REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Połowa polskiego sektora MŚP poważnie poszkodowana kryzysem wywołanym koronawirusem

Subskrybuj nas na Youtube
Połowa polskiego sektora MŚP poważnie poszkodowana kryzysem wywołanym koronawirusem
Połowa polskiego sektora MŚP poważnie poszkodowana kryzysem wywołanym koronawirusem
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Według danych firmy Dotykačka, 59% polskich przedsiębiorców z sektora MŚP musiała zawiesić swoją działalność w wyniku zagrożenia epidemicznego. Przedsiębiorstwa, które kontynuują działalność w zmodyfikowanym modelu biznesowym, od połowy marca notują drastyczny spadek przychodów, średnio o ponad 52%. Firma Dotykačka wobec niepokojących danych z rynku zdecydowała się wesprzeć swoich kontrahentów oferując im zlikwidowanie opłat abonamentowych w czasie kryzysu oraz oferując na własny koszt wszystkim klientom dostęp do kluczowych funkcji minimalizujących konieczność bezpośrednich kontaktów z klientami.

Koronawirus zamroził sektor gastronomii, handlu i usług w Polsce

Stan zagrożenia epidemicznego ogłoszony przez rząd spowodował załamanie na rynku handlu i usług, którego skutki w największym stopniu uderzyły w przedstawicieli sektora HoReCa. Z uwagi na brak możliwości bezpośredniej interakcji i obsługi klientów wielu małych przedsiębiorców z sektora usług bezpośrednich znalazło się w krytycznej sytuacji. Trendy opublikowane przez firmę Dotykačka pokazały, iż ponad połowa biznesów w Polsce (fryzjerzy, kosmetyczki, hydraulicy, restauracje, bary i kawiarnie czy hotele) musiało całkowicie zawiesić swoją działalność mając na względzie bezpieczeństwo swoich klientów i pracowników.

REKLAMA

Choć przedsiębiorcy z sektora gastronomicznego nadal mogą świadczyć klientom usługi w modelu „na wynos” lub „na dowóz”, to wg. analiz ekspertów Dotykački na taki krok zdecydował się jedynie co trzeci przedsiębiorca. Dzienne przychody polskich firm z sektora gastronomii, handlu i usług w ostatnim tygodniu topniały w zastraszającym tempie, średnio o około 60-70%  w porównaniu do analogicznego okresu w lutym.

W dniach, w których rząd rozpoczął wprowadzanie pierwszych restrykcji związanych z koronawirusem, przedsiębiorcy sektora MŚP narażeni zostali na straty w podwójny sposób: nie dość, że ogromna część podmiotów została zamknięta, to ta, która zdecydowała się kontynuować działalność osiąga przychód niższy o ⅔ niż w analogicznym okresie poprzedzającym stan zagrożenia epidemicznego – mówi Dyrektor Handlowy firmy Dotykačka Piotr Marzec.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dotykačka wdraża szereg ułatwień dla swoich klientów

REKLAMA

Zarząd firmy Dotykačka wychodząc naprzeciw małym i średnim przedsiębiorcom walczącym o przetrwanie, podjął decyzję o przejęciu pełnych kosztów bieżącej obsługi operacyjnej systemu, w tym kosztu licencji w okresie najbliższych dwóch miesięcy. Funkcje związane z obsługą przyjmowania zamówień oferowane przez nas system (dostępne w najdroższych pakietach) również zostały udostępnione klientom na koszt firmy Dotykačka.

Jesteśmy świadomi tego, że przedsiębiorcy znajdują się w niezwykle trudnej sytuacji, dlatego mamy nadzieję, że nasza decyzja pozwoli im “odetchnąć” i zminimalizować straty w tym trudnym czasie. Działanie rozpoczęliśmy od branży gastronomicznej, stopniowo planujemy uruchomienie dodatkowych funkcji dla przedsiębiorców z pozostałych sektorów. Już teraz przedsiębiorcy korzystający z abonamentów Dotykački mogą łatwiej realizować usługi “na wynos”, dzięki czemu jedzenie szybciej trafia do klienta i nie wymaga otwierania lokalu. U wszystkich naszych klientów uruchomiliśmy także integrację z systemami dostaw zewnętrznych partnerów (np. UberEats) przez co obsługa może sprawniej realizować napływające zamówienia. Mamy nadzieję, że decyzja o udostępnieniu wszystkim naszym klientom dodatkowych funkcjonalności pozwoli lepiej dostosować się do wyzwań stojących przed całym sektorem - tłumaczy Piotr Marzec.

ZPP o sytuacji polskich przedsiębiorców:

O wyzwaniach stojących w najbliższym czasie przed polskimi przedsiębiorcami z sektora handlu i usług wspomina także w swoim komentarzu Tomasz Wróblewski z ramienia Związku Pracodawców Polskich:

Większość małych i średnich firm nie stać na zawieszenie działalności. Na co dzień pracują na niewielkim marginesie zysku i nie mają możliwości akumulowania rezerw mogących zapewnić im bezpieczeństwo w okresie kryzysu. Nic dziwnego, że większość MŚP, nawet jeżeli zmuszona została do zaniechania swojej korowej działalności, to poszukuje nowych sposobów utrzymania się na powierzchni i zapewnienie ciągłości wynagrodzeń pracownikom. W takim momencie, krytyczne jest ograniczenie stałych kosztów, zaczynając od świadczeń pozapłacowych jak ZUS, przez czynsz, po opłaty licencyjne, jak choćby korzystanie z systemów płatniczych. Nie boję się o kreatywność polskich przedsiębiorców, boję się tylko, czy otrzymają swoją szansę, zmagając się nadmiarem opłat i podatków, na które nie nadążają zarobić w kryzysie. Elastyczne podejście, nie tylko może ocalić tysiące firm, ale na dłuższa metę, okaże się też mądrą inicjatywą dla wszystkich świadczących im usługi. W końcu od małych i średnich firm zależy 67 proc polskiego PKB

NOWOŚĆ na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Biznes

*********

DOTYKAČKA POLSKA – O FIRMIE:
Czeska spółka Dotykačka oferuje niezawodny system kasowy współpracujący z drukarkami fiskalnymi online. Jest on przeznaczony dla małych i średnich firm przede wszystkim z sektorów gastronomii, zakwaterowania, handlu i usług. System pomaga zwiększyć efektywność działalności poprzez maksymalizację zysków i oszczędność czasu. Jego zaletą jest bardzo prosta, intuicyjna obsługa. Aplikacja Dotykačka działa na urządzeniach z Androidem i w czasie rzeczywistym pozwala uzyskać dostęp do informacji o przychodach, zysku czy zapasach magazynowych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

REKLAMA

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA