjątkiem jest branża IT. Programiści jako jedni z nielicznych wiedzą, jak naprawdę wypocząć.

Zmiana celu użytkowania wieczystego w 2019 r. – zielone światło dla inwestorów

15 sierpnia 2019 r. wejdzie w życie ustawa z 13 czerwca 2019 r. o zmianie ustawy o Krajowym Zasobie Nieruchomości oraz niektórych innych ustaw („Ustawa”). Wprowadza ona zmiany m.in. w ustawie z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, dzięki którym inwestorzy będą mogli łatwiej doprowadzić do zmiany celu użytkowania wieczystego nieruchomości.

Happiness at Work

19-20 września w Krakowie odbędzie się pierwsza w Polsce Konferencja Happiness and Work. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Wtyczka „Lubię to” a RODO

Wtyczka "Lubię to" pojawia się na wielu stronach internetowych. Czy użycie wtyczki „Lubię to” prowadzi do współadministrowania danymi osobowymi?

Proptech, czyli nowoczesna technologia w służbie branży nieruchomości

Jeszcze dwa lata temu niewiele osób słyszało o proptech-u. Tylko nieliczne firmy z branży nieruchomości rezerwowały miejsce w swoich planach na wdrożenie nowoczesnych technologii. Obecnie coraz więcej firm w sektorze real estate wykorzystuje “proptech”. Nastąpiła moda na nowe technologie. Są one coraz łatwiej dostępne. Korzystanie z usług firm proptechowych daje nam cały wachlarz korzyści m. in. oszczędność czasu i zużycia energii, obniżenie kosztów eksploatacji nieruchomości, poprawę jakości życia i warunków pracy.

Jednorazowe dofinansowanie z urzędu pracy na działalność gospodarczą

Jednorazowe dofinansowanie z urzędu pracy na rozpoczęcie prowadzenia własnej działalności gospodarczej to najpopularniejsza forma wsparcia. Co trzeba zrobić, aby je uzyskać?

Kodeks Ochrony Danych Osobowych w Rekrutacji - co oznacza dla pracodawców?

Zakończyły się konsultacje branżowe pierwszej części Kodeksu Ochrony Danych Osobowych w Rekrutacji. Dokument ma pomóc pracodawcom w stosowaniu regulacji prawnych dotyczących przetwarzania oraz ochrony danych osobowych. Głównym celem projektu jest zebranie i popularyzacja dobrych praktyk związanych ze stosowaniem w rekrutacji przepisów wynikających z RODO. Inicjatywa powstania Kodeksu spotkała się z pochlebną opinią branżowych ekspertów, którzy chętnie zaangażowali się w opracowanie dokumentu.

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (AML) rok później

Po roku obowiązywania ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. AML) niewielu przedsiębiorców z branż innych niż finansowa wie, że w ogóle ich ona dotyczy, a jej przepisy mogą być dla przedsiębiorców bardzo ryzykowne. Co więcej, coraz częściej pojawiają się kary – zauważają prawnicy kancelarii Legal Geek.

"Kupię koszty" - kary i mniejsza popularność zjawiska

Spada zainteresowanie i poziom akceptacji społecznej dla procederu handlu kosztami. Tak wynika z obserwacji firmy SentiOne, która stale monitoruje media społecznościowe. Z roku na rok oferty dotyczące tzw. faktur kosztowych interesują mniejszą liczbę polskich podatników. Krajowa Administracja Skarbowa ostrzega przed udziałem w tym nielegalnym procederze. Dotkliwe kary przewidziane są tak dla sprzedających (już za samą publikację takiej oferty), jak i kupujących fikcyjne faktury.

Fundusze unijne dla przedsiębiorców - sierpień 2019

W sierpniu 2019 r. na małe i średnie przedsiębiorstwa czekają cztery nowe konkursy w programach krajowych, 16 w programach regionalnych i 1 w programach Europejskiej Współpracy Terytorialnej. Przedsiębiorcy mogą wnioskować między innymi o dofinansowanie projektów badawczych, szkoleń, czy rozpowszechnianie produktów i usług na rynkach zagranicznych.

Jak ująć w księgach rachunkowych aport prawa do wzoru użytkowego

Porada dotyczy problemu wpisania do ksiąg rachunkowych aportu prawa do wzoru użytkowego. Zobacz rozwiązanie problemu.

Czy odszkodowanie za nieterminowy załadunek jest opodatkowane VAT

Porada dotyczy wpływu nieterminowego załadunku na opodatkowanie podatkiem od towarów i usług.

Jak uchronić się przed wysokimi rachunkami za prąd w 2019 r.?

Rachunki za prąd mogą wzrosnąć nawet o kilkadziesiąt procent. Jak uchronić się przed płaceniem tak wysokich rachunków za energię elektryczną w 2019 r.?

Jak ustalić cenę nabycia samochodu na zagranicznym portalu aukcyjnym na potrzeby procedury VAT marża

Czy zgodnie z art. 120 ust. 4 ustawy o VAT za kwotę nabycia można uznać - oprócz rachunku wystawionego za nabycie samochodu na portalu aukcyjnym - również opłaty aukcyjne, opłaty związane z przygotowaniem dokumentacji i transportu samochodu z miejsca postoju u kontrahenta do miejsca siedziby firmy Przedsiębiorcy?

Czy biegły rewident może skorzystać ze zwolnienia podmiotowego z VAT

Porada dotyczy zagadnienia zwolnienia podmiotowego u biegłego rewidenta.

Jak pokonać syndrom wypalenia zawodowego?

„A to przyszedł Pan do mnie po pierwszym zawale” - takie było pierwsze zdanie, jakie powiedział mi lekarz, kiedy opisałem mu objawy, które towarzyszyły mi od kilku dni. Gdy to usłyszałem, pomyślałem, że zaraz będę miał kolejny. Na szczęście gruntowne badania wykazały, że zawału nie było i mój organizm jest zdrowy, tylko przemęczony. Musiałem wprowadzić kilka istotnych​​​​​​​ zmian w moim harmonogramie pracy.

VI edycja konferencji "Bezpieczeństwo danych i zasobów firmy"

9 października 2019 r. odbędzie się VI edycja konferencji "Bezpieczeństwo danych i zasobów firmy". Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Trwa rejestracja na VI edycję największej konferencji zakupowej w Polsce – PROCON/POLZAK

Do biznesu, wielkimi krokami wkracza tajemnicza VUCA – równie szybko zbliża się kolejna edycja prestiżowej konferencji zakupowej PROCON/POLZAK, która w ubiegłym roku zgromadziła ponad 500 uczestników. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Ułatwienie dla biznesu - Prawo do popełnienia błędu od 2020 r.

W ramach Pakietu Przyjazne Prawo, Rząd przyjął kilkadziesiąt ułatwień dla biznesu. Projekt zmian w ponad 60 ustawach został przekazany do Sejmu. Wśród nich znalazła się nowa instytucja dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców “prawa dla popełnienia błędu”. Czego będzie dotyczyć prawo dla popełnienia błędu? Kto będzie mógł z niego skorzystać? Jak długo będzie można korzystać z nowej instytucji prawa?

Jak stworzyć użyteczną dokumentację ochrony danych?

Prowadzenie dokumentacji ochrony danych to obowiązek, który nie ogranicza się do posiadania wewnętrznych procedur na wypadek kontroli UODO. Funkcją dokumentacji jest przede wszystkim uświadamianie pracowników, w jaki sposób powinni postępować z danymi osobowymi. Poniżej udzielamy wskazówek, jak osiągnąć ten cel.

Niezgłoszenie upadłości a sądowy zakaz prowadzenia firmy

Niezgłoszenie upadłości może doprowadzić do sądowego zakazu prowadzenia firmy nawet na 10 lat. Lubelski sąd orzekł w ubiegłym roku blisko 200 zakazów prowadzenia działalności gospodarczej.

Jak zarządzać danymi w chmurze

W 2018 r. przetwarzanie w chmurze po raz pierwszy w swojej historii wkroczyło w fazę początku stabilizacji oczekiwań (ang. „Slope of Enlightenment”) na słynnym wykresie Gartner Hype Cycle, który przedstawia kolejne etapy dojrzewania technologii. To punkt zwrotny — chmura przestała być technologią, o której dyrektorzy oraz menedżerowie działów IT rozmawiają, ale niekoniecznie wdrażają, i stała się podstawowym „wyposażeniem” każdego przedsiębiorstwa cyfrowego.

Czy można cudze dzieło lub jego część zamieścić w reklamie swojego produktu lub usługi?

Sąd Najwyższy w Danii rozstrzygnął wieloletni spór toczący się pomiędzy duńskimi firmami - wiodącą siecią supermarketów Coop Danmark A/S oraz K.H. Würtz, rodzinną firmą o międzynarodowym zasięgu, wytwarzającą naczynia z ceramiki z przeznaczeniem dla galerii sztuki, sklepów detalicznych, a przede wszystkim rynku restauracyjnego (wyrok z 18 grudnia 2018 r. – sygn. C - 171/2017). Sprawa dotyczyła wykorzystywania przez sieć supermarketów w celach marketingowych wizerunku produkowanej przez firmę ceramiki np. na zdjęciach przedstawianych w materiałach reklamowych oraz na opakowaniach oferowanych produktów. Po której stronie stanął wymiar sprawiedliwości Danii i jak to wygląda na gruncie polskim – relacjonuje adw. Renata Bugiel, ekspert w dziedzinie własności intelektualnej, partner w kancelarii GKR Legal.

Kiedy można odliczyć VAT z duplikatu nieopłaconej faktury

Porada dotyczy problematyki odliczenia podatku VAT.

Jak rozliczyć przekazanie karty podarunkowej klientom

Porada dotyczy zagadnienia „bonu” podarowanego dla klienta. Jak rozliczyć przekazanie takiego bonu?

Rozrachunki z właścicielami w spółkach osobowych

Artykuł omawia kwestie spółek osobowych i wpływu na rachunkowość.

Obrót nowymi towarami a procedura VAT marża - stanowisko MF z komentarzem

Artykuł omawia stanowisko Ministerstwa Finansów w sprawie obrotu nowymi towarami, Przedstawiamy stanowisko Ministerstwa Finansów z komentarzem.

V Dolnośląski Kongres Prawa Zamówień Publicznych

Pismo „Zamawiający. Zamówienia Publiczne w Praktyce” zaprasza na V edycję Dolnośląskiego Kongresu Prawa Zamówień Publicznych, która odbędzie się 5 grudnia 2019 r. we Wrocławiu. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Konferencja WARS.ZAM 2019 – Nowe prawo zamówień publicznych

Pismo „Zamawiający. Zamówienia Publiczne w Praktyce” zaprasza na konferencję WARS.ZAM 2019 – Nowe prawo zamówień publicznych, która odbędzie się w dniach 22-24 października 2019 r. w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

II Zachodniopomorski Kongres Prawa Zamówień Publicznych

Pismo „Zamawiający. Zamówienia Publiczne w Praktyce” zaprasza na II edycję Zachodniopomorskiego Kongresu Prawa Zamówień Publicznych, która odbędzie się 7 listopada 2019 r. w Szczecinie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

REKLAMA